Yine arındık

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
2,904
Beğeniler
6,991
Yaş
28
İl
Kayseri
Hurşit başlamışsın hemen. Daha yeni konuşmuştuk. Ellerine sağlık :alkıssx:
Valla kafama koydum yaptım ama gel görki rüzgar mahfetti beni arabayı normal yıkadıktan sonra panel panel yıkayıp uygulama yapabildim toplamda belki 3-4 sefer yıkanmıştır.
Tavana seramik yapmıştım aynı naylon kaplamalar gibi kir çekmiş üstüne bembeyaz ped leş gibi oldu sadece tavanda. Geri kalan fussoydu ped kirlenmedi bile kirecini, örümcekleri aldım bıraktım çiçek oldu:D
Abi ellerine sağlık, bayram gelmeden bayram temizliği yapılmış kara oğlana :)
Bayrama belki amigo glaze gelir bu alt yapısı bence:cool:
 

can26

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
2,891
Beğeniler
6,021
Emeğinize sağlık efenim altıyla üstüyle tam keyif işi olmuş maşallah :)
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
365
Beğeniler
2,072
Yaş
31
İl
Ankara
hıh şimdi oldu :) dedim acaba 150 ml'den fazlasını çekmek sorun mu oluşturur diye :) hidrolik değişimini özet geçersek üstten sıvıyı çekebildiğin kadar çek, kalanı da freni pompalayarak her tekerden ayrı ayrı boşalt ve hidrolik deposunu doldur şeklinde diyebiliriz yani dimi? atladığım bir şeyler var mı yoksa?
İki kişi ile çok daha rahat yapılıyor olmasına rağmen tek başınıza fren hidroliği değişimi nasıl yapılır detaylı bir şekilde yazayım kafada soru işareti kalmayacak şekilde.

Fren hidroliği araçtaki en uzun fren hattından değişmeye başlanır. Buna da şu şekilde karar verilir, fren hidroliği deposu sağda ise en uzun fren hattı sol arka tekere giden hattır en kısa hat da sağ ön tekerdedir. Dolayısıyla sıralama şu şekilde olur. Önce sol arka teker, sonra sağ arka teker, sonra sol ön teker, en son sağ ön teker hattındaki hidrolik değiştirilir. Fren hidroliği deposu eğer solda ise bu sefer yukarıda yazanların tam tersi olacak şekilde önce sağ arka teker, sonra sol arka teker, sonra sağ ön teker, en son sol ön teker hattı olmalıdır.

Fren hidroliği değişimine başlarken fren üzerindeki hidrolik tahliye vanası uygun anahtar ile açılır ve ucuna şeffaf bir hortum takılılır (iki sebebi var ikisini de söyleyeceğim)

Frene birkaç kez basarak pompalama yaparsınız, bu esnada hortum hidrolik ile dolacak. Bu hortumun ucunu da bir şişeye yerleştirirseniz etrafı hem hidrolik yağına bulamamış olursunuz hem de atık yağı bertaraf etmek kolay olur çünkü boya sökücü özelliğe sahiptir ve doğaya zararlıdır. İstemezsiniz sanırım ne janttaki ne de kaportadaki boyaya zarar vermesini. Freni birkaç defa (2-3 kere) pompaladıktan sonra hidrolik kabındaki seviye de hortuma gelen hidrolik miktarı kadar azalacaktır. Bu esnada hidrolik kabını yeni hidrolik ile doldurmazsanız fren borularına artık hava girer çünkü kaptaki hidrolik bitmiş olacaktır. Ayrıca hortum ve şişeyi koymaktaki 1. mantık da şudur. Siz ayağınızı frenden çektikten sonra vanadan hava çekmek yerine bir miktar eski hidrolik geri çekilecektir bu sayede de gene fren borusuna hava girmesi engellenir. Sanayide pedala basan çıkaklara bu esnada "basılı tut" denir. O esnada usta vanayı sıkar, hortum takmadığı için.

