Herkese merhabalar, yıllardır cesaret edemediğim hep bazı bahaneler bulup ertelediğim polisaj işine girişme kararı aldım. Daha polisaj makinamı almadan önce forumdaki değerli arkadaşlarımın abilerimin önerileri üzerine çıkma bir kaput edindim. Kaputu yakın arkadaşımın servisinden temin ettim, kaputumuz 2006-2009 arası Skoda Octavia kaputu. Vernik sertliği hakkında bir bilgim yok , çünkü daha önceden polisaj bilgim yok. Sizce sert bir vernik mi kullanmışlardır bu araçta? Siyah olması benim açımdan avantajlı oldu çünkü çizikler kendini daha çok belli ediyor ve yapılan işi görebilmem daha kolay olabilecekti. Polisaj makinasını alırken de fiyat performans ürünü diyebileceğimiz Klpro KLPJ7171 orbital orbital makinayı tercih ettim. Şimdi sıra kaputumuz üzerinde yaptığım denemelere geldi 
Kaputun ilk hali biraz tozlu ve kirli
Flowey B33 ve fırça ile temaslı olarak yıkadım. Yıllardır fırçayla araç yıkamadığımı farkettim, sonrasında düzelteceğimiz için biraz da ben çizeyim dedim
Kaputun yarısını egebant maskeleme bantıyla böldüm. Bir tarafa demirtozu kil temizliği dahil hiçbir şey yapmayacağım. yaptığımız işlemlerin farkını anlamak açısından. Koch Chemie FB ile demirtozlarından arındık ancak siyah olduğu için göremiyoruz.
Kil temizliğinde Valet Pro Mavi kil kullanıyorum.
İPA ile yüzeydeki diğer kalıntılarıda temizliyorum. Artık polisaja geçebiliriz. Boyamız baya yorgun, siyah renk neredeyse griye dönmüş. Bolca tırnak takılan çiziklerde mevcut.
Ağır çizik gidermek için Koch Chemie H9 + UFS Hybrid 150mm kullanıyorum.
Öncelikle 1. devir ile pastayı yaydım sonrasında yavaş yavaş yükselttim. Maksimum 4. devire kadar çıktım. Çiziklerin %80 oranında gittiğini düşünüyorum. Bazı tırnağa takılmayan derin çizikler gitmedi (rds olabilir). Fotoğrafta onları göstermek çok zor ancak eğilerek çaprazdan bakıldığında görülüyor. UFS Hybrid ped ile kıvrımlarda çalışmakta zorlandım çünkü kısa tüylü yapısından dolayı köşelere iyi giremiyordu.
50/50
İlk 50/50de görünen uzun çizik gitmedi, ikinci 50/50'de daha bölgesel çalışarak onuda götürmeyi başardım.
Kaputun çeyreğinin Ağır çizik giderme işlemini bu şekilde bitirmiş oldum.
Sıra geldi orta aşındırıcıya Koch Chemie F6 + All Clear Yeşil Ped 163mm V form kullandım. Önce 1. devirde pastayı yaydım sonrasında hemen 5. devire çıktım, bu işlemi tam olarak yapıp yapamadığımdan emin değilim çünkü harelerin olup olmadığını anlayamadım Projectör ile baktığımda hare göremiyordum, led el feneri ile baktım hare olabilecek şeyler gördüm tam emin olmadım. Sizce son resimde görünenler hare midir? Son olarak Koch Chemie m3 uygulayacaktım ancak harelerin gittiğinden emin olmadığım için uygulamadım.
Hiç bir uygulama yapılmamış taraf ile yapılmış taraf arasında hem dokunma hissiyatı hem göz ile bakıldığında dağlar kadar fark var diyebilirim. Yanlış yaptığım herhangi bir şey varsa değerli yorumlarınızı bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkürler
Kaputun ilk hali biraz tozlu ve kirli
Flowey B33 ve fırça ile temaslı olarak yıkadım. Yıllardır fırçayla araç yıkamadığımı farkettim, sonrasında düzelteceğimiz için biraz da ben çizeyim dedim
Kaputun yarısını egebant maskeleme bantıyla böldüm. Bir tarafa demirtozu kil temizliği dahil hiçbir şey yapmayacağım. yaptığımız işlemlerin farkını anlamak açısından. Koch Chemie FB ile demirtozlarından arındık ancak siyah olduğu için göremiyoruz.
Kil temizliğinde Valet Pro Mavi kil kullanıyorum.
İPA ile yüzeydeki diğer kalıntılarıda temizliyorum. Artık polisaja geçebiliriz. Boyamız baya yorgun, siyah renk neredeyse griye dönmüş. Bolca tırnak takılan çiziklerde mevcut.
Ağır çizik gidermek için Koch Chemie H9 + UFS Hybrid 150mm kullanıyorum.
Öncelikle 1. devir ile pastayı yaydım sonrasında yavaş yavaş yükselttim. Maksimum 4. devire kadar çıktım. Çiziklerin %80 oranında gittiğini düşünüyorum. Bazı tırnağa takılmayan derin çizikler gitmedi (rds olabilir). Fotoğrafta onları göstermek çok zor ancak eğilerek çaprazdan bakıldığında görülüyor. UFS Hybrid ped ile kıvrımlarda çalışmakta zorlandım çünkü kısa tüylü yapısından dolayı köşelere iyi giremiyordu.
50/50
İlk 50/50de görünen uzun çizik gitmedi, ikinci 50/50'de daha bölgesel çalışarak onuda götürmeyi başardım.
Kaputun çeyreğinin Ağır çizik giderme işlemini bu şekilde bitirmiş oldum.
Sıra geldi orta aşındırıcıya Koch Chemie F6 + All Clear Yeşil Ped 163mm V form kullandım. Önce 1. devirde pastayı yaydım sonrasında hemen 5. devire çıktım, bu işlemi tam olarak yapıp yapamadığımdan emin değilim çünkü harelerin olup olmadığını anlayamadım Projectör ile baktığımda hare göremiyordum, led el feneri ile baktım hare olabilecek şeyler gördüm tam emin olmadım. Sizce son resimde görünenler hare midir? Son olarak Koch Chemie m3 uygulayacaktım ancak harelerin gittiğinden emin olmadığım için uygulamadım.
Hiç bir uygulama yapılmamış taraf ile yapılmış taraf arasında hem dokunma hissiyatı hem göz ile bakıldığında dağlar kadar fark var diyebilirim. Yanlış yaptığım herhangi bir şey varsa değerli yorumlarınızı bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkürler
Son düzenleme:






sızın engın bılgılerınıze tesekkurler