Çıkma Kaputta Polisaj Denemeleri Klpro KLPJ7171

DMR

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Oca 2018
Mesajlar
468
Beğeniler
1,152
İl
İzmir
#1
Herkese merhabalar, yıllardır cesaret edemediğim hep bazı bahaneler bulup ertelediğim polisaj işine girişme kararı aldım. Daha polisaj makinamı almadan önce forumdaki değerli arkadaşlarımın abilerimin önerileri üzerine çıkma bir kaput edindim. Kaputu yakın arkadaşımın servisinden temin ettim, kaputumuz 2006-2009 arası Skoda Octavia kaputu. Vernik sertliği hakkında bir bilgim yok , çünkü daha önceden polisaj bilgim yok. Sizce sert bir vernik mi kullanmışlardır bu araçta? Siyah olması benim açımdan avantajlı oldu çünkü çizikler kendini daha çok belli ediyor ve yapılan işi görebilmem daha kolay olabilecekti. Polisaj makinasını alırken de fiyat performans ürünü diyebileceğimiz Klpro KLPJ7171 orbital orbital makinayı tercih ettim. Şimdi sıra kaputumuz üzerinde yaptığım denemelere geldi :)

Kaputun ilk hali biraz tozlu ve kirli



Flowey B33 ve fırça ile temaslı olarak yıkadım. Yıllardır fırçayla araç yıkamadığımı farkettim, sonrasında düzelteceğimiz için biraz da ben çizeyim dedim :D



Kaputun yarısını egebant maskeleme bantıyla böldüm. Bir tarafa demirtozu kil temizliği dahil hiçbir şey yapmayacağım. yaptığımız işlemlerin farkını anlamak açısından. Koch Chemie FB ile demirtozlarından arındık ancak siyah olduğu için göremiyoruz.



Kil temizliğinde Valet Pro Mavi kil kullanıyorum.




İPA ile yüzeydeki diğer kalıntılarıda temizliyorum. Artık polisaja geçebiliriz. Boyamız baya yorgun, siyah renk neredeyse griye dönmüş. Bolca tırnak takılan çiziklerde mevcut.
Ağır çizik gidermek için Koch Chemie H9 + UFS Hybrid 150mm kullanıyorum.




Öncelikle 1. devir ile pastayı yaydım sonrasında yavaş yavaş yükselttim. Maksimum 4. devire kadar çıktım. Çiziklerin %80 oranında gittiğini düşünüyorum. Bazı tırnağa takılmayan derin çizikler gitmedi (rds olabilir). Fotoğrafta onları göstermek çok zor ancak eğilerek çaprazdan bakıldığında görülüyor. UFS Hybrid ped ile kıvrımlarda çalışmakta zorlandım çünkü kısa tüylü yapısından dolayı köşelere iyi giremiyordu.
50/50


İlk 50/50de görünen uzun çizik gitmedi, ikinci 50/50'de daha bölgesel çalışarak onuda götürmeyi başardım.



Kaputun çeyreğinin Ağır çizik giderme işlemini bu şekilde bitirmiş oldum.





Sıra geldi orta aşındırıcıya Koch Chemie F6 + All Clear Yeşil Ped 163mm V form kullandım. Önce 1. devirde pastayı yaydım sonrasında hemen 5. devire çıktım, bu işlemi tam olarak yapıp yapamadığımdan emin değilim çünkü harelerin olup olmadığını anlayamadım Projectör ile baktığımda hare göremiyordum, led el feneri ile baktım hare olabilecek şeyler gördüm tam emin olmadım. Sizce son resimde görünenler hare midir? Son olarak Koch Chemie m3 uygulayacaktım ancak harelerin gittiğinden emin olmadığım için uygulamadım.






