Yine arındık

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,457
Beğeniler
8,490
Yaş
43
İl
Denizli
Emeğine sağlık Hurşit maşallah ayna olmuş. Ayna mı geniş gösteriyor biraz kilo alma durumumu var


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
2,904
Beğeniler
6,991
Yaş
28
İl
Kayseri
Su Kargo.Adresini hemen yolla Aninda Tuff Shine yi yollayayim sana :) Guzel.Temizlik olmus bu arada eline saglik
:tesekkurr: adresi biliyorsun Erciyesin yanı :mutlu:
Emeğine sağlık Hurşit maşallah ayna olmuş. Ayna mı geniş gösteriyor biraz kilo alma durumumu var


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
:tesekkurr: abi 112 hızır acil gibi geziyom ortada:araa:

Olmuş olmuş mis:)
Bende yıkasam bir rahatlama gelecek aynen o dikiz aynasındaki gülüşün gibi:)
:tesekkurr:o zmn darısı sana diyeyim:tesellii:
elinize sağlık finaldeki parlaklık müthiş olmuş
:tesekkurr:parlak severüz:taraa:
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
2,904
Beğeniler
6,991
Yaş
28
İl
Kayseri
Selamlar

56k dan 122k ya gelmişiz Yıllık bakımın zamanı geldi arada şanzıman ve fren yağlarınıda değiştik @mehmetttç çok teşekkürler

Önce krikoyla indir kaldır artık zor gelmeye başladığı için rampa kestirdim.



Ürünleri tedarik ettik bu kısmı biraz bütçe üzücü olsada yinede insan bakımlı arabaya binmenin hazzıyla onu unutuyor. Ki zaten kilometre bazına vursan çok komik rakamlar çıkar



Hidrolik deposundan 150ml çekip üstünü yeni yağla tamamladıktan sonra en uzak tekere gittik




Sırayla diğer tekerleride döndük ve debriyajında yağını değiştikten sonra 1litre dot4 ü bitirdik.
Kirliyiz baya @_CaN_ ve @tolu_en e özenmemek elde değil



Gelelim şanzımana gerekli ölçümleri yapıp ilgili anahtarları aldık. Tapalar için 17allen, şanzıman kilidi ve çapak haznesi için m8 yıldız allen



Kilitler hemen çıktıda hazneyi çıkarmak bir zulumdü bitirdi beni



Haznenin içinde çıkanlar korkutmadı değil baya demir talaşı birikmiş. Gene yutuptakilere göre az ama olsun sıhhat açısından tehlikeli



Contasını sürdük ve taktık



Hemen engine flush ile 10dk çalıştırdık
Motor tapasını ve yağ filtresini söküp iyice bekledik ve yağımızı koyduk.




Diğer filreleride değiştirdik



Çıkan yağları bidona doldurup çöpün kenarına koydum. Burda sanayide belki toplama yerleri vardır ama 40bin nüfuslu yerde olmayadabilir.



İlk defa liqi ve motül kullanacağım için çok heyecanlıyım. İnşallah haznenin contasını çok sürüp başıma iş almamışımdır. Yoksa sırf yağa yine 200₺ bayılmak benim için zor olacak.
Herkese selametle. Desteklerinden dolayı @Ozgur_gs_91 ve @Nobran a teşekkürler he bide antalyada Arslan usta var yutup kanalından aldığım numarasıyla baya yardımcı oldu bana
 

Mertcankbr

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
311
Beğeniler
811
İl
Manisa
Elinize sağlık gereksiz pahalı olan işçilikten kurtulmuşsunuz ekstra yaptıkları birsey yok zaten
Rampalar efsane olmuş ama kriko sehpası kullanmak iyi olur Allah korusun kayma tehlikesi olabilir :)
 

Kermssl

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
4 May 2020
Mesajlar
380
Beğeniler
511
İl
İstanbul
Selamlar

56k dan 122k ya gelmişiz Yıllık bakımın zamanı geldi arada şanzıman ve fren yağlarınıda değiştik @mehmetttç çok teşekkürler

Önce krikoyla indir kaldır artık zor gelmeye başladığı için rampa kestirdim.