Mantık şudur yani, siz frene basıp hortumu ve şişeyi hidrolik ile doldurdukça kapta azalan miktar kadar hidrolik ile dolduracaksınız. Eski hidrolik ile yenisinin rengi farklı olur. Hortum takmanın 2. sebebi de budur. Vanadan gelen hidroliğin rengi değiştiği zaman o fren hattındaki hidrolik artık yenilenmiş olur. Bu da israfı önler. Eskimiş hidrolik yağı koyu renklidir yenisi ise açık renklidir yeni hidrolik yağının geldiğini şeffaf hortum sayesinde görürsünüz bu da 2.sebebidir.

Yukarıda yazdığım şekilde 4 frene aynı işlem uygulanırsa fren hattının tamamında tertemiz yepyeni bir hidrolik olacaktır.

Not: Aliexpresste neredeyse bir fren hidroliği değişimi işçilik ücretine denk fiyatlı kit şeklinde el aletleri satılmakta. Siz el pompasına fren hidroliğini doldurup hidrolik kabından pompalamaya basıyorsunuz eski fren hidroliği arka taraftan diğer kabın içine dolmaya başlıyor yeni hidrolik gelince vanayı sıkıp diğerine geçiyorsunuz ve pedala basmakla uğraşmadan fren hidroliğini tek başınıza değiştirmiş oluyorsunuz. Bir diğer avantajı da fren hidroliğini daha fazla atmosfer ile temastan korumuş oluyorsunuz. O aletten sipariş vereceğim ilk fırsatta, tavsiye ederim :)

Edit: İlk etapta şırınga ile bir miktar çekilmesinin bir mahsuru yok. Zararı da yok faydası da yok. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır. İsterseniz önce şırınga ile biraz çekip üzerini tamamlayın isterseniz freni pompaladıktan sonra eksilen kadar tamamlamaya devam edin aynı sonuca çıkar o sebeple karar ve yöntem sizin. Her ne yaparsanız yapın sonuçta fren hatlarındaki hidroliği yenisi ile değiştirmiş olacaksınız :)
 
Son düzenleme:

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,458
Beğeniler
8,490
Yaş
43
İl
Denizli
Emeğine Sağlık Hurşit polo yanmış yine ama bu renge carnauba hybrid karışım bir wax iyi gider.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,527
Beğeniler
3,385
İl
Ankara
İki kişi ile çok daha rahat yapılıyor olmasına rağmen tek başınıza fren hidroliği değişimi nasıl yapılır detaylı bir şekilde yazayım kafada soru işareti kalmayacak şekilde.

Fren hidroliği araçtaki en uzun fren hattından değişmeye başlanır. Buna da şu şekilde karar verilir, fren hidroliği deposu sağda ise en uzun fren hattı sol arka tekere giden hattır en kısa hat da sağ ön tekerdedir. Dolayısıyla sıralama şu şekilde olur. Önce sol arka teker, sonra sağ arka teker, sonra sol ön teker, en son sağ ön teker hattındaki hidrolik değiştirilir. Fren hidroliği deposu eğer solda ise bu sefer yukarıda yazanların tam tersi olacak şekilde önce sağ arka teker, sonra sol arka teker, sonra sağ ön teker, en son sol ön teker hattı olmalıdır.

Fren hidroliği değişimine başlarken fren üzerindeki hidrolik tahliye vanası uygun anahtar ile açılır ve ucuna şeffaf bir hortum takılılır (iki sebebi var ikisini de söyleyeceğim)

Frene birkaç kez basarak pompalama yaparsınız, bu esnada hortum hidrolik ile dolacak. Bu hortumun ucunu da bir şişeye yerleştirirseniz etrafı hem hidrolik yağına bulamamış olursunuz hem de atık yağı bertaraf etmek kolay olur çünkü boya sökücü özelliğe sahiptir ve doğaya zararlıdır. İstemezsiniz sanırım ne janttaki ne de kaportadaki boyaya zarar vermesini. Freni birkaç defa (2-3 kere) pompaladıktan sonra hidrolik kabındaki seviye de hortuma gelen hidrolik miktarı kadar azalacaktır. Bu esnada hidrolik kabını yeni hidrolik ile doldurmazsanız fren borularına artık hava girer çünkü kaptaki hidrolik bitmiş olacaktır. Ayrıca hortum ve şişeyi koymaktaki 1. mantık da şudur. Siz ayağınızı frenden çektikten sonra vanadan hava çekmek yerine bir miktar eski hidrolik geri çekilecektir bu sayede de gene fren borusuna hava girmesi engellenir. Sanayide pedala basan çıkaklara bu esnada "basılı tut" denir. O esnada usta vanayı sıkar, hortum takmadığı için.

