Yerli İthale Karşı - Shine Masters Interior Armor vs. Auto Finesse Spritz

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#1
Merhaba arkadaşlar.

Bu konuyu neden açtığımı Anket konusunu takip eden arkadaşlar biliyor. Biz oto bakım ürünleri üretip satan bir firmayız. Ben Ocak 2021 itibariyle başka bir marka satarak girdiğim bu işte Şubat 2021'den itibaren kendi markamızı oluşturup yolumuza devam etmeyi seçtik. Öncelikle belirtmeliyim ki burası bir detailing forumu olmasına rağmen bizim ürünlerimiz detailing sektörüne değil daha ziyade son kullanıcıların arabasıyla ayda 1-2 defa uğraşan, pH Nötr şampuan nedir bilmeyen, tamamen son kullanıcıya hitap ediyoruz :). Benim buradaki amacım yerli ürünle ithal ürünlerin arasındaki benzerlik ya da farklılıkları hem kendi gözümle ve fikrimle yorumlayabilmektir. Bizim ürünümüz süper kaliteli ya da ithal ürün süper kaliteli olabilir. Amacım tamamen siz değerli forum üyelerine bir karşılaştırma sunmak ve eğer varsa eksiğimiz gediğimiz bunları tamamlayabilmek ya da daha iyi olabilmektir. İki ürünü karşılaştırırken tamamen eşit olmaya gayret ettim.

Bu demek oluyor ki;
- İki ürünü de torpidoya sıkmadan önce mikrofiber bir bezle torpidonun tozunu aldım.
- Torpidoya kağıt bant yapışmadığı için ayrımı fotoğraflarda da belirteceğim üzere Multimedya ekranını baz alarak yaptım.
- İki ürünü de eşit ve 7-8 fıs olmak üzere uyguladım.
- Ardından mikrofiber bir bezle ürünleri torpidoya yaydım.
- Ürünleri hiç su katmadan direkt şişedeki haliyle uyguladım.

Karşılaştırma Ürünleri:
1. Yerli - Shine Masters Interior Armor
2. İthal - Auto Finesse Spritz

Öncelikle ürünleri nereye uyguladığımı göstermek istiyorum.




Uyguladıktan sonraki fotoğraflar.
Shine Masters Interior Armor




Auto Finesse Spritz




Gelelim karşılaştırmaya: Auto Finesse Spritz kokusuyla gerçekten aracın içine çok hoş bir hava kattı. Bizim ürünümüzde koku yok. Benim gözlemlediğim iki ürün de yüzeyi çok fazla parlatmadı. Hani böyle parlatıp yapış yapış yapmadı. Ama Shine Masters Interior Armor yani bizim ürünümüz biraz daha yağlı Spritz'e göre. Yani dokunduğunuzda Spritz uygulanan yüzeyden elinize bir şey geçmiyor. Ama bizim üründen hafif bir yağ geçişi oldu elime. Dediğim gibi iki ürünü de 7-8 defa püskürttüm torpido üzerine.

Shine Masters Interior Armor:
1. Spritz'e göre kokusu yok.
2. Spritz'e göre biraz daha yağlı bir doku bırakıyor.
3. Mat görünüm veriyor.

Auto Finesse Spritz:
1. Hoş kokulu.
2. Dokunulduğunda nerdeyse eline hiç yağlı bir dokunuş bırakmıyor, pürüzsüz gibi.
3. Mat görünüm veriyor.

Demekki biz Shine Masters Interior Armor ürünümüzde yapacağımız 2 şey varmış. Bunlar;
1. Hoş bir koku katabiliriz.
2. Dokunulduğunda elimize yağlı bir doku gelmemesi için çalışma yapmalıyız.

Saygılar ve selamlar,
Mert
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,561
Beğeniler
25,881
Yaş
37
İl
Ankara
#2
Merhaba arkadaşlar.

