Uzun Zamandır Yıkanmayan Arabam (Jayswax Ceramix Wax & Bilberry Wax)

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#1
Herkese iyi forumlar dilerim, işden gelip hemen yıkamaya koştuğum için alışa gelmiş bir konum olmadı ancak güzel ürünlerle yaptığımın başarılı bir yıkama yaptığımı düşünüyorum. :)

Yeni aldığım K4'ü ise çok güzel test etmiş oldum, @Utopik83 Ramazan Beyin de ricası ile yorum kendi çapımda yorumum;
-Basınçlı hortumu tam yeterli geliyor, ne kısa ne uzun. Araç L300 gibi ya da uzun premium teksiler olur ise biraz hortumu kısa kalabilir.
-Basıncı ise beni tatmin etti ancak günde 1 kere araba yıkıyor olsaydım büyük ihtimalle tercih etmezdim, yüksek ihtimalle HD serisine yönelirdim.
-Plastik kalitesi ise Bosch'a göre biraz da olsa altında hissettirdi.
-Tabancası ise biraz daha geniş açılı atabilirdi.
Puanım: 8/10
F/P bakımından Bosch Aqua 130 daha cazip geliyor. Ancak tercih meselesi.

Kirlilere gelemiyoruz malesef, yan dükkanın lafa tutması ile direk B33 sıkmış bulundum. :(

B33 ise FL'de inanılmaz etkili oluyormuş onu öğrendim, 70 ML ürün 600 ML Su karışım hazırladım ve yaklaşık 150 ML karışım artdı ziyan etmemek için jant için kovaya doldurdum.



Ardından detaylara Cevizi saf kullanarak giriştim, detay fırçası ile pislikleri kabartıyorum. :)




Hemen hızlıca duruladım, Denizli şu sıralar 37-38 derece civarında seyrediyor gölgeler bile sıcak.
Foam Lance ile işimiz bitince biraz tetiğe basıp içini temizledim.




Duruladıkdan sonra kapı içi detaylarına saf Ceviz ile müdahale ettim, hemen hortum ile duruladım.




Bazı abilerim/arkadaşlarım araba içinde kimyasal bulundursak bir sıkıntı olur mu demişti, sonuç evet Ceviz koymuştum ancak sprey kapalı olmasına rağmen sıcakdan fışkırmış. Sıvı sabunun olduğu yerdeydi.



İlk attığım fotoğraf B33 sonrası temizliği, aslında R10 uygulayacaktım ancak muhabbete dalınca unutmuşum. :D Jant ıslakken atıp duruladım.




Hemen janta temaslı yıkamaya geçtim zaten R10'dan sonra pek birşey kalmamıştı.
Davlumbaz ve lastiklere ilk Ceviz ardından fırçalarken köpük yapan şişe ile B33 1:5 sıktım. Jantlara ise Cg Sticky 1:3 oranında sulandırıp sıktım.Kova da ise B33 var.
Cg Sticky' yorumum: Diablo kadar jel ve kaygan olmasa da yeterince kayganlık hissi veriyor, korumaya zarar vermediğini okumuştum ancak test edemedim diğer yıkamamda test ederim. Sarfiyat bakımından uyguna geliyor, kokusu ise kötü değil ancak diğer jant temizleyicilerine göre iyi. Yaklaşık 4 janta 150 ML civarı karıştırılmış ürün kullandım.





Çift kovamıza geçiyoruz, Ömer abinin tekniği ile makinaya çift hortum bağladım. Bağlantı yaptığım yerden istenildiği zaman vanasını açıp hortum yardımıyla kovalara su dolduruyorum. Kova da ise Murat abiden aldığım Nanolex Pure'yi kullandım, AB Velvet kadar kayganlık hissedemedim ancak güzel köpürüp güzelce temaslı temizlik yaptı.



Hızlı bir şekilde duruladım, hatta çift kovayı yaparken bir kere su tuttum.



Black Hole havlu ile kuruladım. Jantlara, kapı içlerine ve etek kısımlarına başka bir kurulama havlusu kullandım.



Camlara geçtim ancak havalar sıcak olduğu için bazı yerler de kireç lekeleri kalmış, S3 ile normal temizlik yapınca çıkmadı 1:1 İPA denedim yine çıkmadı. Herhalde bize 3D Eraser patlıcak. :( Başka öneriniz varsa bekliyorum.



Kaportaya ise Jayswax Ceramic Wax sürdüm, elbette DetailForum aplikatörü yardımı ile. Aplikatörde ki waxı ziyan etmemek için kapı içlerine sürdüm.



