Mert'in Amatör Detay Paylaşımları

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,049
Yaş
26
İl
İstanbul
Dün akşam Corolla'nın arka tamponuna servis aracı çarptı. Tutanak tuttuk fakat el kadar yer için tamponun boyanmasını istemedim. Sonradan atılan boya orijinali kadar sağlam olmuyor, ufak dokundurmalarda çatlıyor. Hem tramer de işlenmesini istemedim.



Boya transferlerini Koch Chemie H9 ile yok ettim. Opak boyanın avantajından faydalanıp rütuş yaptık.



2000 grit zımpara ve Farecla G3 sonrası çizik %65-70 görünmez hale geldi. Belli açılardan bakınca görünüyor ama en azından siyah hali gibi sırıtmıyor. Tamponları kusursuz tutmak mümkün olmadığı için çizikleri bu şekilde kabullendim :)



Sol arka tarafa da park halindeyken sürtmüşler sanırım. Elle Menzerna 2500 uyguladım. Otoparka bırakacaktım fakat abim 400 metre yürümeye üşendiği için sokağa bıraktım. Şuan yeni vurucularını bekliyor.



Dün corolla için tutanak tuttuğumuz sırada dükkanda biri bayılmış. Babam da hastayı hastaneye yetiştirirken sol sürgülü kapıyı taksiye sürtmüş. Taksinin tamponunda ufak bir iz dışında birşey yok. Bizim macunlar çatlamış maalesef.


Dyo likid pastayla boya transferlerini giderdim. Macun çatlakları bizimle beraber yola devam edecekler.





Babam dün kornaya çok sert bastığı için arada bir takılı kalıyordu. Bugün de basılı kalınca sinirden çıldırdım ve kablosunu kopartıp mekanizmayı bagaja fırlattım :D. Kısa bir süre sonra arkadan bir taksi tıklattı. Adam özür bile dilemeden pis pis baktı ve gitti. Kornaya da basamadım :D. Neyse ki bol çizikli tamponumuza birşey olmadı. Babam kornayı 1 saatlik uğraşla düzeltti. Son 2-3 gün aksilikler eksik olmuyor. Arabalar kiril kalsınlar biraz. Çok uğraşmak istemiyorum.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,049
Yaş
26
İl
İstanbul
Allah beterinden korusu üstad,yalnız bu araba hastalığı bizi öldürecek sanki,ben otoparkta bile yer beğenemiyorum öyle mi olur böylemi olur..bu işin sonu iyi değil sanki :)
Ben de aynıyım. Otoparkta içime sinecek bir yer bulana kadar dolanıyorum :). Otoparktaki en kötü yer sokaktan iyidir yine de :D. En güzeli boyalı eski araca binmek aslında. Kafa rahat oluyor. L300'ün macun çatlağına çok üzülmedim. Düzeltilir, boyanır :).
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,205
Beğeniler
13,440
Yaş
44
İl
istanbul
Allah beterinden korusu üstad,yalnız bu araba hastalığı bizi öldürecek sanki,ben otoparkta bile yer beğenemiyorum öyle mi olur böylemi olur..bu işin sonu iyi değil sanki :)
Al benden de o kadar. Biraz dağınık mı bıraksak ne yapsak.

@Emre Mert Geçmiş olsun :( Geldi mi bir türlü de arkası kesilmiyor. :(
 

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
896
Beğeniler
1,951
İl
Manisa
Dün akşam Corolla'nın arka tamponuna servis aracı çarptı. Tutanak tuttuk fakat el kadar yer için tamponun boyanmasını istemedim. Sonradan atılan boya orijinali kadar sağlam olmuyor, ufak dokundurmalarda çatlıyor. Hem tramer de işlenmesini istemedim.



Boya transferlerini Koch Chemie H9 ile yok ettim. Opak boyanın avantajından faydalanıp rütuş yaptık.



2000 grit zımpara ve Farecla G3 sonrası çizik %65-70 görünmez hale geldi. Belli açılardan bakınca görünüyor ama en azından siyah hali gibi sırıtmıyor. Tamponları kusursuz tutmak mümkün olmadığı için çizikleri bu şekilde kabullendim :)



Sol arka tarafa da park halindeyken sürtmüşler sanırım. Elle Menzerna 2500 uyguladım. Otoparka bırakacaktım fakat abim 400 metre yürümeye üşendiği için sokağa bıraktım. Şuan yeni vurucularını bekliyor.



Dün corolla için tutanak tuttuğumuz sırada dükkanda biri bayılmış. Babam da hastayı hastaneye yetiştirirken sol sürgülü kapıyı taksiye sürtmüş. Taksinin tamponunda ufak bir iz dışında birşey yok. Bizim macunlar çatlamış maalesef.


Dyo likid pastayla boya transferlerini giderdim. Macun çatlakları bizimle beraber yola devam edecekler.





