polisaj , ped yardım

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#21
herkese merhaba
bir soru daha sormak istiyorum tüm foruma.
polisaj makinelerinde devir sayısını hangi aşamada neye göre azaltmalı ya da arttırmalıyız ?
ilk başta düşük devirde başlamak önemli ancak hangi aşama ya da zamandan sonra arttırmalıyız?
rotary ya da orbital makinede hangi durumlarda düşük veya yüksek devirde çalışmamız gerektiğine karar verebiliriz?
şu an elimde olan sadece dewalt 849x.
Sorduğunuz soruların kesin bir cevabı yok. Araçtan araca, kullanılan aşındırıcıdan aracın boyasına kadar bir sürü değişken var. Ancak genel kabul görmüş bir kural olarak, düşük devirden başlayıp aşındırıcıyı iyice yüzeye yaydıktan sonra üst devirlere kademeli olarak çıkmalı. Üst devirlerde baskı oluşturarak yüzeyde asıl aşındırma işlemi yapılmalı ve sonrasında yine kademeli olarak yavaşlamalı ve baskıyı azaltmalısınız. Aşağıda paylaştığım video size yardımcı olacaktır.

 

Ugurr

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
83
Beğeniler
88
Yaş
37
#22
3500 e kadar devir var oralara kadar çıkmama gerek var mı?
neticede örümceklenme var dikey veya derin çizik yok.
en fazla 1800 devire kadar çıkmayı düşünüyorum tabi ki duruma göre bu değişebilir ama hangi devir sayısı riski arttırır ve hangi devir sayısı optimum seviyelerdir?
sabah başlamak istiyorum kısmetse
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#23
3500 e kadar devir var oralara kadar çıkmama gerek var mı?
neticede örümceklenme var dikey veya derin çizik yok.
en fazla 1800 devire kadar çıkmayı düşünüyorum tabi ki duruma göre bu değişebilir ama hangi devir sayısı riski arttırır ve hangi devir sayısı optimum seviyelerdir?
sabah başlamak istiyorum kısmetse
600 - 800 devir ile ürünü yayın, sonraaında kadameli üst devirlere çıkın, duruma göre 1800 deviri geçmeyin. Sabırlı çalışın. Boyalı plastiklerde bu devirlere çıkmayın daha yavaş çalışın. Köselere dikkat edin, baskı oluşturmayın. Çok çabuk açabilirsiniz boyayı bu bölgelerde. Kapı birleşim yerlerini maskeleyin, hassas bölgelerdir. Plastik aksam maskelemelerini iyi yapın, can sıkar yoksa. Kolay gelsin şimdiden.
 

Ugurr

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
83
Beğeniler
88
Yaş
37
#24
600 - 800 devir ile ürünü yayın, sonraaında kadameli üst devirlere çıkın, duruma göre 1800 deviri geçmeyin. Sabırlı çalışın. Boyalı plastiklerde bu devirlere çıkmayın daha yavaş çalışın. Köselere dikkat edin, baskı oluşturmayın. Çok çabuk açabilirsiniz boyayı bu bölgelerde. Kapı birleşim yerlerini maskeleyin, hassas bölgelerdir. Plastik aksam maskelemelerini iyi yapın, can sıkar yoksa. Kolay gelsin şimdiden.
teşekkür ederim :)
 

BlaJKeagle

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
5 Kas 2018
Mesajlar
212
Beğeniler
437
Yaş
49
#25
600 - 800 devir ile ürünü yayın, sonraaında kadameli üst devirlere çıkın, duruma göre 1800 deviri geçmeyin. Sabırlı çalışın. Boyalı plastiklerde bu devirlere çıkmayın daha yavaş çalışın. Köselere dikkat edin, baskı oluşturmayın. Çok çabuk açabilirsiniz boyayı bu bölgelerde. Kapı birleşim yerlerini maskeleyin, hassas bölgelerdir. Plastik aksam maskelemelerini iyi yapın, can sıkar yoksa. Kolay gelsin şimdiden.
Hocam bu maskeleme hakkında kafama takılan bir şey var. Başka bir forumda görmüştüm bantların altında kalan bölgede makinenin temas ettiği yerlerde yapuşkan izi kalmış, hatırladığım kadarıyla çıkaramamıştı arkadaş. Bu kullanılan bant kalitesi ilemi ilgili yoksa bant üzerinde çok çaluşmaklamı ilgili.
Bant tavsiyeniz varsa onuda alabilirim yeri gelmişken.
 