Mantık şudur yani, siz frene basıp hortumu ve şişeyi hidrolik ile doldurdukça kapta azalan miktar kadar hidrolik ile dolduracaksınız. Eski hidrolik ile yenisinin rengi farklı olur. Hortum takmanın 2. sebebi de budur. Vanadan gelen hidroliğin rengi değiştiği zaman o fren hattındaki hidrolik artık yenilenmiş olur. Bu da israfı önler. Eskimiş hidrolik yağı koyu renklidir yenisi ise açık renklidir yeni hidrolik yağının geldiğini şeffaf hortum sayesinde görürsünüz bu da 2.sebebidir.

Yukarıda yazdığım şekilde 4 frene aynı işlem uygulanırsa fren hattının tamamında tertemiz yepyeni bir hidrolik olacaktır.

Not: Aliexpresste neredeyse bir fren hidroliği değişimi işçilik ücretine denk fiyatlı kit şeklinde el aletleri satılmakta. Siz el pompasına fren hidroliğini doldurup hidrolik kabından pompalamaya basıyorsunuz eski fren hidroliği arka taraftan diğer kabın içine dolmaya başlıyor yeni hidrolik gelince vanayı sıkıp diğerine geçiyorsunuz ve pedala basmakla uğraşmadan fren hidroliğini tek başınıza değiştirmiş oluyorsunuz. Bir diğer avantajı da fren hidroliğini daha fazla atmosfer ile temastan korumuş oluyorsunuz. O aletten sipariş vereceğim ilk fırsatta, tavsiye ederim :)