Babam dün kornaya çok sert bastığı için arada bir takılı kalıyordu. Bugün de basılı kalınca sinirden çıldırdım ve kablosunu kopartıp mekanizmayı bagaja fırlattım :D. Kısa bir süre sonra arkadan bir taksi tıklattı. Adam özür bile dilemeden pis pis baktı ve gitti. Kornaya da basamadım :D. Neyse ki bol çizikli tamponumuza birşey olmadı. Babam kornayı 1 saatlik uğraşla düzeltti. Son 2-3 gün aksilikler eksik olmuyor. Arabalar kiril kalsınlar biraz. Çok uğraşmak istemiyorum.
Geçmiş olsun
Çokta önemsememek lazım o kadar üstüne düştükçe başına birşey geliyor
Nazara geliyor diye düşünüyorum
Allah beterinden korusun
Otoparkta en az 15 dk yer arayanlara +1
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,049
Yaş
26
İl
İstanbul

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,049
Yaş
26
İl
İstanbul
@Emre Mert geçmiş olsun, üst üste gelmiş hepsi :( daha büyük kazanın beladan korumuştur belki de.
Teşekkür ederim. Bunlar başlangıç. Tamponlar daha çok hasar alacak. Bu yüzden boyatmak istemedim tamponu. Onarım yapıldıkça hassaslaşıyor, ilk günkü gibi olmuyor. Rütuşu abime beğendiremedim. Keşke boyatsaydık diyor :)
 

carking58

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
724
Beğeniler
2,123
Yaş
29
İl
İstanbul/Kayseri
Emre çok geçmiş olsun, ben tüm aksilikleri toptan okumuş oldum gerçekten sinir bozucu olmuş bayağı. Murphy kanunarı gibi geldi mi pes pese geliyor sorunlar, inşallah sonuncusu gelmistir artik. Daha buyukleri uzak olsun.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,049
Yaş
26
İl
İstanbul
Emre çok geçmiş olsun, ben tüm aksilikleri toptan okumuş oldum gerçekten sinir bozucu olmuş bayağı. Murphy kanunarı gibi geldi mi pes pese geliyor sorunlar, inşallah sonuncusu gelmistir artik. Daha buyukleri uzak olsun.
Teşekkür ederim Okan abi. İstanbul trafiğinde maalesef sonu gelmez bu tarz şeylerin. Bu tamponlar daha çok çizilecek. Kapı ve çamurluklarda kapı vurma göçükleri oluşacak. Rütuş güzel olmuştu fakat birkaç gün sonra çizik belirginleşti gibi sanki. Aynı bölgeye tekrar girişmeye de korkuyorum :D. Üç ihtimal var. Ya böyle bırakacağım, ya daha güzel olacak, ya da zımpara veya polisaj aşamasında astar görünecek :D
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,330
Yaş
45
İl
antalya
Çok geçmiş olsun kardeşim, aksilik geldim üst üste geliyor bazen. Ben de bugün arabayı yıkadım eve dönüyordum, ardanın biri sıkıştırdı kaldırımın köşesine sürttüm lastiği, yanakta Bir delik oldu. Daha 800 km de lastik. Girdi durduk yere en az 1200 lira. Bu yıkama bana çok pahalıya geldi.
 

Celal

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
886
Beğeniler
2,772
Yaş
44
Çok geçmiş olsun kardeşim, aksilik geldim üst üste geliyor bazen. Ben de bugün arabayı yıkadım eve dönüyordum, ardanın biri sıkıştırdı kaldırımın köşesine sürttüm lastiği, yanakta Bir delik oldu. Daha 800 km de lastik. Girdi durduk yere en az 1200 lira. Bu yıkama bana çok pahalıya geldi.
Geçmiş olsun abi,dangalak çok trafikte malesef.yanakta olması kötü olmuş,mecbur değişecek o lastik.Allah beterinden korusun
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,049
Yaş
26
İl
İstanbul
Çok geçmiş olsun kardeşim, aksilik geldim üst üste geliyor bazen. Ben de bugün arabayı yıkadım eve dönüyordum, ardanın biri sıkıştırdı kaldırımın köşesine sürttüm lastiği, yanakta Bir delik oldu. Daha 800 km de lastik. Girdi durduk yere en az 1200 lira. Bu yıkama bana çok pahalıya geldi.
Teşekkürler Onur abi sana da geçmiş olsun.
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,158
Beğeniler
10,674
Yaş
47
İl
Denizli
Dün akşam Corolla'nın arka tamponuna servis aracı çarptı. Tutanak tuttuk fakat el kadar yer için tamponun boyanmasını istemedim. Sonradan atılan boya orijinali kadar sağlam olmuyor, ufak dokundurmalarda çatlıyor. Hem tramer de işlenmesini istemedim.



Boya transferlerini Koch Chemie H9 ile yok ettim. Opak boyanın avantajından faydalanıp rütuş yaptık.



2000 grit zımpara ve Farecla G3 sonrası çizik %65-70 görünmez hale geldi. Belli açılardan bakınca görünüyor ama en azından siyah hali gibi sırıtmıyor. Tamponları kusursuz tutmak mümkün olmadığı için çizikleri bu şekilde kabullendim :)



Sol arka tarafa da park halindeyken sürtmüşler sanırım. Elle Menzerna 2500 uyguladım. Otoparka bırakacaktım fakat abim 400 metre yürümeye üşendiği için sokağa bıraktım. Şuan yeni vurucularını bekliyor.