Bu konuyu neden açtığımı Anket konusunu takip eden arkadaşlar biliyor. Biz oto bakım ürünleri üretip satan bir firmayız. Ben Ocak 2021 itibariyle başka bir marka satarak girdiğim bu işte Şubat 2021'den itibaren kendi markamızı oluşturup yolumuza devam etmeyi seçtik. Öncelikle belirtmeliyim ki burası bir detailing forumu olmasına rağmen bizim ürünlerimiz detailing sektörüne değil daha ziyade son kullanıcıların arabasıyla ayda 1-2 defa uğraşan, pH Nötr şampuan nedir bilmeyen, tamamen son kullanıcıya hitap ediyoruz :). Benim buradaki amacım yerli ürünle ithal ürünlerin arasındaki benzerlik ya da farklılıkları hem kendi gözümle ve fikrimle yorumlayabilmektir. Bizim ürünümüz süper kaliteli ya da ithal ürün süper kaliteli olabilir. Amacım tamamen siz değerli forum üyelerine bir karşılaştırma sunmak ve eğer varsa eksiğimiz gediğimiz bunları tamamlayabilmek ya da daha iyi olabilmektir. İki ürünü karşılaştırırken tamamen eşit olmaya gayret ettim.

Bu demek oluyor ki;
- İki ürünü de torpidoya sıkmadan önce mikrofiber bir bezle torpidonun tozunu aldım.
- Torpidoya kağıt bant yapışmadığı için ayrımı fotoğraflarda da belirteceğim üzere Multimedya ekranını baz alarak yaptım.
- İki ürünü de eşit ve 7-8 fıs olmak üzere uyguladım.
- Ardından mikrofiber bir bezle ürünleri torpidoya yaydım.
- Ürünleri hiç su katmadan direkt şişedeki haliyle uyguladım.

Karşılaştırma Ürünleri:
1. Yerli - Shine Masters Interior Armor
2. İthal - Auto Finesse Spritz

Öncelikle ürünleri nereye uyguladığımı göstermek istiyorum.




Uyguladıktan sonraki fotoğraflar.
Shine Masters Interior Armor




Auto Finesse Spritz




Gelelim karşılaştırmaya: Auto Finesse Spritz kokusuyla gerçekten aracın içine çok hoş bir hava kattı. Bizim ürünümüzde koku yok. Benim gözlemlediğim iki ürün de yüzeyi çok fazla parlatmadı. Hani böyle parlatıp yapış yapış yapmadı. Ama Shine Masters Interior Armor yani bizim ürünümüz biraz daha yağlı Spritz'e göre. Yani dokunduğunuzda Spritz uygulanan yüzeyden elinize bir şey geçmiyor. Ama bizim üründen hafif bir yağ geçişi oldu elime. Dediğim gibi iki ürünü de 7-8 defa püskürttüm torpido üzerine.

Shine Masters Interior Armor:
1. Spritz'e göre kokusu yok.
2. Spritz'e göre biraz daha yağlı bir doku bırakıyor.
3. Mat görünüm veriyor.

Auto Finesse Spritz:
1. Hoş kokulu.
2. Dokunulduğunda nerdeyse eline hiç yağlı bir dokunuş bırakmıyor, pürüzsüz gibi.
3. Mat görünüm veriyor.

Demekki biz Shine Masters Interior Armor ürünümüzde yapacağımız 2 şey varmış. Bunlar;
1. Hoş bir koku katabiliriz.
2. Dokunulduğunda elimize yağlı bir doku gelmemesi için çalışma yapmalıyız.

Saygılar ve selamlar,
Mert
Elinize saglik Paylasiminiz ve Cesaretiniz Bana gore takdirlik bir durum hani bizim ürünümüz soyle boyle demek yerine eksi yonu üzerinden calismaya baslamaniz gercekten iyi koku olayi benim icin cok önemli degil ancak dokunuldugunda yagli ve el izi birakmasi can sikabilir ama bunuda duzeltirseniz gayet basarili olabilirsiniz saygilar :)
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
#3
Cesaretinizi takdir ediyorum :) Karşılaştırma ve bilgilendirme için de ayrıca teşekkür ederim :) Sizin ürün bir tık parlak kalmış sanki ya da fotoğraf yanıltıyor. Yüzeyde yağlı bir doku bırakmış olması iyi olmamış. Bir kez daha sildiniz mi? Sildiyseniz o yağlı hissiyatta bir değişiklik oldu mu?
Ürünün içeriğinde silikon var mı?
 