Hiç bir uygulama yapılmamış taraf ile yapılmış taraf arasında hem dokunma hissiyatı hem göz ile bakıldığında dağlar kadar fark var diyebilirim. Yanlış yaptığım herhangi bir şey varsa değerli yorumlarınızı bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkürler :)
 
Son düzenleme:

emboli

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
10 Şub 2019
Mesajlar
188
Beğeniler
806
Yaş
41
İl
Çanakkale
#3
Polisaj tecrübem yok o yüzden size bir katkı saglayamayacagim fakat ilk deneme için fotolardan gördüğüm kadarıyla eliniz bu işe yatkın. Başarılı buldum sonuçları.
 
Beğeniler: DMR

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#5
İlk denemeye rağmen bana kalırsa başarılı bir uygulama olmuş, belki hare bırakmışsınız ancak verniği yakmamışsınız ya da yanlış bir hareket yapmamışsınız. Polisaj bilgim olmadığı için pek bilgi veremicem sırf motivasyon amaçlı yazıyorum, emeklerinize sağlık inşallah kendi aracınıza uygulayıp konu açarsınız. :)
 

PassionateDetailing

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
2 May 2019
Mesajlar
577
Beğeniler
738
İl
Adana
#6
Herkese merhabalar, yıllardır cesaret edemediğim hep bazı bahaneler bulup ertelediğim polisaj işine girişme kararı aldım. Daha polisaj makinamı almadan önce forumdaki değerli arkadaşlarımın abilerimin önerileri üzerine çıkma bir kaput edindim. Kaputu yakın arkadaşımın servisinden temin ettim, kaputumuz 2006-2009 arası Skoda Octavia kaputu. Vernik sertliği hakkında bir bilgim yok , çünkü daha önceden polisaj bilgim yok. Sizce sert bir vernik mi kullanmışlardır bu araçta? Siyah olması benim açımdan avantajlı oldu çünkü çizikler kendini daha çok belli ediyor ve yapılan işi görebilmem daha kolay olabilecekti. Polisaj makinasını alırken de fiyat performans ürünü diyebileceğimiz Klpro KLPJ7171 orbital orbital makinayı tercih ettim. Şimdi sıra kaputumuz üzerinde yaptığım denemelere geldi :)

Kaputun ilk hali biraz tozlu ve kirli



Flowey B33 ve fırça ile temaslı olarak yıkadım. Yıllardır fırçayla araç yıkamadığımı farkettim, sonrasında düzelteceğimiz için biraz da ben çizeyim dedim :D



Kaputun yarısını egebant maskeleme bantıyla böldüm. Bir tarafa demirtozu kil temizliği dahil hiçbir şey yapmayacağım. yaptığımız işlemlerin farkını anlamak açısından. Koch Chemie FB ile demirtozlarından arındık ancak siyah olduğu için göremiyoruz.



Kil temizliğinde Valet Pro Mavi kil kullanıyorum.




İPA ile yüzeydeki diğer kalıntılarıda temizliyorum. Artık polisaja geçebiliriz. Boyamız baya yorgun, siyah renk neredeyse griye dönmüş. Bolca tırnak takılan çiziklerde mevcut.
Ağır çizik gidermek için Koch Chemie H9 + UFS Hybrid 150mm kullanıyorum.




Öncelikle 1. devir ile pastayı yaydım sonrasında yavaş yavaş yükselttim. Maksimum 4. devire kadar çıktım. Çiziklerin %80 oranında gittiğini düşünüyorum. Bazı tırnağa takılmayan derin çizikler gitmedi (rds olabilir). Fotoğrafta onları göstermek çok zor ancak eğilerek çaprazdan bakıldığında görülüyor. UFS Hybrid ped ile kıvrımlarda çalışmakta zorlandım çünkü kısa tüylü yapısından dolayı köşelere iyi giremiyordu.
50/50


İlk 50/50de görünen uzun çizik gitmedi, ikinci 50/50'de daha bölgesel çalışarak onuda götürmeyi başardım.



Kaputun çeyreğinin Ağır çizik giderme işlemini bu şekilde bitirmiş oldum.