Ürünleri tedarik ettik bu kısmı biraz bütçe üzücü olsada yinede insan bakımlı arabaya binmenin hazzıyla onu unutuyor. Ki zaten kilometre bazına vursan çok komik rakamlar çıkar



Hidrolik deposundan 150ml çekip üstünü yeni yağla tamamladıktan sonra en uzak tekere gittik




Sırayla diğer tekerleride döndük ve debriyajında yağını değiştikten sonra 1litre dot4 ü bitirdik.
Kirliyiz baya @_CaN_ ve @tolu_en e özenmemek elde değil



Gelelim şanzımana gerekli ölçümleri yapıp ilgili anahtarları aldık. Tapalar için 17allen, şanzıman kilidi ve çapak haznesi için m8 yıldız allen



Kilitler hemen çıktıda hazneyi çıkarmak bir zulumdü bitirdi beni



Haznenin içinde çıkanlar korkutmadı değil baya demir talaşı birikmiş. Gene yutuptakilere göre az ama olsun sıhhat açısından tehlikeli



Contasını sürdük ve taktık



Hemen engine flush ile 10dk çalıştırdık
Motor tapasını ve yağ filtresini söküp iyice bekledik ve yağımızı koyduk.




Diğer filreleride değiştirdik



Çıkan yağları bidona doldurup çöpün kenarına koydum. Burda sanayide belki toplama yerleri vardır ama 40bin nüfuslu yerde olmayadabilir.



İlk defa liqi ve motül kullanacağım için çok heyecanlıyım. İnşallah haznenin contasını çok sürüp başıma iş almamışımdır. Yoksa sırf yağa yine 200₺ bayılmak benim için zor olacak.
Herkese selametle. Desteklerinden dolayı @Ozgur_gs_91 ve @Nobran a teşekkürler he bide antalyada Arslan usta var yutup kanalından aldığım numarasıyla baya yardımcı oldu bana
Elinize sağlık baya kapsamlı bakım olmuş, canım çekti vallahi benimde aracın zamanı geldi aslında bahsettiğiniz YouTube kanalı nedir ? bilgileniriz videolarından.
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
2,904
Beğeniler
6,991
Yaş
28
İl
Kayseri
Elinize sağlık gereksiz pahalı olan işçilikten kurtulmuşsunuz ekstra yaptıkları birsey yok zaten
Rampalar efsane olmuş ama kriko sehpası kullanmak iyi olur Allah korusun kayma tehlikesi olabilir :)
Arkası takoslu kafam rahat şükür. Krikodan kurtulduk şükür

Eline sağlık kardeşim, servis gibisin tek başına.
Eyvallah masterım. Kaşıntı tutunca oluyor böyle şeyler

Elinize sağlık baya kapsamlı bakım olmuş, canım çekti vallahi benimde aracın zamanı geldi aslında bahsettiğiniz YouTube kanalı nedir ? bilgileniriz videolarından.
Sizin araç dizel değil ve 1.4 bbz motorsa birebir aynıdır benimkiyle yardımcı olurum. Önceki aracım ibizaydı
https://youtube.com/c/TAMİRHANE
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
364
Beğeniler
2,069
Yaş
31
İl
Ankara
Selamlar

56k dan 122k ya gelmişiz Yıllık bakımın zamanı geldi arada şanzıman ve fren yağlarınıda değiştik @mehmetttç çok teşekkürler

Önce krikoyla indir kaldır artık zor gelmeye başladığı için rampa kestirdim.



Ürünleri tedarik ettik bu kısmı biraz bütçe üzücü olsada yinede insan bakımlı arabaya binmenin hazzıyla onu unutuyor. Ki zaten kilometre bazına vursan çok komik rakamlar çıkar



Hidrolik deposundan 150ml çekip üstünü yeni yağla tamamladıktan sonra en uzak tekere gittik




Sırayla diğer tekerleride döndük ve debriyajında yağını değiştikten sonra 1litre dot4 ü bitirdik.
Kirliyiz baya @_CaN_ ve @tolu_en e özenmemek elde değil



Gelelim şanzımana gerekli ölçümleri yapıp ilgili anahtarları aldık. Tapalar için 17allen, şanzıman kilidi ve çapak haznesi için m8 yıldız allen



Kilitler hemen çıktıda hazneyi çıkarmak bir zulumdü bitirdi beni



Haznenin içinde çıkanlar korkutmadı değil baya demir talaşı birikmiş. Gene yutuptakilere göre az ama olsun sıhhat açısından tehlikeli



Contasını sürdük ve taktık



Hemen engine flush ile 10dk çalıştırdık
Motor tapasını ve yağ filtresini söküp iyice bekledik ve yağımızı koyduk.




Diğer filreleride değiştirdik



Çıkan yağları bidona doldurup çöpün kenarına koydum. Burda sanayide belki toplama yerleri vardır ama 40bin nüfuslu yerde olmayadabilir.