Dün corolla için tutanak tuttuğumuz sırada dükkanda biri bayılmış. Babam da hastayı hastaneye yetiştirirken sol sürgülü kapıyı taksiye sürtmüş. Taksinin tamponunda ufak bir iz dışında birşey yok. Bizim macunlar çatlamış maalesef.


Dyo likid pastayla boya transferlerini giderdim. Macun çatlakları bizimle beraber yola devam edecekler.





Babam dün kornaya çok sert bastığı için arada bir takılı kalıyordu. Bugün de basılı kalınca sinirden çıldırdım ve kablosunu kopartıp mekanizmayı bagaja fırlattım :D. Kısa bir süre sonra arkadan bir taksi tıklattı. Adam özür bile dilemeden pis pis baktı ve gitti. Kornaya da basamadım :D. Neyse ki bol çizikli tamponumuza birşey olmadı. Babam kornayı 1 saatlik uğraşla düzeltti. Son 2-3 gün aksilikler eksik olmuyor. Arabalar kiril kalsınlar biraz. Çok uğraşmak istemiyorum.
Emeğine sağlık Emre sonuç çok iyi görünüyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,049
Yaş
26
İl
İstanbul
@Emre Mert geçmiş,
Geldim mi peş peşe geliyor zaten.
Çok teşekükr ederim.

Konunun adını ''Mert'in başına gelen Olumsuzluklar'' olarak değiştireceğim en sonunda :D. 1 ay önce amcam Master'ı kaldırıma çarptı ve radyatör delindi maalesef. Kale marka radyatör takıldı ve antifiriz eklendi. Radyatör değişiminden kısa bir süre sonra motordan su akmaya başladı. Devirdaim borusu değiştirildi düzeldi. Daha sonra yedek haznenin kapağından su atmaya başladı. Kapağı değiştirdik düzeldi. Daha sonra bir hortumdan su kaçırmaya başladı. Tam emin değilim ama kalorifer hortumuydu sanırım. Değişince sorun çözüldü diye düşündük ama aynı gün rampada hararet ışığı yakmış araç.

L300 ile ilk yardıma gittik hemen. Aracın altı sırılsıklamdı. Amcam rampada sıkıştırdığından olsa gerek bir hortum patlamış yine.


O vaziyette çalıştırmak istemedik ve çekiciyle tamirciye çektirdik. Usta üst kapağın çürüdüğünü ve değişmesi gerektiğini söyledi. Radyatör delinene kadar sıkıntı yoktu. Ya yüksek hararet gördü ya da antifiriz paslanan yerleri çözdü ve zarar gördü. Tahminimce amcam susuz halde çok sıkıştırdı. Bunların haricinde ciddi bir yağ eksiltme sorunu var. 5 bin kilometrede yağs seviyesi çubuktaki minimum yazısının altına iniyor. Oysa 40 bin km önce motor komple revize edilmişti. Şuan Master'ın yükünü L300 çekiyor ve maalesef amcam kullanıyor :D. Master'ın onarımı kısa sürede tamamlanır umarım :D



Sabah kaynak yapmaya çalışan bir servis aracına arkamdaki araç haklı olarak yol vermedi ve servis aracı benim önüme geçecekken arka sol tampona çarptı. Özür dileyeceği yerde el kol hareketi yapıp bağırıp çağırmaya başladı. Benim de kafam attı, arabaya binip 20-30 cm ileri aldım ve geri vitese takıp çarptım :D Korna basıp sellektör yaptı ama oralı olmadım devam ettim :) Tampon zaten çizikti. Ekstra bir hasar da gözlemlemedim :)

Bu kadar olumsuzluk yeter. Biraz da Corolla'yla ilgilendim. Yıkadım ve sağındaki solundaki ufak tefek boya transferlerini temizledim. Abim tamponu taşa sürtmüştü. Rütuş yapıp bıraktım. Sol kapıda 5 kuruş büyüklüğünde göçük oluşmuş. Muhtemelen otoparkta oldu. Güneş olduğu için yıkamayacaktım aslında ama geri dönmeye üşendim. Çok trafik filmi olduğu için de hızlıca yıkadım. R10 sıkıp eldivenle yaydım ve tekrar duruladım. Bayağı demir tozu çıktı. Güneşten kavrulunca kurulayıp hemen evin önüne geçtim. Paspasları evde Green Star ile temizledim. İç mekanın nemli bezle tozunu alıp Spritz uyguladım. Boyaya her zamanki gibi Luxury Gloss geçtim. Kaput sıcak olduğundan dolayı biraz iz kaldı. Davlumbaz ve jantlarla çok ilgilenemedim. Çok ayrıntılı bir yıkama olmadı ama en azından kaba pisliği gitmiş oldu.







Valet Pro apc ile motorun tozunu alıp Koch Chemie Motor Plast uyguladım. Bu ürünün bıraktığı yarı parlak sonuç çok hoşuma gidiyor.