Sıra geldi orta aşındırıcıya Koch Chemie F6 + All Clear Yeşil Ped 163mm V form kullandım. Önce 1. devirde pastayı yaydım sonrasında hemen 5. devire çıktım, bu işlemi tam olarak yapıp yapamadığımdan emin değilim çünkü harelerin olup olmadığını anlayamadım Projectör ile baktığımda hare göremiyordum, led el feneri ile baktım hare olabilecek şeyler gördüm tam emin olmadım. Sizce son resimde görünenler hare midir? Son olarak Koch Chemie m3 uygulayacaktım ancak harelerin gittiğinden emin olmadığım için uygulamadım.






Hiç bir uygulama yapılmamış taraf ile yapılmış taraf arasında hem dokunma hissiyatı hem göz ile bakıldığında dağlar kadar fark var diyebilirim. Yanlış yaptığım herhangi bir şey varsa değerli yorumlarınızı bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkürler :)
Elinize sağlık ben koch chemie pedleri hiç beğenmedim hologram yapıyor ve gerçekten çabuk ısınan ve kabaran bir pedler o yüzden alıp çöpe attım direk,belki ben kullanamadım olabilir yani herkesin uygulama şekli farklıdır ama dediğim olaylarla karşılaştım o yüzden artık kullanmıyorum.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,946
Beğeniler
9,605
İl
.
#7
Ellerinize sağlık ilk uygulama için gayet başarılı, biraz hare var gibi sanırım. Son fotoları çekmeden önce m600 vb birşeyle sildiniz mi?
 
Beğeniler: DMR

DMR

Konu Sahibi ✔
Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Oca 2018
Mesajlar
468
Beğeniler
1,152
İl
İzmir
#8
bilgim sıfır ama ben çok beğendim. hoşuma gitti
Teşekkür ederim :)
Polisaj tecrübem yok o yüzden size bir katkı saglayamayacagim fakat ilk deneme için fotolardan gördüğüm kadarıyla eliniz bu işe yatkın. Başarılı buldum sonuçları.
Teşekkür ederim, elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalıştım :)
Valla benimde çıkma bir kaput bulup, salonun ortasına koyup, sizin gibi çalışasım var. :D:D. İyi çalışmalar.
Sağolun, her taraf toz olabilir sonra fırça yemeyesiniz :D
İlk denemeye rağmen bana kalırsa başarılı bir uygulama olmuş, belki hare bırakmışsınız ancak verniği yakmamışsınız ya da yanlış bir hareket yapmamışsınız. Polisaj bilgim olmadığı için pek bilgi veremicem sırf motivasyon amaçlı yazıyorum, emeklerinize sağlık inşallah kendi aracınıza uygulayıp konu açarsınız. :)
İnşallah ilerleyen zamanlarda kendi aracımada uygulama yaptığımda paylaşıcam :)
Elinize sağlık ben koch chemie pedleri hiç beğenmedim hologram yapıyor ve gerçekten çabuk ısınan ve kabaran bir pedler o yüzden alıp çöpe attım direk,belki ben kullanamadım olabilir yani herkesin uygulama şekli farklıdır ama dediğim olaylarla karşılaştım o yüzden artık kullanmıyorum.
Sağolun.Genellikle forumda kullanılan ürünleri kullanmaya çalıştım. Siz hangi markalarla çalışıyorsunuz? Bende dahakine daha farklı markalara yöneliyim.
Ellerinize sağlık ilk uygulama için gayet başarılı, biraz hare var gibi sanırım. Son fotoları çekmeden önce m600 vb birşeyle sildiniz mi?
Teşekkür ederim adminim. Genellikle her işlemden sonra 1:1 İPA ile temizlemeye çalıştım ancak en son fotoğrafları silmeden önce mi çektim, sonra mı çektim hatırlamıyorum. :confused:
 

PassionateDetailing

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
2 May 2019
Mesajlar
577
Beğeniler
738
İl
Adana
#9
Teşekkür ederim :)

Teşekkür ederim, elimden geldiğince bir şeyler yapmaya çalıştım :)

Sağolun, her taraf toz olabilir sonra fırça yemeyesiniz :D

İnşallah ilerleyen zamanlarda kendi aracımada uygulama yaptığımda paylaşıcam :)

Sağolun.Genellikle forumda kullanılan ürünleri kullanmaya çalıştım. Siz hangi markalarla çalışıyorsunuz? Bende dahakine daha farklı markalara yöneliyim.