Edit: İlk etapta şırınga ile bir miktar çekilmesinin bir mahsuru yok. Zararı da yok faydası da yok. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır. İsterseniz önce şırınga ile biraz çekip üzerini tamamlayın isterseniz freni pompaladıktan sonra eksilen kadar tamamlamaya devam edin aynı sonuca çıkar o sebeple karar ve yöntem sizin. Her ne yaparsanız yapın sonuçta fren hatlarındaki hidroliği yenisi ile değiştirmiş olacaksınız :)
Öncelikle böyle detaylı ve bilgilendirici için çok teşekkür ederim. Kafamdaki uygulamaya yönelik tüm soruların cevabı var anlatımın içerisinde, maşallah :) Kendim motor aksamıyla uğraşacak vakti de cesareti de hala bulamadım malesef. bu sebeple en azından işlemleri bilirsem sanayideki "usta"lara doğru uygulama yöntemini anlatarak ilerleyebillirim. diğer türlü sanayide bakım adı altında ne araçlara neler neler yapılıyor hepimiz görüyoruz. Şırınga ile üstten çektirme yöntemiyle sanayideki usta daha rahat sonuç alacaktır diye düşünüyorum ama tabi iş başa düşünce anlayacağız onu da. Sayenizde iki yöntemi de öğrenmiş oldum. Kendim müdahale edebilecek durumda olsam muhakkak o aliexpressteki malzemeye niyetlenirdim ama şimdilik kalsın diyelim :D tekrardan çok teşekkür ediyorum :) bakım vakti muhakkak rahatsız edeceğim yine :)
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
2,904
Beğeniler
6,991
Yaş
28
İl
Kayseri
Öncelikle böyle detaylı ve bilgilendirici için çok teşekkür ederim. Kafamdaki uygulamaya yönelik tüm soruların cevabı var anlatımın içerisinde, maşallah :) Kendim motor aksamıyla uğraşacak vakti de cesareti de hala bulamadım malesef. bu sebeple en azından işlemleri bilirsem sanayideki "usta"lara doğru uygulama yöntemini anlatarak ilerleyebillirim. diğer türlü sanayide bakım adı altında ne araçlara neler neler yapılıyor hepimiz görüyoruz. Şırınga ile üstten çektirme yöntemiyle sanayideki usta daha rahat sonuç alacaktır diye düşünüyorum ama tabi iş başa düşünce anlayacağız onu da. Sayenizde iki yöntemi de öğrenmiş oldum. Kendim müdahale edebilecek durumda olsam muhakkak o aliexpressteki malzemeye niyetlenirdim ama şimdilik kalsın diyelim :D tekrardan çok teşekkür ediyorum :) bakım vakti muhakkak rahatsız edeceğim yine :)
Muzaffer dıy işininin piri yine aliexpte frene basınca hidroliği tahliye eden ama hortum üstündeki bir valf sayesinde frenden ayağı çekince geri gelmeyen hortumlarda var. O da hidrolik fiyatlarında aklında bulunsun. Ben iki kişiydim gerek duymadım
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,527
Beğeniler
3,385
İl
Ankara
Muzaffer dıy işininin piri yine aliexpte frene basınca hidroliği tahliye eden ama hortum üstündeki bir valf sayesinde frenden ayağı çekince geri gelmeyen hortumlarda var. O da hidrolik fiyatlarında aklında bulunsun. Ben iki kişiydim gerek duymadım
Bu başlık altında yapılan işlemler de bence fazlasıyla takdiri hak ediyor maşallah :)
Rica etsem bu bahsettiğiniz ürünleri pm'den veya buradan paylaşabilir misiniz? İleride buraları kurcalayan birilerinin de işine yarar belki :)
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
365
Beğeniler
2,072
Yaş
31
İl
Ankara
Öncelikle böyle detaylı ve bilgilendirici için çok teşekkür ederim. Kafamdaki uygulamaya yönelik tüm soruların cevabı var anlatımın içerisinde, maşallah :) Kendim motor aksamıyla uğraşacak vakti de cesareti de hala bulamadım malesef. bu sebeple en azından işlemleri bilirsem sanayideki "usta"lara doğru uygulama yöntemini anlatarak ilerleyebillirim. diğer türlü sanayide bakım adı altında ne araçlara neler neler yapılıyor hepimiz görüyoruz. Şırınga ile üstten çektirme yöntemiyle sanayideki usta daha rahat sonuç alacaktır diye düşünüyorum ama tabi iş başa düşünce anlayacağız onu da. Sayenizde iki yöntemi de öğrenmiş oldum. Kendim müdahale edebilecek durumda olsam muhakkak o aliexpressteki malzemeye niyetlenirdim ama şimdilik kalsın diyelim :D tekrardan çok teşekkür ediyorum :) bakım vakti muhakkak rahatsız edeceğim yine :)
Esasen çoğu aracı bu iş için kaldırmaya bile gerek yok. Yere bir sunta/karton atıp aracın kenarından altına doğru yatınca fren kaliperleri/kampanaları üzerindeki vanaları muhtemelen görürsünüz arabada değişmesi en zahmetsiz şeylerden birisi bence bu hidrolik. Vanaları açmak ve kapamak için uygun ölçüde bir kapalı ağızlı anahtar kullanın kafi, açık ağızlar o tip civataları bozabilir. Sızdırmaz olması için nispeten daha yumuşak metalden yapılırlar çünkü.

Bahsettiğim set budur

TRY 160.17 22%OFF | 1L 0.75L kapasiteli araba fren hava alma pompalama sıvısı pompa kiti yağ değişimi tahliye tankı tüpler onarım araçları kamyon otomobil aksesuarları
18.49US $ 22% OFF|1L 0.75L Capacity Car Brake Bleeder Pumping Fluid Pump Kit Oil Change Purge Tank Tubes Repair Tools Truck Automobile Accessories|Brake Fluid| - AliExpress

@Mentalfeed Estağfurullah Hurşit abi, ustalar(!) yüzünden öğrendik mecburen :D