Murat

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
3,204
Beğeniler
7,691
Yaş
45
İl
Ankara
#26
Hocam bu maskeleme hakkında kafama takılan bir şey var. Başka bir forumda görmüştüm bantların altında kalan bölgede makinenin temas ettiği yerlerde yapuşkan izi kalmış, hatırladığım kadarıyla çıkaramamıştı arkadaş. Bu kullanılan bant kalitesi ilemi ilgili yoksa bant üzerinde çok çaluşmaklamı ilgili.
Bant tavsiyeniz varsa onuda alabilirim yeri gelmişken.
3m Scotchblue ürünlerini gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#27
Hocam bu maskeleme hakkında kafama takılan bir şey var. Başka bir forumda görmüştüm bantların altında kalan bölgede makinenin temas ettiği yerlerde yapuşkan izi kalmış, hatırladığım kadarıyla çıkaramamıştı arkadaş. Bu kullanılan bant kalitesi ilemi ilgili yoksa bant üzerinde çok çaluşmaklamı ilgili.
Bant tavsiyeniz varsa onuda alabilirim yeri gelmişken.
Bant kalitesiyle ilgili. O arkadaş kötü bir bant kullanmış.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#28
Hocam bu maskeleme hakkında kafama takılan bir şey var. Başka bir forumda görmüştüm bantların altında kalan bölgede makinenin temas ettiği yerlerde yapuşkan izi kalmış, hatırladığım kadarıyla çıkaramamıştı arkadaş. Bu kullanılan bant kalitesi ilemi ilgili yoksa bant üzerinde çok çaluşmaklamı ilgili.
Bant tavsiyeniz varsa onuda alabilirim yeri gelmişken.
Şimdiye kadar böyle bir sorunla ben de karşılaşmadım. Bu iş için üretilmiş ürünlerde sorun yaşamazsınız.
 

BlaJKeagle

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
5 Kas 2018
Mesajlar
212
Beğeniler
437
Yaş
49
#29
@onurçiko @Can @Murat Teşekkür ederim cevaplar için. Akrimask kullanmışlığınız varmı. Akzonobel ürünü. 3m e göre baya uygun fiyatı. 80 dereceye kadar dayanıklı demiş sitesinde.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,946
Beğeniler
9,605
İl
.
#30

Ugurr

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
83
Beğeniler
88
Yaş
37
#31
herkese merhaba
bugün 2012 model aveo model beyaz araca polisaj uygulaması yaptım.Araç üzerinde daha önce gördüğüm çiziklerden çok daha fazlası vardı. sanırım önceki sahibi otomatik yıkamalarda fazlaca yıkamış arabayı.
polisaj aşamasında Rotary makine, UFS sarı keçe ve Koch c. H8 ürününü tercih ettim. ilk uygulamamda örümceklenmeleri 1800 devire kadar çıkarak alabildim ancak tırnak girmeyen düz çizgiler kaldı alamadım. daha sonra ikinci katı attım bu sefer 2400 lere kadar çıktım baskı uygulayarak çiziklerin hepsini alamasamda biraz daha almayı başardım ancak elimde mikron ölçer olmadığı için daha fazla zorlamak istemedim.Merak ettiğim konu bu tip çizikleri alabilmek için nasıl bir yol izlemeliyim? devir sayısımı yükseltilmeli yoksa daha aşındırıcı bir pastamı denenmeli?
foto çekemedim çünkü tel. kamerası arızalı.
şimdiden teşekkürler.
 

Emre Mert

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
810
Beğeniler
4,124
Yaş
27
İl
İstanbul
#32
herkese merhaba
bugün 2012 model aveo model beyaz araca polisaj uygulaması yaptım.Araç üzerinde daha önce gördüğüm çiziklerden çok daha fazlası vardı. sanırım önceki sahibi otomatik yıkamalarda fazlaca yıkamış arabayı.
polisaj aşamasında Rotary makine, UFS sarı keçe ve Koch c. H8 ürününü tercih ettim. ilk uygulamamda örümceklenmeleri 1800 devire kadar çıkarak alabildim ancak tırnak girmeyen düz çizgiler kaldı alamadım. daha sonra ikinci katı attım bu sefer 2400 lere kadar çıktım baskı uygulayarak çiziklerin hepsini alamasamda biraz daha almayı başardım ancak elimde mikron ölçer olmadığı için daha fazla zorlamak istemedim.Merak ettiğim konu bu tip çizikleri alabilmek için nasıl bir yol izlemeliyim? devir sayısımı yükseltilmeli yoksa daha aşındırıcı bir pastamı denenmeli?
foto çekemedim çünkü tel. kamerası arızalı.
şimdiden teşekkürler.
Çiziklerin gidip gitmediği çalışma süresi, çalışılan alanın büyüklüğüyle ve boyanın sertliğiyle direkt olarak alakalı. Tırnak takılmayan derin çiziklere RDS deniliyor. Onları gidermek için çok uğraşmayın bence. Kılcal çiziklerin %80'i gittiyse tamamdır. Fazlasının parlaklığa pek faydası olmaz. Vernik boşu boşuna aşındırılmış olur. 2400 devir çok yüksek ayrıca. Aracınız yeniyse problem yaşanmamış olabilir fakat yorgun bir boya kolaylıkla açılabilir/yanabilir.
 

Ugurr

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
83
Beğeniler
88
Yaş
37
#33
Çiziklerin gidip gitmediği çalışma süresi, çalışılan alanın büyüklüğüyle ve boyanın sertliğiyle direkt olarak alakalı. Tırnak takılmayan derin çiziklere RDS deniliyor. Onları gidermek için çok uğraşmayın bence. Kılcal çiziklerin %80'i gittiyse tamamdır. Fazlasının parlaklığa pek faydası olmaz. Vernik boşu boşuna aşındırılmış olur. 2400 devir çok yüksek ayrıca. Aracınız yeniyse problem yaşanmamış olabilir fakat yorgun bir boya kolaylıkla açılabilir/yanabilir.

Sanırım boya sertti. Daha önce Renault Hyundaı modellerinde böyle zorluk yaşamadım. Yaklaşık olarak 40x40 gibi bir alan üzerinde yüzeydeki pasta azalıncaya kadar devam ettim.Parlaklığı sağladım araçta yansıma gerçekten çok iyi seviyeye ulaştı ama ben videolarda ki gibi kusursuz bir yüzey hayal etmiştim başlarken ona ulaşamadım. İçime dert oldu sadece ve nedenini forumdan bilgi alarak öğrenmek istedim.
 

multispace

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Üye
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
776
Beğeniler
1,038
Yaş
37
İl
samsun
#34
@Ugurr dediğin tür çiziklere belli bir miktar zımpara yapmak gerekebiliyor görmeden birşey demek zor. 2400 devirlere falan çıkmanı da önermem. Polisaj o kadar üst devirlerde yapılmaz. Ansızın açılır boya. Parlaklık tatmin ettiyse cok uğraşmayın
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#35
herkese merhaba
bugün 2012 model aveo model beyaz araca polisaj uygulaması yaptım.Araç üzerinde daha önce gördüğüm çiziklerden çok daha fazlası vardı. sanırım önceki sahibi otomatik yıkamalarda fazlaca yıkamış arabayı.
polisaj aşamasında Rotary makine, UFS sarı keçe ve Koch c. H8 ürününü tercih ettim. ilk uygulamamda örümceklenmeleri 1800 devire kadar çıkarak alabildim ancak tırnak girmeyen düz çizgiler kaldı alamadım. daha sonra ikinci katı attım bu sefer 2400 lere kadar çıktım baskı uygulayarak çiziklerin hepsini alamasamda biraz daha almayı başardım ancak elimde mikron ölçer olmadığı için daha fazla zorlamak istemedim.Merak ettiğim konu bu tip çizikleri alabilmek için nasıl bir yol izlemeliyim? devir sayısımı yükseltilmeli yoksa daha aşındırıcı bir pastamı denenmeli?
foto çekemedim çünkü tel. kamerası arızalı.
şimdiden teşekkürler.
Bahsettiğiniz çizikler RDS olarak adlandırılır ve çizğin durumuna göre zımpara isteyebilir. Göze görünür ancak parlaklığa aman aman bir engeli olmadığı için çok da gidermek için çalışmayın derim. Çünkü elinizde boya ölçüm makinesi de yokmuş.

Bu işi ticari olarak yapıyorsanız bu durumu araç sahibine sormanız gerekir tabii ki.
 
Son düzenleme:

Ugurr

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
31 Ara 2018
Mesajlar
83
Beğeniler
88
Yaş
37
#37
Bahsettiğiniz çizikler RDS olarak adlandırılır ve çizğin durumuna göre zımpara isteyebilir. Göze görünür ancak parlaklığa aman aman bir engeli olmadığı için çok da gidermek için çalışmayın derim. Çünkü elinizde boya ölçüm makinesi de yokmuş.

Bu işi ticari olarak yapıyorsanız bu durumu araç sahibine sormanız gerekir tabii ki.
Ticari olarak yapmıyorum.
Sanırım bu tür sert boyalarda daha dar alanda daha uzun süre çalışılması gerekiyor.yüksek Devir konusunda çalışılmamalı.
Araç ilk sahibinden işlemsiz olduğunu bildiğim için sadece iki panelde deneme amaçlı yaptım. Ancak kendi adıma önemli ve farklı tecrübe oldu.
Haftasonu kısmetse başka bir araca uygulama yapacağım inşallah foto video çeker paylaşım yaparım.