İlk defa liqi ve motül kullanacağım için çok heyecanlıyım. İnşallah haznenin contasını çok sürüp başıma iş almamışımdır. Yoksa sırf yağa yine 200₺ bayılmak benim için zor olacak.
Herkese selametle. Desteklerinden dolayı @Ozgur_gs_91 ve @Nobran a teşekkürler he bide antalyada Arslan usta var yutup kanalından aldığım numarasıyla baya yardımcı oldu bana
Abi eline sağlık malzemelerin kalitesi parası falan bir yana şimdi sana senin gibi rampa kullanan bir kardeşin olarak tek soru soracağım. Rampalar nasıl ağır mı :komik: :deli:
 

yakupkilic

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
53
Beğeniler
124
İl
Ankara
Selamlar

56k dan 122k ya gelmişiz Yıllık bakımın zamanı geldi arada şanzıman ve fren yağlarınıda değiştik @mehmetttç çok teşekkürler

Önce krikoyla indir kaldır artık zor gelmeye başladığı için rampa kestirdim.



Ürünleri tedarik ettik bu kısmı biraz bütçe üzücü olsada yinede insan bakımlı arabaya binmenin hazzıyla onu unutuyor. Ki zaten kilometre bazına vursan çok komik rakamlar çıkar



Hidrolik deposundan 150ml çekip üstünü yeni yağla tamamladıktan sonra en uzak tekere gittik




Sırayla diğer tekerleride döndük ve debriyajında yağını değiştikten sonra 1litre dot4 ü bitirdik.
Kirliyiz baya @_CaN_ ve @tolu_en e özenmemek elde değil



Gelelim şanzımana gerekli ölçümleri yapıp ilgili anahtarları aldık. Tapalar için 17allen, şanzıman kilidi ve çapak haznesi için m8 yıldız allen



Kilitler hemen çıktıda hazneyi çıkarmak bir zulumdü bitirdi beni



Haznenin içinde çıkanlar korkutmadı değil baya demir talaşı birikmiş. Gene yutuptakilere göre az ama olsun sıhhat açısından tehlikeli



Contasını sürdük ve taktık



Hemen engine flush ile 10dk çalıştırdık
Motor tapasını ve yağ filtresini söküp iyice bekledik ve yağımızı koyduk.




Diğer filreleride değiştirdik



Çıkan yağları bidona doldurup çöpün kenarına koydum. Burda sanayide belki toplama yerleri vardır ama 40bin nüfuslu yerde olmayadabilir.