Jantlara ise Emre abiden aldığım yeni Angelwax Bilberry'yi kullandım, internet de 6 aylık ömür biçmişler pek inanamadım ama yüzey hazırlığıda yapmadığım için test edemicem. Bir kaç aya janta polisaj yaptığımın da test ediceğim, sarfiyat konusun da ise çok başarılı ve 6-7 dakika da kurutup silebildim.
Onur abi bana kalırsa Cg'nin jant korumasına göre daha parlak bir son verdi.



Yine Emre abiden aldığım Carpro Perl, değişik oranlar ile plastik aksamlara ve deri gibi yerlere koruma uygulanabiliyor. Ben ise 1:1 oran ile davlumbaza ve lastiklere uyguladım, çok güzel sonuç aldım. Son fotoğraf da anlaşıldığı gibi parlağa yakın bir görüntüsü var, bakalım ne kadar dayancak. :)



Abilerim kusuruma bakmayın işden geldiğim yorgunluk ile final fotoğraflarına halim kalmadı, üstüne park allanımın yanlarına yarın için pazarcı arabaları gelince ortamım çok kısıtlandı. :( Bir daha ki sefer daha güzel finaller ile görüşmek dileğiyle. :)
 
Son düzenleme:

Mrt

Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Nis 2020
Mesajlar
488
Beğeniler
1,315
İl
Ankara
#3
Herkese iyi forumlar dilerim, işden gelip hemen yıkamaya koştuğum için alışa gelmiş bir konum olmadı ancak güzel ürünlerle yaptığımın başarılı bir yıkama yaptığımı düşünüyorum. :)

Yeni aldığım K4'ü ise çok güzel test etmiş oldum, @Utopik83 Ramazan Beyin de ricası ile yorum kendi çapımda yorumum;
-Basınçlı hortumu tam yeterli geliyor, ne kısa ne uzun. Araç L300 gibi ya da uzun premium teksiler olur ise biraz hortumu kısa kalabilir.
-Basıncı ise beni tatmin etti ancak günde 1 kere araba yıkıyor olsaydım büyük ihtimalle tercih etmezdim, yüksek ihtimalle HD serisine yönelirdim.
-Plastik kalitesi ise Bosch'a göre biraz da olsa altında hissettirdi.
-Tabancası ise biraz daha geniş açılı atabilirdi.
Puanım: 8/10
F/P bakımından Bosch Aqua 130 daha cazip geliyor. Ancak tercih meselesi.

Kirlilere gelemiyoruz malesef, yan dükkanın lafa tutması ile direk B33 sıkmış bulundum. :(

B33 ise FL'de inanılmaz etkili oluyormuş onu öğrendim, 70 ML ürün 600 ML Su karışım hazırladım ve yaklaşık 150 ML karışım artdı ziyan etmemek için jant için kovaya doldurdum.



Ardından detaylara Cevizi saf kullanarak giriştim, detay fırçası ile pislikleri kabartıyorum. :)




Hemen hızlıca duruladım, Denizli şu sıralar 37-38 derece civarında seyrediyor gölgeler bile sıcak.
Foam Lance ile işimiz bitince biraz tetiğe basıp içini temizledim.




Duruladıkdan sonra kapı içi detaylarına saf Ceviz ile müdahale ettim, hemen hortum ile duruladım.




Bazı abilerim/arkadaşlarım araba içinde kimyasal bulundursak bir sıkıntı olur mu demişti, sonuç evet Ceviz koymuştum ancak sprey kapalı olmasına rağmen sıcakdan fışkırmış. Sıvı sabunun olduğu yerdeydi.



İlk attığım fotoğraf B33 sonrası temizliği, aslında R10 uygulayacaktım ancak muhabbete dalınca unutmuşum. :D Jant ıslakken atıp duruladım.




Hemen janta temaslı yıkamaya geçtim zaten R10'dan sonra pek birşey kalmamıştı.
Davlumbaz ve lastiklere ilk Ceviz ardından fırçalarken köpük yapan şişe ile B33 1:5 sıktım. Jantlara ise Cg Sticky 1:3 oranında sulandırıp sıktım.Kova da ise B33 var.
Cg Sticky' yorumum: Diablo kadar jel ve kaygan olmasa da yeterince kayganlık hissi veriyor, korumaya zarar vermediğini okumuştum ancak test edemedim diğer yıkamamda test ederim. Sarfiyat bakımından uyguna geliyor, kokusu ise kötü değil ancak diğer jant temizleyicilerine göre iyi. Yaklaşık 4 janta 150 ML civarı karıştırılmış ürün kullandım.





Çift kovamıza geçiyoruz, Ömer abinin tekniği ile makinaya çift hortum bağladım. Bağlantı yaptığım yerden istenildiği zaman vanasını açıp hortum yardımıyla kovalara su dolduruyorum. Kova da ise Murat abiden aldığım Nanolex Pure'yi kullandım, AB Velvet kadar kayganlık hissedemedim ancak güzel köpürüp güzelce temaslı temizlik yaptı.



Hızlı bir şekilde duruladım, hatta çift kovayı yaparken bir kere su tuttum.



Black Hole havlu ile kuruladım. Jantlara, kapı içlerine ve etek kısımlarına başka bir kurulama havlusu kullandım.



Camlara geçtim ancak havalar sıcak olduğu için bazı yerler de kireç lekeleri kalmış, S3 ile normal temizlik yapınca çıkmadı 1:1 İPA denedim yine çıkmadı. Herhalde bize 3D Eraser patlıcak. :( Başka öneriniz varsa bekliyorum.



Kaportaya ise Ceramic Wax sürdüm, elbette DetailForum aplikatörü yardımı ile. Aplikatörde ki waxı ziyan etmemek için kapı içlerine sürdüm.



Jantlara ise Emre abiden aldığım yeni Angelwax Bilberry'yi kullandım, internet de 6 aylık ömür biçmişler pek inanamadım ama yüzey hazırlığıda yapmadığım için test edemicem. Bir kaç aya janta polisaj yaptığımın da test ediceğim, sarfiyat konusun da ise çok başarılı ve 6-7 dakika da kurutup silebildim.
Onur abi bana kalırsa Cg'nin jant korumasına göre daha parlak bir son verdi.



Yine Emre abiden aldığım Carpro Perl, değişik oranlar ile plastik aksamlara ve deri gibi yerlere koruma uygulanabiliyor. Ben ise 1:1 oran ile davlumbaza ve lastiklere uyguladım, çok güzel sonuç aldım. Son fotoğraf da anlaşıldığı gibi parlağa yakın bir görüntüsü var, bakalım ne kadar dayancak. :)



Abilerim kusuruma bakmayın işden geldiğim yorgunluk ile final fotoğraflarına halim kalmadı, üstüne park allanımın yanlarına yarın için pazarcı arabaları gelince ortamım çok kısıtlandı. :( Bir daha ki sefer daha güzel finaller ile görüşmek dileğiyle. :)
Eline sağlık. Süper olmuş.
 

Cavraoğlu

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Nis 2020
Mesajlar
450
Beğeniler
1,025
İl
Samsun
#4
Maşallah gardaşım eline emeğine sağlık. Ürünlerin güzel daha da güzelleri olur inşallah. Ceramic wax hamgi uründü acaba ?Allah kaza bela vermesin. Fiorino benim için özel bir araçtır üniversite yıllarımda seyehat için az kahrımı çekmedi ne yüklersen alırdı( 9 kişi) temiz günlerde kullan.
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#5
Çok güzel ürünler kullanmışsın, eline sağlık kardeşim. Finalleri merak ettim ama. Angel jant wax iyi parlatıyor dedin, deneyeyim hemen bende.
cam kireçlerine elinde bir meg. glass cleaner olsun. Taze kireç lekelerini alır. Tavsiye ederim. Bnce mutlaka stoğunda olmalı.
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#6
Eline sağlık Sercan. Güzel iş çıkmış ortaya..:mutlu:
Sağolasın abim, güzel görünüyorsa ne mutlu bana. :)
Eline sağlık. Süper olmuş.
Teşekkürler. :)
Maşallah gardaşım eline emeğine sağlık. Ürünlerin güzel daha da güzelleri olur inşallah. Ceramic wax hamgi uründü acaba ?Allah kaza bela vermesin. Fiorino benim için özel bir araçtır üniversite yıllarımda seyehat için az kahrımı çekmedi ne yüklersen alırdı( 9 kişi) temiz günlerde kullan.
İnşallah ağabeyim sana da nasip olur, hemen başlığı ve yazımı düzelttim. (Jayswax Ceramic Wax) Evet Fio geniş ancak Doblo'ya göre dar. :D
Çok güzel ürünler kullanmışsın, eline sağlık kardeşim. Finalleri merak ettim ama. Angel jant wax iyi parlatıyor dedin, deneyeyim hemen bende.
cam kireçlerine elinde bir meg. glass cleaner olsun. Taze kireç lekelerini alır. Tavsiye ederim. Bnce mutlaka stoğunda olmalı.
Sağolasın Onur abi, bütçe yettikçe güzel ürünler almaya çalışıyorum. Finalleri müsait olursam yarın çekeceğim, peki kaportanın bazı yerlerin de kireç lekeleri var ne yapayım? Angelwax'ın karşılaştırmasını bekliyorum abi. :)
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
#7
Sağolasın abim, güzel görünüyorsa ne mutlu bana. :)