Teşekkür ederim adminim. Genellikle her işlemden sonra 1:1 İPA ile temizlemeye çalıştım ancak en son fotoğrafları silmeden önce mi çektim, sonra mı çektim hatırlamıyorum. :confused:
Pasta olarak koch başarılı bir marka ama ped konusunda maalesef başarılı değil.Şuan elimde menzerna pedler var son derece memnunum tavsiye ederim.
 

muratyz

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
21 Oca 2018
Mesajlar
338
Beğeniler
587
Yaş
42
İl
Dardanel
#10
Elinize sağlık,ilk denemenize göre gayet başarılı bi iş çıkmış ortaya.Orbital makinanın minimum hare bırakma özelliğinden faydalanıp temize yakın bi yüzey kalmış.Işık tutmadığınız fotolarda cok net bi vernik tabakası görünüyor bikac derin cizik harici.Son fotolarda ise belli harelenme var.
Yinede ilk uygulamaya göre cok keyifli olmuş bence.
Tekrar elinize sağlık
 
Beğeniler: DMR

Fatihkandemir

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
679
Beğeniler
1,406
Yaş
38
İl
İstanbul
#11
Orbital ile çalıştıktan sonra neden ara kesim girdinizki ?
Ara kesim pastalar çizik gidericinin izlerini alır, siz zaten haresiz temiz yüzey bıraktınız. Direk finish yapabilirsiniz. Bu arada ufs yumuşak taban keçede var oda güzel çalışıyor.
 

pilotgokhann

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 May 2020
Mesajlar
327
Beğeniler
616
Yaş
37
İl
ANKARA
#12
Hiç bilgim yok ama ben de çalışmanızı beğendim emeğinize sağlık. Güzel görünüyor. Biraz daha çalışıp daha hassas uygulamalar yaparak gerçek araca geçebilirsiniz kanımca.
 
Beğeniler: DMR

Saint_33

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
23 Şub 2020
Mesajlar
325
Beğeniler
486
Yaş
43
#13
Tebrikler çok güzel olmuş.Emeğinize sağlık.Yeni başlayacak olan benim gibi amatörler için cesaret verici bir çalışma olmuş.
 
Beğeniler: DMR

BuDeliMi

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
732
Beğeniler
1,328
İl
İstanbul
#14
@DMR, hareler mevcut hare giderici ıle bıraz daha calısmanız gerekmıs,ılk deneme ıcın guzel sonuc :alkis:

Orbital ile çalıştıktan sonra neden ara kesim girdinizki ?
Ara kesim pastalar çizik gidericinin izlerini alır, siz zaten haresiz temiz yüzey bıraktınız. Direk finish yapabilirsiniz. Bu arada ufs yumuşak taban keçede var oda güzel çalışıyor.
polısaj tecrubenız yok heralde bu nasıl bır sorudur.. :D sızın mantıga gore cut-fınal yeter oyle mı??bılmıyorsanız yanlıs yonlendırmeyn, opak bı sıyaha yada arkadasın denedıgı renge bı deneyın bakalım bu dedıgınızı gerek var mı yok mu gorelm. :Darkadasın fotolarda hare mevcut hare yok dıyorsanız sozum yok :D
 

Noname

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
#15
Herkese merhabalar, yıllardır cesaret edemediğim hep bazı bahaneler bulup ertelediğim polisaj işine girişme kararı aldım. Daha polisaj makinamı almadan önce forumdaki değerli arkadaşlarımın abilerimin önerileri üzerine çıkma bir kaput edindim. Kaputu yakın arkadaşımın servisinden temin ettim, kaputumuz 2006-2009 arası Skoda Octavia kaputu. Vernik sertliği hakkında bir bilgim yok , çünkü daha önceden polisaj bilgim yok. Sizce sert bir vernik mi kullanmışlardır bu araçta? Siyah olması benim açımdan avantajlı oldu çünkü çizikler kendini daha çok belli ediyor ve yapılan işi görebilmem daha kolay olabilecekti. Polisaj makinasını alırken de fiyat performans ürünü diyebileceğimiz Klpro KLPJ7171 orbital orbital makinayı tercih ettim. Şimdi sıra kaputumuz üzerinde yaptığım denemelere geldi :)

