Sıfır araç yıkamaya başlangıç

Adaletli Türk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
19
Beğeniler
19
Yaş
35
İl
KONYA
#1
Herkese merhaba,

Muhtemelen binlerce yorum yapılmıştır açtığım konuyla ilgili o yüzden kusura bakmayın yorumları okuyarak bilgiler edindim ancak kafam da karıştı seçenek çok olduğu için. Basit anlamda aracımızı aldık boya zarar görmesin diye kendimiz yıkıyoruz. Farklı ekipman olmadan (basınçlı makine var) nasıl bir yol izlemeliyim?

2 adet kova aldım.
İlk olarak ön yıkama şampuanı kesin kullanmak mı gerek? Gerekiyorsa marka önerir misiniz gerçekten çok marka ve öneri var genelde memnun kalınan olsa yeter.
İkinci olarak ana şampuan aldık, bununla ilgili de araçta herhangi bir boya koruma yok. Bu araca uygun şampuan markası önerir misiniz?
Yıkama eldiveni konularını okudum. Anladığım kuzu yünü tavsiye edilmiş daha çok ama hangi marka alacağımı şaşırdım. Fiyat farkları da çok fazla açıkçası kaliteli alayım diyorum ama yanlış bi marka da almak istemem.

Kurutma bezi için PURESTAR dublex twisted towel çok önerilmiş 70x90 almaya karar verdim açıkçası genel kurulama için. Araç i20 bu arada. Küçük bez olarak spark konuşulmuş sizler de tavsiye eder misiniz yine sparkı?

Kapı içleri için sıradan mikrofiber bez kullanımı da uygun sanırım gözükmediği için başka önerilere de açığım.

Cila için Turtle wax düşünüyorum fiyat performans açısından yorumların iyi olduğunu gördüm.

Sizlerin de yeni başlayan için marka ürün önerisi yapacağı ürünleri varsa çok memnun olurum.
 

mirafiori

Uzman Detaycı
Emektar Detaycı
Üye
Katılım
14 Eki 2020
Mesajlar
1,451
Beğeniler
4,275
Yaş
41
İl
İstanbul
#2
Ön yıkama şart öncelikle belirteyim, fazlalık kirleri akıtmamız gerekli.
Ön yıkama şampuanlarını 3 e ayırabiliriz, yazlık, kışlık ve korumayı sökme kabiliyeti olan.
Yazlık şampuanlar daha hafif kirleri çözer ağır kirlerde zayıf kalabilir.
Kışlık şampaunlar ise daha yoğun kirleri çözme yeteneğine sahipdir, bazıları hafiften korumaya dokunabilir.
3. sü ise daha derinlemesine temizlik yapar korumaları komple sökebilir yada kısmen sökebilir. Bunlar genellikle uygulama öncesi kullanılır.
Ben hepsine ayrı para veremem diyenler için Kışlık sampuan tercih edilebilir.
Auto Brite Magifoam ideal bir tercih olabilir, K2 Pro Bela da beni her kir durumunda mutlu etti. Foam lance varsa onla uygularsanız yoksa basınçlı pompa v.s ile işinizi halledebilirsiniz.

Temaslı şampuanların hepsi, yıkama eldiveni ile yıkadığımız için kirleri her türlü çözer, burda dikkat edilmesi gereken nokta, şampuanın kayganlık hissi ve araç üzerinde kurumaması.
K2 pro Bela aldınız bu ürün kovada da kullanabilirsiniz. Ben genelde Shiny garage premium shampo ve Flowey ev12 kullanıyorum.

Bez konusunda büyük ve gsm değeri yüksek bir havlu seçerseniz yıkama işi daha keyifli olur, aracın boyutuna bakmayın :)

Kapı içleri için kullandığım eski Bim bezleri işimi görüyor sizinde görür :)

Cila için düşünceniz hızlı cilamı, sıvı katı wax mı ? Hızlı cila ise Turtle Dry&Shine güzel bir tercih olur.

Youtube kanalımda bir çok ürünün testi var onla bakabilirsiniz, keza @SubaruOutback, @Sefa46 nın kanallarındada bir çok ürün testi var onlarada bakmanızı tavsiye ederim.
 

Adaletli Türk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
19
Beğeniler
19
Yaş
35
İl
KONYA
#3
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Ön yıkama için köpük cihazım yok. O zaman şu elle yapılan şişelerden alıp içinde köpük yaparak sıkmam gerekecek..

Yıkama eldiveni konusunda da öneriye ihtiyacım var iki tane kullanılıyor sanırım yıkama esnasında. Aracı çizmeyecek eldiven önerinizi de beklerim.

Sadece basınçlı su makinası var. O yüzden hem ön yıkama hem temaslı yıkama kovada kullanılabilecek şampuan lazım. Tabi elde yapılan foam Lance almam şart anladığım kadarıyla.

Sıvı cila düşünüyorum yıkama sonra hızlı olsun f/p oranı iyi diye Turtle söyledim. O da olur o zaman.
 

fserterr

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2022
Mesajlar
400
Beğeniler
2,596
İl
Denizli
#4
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Ön yıkama için köpük cihazım yok. O zaman şu elle yapılan şişelerden alıp içinde köpük yaparak sıkmam gerekecek..

Yıkama eldiveni konusunda da öneriye ihtiyacım var iki tane kullanılıyor sanırım yıkama esnasında. Aracı çizmeyecek eldiven önerinizi de beklerim.

Sadece basınçlı su makinası var. O yüzden hem ön yıkama hem temaslı yıkama kovada kullanılabilecek şampuan lazım. Tabi elde yapılan foam Lance almam şart anladığım kadarıyla.

Sıvı cila düşünüyorum yıkama sonra hızlı olsun f/p oranı iyi diye Turtle söyledim. O da olur o zaman.
Basınçlı yıkama makinanız karcher ise, Foam nozzle ürününü alabilirsiniz; işinizi görecektir.
Yıkama eldiveni olarak forumda satılıkta olan ürünleri de değerlendirebilirsiniz. Yanılmıyorsam G technic, workstuff eldivenleri falan vardı satılık.
Köpük konusunda da söylenmiş ama ben de bastırayım; magifoam tek ve net çözüm olur :)
 

Adaletli Türk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
19
Beğeniler
19
Yaş
35
İl
KONYA
#5
Yok sadece su makinesi var hocam. Manuel köpük şişesi alıp elle yapacağım. Gyeon smooth önermişler de 400 lira bi eldiven çok geldi bana. Onu araştırıyorum şimdi.
 

eminkilic61

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2022
Mesajlar
208
Beğeniler
324
Yaş
28
İl
Ankara
#6
foam lance bence alın, işinizi hem kolaylaştırıyor hemde köpük işinin seyretmesi keyifli :D

auto glym polar blaster 1500 tl civari
karcher foam cannon daha uygun, internette fiyat araştırması yapıp kampanyaya denk gelmeniz muhtemel
 

Adaletli Türk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
19
Beğeniler
19
Yaş
35
İl
KONYA
#7
Altafoam düşünüyordum :terlisırıtan: 1100 lira ilk dediğiniz. Biz de site için benzinlik gibi yıkama ünitesi var. Manuel şişe almam lazım :)
 

fserterr

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2022
Mesajlar
400
Beğeniler
2,596
İl
Denizli
#8
foam lance bence alın, işinizi hem kolaylaştırıyor hemde köpük işinin seyretmesi keyifli :D

auto glym polar blaster 1500 tl civari
karcher foam cannon daha uygun, internette fiyat araştırması yapıp kampanyaya denk gelmeniz muhtemel
Polar blaster falan çok iyi ürün tabii ama karcher foam nozzle şuan 313₺ imiş; uygun fiyatlı çözüm arayanlar için son derece makul :)
 

Adaletli Türk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
19
Beğeniler
19
Yaş
35
İl
KONYA
#10
ön yıkama için alta foam+ magifoam ön yıkama köpüğü alacağım.

Ancak çift kova için karar veremedim.

gyeon bathe
zywöl
vonixx v floc
nanolex pure
adams polishes shampoo

en çok bunlar önerilmiş. zywöl tr de göremedim onu eledim o yüzden. gyeon bathe 1:500 oranı var fiyatı pahalı gibi gözükse de oran açısından iyi geldi yeterli ise. vonix, nanolex ve adams da beğenilmiş. hangisini alacağıma karar veremedim :)
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#11
ön yıkama için alta foam+ magifoam ön yıkama köpüğü alacağım.

Ancak çift kova için karar veremedim.

gyeon bathe
zywöl
vonixx v floc
nanolex pure
adams polishes shampoo

en çok bunlar önerilmiş. zywöl tr de göremedim onu eledim o yüzden. gyeon bathe 1:500 oranı var fiyatı pahalı gibi gözükse de oran açısından iyi geldi yeterli ise. vonix, nanolex ve adams da beğenilmiş. hangisini alacağıma karar veremedim :)
Merhaba Nanolex ve Vonixx V Floc,Gyeon haricinde digerlerini bulamazsiniz.Tavsiyem Nanolex ten yanadir biraz daha F/P derseniz Vonixx i tercih edebilirsiniz 3 Litrelik olani
 

Adaletli Türk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
19
Beğeniler
19
Yaş
35
İl
KONYA
#12
zywöl yurtdışı var o da çok pahalı hocam evet. peki gyeon u neden önermediniz o da çok tavsiye edilmiş merak ettiğim için sordum
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#13
Hocam gyeon u atlamisim o da güzel sampuan :)
 

vagnmilten

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
9 Haz 2021
Mesajlar
45
Beğeniler
143
Yaş
36
İl
Ankara
#14
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Ön yıkama için köpük cihazım yok. O zaman şu elle yapılan şişelerden alıp içinde köpük yaparak sıkmam gerekecek..

Yıkama eldiveni konusunda da öneriye ihtiyacım var iki tane kullanılıyor sanırım yıkama esnasında. Aracı çizmeyecek eldiven önerinizi de beklerim.

Sadece basınçlı su makinası var. O yüzden hem ön yıkama hem temaslı yıkama kovada kullanılabilecek şampuan lazım. Tabi elde yapılan foam Lance almam şart anladığım kadarıyla.

Sıvı cila düşünüyorum yıkama sonra hızlı olsun f/p oranı iyi diye Turtle söyledim. O da olur o zaman.
yıkama eldiveni konusunda gyeona alternatif olarak work stuff storm ve typhoon önerebilirim. oldukça güzel ve kalitelidir.
 

eminkilic61

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2022
Mesajlar
208
Beğeniler
324
Yaş
28
İl
Ankara
#15
aracın i20N olduğunu varsayarak, çapı çok geniş olmayan jant fırçası öneririm.
balata tozu oluyor jant hep, kalın çaplı fırça 'jant tasarım gereği' aralara çok giremiyor
 

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
934
Beğeniler
4,164
Yaş
26
#16
Ön yıkama konusunda madem foam lance kullanamıyorsunuz K2 Bora'ya bakabilirsiniz. Normal ilaç pompası ile atım yapabildiğiniz için herhangi bir foamere de ihtiyacınız yok. Ancak ürünü daha kış kirinde denemedim onu belirteyim. Konya'da olduğunuz için benzer iklim koşullarına maruz kalıyoruz. Kışları soft şampuanlar kesinlikle yetersiz kalıyor. K2 Bela yazları çok güzel olsa da kış kirine soft kalmıştı.
Araç kısa olduğu için 50x80 havlu işinizi görür. Hem havlu hem eldiven hem de cila bezleri için @Adam’s Garage ile iletişime geçebilirsiniz şu ara indirim var. Katı wax uygulamayı düşünüyorsanız kesinlikle bald wipe da alın.
Kova şampuanı olarak CarPro Reset alabilirsiniz, fiyatı pahalı görünse de 15 litre kovaya 30 ml şampuan atmanız yeterli olacaktır. Ancak bu herhangi bir cila içermeyen şampuandır.
Kovalarınıza grit guard veya dirt trap de almanız gerekiyor.
Hızlı cila isterseniz yazları CarPro Elixir, kışları Sonax BSD olabilir. BSD fazla toz çeker belirteyim.

Bu arada makine kendinize aitse ve sanayi tipiyse yine foam lance kullanabilirsiniz.
Sanayi Tipi Basınçlı Yıkamalarında Köpük Tabancası (Foam Lance) Nasıl Kullanılır ? (REHBER)
 

Cilacı

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
2 Haz 2022
Mesajlar
697
Beğeniler
2,314
İl
İstanbul
#17
Ön yıkama olarak tartışmasız magifoam +alta foam doğru seçim olacaktır. Alta Foam ‘da 1.8 LT su 25 ml magifoam işinizi fazlasıyla görecektir ürün jant ve davlumbaz temizliğinde de iyi iş çıkarmaktadır.