usurer

Usta Detaycı
Üye
Katılım
3 Tem 2020
Mesajlar
689
Beğeniler
1,284
Yaş
49
İl
izmir
#4
Merhaba, öncelikle objektif yaklaşımınız için sizi tebrik ederim, izninizle bir iki eklemede ben yapmak istiyorum.
Fotoğraflar da yanıltıyor olabilir ancak, sizin ürününüz biraz daha parlak gözüküyor ki bu genelde tercih edilmeyen bir durum göz aldığı için.
Benim tercihim kavun ,karpuz, çilek yada bubble gum tarzı yazlık fresh koku tercihi yapmanız yönünde olacak. Sizin ürünün yapışkan doku bırakmasının sebebi büyük ihtimalle silikon ihtiva ettiği için olmalı, su bazlı formüle dönerseniz bununda önüne geçersiniz diye tahmin ediyorum.
Son olarak bilmiyorum sizinkinde var mı ama benim en önemsediğim konu UV filtresinin olması, şayet yoksa bu özelliği de mutlaka eklemelisiniz.
Testlerinizin devamını bekliyoruz.
Teşekkürler
 

Muratcan

Usta Detaycı
Üye
Katılım
13 Kas 2018
Mesajlar
703
Beğeniler
1,926
Yaş
32
İl
Antalya
#5
Karşılaştırmanız için teşekkürler. Yağlı his bence çoğumuzun sevmediği bir durum. Ortadan kalkarsa spritzin yerine alınır. Koku için vanilya ve hindistan cevizi karışımı önerebilirim :)
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#6
Elinize saglik Paylasiminiz ve Cesaretiniz Bana gore takdirlik bir durum hani bizim ürünümüz soyle boyle demek yerine eksi yonu üzerinden calismaya baslamaniz gercekten iyi koku olayi benim icin cok önemli degil ancak dokunuldugunda yagli ve el izi birakmasi can sikabilir ama bunuda duzeltirseniz gayet basarili olabilirsiniz saygilar :)
Öncelikle teşekkür ediyorum. Bence takdirlik bir durum yok. Ama ülkemizde öyle bir durumdayız ki doğruları söylemek ve olaylara objektif yaklaşmak maalesef ki insanların şaşırdığı bir durum haline geldi artık. Biz bu piyasada satış yapmaya çalışıyoruz. Helal yollardan paramızı kazanmaya çalışıyoruz. Dolayısıyla eğri oturup doğru konuşmak durumundayız. Sadece gördüklerimi ilettim :).

Aslında el izi bırakması gözlemlemedim hiç. Hem bizim üründe hem de Spritz'de. Elbette geliştirmeler yapılacak. Ama ülkemizin durumu malum. Hammaddeler yurtdışı bazlı. Euro-Dolar üzerinden geliyor. Çeşitli hammaddeler tonlarca çekiliyor gümrükten. Bunlar bitmeden geliştirme yapmak biraz zor gibi.
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#7
Cesaretinizi takdir ediyorum :) Karşılaştırma ve bilgilendirme için de ayrıca teşekkür ederim :) Sizin ürün bir tık parlak kalmış sanki ya da fotoğraf yanıltıyor. Yüzeyde yağlı bir doku bırakmış olması iyi olmamış. Bir kez daha sildiniz mi? Sildiyseniz o yağlı hissiyatta bir değişiklik oldu mu?
Ürünün içeriğinde silikon var mı?
Estağfurullah hocam. Dediğim gibi amaç sadece bilgilendirme yapmak.

Ürün bence sanıyorum ki fotoğraf yanıltıyor. Ben parlaklık gözlemlemedim. Ürünleri yedirmek için bez kullandıktan sonra silmedim. Başka bir zaman tekrar silip denerim. Evet ürünün içinde silikon var.
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#8
Merhaba, öncelikle objektif yaklaşımınız için sizi tebrik ederim, izninizle bir iki eklemede ben yapmak istiyorum.
Fotoğraflar da yanıltıyor olabilir ancak, sizin ürününüz biraz daha parlak gözüküyor ki bu genelde tercih edilmeyen bir durum göz aldığı için.
Benim tercihim kavun ,karpuz, çilek yada bubble gum tarzı yazlık fresh koku tercihi yapmanız yönünde olacak. Sizin ürünün yapışkan doku bırakmasının sebebi büyük ihtimalle silikon ihtiva ettiği için olmalı, su bazlı formüle dönerseniz bununda önüne geçersiniz diye tahmin ediyorum.
Son olarak bilmiyorum sizinkinde var mı ama benim en önemsediğim konu UV filtresinin olması, şayet yoksa bu özelliği de mutlaka eklemelisiniz.
Testlerinizin devamını bekliyoruz.
Teşekkürler
Ben teşekkür ederim hocam. İnsanların yorum yapması, eleştiri bile olsa dozunda ve saygılı bir şekilde yapılması beni mutlu ediyor. Bu ürünlerin formüllerinin yaratıcısı ben değilim. Kimyadan da zerre anlamam :). Ama üretim tarafına iletmek için uzun zamandır kullanıcılardan deneyim ve fikir toplamaya çalışıyorum.

Koku tercihi olarak dediklerinizi not alıyorum. Evet ürün silikon bazlı. Bu yüzden yağlı bir yüzey bırakıyor. Formül değişikliğini de not alıyorum. UV filtesi yok. Umarım ileride ekleriz hocam.
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#9
Karşılaştırmanız için teşekkürler. Yağlı his bence çoğumuzun sevmediği bir durum. Ortadan kalkarsa spritzin yerine alınır. Koku için vanilya ve hindistan cevizi karışımı önerebilirim :)
Ne demek hocam. Foruma bir şeyler katabiliyorsam ya da benim gibi araştıran öğrenmeye çalışan başka insanların aklında fikir oluşturabiliyorsam mutlu oluyorum :).

Evet yağlı bir yüzeyi çoğu kimse sevmez. Ortadan kaldırmaya çalışacağız dediğim gibi. Koku önerinizi notlarıma ekliyorum.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,946
Beğeniler
9,605
İl
.
#10
Karşılaştırma için teşekkürler. Kendi markanızla olan kıyaslamanızda objektif davranabilmeniz oldukça zor, zoru başarmışsınız.:)

Forum üyelerimizin önerilerini dikkate almanızı tavsiye ederim. Diğer ürünlerle olan karşılaştırmaları merak ediyorum:incelemex:
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#11
Karşılaştırma için teşekkürler. Kendi markanızla olan kıyaslamanızda objektif davranabilmeniz oldukça zor, zoru başarmışsınız.:)

Forum üyelerimizin önerilerini dikkate almanızı tavsiye ederim. Diğer ürünlerle olan karşılaştırmaları merak ediyorum:incelemex:
Ne demek hocam. Cevabın için ben teşekkür ediyorum. Markayı eşimle ben yaptık. Tüm tasarımları, yazı tipleri, renkleri her şeyi. Ama biz yaptık diye de yanlı davranmanın mantığı yok ki. Elbette iyi ve kötü yönleri olabilir. Önemli olan bunları çözebilmek diye düşünüyorum :).

Önerileri dikkate alacağım hocam. Diğer ürünlerde Flowey yüzünden jant temizleyici ve Interior Cleaner'ım gelmediği için sadece Torpido Koruyucu-Lastik Parlatıcı ve Hızlı Cila karşılaştırması yapabilirim. Bugün araçla ilk defa uğraştım. Yani hayatımda ilk defa bir araçla bu kadar detaylı ve uzun uğraştım - kendi çapımda tabii-. Yaklaşık 4.30 saat vakit harcadım. Şu an bu konuyu iftardan önce hemen açmak istedim. Kalan konuları da en kısa zamanda açacağım.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
#12
Ellerinize sağlık objektif bir test olmuş. İnterior armor mat değil, yarı parlak bir görüntü bırakıyor yalnız.
C6, colorlock vinil vb. ürünlere göre oldukça parlak kalıyor. Kendi denememde öyle gözlemledim :)
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#13
Ellerinize sağlık objektif bir test olmuş. İnterior armor mat değil, yarı parlak bir görüntü bırakıyor yalnız.
C6, colorlock vinil vb. ürünlere göre oldukça parlak kalıyor. Kendi denememde öyle gözlemledim :)
Tesekkur ediyorum. Bana yari parlak gelmedigi icin mat dedim. Benim onceden kullandigim urunlere gore daha mat kaliyor. Bu yuzden bana oyle geldigi icin mat tabirini kullandim. Ama goz zevki olarak degisebilir tabii :).
 