Kaputun ilk hali biraz tozlu ve kirli



Flowey B33 ve fırça ile temaslı olarak yıkadım. Yıllardır fırçayla araç yıkamadığımı farkettim, sonrasında düzelteceğimiz için biraz da ben çizeyim dedim :D



Kaputun yarısını egebant maskeleme bantıyla böldüm. Bir tarafa demirtozu kil temizliği dahil hiçbir şey yapmayacağım. yaptığımız işlemlerin farkını anlamak açısından. Koch Chemie FB ile demirtozlarından arındık ancak siyah olduğu için göremiyoruz.



Kil temizliğinde Valet Pro Mavi kil kullanıyorum.




İPA ile yüzeydeki diğer kalıntılarıda temizliyorum. Artık polisaja geçebiliriz. Boyamız baya yorgun, siyah renk neredeyse griye dönmüş. Bolca tırnak takılan çiziklerde mevcut.
Ağır çizik gidermek için Koch Chemie H9 + UFS Hybrid 150mm kullanıyorum.




Öncelikle 1. devir ile pastayı yaydım sonrasında yavaş yavaş yükselttim. Maksimum 4. devire kadar çıktım. Çiziklerin %80 oranında gittiğini düşünüyorum. Bazı tırnağa takılmayan derin çizikler gitmedi (rds olabilir). Fotoğrafta onları göstermek çok zor ancak eğilerek çaprazdan bakıldığında görülüyor. UFS Hybrid ped ile kıvrımlarda çalışmakta zorlandım çünkü kısa tüylü yapısından dolayı köşelere iyi giremiyordu.
50/50


İlk 50/50de görünen uzun çizik gitmedi, ikinci 50/50'de daha bölgesel çalışarak onuda götürmeyi başardım.



Kaputun çeyreğinin Ağır çizik giderme işlemini bu şekilde bitirmiş oldum.





Sıra geldi orta aşındırıcıya Koch Chemie F6 + All Clear Yeşil Ped 163mm V form kullandım. Önce 1. devirde pastayı yaydım sonrasında hemen 5. devire çıktım, bu işlemi tam olarak yapıp yapamadığımdan emin değilim çünkü harelerin olup olmadığını anlayamadım Projectör ile baktığımda hare göremiyordum, led el feneri ile baktım hare olabilecek şeyler gördüm tam emin olmadım. Sizce son resimde görünenler hare midir? Son olarak Koch Chemie m3 uygulayacaktım ancak harelerin gittiğinden emin olmadığım için uygulamadım.






Hiç bir uygulama yapılmamış taraf ile yapılmış taraf arasında hem dokunma hissiyatı hem göz ile bakıldığında dağlar kadar fark var diyebilirim. Yanlış yaptığım herhangi bir şey varsa değerli yorumlarınızı bekliyorum. Okuduğunuz için teşekkürler :)
Elinize kolunuza sağlık vallahi güzel adım olmuş.

Fener sanırım hareleri projektöre göre daha iyi göstermiş. Özel bir fener mi markası nedir?
 

Fatihkandemir

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
679
Beğeniler
1,406
Yaş
38
İl
İstanbul
#16
@DMR, hareler mevcut hare giderici ıle bıraz daha calısmanız gerekmıs,ılk deneme ıcın guzel sonuc :alkis:



polısaj tecrubenız yok heralde bu nasıl bır sorudur.. :D sızın mantıga gore cut-fınal yeter oyle mı??bılmıyorsanız yanlıs yonlendırmeyn, opak bı sıyaha yada arkadasın denedıgı renge bı deneyın bakalım bu dedıgınızı gerek var mı yok mu gorelm. :Darkadasın fotolarda hare mevcut hare yok dıyorsanız sozum yok :D
Önerdiğim yöntemle 2 araç yaptım ve Sıfır hare İle yaptım. Bir tanesi opak kırmızı. Hare olmasın diye zaten orbital ile çalışılıyor. Eğer 3 kat dönülecekse araba neden orbital ile uğraşayım ki ? Rotary ile hızlıca kesim yapılabilir.

