Yıka, durula, cilala, parlat :) Golf haftalık bıcı bıcı :)

Mrt

Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Nis 2020
Mesajlar
488
Beğeniler
1,315
İl
Ankara
#61
Herkese selamlar,

Haftalık yıkama işini 3 hafta kadar geciktirmenin akabinde bu gün artık ertelemeyip işe giriştim. Kullandığım ürünleri de sırası ile paylaşacağım. Önerilerinizi dikkate alacağımı belirtmek isterim. Zira bazı ürünlerden memnun değilim.

Önce kirli haller,


İlk etapta kwazar ile fontusu doldurup meydana indim. Ön yıkamada Valet Pro ANFS kullandım. Son derece memnunum kendisinden.


Ön yıkamayı direk kirli araca uyguladım. Önce su tutma filan yapmadım. Zaten fontus 15 litre bir daha su taşımaya üşendim.


4-5 dk sonra direk durulamaya geçtim. Kurumuş kuş pislikleri vs çok kolayca söküldü. Bu arada fontus 15 bar basınçlı bir alet, sökmek için tazyik kullanmaya gerek kalmadı.


Çift kova için ufs kuzu postu eldivenle meguiars cilalı meşhur sarı şampuanı kullandım.



Lastikleri eski ufs ile temizleyip Af iron out sıktım.


Fotosunu çekemediğim işler;

Dış kauçuk kısımlar için AF Revive, lastik parlatıcı Sonax mavi jel, iç kısımlarda torpido vs için AF spritz kullandım. Sonax jel uygulaması gıcık bir ürün ve alternatifini öneren olursa sevinirim.
Bu arada camlara Flowey S3 glass cleaner kullandım ama bana göre beş para etmez bir ürün. Muhtemelen cam suyuna katıp kullanacağım

MJJC havlu ile duruladım, AF Finale ile de finish yaptım bitti.


Lastik temizliği için fırça önerinize açığım.

Peşinen teşekkürler


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Elinize sağlık. Ayna gibi maşallah. Ben de dış plastik aksam için ürün arıyorum. Valet Pro Black to the Future ile AF Revive arasında kaldım. Ne önerirsiniz. Aracım 2 aylık daha. İç aksamlar için AF Spritsz tek başına işimi görür mü? Kendimi tanıtmıştım. Daha yeniyim bu işte. Ama kendimi kaybetmek üzereyim :))
 

KaiZeN

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
1,146
Beğeniler
3,143
Yaş
41
İl
Tekirdağ
#62
Elinize sağlık. Ayna gibi maşallah. Ben de dış plastik aksam için ürün arıyorum. Valet Pro Black to the Future ile AF Revive arasında kaldım. Ne önerirsiniz. Aracım 2 aylık daha. İç aksamlar için AF Spritsz tek başına işimi görür mü? Kendimi tanıtmıştım. Daha yeniyim bu işte. Ama kendimi kaybetmek üzereyim :))
Hocam merhaba,

Hazır aracınız yeniyken koruma altina almak iyidir. Vp black to the future guzeldir, severek kullaniyorum. Hem lastiklere hem de dis plastige uygulayabilirsiniz. Mat yeni bir goruntu birakir. Af kullanmadigim icin yorum yapamayacagim. Koch chemie pss de sevilen bir urun dis plastiklerde. İc aksamlar icin nanolex interior cleaner gibi bir temizlik urunu edinebilirsiniz. Suan af spritz in az da olsa temzilik kabiliyeti oldugu icin yeterli gelir.

Baska sorulariniz olursa daha cok hizli soru cevap bolumunden sorabilirsiniz. Hocamin konusunu bolmeyelim :noo:
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#63
Elinize sağlık. Ayna gibi maşallah. Ben de dış plastik aksam için ürün arıyorum. Valet Pro Black to the Future ile AF Revive arasında kaldım. Ne önerirsiniz. Aracım 2 aylık daha. İç aksamlar için AF Spritsz tek başına işimi görür mü? Kendimi tanıtmıştım. Daha yeniyim bu işte. Ama kendimi kaybetmek üzereyim :))
VP ürününü denemedim. Revive en sevdiğim dış mekan koruma ürünlerinden olsa da motorda kullanmadım. daha yağlı bir yapısı var ve toz tutacağından şüphelendim daha hafif olan spritz kullandım. İç mekan için favorim spritz ama nanolex interior için çok olumlu şeyler duydum. Denemediğimden o konuda birşey diyemeyeceğim.
 