ahmetouz_12

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
31 Oca 2021
Mesajlar
137
Beğeniler
523
Yaş
25
İl
Ordu
#14
@aramazmert, bu güzel test için çok teşekkürler ben de öğrenci bütçemle detay işleriyle uğraştığım için genellikle yerli firmaların ürünlerini kullanıyorum.Haddim olmayarak küçük bir ekleme de ben yapmak istiyorum.Eğer yanılmıyorsam ürününüzün bıraktığı yağlı hissin sebebi madde cama bulaşırsa ve camda da buğu oluşursa görüş mesafesi ve netliğini inanılmaz derecede etkiliyor şahsen bunu 2 kez deneyimledim.Bu iş hallolursa çok daha iyi sonuçlar elde edilir.
 

aramazmert

Konu Sahibi ✔
Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2021
Mesajlar
150
Beğeniler
332
Yaş
30
İl
İstanbul
#15
@aramazmert, bu güzel test için çok teşekkürler ben de öğrenci bütçemle detay işleriyle uğraştığım için genellikle yerli firmaların ürünlerini kullanıyorum.Haddim olmayarak küçük bir ekleme de ben yapmak istiyorum.Eğer yanılmıyorsam ürününüzün bıraktığı yağlı hissin sebebi madde cama bulaşırsa ve camda da buğu oluşursa görüş mesafesi ve netliğini inanılmaz derecede etkiliyor şahsen bunu 2 kez deneyimledim.Bu iş hallolursa çok daha iyi sonuçlar elde edilir.
Estagfurullah kardesim. Umarim bizim urunleri de tercih edersin. Evet dedigin dogru. Ben de yasadim onu. Sofor tarafindaki camda yasadim. Ama tabi sildikten sonra etkisi kalmiyor. Halledecegiz insallah.
 

ahmetouz_12

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
31 Oca 2021
Mesajlar
137
Beğeniler
523
Yaş
25
İl
Ordu
#16
Estagfurullah kardesim. Umarim bizim urunleri de tercih edersin. Evet dedigin dogru. Ben de yasadim onu. Sofor tarafindaki camda yasadim. Ama tabi sildikten sonra etkisi kalmiyor. Halledecegiz insallah.
tabiki abi para yabancıya gitmesin:) bir gece yarısı uzun yolda o pis buğuyla uğraşırken pek de hoş olmuyor:(
 

batikankodak

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
523
Beğeniler
1,204
İl
Tekirdağ/Çorlu
#18
Ne demek hocam. Cevabın için ben teşekkür ediyorum. Markayı eşimle ben yaptık. Tüm tasarımları, yazı tipleri, renkleri her şeyi. Ama biz yaptık diye de yanlı davranmanın mantığı yok ki. Elbette iyi ve kötü yönleri olabilir. Önemli olan bunları çözebilmek diye düşünüyorum :).

Önerileri dikkate alacağım hocam. Diğer ürünlerde Flowey yüzünden jant temizleyici ve Interior Cleaner'ım gelmediği için sadece Torpido Koruyucu-Lastik Parlatıcı ve Hızlı Cila karşılaştırması yapabilirim. Bugün araçla ilk defa uğraştım. Yani hayatımda ilk defa bir araçla bu kadar detaylı ve uzun uğraştım - kendi çapımda tabii-. Yaklaşık 4.30 saat vakit harcadım. Şu an bu konuyu iftardan önce hemen açmak istedim. Kalan konuları da en kısa zamanda açacağım.
Flowey şuan sıkıntıda sanırım. O yüzden biraz daha da gelmeyebilir.
Fakat diğer testlerinizi beklemedeyiz. Hatta birde genel yani detay temizleyici isteriz. Ama bunu da farklı yerde deneme olsa daha iyi olur. Mesela iç trimde ayrı , cam fitillerinde ayrı , lastiklerde ayrı deneme olsa daha iyi olur. Çünkü apc ile çoğu işi yapıyoruz malum eksik olmaması bizim yani kullanıcı için daha verimli olur.
 

Nymphetamin

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
11 Tem 2020
Mesajlar
90
Beğeniler
189
Yaş
39
İl
Kırşehir
#19
Bu ürünlerde sonrasında ne derece toz tuttugu benim için 1. Kriter oluyor ve af spirtz başarılı yerli üründe ertesi gün tozlanma durumu nedir ?