kaldıki karşınızı insanı tanımadan konuşmakta güzel olmuş. Yaptığım araçlarda bulunduğunuz forumun ilgili alanlarında paylaşıldı. İncelerseniz yeterli bilgiyi nasıl sonuç alındığını görürsünüz.

sizin engin ve yolumuza ışık tutucak bilgilerinizi, yaptığınız uygulamaları paylaşırsanız bizde görerek öğrenebilir.

burda kendi aracıma uyguladığım bir görüntü. Sıfır hareyi görebilmek zor olmasa gerek. Tek kat h9 sert ufs hybrid ve kesinlikle hare giderici kullanmadan alınan sonuç. öğlen saatinde güneş altında.
 
Son düzenleme:

BuDeliMi

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
732
Beğeniler
1,328
İl
İstanbul
#17
Önerdiğim yöntemle 2 araç yaptım ve Sıfır hare İle yaptım. Bir tanesi opak kırmızı. Hare olmasın diye zaten orbital ile çalışılıyor. Eğer 3 kat dönülecekse araba neden orbital ile uğraşayım ki ? Rotary ile hızlıca kesim yapılabilir.

kaldıki karşınızı insanı tanımadan konuşmakta güzel olmuş. Yaptığım araçlarda bulunduğunuz forumun ilgili alanlarında paylaşıldı. İncelerseniz yeterli bilgiyi nasıl sonuç alındığını görürsünüz.

sizin engin ve yolumuza ışık tutucak bilgilerinizi, yaptığınız uygulamaları paylaşırsanız bizde görerek öğrenebilir.

burda kendi aracıma uyguladığım bir görüntü. Sıfır hareyi görebilmek zor olmasa gerek. Tek kat h9 sert ufs hybrid ve kesinlikle hare giderici kullanmadan alınan sonuç. öğlen saatinde güneş altında.
bu mantıga gore orbital kullanan arkadaslar ara kesım pasta almasın yanı, gereksız oyle mı :kop: sızın engın bılgılerınıze tesekkurler:D
 

PassionateDetailing

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
2 May 2019
Mesajlar
577
Beğeniler
738
İl
Adana
#18
bu mantıga gore orbital kullanan arkadaslar ara kesım pasta almasın yanı, gereksız oyle mı :kop: sızın engın bılgılerınıze tesekkurler:D
Rotary de bile cogu zaman ara kesim yapmadan h9-m3 ile sonuç alabiliyorum.Orbitalde ise zaten yüzeyde hafif pus gibi oluyor onu da finishing Ile almak çok daha kolay hızlı ve aynı sonucu verecek bir şey olduğu için gerek kalmayabilir.Ben refinish 2 Ile opak siyahta keçe ile çizik aldım aynı pastaya finish pedi takip sıfır çizik hologram ile bitirdim.
 

Fatihkandemir

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
679
Beğeniler
1,406
Yaş
38
İl
İstanbul
#19
bu mantıga gore orbital kullanan arkadaslar ara kesım pasta almasın yanı, gereksız oyle mı :kop: sızın engın bılgılerınıze tesekkurler:D
attığım video sizi aydınlatmadı sanırım. Halbuki bütün evreni aydınlatan güneş var ortada ama size etki etmedi. Tercihler kişiye özeldir, orbital ile rotary makinaya göre 2 kat daha yavaş çizik alıp işi neden uzatıyorsun ki o zaman ?
gir rotary ile hızlıca al çiziği sonra 2. Aşama 3. Aşama bitir işi. Uzatmanın alemi yok. Hare olmayan arabaya hare giderici uygulamak biraz gereksiz sanırım tabi siz uygulamak isterseniz oda sizin tercihiniz.