Beğeniler: Mrt

can26

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
3,056
Beğeniler
6,387
#64

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,689
Yaş
48
İl
Denizli
#66
Kaşla göz arası, karantina kurallarına başkaldırmadan hızlı bir motor temizliği yaptım.

Arexons susuz motor temizleyici sıkıp soft99 kırmızılar ile kuruladım. Akabinde af spritz ile plastikleri korumaya aldım.

Öncesi

Sonrası



Şu aküyü koruyan zamazingo çok kir toz tutuyor. Zaman almaması açısından ellemedim ama çok gıcık oldum kendisine...
Ellerine sağlık plastiklerin sıfır gibi mat güzel bir görüntüsü olmuş.


DENİZLİ
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#67
Kaşla göz arası, karantina kurallarına başkaldırmadan hızlı bir motor temizliği yaptım.

Arexons susuz motor temizleyici sıkıp soft99 kırmızılar ile kuruladım. Akabinde af spritz ile plastikleri korumaya aldım.

Öncesi


Sonrası




Şu aküyü koruyan zamazingo çok kir toz tutuyor. Zaman almaması açısından ellemedim ama çok gıcık oldum kendisine...
Ellerine sağlık. Plastiklerin rengi kendine gelmiş.
 

carking58

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
725
Beğeniler
2,147
Yaş
30
İl
İstanbul/Kayseri
#68
Elinize sağlık, özellikle plastikler harika görünüyor finalde. Motorun ustundeki koruma kapağı çok dikkatimi çekti, sanki VW gittikce küçültüyor mu bu kapakları bana mi öyle geldi

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
#69
Kaşla göz arası, karantina kurallarına başkaldırmadan hızlı bir motor temizliği yaptım.

Arexons susuz motor temizleyici sıkıp soft99 kırmızılar ile kuruladım. Akabinde af spritz ile plastikleri korumaya aldım.

Öncesi


Sonrası




Şu aküyü koruyan zamazingo çok kir toz tutuyor. Zaman almaması açısından ellemedim ama çok gıcık oldum kendisine...
Eline sağlık abi güzel olmuş motor içi. 1.0 larda motor ufak falan ama en azından amblem var :D 1.4 lerde o da yok :/ spritz ne derece korur hiç tecrübem yok. Ama temizlik sonrası uygulanan motorplast gösterdiği performansa göre bedava fiyata bence :) o yüzden şiddetle tavsiye ederim :)
 

Nonane

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
830
Beğeniler
3,015
#70
Bu makinenin içindeki su size bu yıkamada yetiyormu ? Takviye alıyormusunuz?
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#72
Eline sağlık abi güzel olmuş motor içi. 1.0 larda motor ufak falan ama en azından amblem var :D 1.4 lerde o da yok :/ spritz ne derece korur hiç tecrübem yok. Ama temizlik sonrası uygulanan motorplast gösterdiği performansa göre bedava fiyata bence :) o yüzden şiddetle tavsiye ederim :)
Elimde çeşitli ürünler var ama spritz toz tutmaz diye onu kullandım. revive mesela çok güzel bir ürün ama o borular filan çekecektir onu..sonra toz tutar diye kullanmadım. :) Önerini dikkate alacağım.
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#73
Elinize sağlık, özellikle plastikler harika görünüyor finalde. Motorun ustundeki koruma kapağı çok dikkatimi çekti, sanki VW gittikce küçültüyor mu bu kapakları bana mi öyle geldi

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
1.0 TSI, motor 3 silindir, sonuçta biraz daha küçük :) Belki ondandır
 

cabay

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#74
Bu gün güzel bir detaylı yıkama yaptım :) hemde benzinlikte!

Uzatmadan işlemlere geçeyim.

Önce kirliler (kuş fotoğrafı için baraja gidiyorum ve aşırı kirleniyoruz. Yoksa pis değilim :) )





Ön yıkama için direk yüksek basınçlı suyu verdim! Sonra kwazar+vp ansf ile geneli gezdim üstüne de verdim kostiği!

Jant ve lastiklere basınclı su akabinde AF iron out sıktım, resimlerde ne derece çalışmış görülüyor.








Lastik ve davlumbazlara CG fırça ile daldım, çok begendim.


Hızlıca durulama akabinde LE black hole ile kuruladım. Görenler beze aşık oldu resmen :)



Akabinde lastiklere Sonax jel uyguladım, arkadaşım da glaze işine başladı.