Kova şampuanı olarak kendim nanolex pure,auto brite velvet,leraton A3 değişimli olarak kullanmaktayım nanolex ve velvet daha ekonomik 1/1500 e kadar seyreltme şansınız mevcut 10 lt kovaya 5 ml yetiyor daha fazlasına gerek kalmıyor kaliteli üst seviye şampuanlar yıkama başına maliyet olarakta üstünler.

Hızlı cila olarak maliyetlerden ötürü kalıcılıkta olması gerektiği için çok parlaklık istemiyorsanız sonax bsd 1/1 saf su veya içme suyu ile sulandırıp kullanabilirsiniz ,daha çok kalıcılık parlaklık ve üst düzey bir ürün olarakta vonixx ceramic spray wax’ı tavsiye ederim gerçekten muhteşem bir ürün araç başı 15-20 ml yeterli oluyor macera aramaya gerek kalmıyor.

Katı wax olarakta vonixx hybrid carnauba wax kullanıyorum çok memnunum 2-3 ay doğru yıkama ve hava koşullarına bağlı olarak rahat götürüyor parlaklık ve hidrofobi yeterli fp oranı yüksek kaliteli başlangıç seviyesi için ideal bir wax maddi durumunuz el verdiği taktirde vonixx blend ceramic seriside olabilir @Sefa46 vonixx incelemeleri mevcut fikir alabilirsiniz inceleyerek.

Yıkama eldiveni olarakta purestar,work stuff,kore ürünleri bakabilirsiniz forumda da mevcut @Adam’s Garage danışabilirsiniz

Şuan @DetayDeposu foruma özel kampanya mevcut güzel kaliteli ürünler var incelemenizi tavsiye ederim .Demirtozu,iç mekan ve döşeme temizleyici,torpido trim için koruma ürünleri başarılı jant ve detay fırçaları vb ürünleri buradan temin edebilirsiniz
 
Son düzenleme:

Adaletli Türk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
19
Beğeniler
19
Yaş
35
İl
KONYA
#18

Adaletli Türk

Konu Sahibi ✔
Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Eyl 2020
Mesajlar
19
Beğeniler
19
Yaş
35
İl
KONYA
#20
Ön yıkama konusunda madem foam lance kullanamıyorsunuz K2 Bora'ya bakabilirsiniz. Normal ilaç pompası ile atım yapabildiğiniz için herhangi bir foamere de ihtiyacınız yok. Ancak ürünü daha kış kirinde denemedim onu belirteyim. Konya'da olduğunuz için benzer iklim koşullarına maruz kalıyoruz. Kışları soft şampuanlar kesinlikle yetersiz kalıyor. K2 Bela yazları çok güzel olsa da kış kirine soft kalmıştı.
Araç kısa olduğu için 50x80 havlu işinizi görür. Hem havlu hem eldiven hem de cila bezleri için @Adam’s Garage ile iletişime geçebilirsiniz şu ara indirim var. Katı wax uygulamayı düşünüyorsanız kesinlikle bald wipe da alın.
Kova şampuanı olarak CarPro Reset alabilirsiniz, fiyatı pahalı görünse de 15 litre kovaya 30 ml şampuan atmanız yeterli olacaktır. Ancak bu herhangi bir cila içermeyen şampuandır.
Kovalarınıza grit guard veya dirt trap de almanız gerekiyor.
Hızlı cila isterseniz yazları CarPro Elixir, kışları Sonax BSD olabilir. BSD fazla toz çeker belirteyim.

Bu arada makine kendinize aitse ve sanayi tipiyse yine foam lance kullanabilirsiniz.
Sanayi Tipi Basınçlı Yıkamalarında Köpük Tabancası (Foam Lance) Nasıl Kullanılır ? (REHBER)
Altafoam + magifoam alacam hocam ön yıkama için. K2 boraya bakıyım.
Carpro reset yarım litresi 300 lira evet pahalıymış. Gyeon bath 1 litresi 350 lira filan ondan da alabilirim fiyat açısından. Cevap için teşekkürler