İlk defa liqi ve motül kullanacağım için çok heyecanlıyım. İnşallah haznenin contasını çok sürüp başıma iş almamışımdır. Yoksa sırf yağa yine 200₺ bayılmak benim için zor olacak.
Herkese selametle. Desteklerinden dolayı @Ozgur_gs_91 ve @Nobran a teşekkürler he bide antalyada Arslan usta var yutup kanalından aldığım numarasıyla baya yardımcı oldu bana
Hocam ellerinize sağlık bakımınız baya detaylı olmuş tebrik ederim el beceriniz gerçekten harikulade...
Benim de sizin aracınızın aynısından hatta aynı motora sahibim ürünleri temin etme açısından nereyi tercih ettiniz yakın bir zamanda benim de bakımım geliyor da :D
Bir de hocam 122k ya geldiğiniz için 5w30 mu koydunuz 5w40 mı? Ankara'da çoğu özel servis 133 bindeki aracım için motordaki bazı parçaların bu km dolayısıyla koruma açsından 5w40 a geçmemi tavsiye etti sizin görüşünüz nedir?
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
2,904
Beğeniler
6,991
Yaş
28
İl
Kayseri
Abi eline sağlık malzemelerin kalitesi parası falan bir yana şimdi sana senin gibi rampa kullanan bir kardeşin olarak tek soru soracağım. Rampalar nasıl ağır mı :komik::deli:
Benimki fazla değil yahu her biri 10-15er kilo ardıç ağacıymış sanırım öyle bişi dediler. Burada malesef ağaç falan olmadığından büyük bişi bulamadım kesinlikle yaptıracak arkadaşlar en az 1 hatta 1.20 falan yaptırsın. 70cmden rampa olmuyormuş biraz altına destek attık biraz önüne he birde yerdeki parkeyi deldim ona sabitledim şimdilik iyi gibi ama o modifikasyonlardan önce tek denemede tamponun dudak kısımlarını hış ettim. Elime sağlık:opucukx:
Hocam ellerinize sağlık bakımınız baya detaylı olmuş tebrik ederim el beceriniz gerçekten harikulade...
Benim de sizin aracınızın aynısından hatta aynı motora sahibim ürünleri temin etme açısından nereyi tercih ettiniz yakın bir zamanda benim de bakımım geliyor da :D
Bir de hocam 122k ya geldiğiniz için 5w30 mu koydunuz 5w40 mı? Ankara'da çoğu özel servis 133 bindeki aracım için motordaki bazı parçaların bu km dolayısıyla koruma açsından 5w40 a geçmemi tavsiye etti sizin görüşünüz nedir?
Hocam kaç kmdir sizde bilmiyorum ama o bahsedilen yağ bence 250kdan sonraki iş. Zaten rutinde kaliteli yağ tercihi ve her bakımda filtre değişirse hiç bişi olmaz. Yani yağ kalınlaştırmak eskide kaldı bence.
Servis elinde satamadığı yağı bir şekilde eritmek istiyor olabilir bilemem ama madem 130k daki arabanın yağ viskozitesi değişip kullanacağız neden şanzıman yağına ömürlük dediniz? Bu büyük bir muamma.
Fren hidroliklerini özellikle kapı arasında belirtmiş sıfırken 3 sonrasında 2 yıl diye eyvallah soğutma suyunun periyodunu neden belirtmemiş. Vag grubunun en hassas yerlerinden biride devridaim pompası. Ki birde polonun segmentini düşünürsek kalite ve ömür olarak nereleri düşünür hale geliriz.
Kayseri aykandan fiyat alam dedim kendim uğraşmayım başıma bela alırım diye şanzıman yağı değişmez dediler. Evet Almanya'da ortalama ekonomik ömür olarak 180k olunca bende ürettiğim arabaya periyodik cetvelde bazı şeylere ömür boyu derim. Mesela benzin filtresi! Enteresan işler
Hocam girdim n11e fiyat/yorum endeksikafama yatanı sipariş verdim geldiğinde kontrol ettim en eski ürün fren hidroliğiydi 2020/08/08 di çoğunu mekatodan aldım
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,160
Beğeniler
6,715
Yaş
32
İl
Bilecik
Ellerine sağlık. Lifetime olayı maalesef Türkiye de yanlış anlaşılıyor. Yurt dışında bir aracın ömrü atıyorum 10 yıl ya da 150k km olduğu için adamlar bir aracın ekonomik ömrü boyunca şanzıman yanının değişmesine gerek yok diyor. Ama Türkiye de 150 K da araç yeni gibi sayılıyor. Bu nedenle çalışan tüm sıvıların muhakkak değişmesi gerekiyor. Sen de bunu layıkı ile yapmışsın tebrik ederim :alkıssx:
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,527
Beğeniler
3,385
İl
Ankara
@Mentalfeed hocam maşallah elinize kolunuza sağlık. sıvı bakımları ve filtrelerin değişimi sonrası araç tüy gibi olmuştur :) fren hidroliği değişiminde üstten çekilen 150 ml neyi ifade ediyor tam? hani niye daha fazlasını veya eksiğini çekmediniz içinden? bir de her tekerden ayrı ayrı sıvıyı çekiyoruz sanırım dimi freni pompalarken?
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
2,904
Beğeniler
6,991
Yaş
28
İl
Kayseri
@Muratcan @_CaN_ @Berkay teşekkürler :)

@Mentalfeed hocam maşallah elinize kolunuza sağlık. sıvı bakımları ve filtrelerin değişimi sonrası araç tüy gibi olmuştur :) fren hidroliği değişiminde üstten çekilen 150 ml neyi ifade ediyor tam? hani niye daha fazlasını veya eksiğini çekmediniz içinden? bir de her tekerden ayrı ayrı sıvıyı çekiyoruz sanırım dimi freni pompalarken?
İçindekini çekmekten kasıt süreci hızlandırmak. Zaten pompalama esnasında içindeki eski yağı atacağız neden birde depodakini pompalayalım gereksiz iş gücü. Bunun miktarı mesele değil olaki ben fazla çekerim aman nolur nolmaz diye 3 şırınga çektim ama hala şırınganın çekebileceği seviyede yağ vardı
 

carking58

Usta Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
617
Beğeniler
1,777
Yaş
25
İl
İstanbul/Kayseri
Abi ellerine sağlık, bakım yapıp da ilk marşla beraber huzurla kullanmak gibisi yok sanıyorum arabayı :) Bu arada kullanılan malzemeler ve işçilik de bir o kadar şahane, çok pis heveslendim bu işlere hemen Polo'nun bir yerlerine bir şeyler yapmalıyım :D