Teşekkürler. :)

İnşallah ağabeyim sana da nasip olur, hemen başlığı ve yazımı düzelttim. (Jayswax Ceramic Wax) Evet Fio geniş ancak Doblo'ya göre dar. :D

Sağolasın Onur abi, bütçe yettikçe güzel ürünler almaya çalışıyorum. Finalleri müsait olursam yarın çekeceğim, peki kaportanın bazı yerlerin de kireç lekeleri var ne yapayım? Angelwax'ın karşılaştırmasını bekliyorum abi. :)
FSE olur kaportadaki kireç için ama dediğim gibi yıkama sonrası oluşan taze kireçler için bu dediklerim.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#8
Ellerine sağlık keyifle okudum, filmin sonunu göremedik ama uygulamalar bizi doyurdu zaten :)
 

Muratcan

Usta Detaycı
Üye
Katılım
13 Kas 2018
Mesajlar
703
Beğeniler
1,926
Yaş
32
İl
Antalya
#12
Eline sağlık kardeşim çok güzel bir yıkama günü geçirmişsin. Yeni ürünlerin de hayırlı olsun özellikle makina :)
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#13
Ellerine sağlık güzel olmuş
Teşekkürler. :)
FSE olur kaportadaki kireç için ama dediğim gibi yıkama sonrası oluşan taze kireçler için bu dediklerim.
Berkay abinin tavsiyesi ile bugün çok narin bir şekil de pasta uygulayacağım. :D
Ellerine sağlık keyifle okudum, filmin sonunu göremedik ama uygulamalar bizi doyurdu zaten :)
Evet abi malesef göremedik ama uygulamlardan fazlasıyla keyif aldım, sizde aldıysanız ne mutlu bana. :)
Sağolasın İdris abim. :)
Eline sağlık kardeşim çok güzel bir yıkama günü geçirmişsin. Yeni ürünlerin de hayırlı olsun özellikle makina :)
Çok sağol Murat abi, yavaş yavaş level atlıyoruz. :D O dar yerde elim ayağım dolaşıyor ama araba yıkamaya değer. :)
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#14
@Sercan20 eline koluna sağlık kardeşim bu nasıl bir lükstür lastiğe ve davlumbaza Carpro Perl uygulamışsın :) takdir ettim.
Sağolasın İbrahim abi, bir daha mı gelicez dünyaya. :D Perl'ü 1:1 sıktığımın da davlumbaza 3-4 fıs yetti, tabiki de damla damla yapmamak için detay ustası gibi sprey sıkmak gerekiyor hem fıslayıp hemde spreyi hareket ettirmek gerekiyor. :)
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
33
İl
Kayseri
#15
Ellerine sağlık sonuç şahane olmuş. Detay fırçasını ben ön yıkamadan sonra çift kovadan önce kullanıyorum daha kolay oluyor iş. Makinede hayırlı olsun. Artık çift musluklu neyim güzel durmuş güle güle kullan:alkis:
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#16
Ellerine sağlık sonuç şahane olmuş. Detay fırçasını ben ön yıkamadan sonra çift kovadan önce kullanıyorum daha kolay oluyor iş. Makinede hayırlı olsun. Artık çift musluklu neyim güzel durmuş güle güle kullan:alkis:
Çok sağol abim, elimden geldiği kadar yaptım birşeyler. :) Evet abi dediğin gibi ön yıkamadan sonra detaylara girişeceğim, yoksa kurumaya başlıyor. Hayırlısıyla abi kullanmaya başladım, sağolasın. :)
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#18
Sercan makinen ve yeni ürünlerin hayırlı olsun güle güle kullan. Rutin yıkama, bol fotoğraflı, bol detaylı olmuş ellerine sağlık.
Biz sarp falan filan derken adam perl basmış davlumbaza lastiğe @Shirb13 :D
Sağolasın abim, makina tatmin etti beni yukarıda da yorumumu yazdım. :) Bol fotoğraflı olmasını çok dikkat ettim, aslında Perl inanılmaz pahalıya denk gelmiyor ama her zaman da sıkmam. :D

Eve uğradığım gibi hemen final fotoğraflarını atıyım. :)







 

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
755
Beğeniler
1,156
Yaş
42
İl
İzmir-Antalya
#20
Canavar gibi olmuş. Özellikle jant ve lastikler . Tebrikler. Çok güzel.

bu arada yeni oyuncağın hayırlı olsun. Güle güle kullan