Glaze AF Ultra Paint Glaze


Üst resimde silinmiş ile silinmemiş yer arasındaki fark görünüyor. Videosu pek yakında!

Bu arada ben lastiklerden sonra camları CG ile temizleyip AF Finale ile de parlattım. Hidrofobik özelliğini sevdiğimden camlarda sürekli kullanırım :)


Cam kenarı fitiller ve kaucuk kısımlar için AF Revive


Ve finaller...





Kullanılan havlu ve glaze için videolar hazır olunca ayrıca paylaşacağım.

Bu işe girişmemde kullandığım ve en keyif aldığım malzemelerin teminlerinde destekleri için @Tonyukuk07 Atalay ve @MoonDance Emre arkadaşlarıma teşekkürü borç bilirim.
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#75
Bu gün güzel bir detaylı yıkama yaptım :) hemde benzinlikte!

Uzatmadan işlemlere geçeyim.

Önce kirliler (kuş fotoğrafı için baraja gidiyorum ve aşırı kirleniyoruz. Yoksa pis değilim :) )





Ön yıkama için direk yüksek basınçlı suyu verdim! Sonra kwazar+vp ansf ile geneli gezdim üstüne de verdim kostiği!

Jant ve lastiklere basınclı su akabinde AF iron out sıktım, resimlerde ne derece çalışmış görülüyor.








Lastik ve davlumbazlara CG fırça ile daldım, çok begendim.


Hızlıca durulama akabinde LE black hole ile kuruladım. Görenler beze aşık oldu resmen :)



Akabinde lastiklere Sonax jel uyguladım, arkadaşım da glaze işine başladı.



Glaze AF Ultra Paint Glaze


Üst resimde silinmiş ile silinmemiş yer arasındaki fark görünüyor. Videosu pek yakında!

Bu arada ben lastiklerden sonra camları CG ile temizleyip AF Finale ile de parlattım. Hidrofobik özelliğini sevdiğimden camlarda sürekli kullanırım :)


Cam kenarı fitiller ve kaucuk kısımlar için AF Revive


Ve finaller...





Kullanılan havlu ve glaze için videolar hazır olunca ayrıca paylaşacağım.

Bu işe girişmemde kullandığım ve en keyif aldığım malzemelerin teminlerinde destekleri için @Tonyukuk07 Atalay ve @MoonDance Emre arkadaşlarıma teşekkürü borç bilirim.
Oh oh abi resmen şölen izlettin, emeğinize sağlık.:)
 

TarıkZS

Usta Detaycı
Üye
Katılım
22 Oca 2020
Mesajlar
461
Beğeniler
1,186
Yaş
34
#76
Bu gün güzel bir detaylı yıkama yaptım :) hemde benzinlikte!

Uzatmadan işlemlere geçeyim.

Önce kirliler (kuş fotoğrafı için baraja gidiyorum ve aşırı kirleniyoruz. Yoksa pis değilim :) )





Ön yıkama için direk yüksek basınçlı suyu verdim! Sonra kwazar+vp ansf ile geneli gezdim üstüne de verdim kostiği!

Jant ve lastiklere basınclı su akabinde AF iron out sıktım, resimlerde ne derece çalışmış görülüyor.








Lastik ve davlumbazlara CG fırça ile daldım, çok begendim.


Hızlıca durulama akabinde LE black hole ile kuruladım. Görenler beze aşık oldu resmen :)



Akabinde lastiklere Sonax jel uyguladım, arkadaşım da glaze işine başladı.



Glaze AF Ultra Paint Glaze


Üst resimde silinmiş ile silinmemiş yer arasındaki fark görünüyor. Videosu pek yakında!

Bu arada ben lastiklerden sonra camları CG ile temizleyip AF Finale ile de parlattım. Hidrofobik özelliğini sevdiğimden camlarda sürekli kullanırım :)


Cam kenarı fitiller ve kaucuk kısımlar için AF Revive


Ve finaller...





Kullanılan havlu ve glaze için videolar hazır olunca ayrıca paylaşacağım.

Bu işe girişmemde kullandığım ve en keyif aldığım malzemelerin teminlerinde destekleri için @Tonyukuk07 Atalay ve @MoonDance Emre arkadaşlarıma teşekkürü borç bilirim.
Arabanın maşallahı var allah kaza bela vermesin


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi