Hangi Marka Motor Yağı Kullanıyorsunuz ? En İyi Yağ Hangi Markanın?

Hangi Marka Motor Yağı Kullanıyorsunuz ?

  • Castrol

  • Mobil

  • Motul

  • Liqui Moly

  • Shell

  • Total

  • Diğer (Konuda belirtiniz.)


Sonuçlar yalnızca oylamadan sonra görülebilir.

MagicofOz

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2021
Mesajlar
685
Beğeniler
1,459
Yaş
26
İl
Samsun
#2
Hangi marka motor yağı kullanıyorsunuz? Neden bu markayı tercih ediyorsunuz.
Hem Anketi işaretleyip sonrasında tercih nedenlerinizi konu altında belirtebilirsiniz.
1 haftadır aklımdan geçiyordu böyle bir konu açmak. Motor yağları özel ilgi alanım forumdaki herkese elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Konu için teşekkürler
 

Pro

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,924
Beğeniler
9,497
İl
.
#3
1 haftadır aklımdan geçiyordu böyle bir konu açmak. Motor yağları özel ilgi alanım forumdaki herkese elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Konu için teşekkürler
Bilgileri bekliyoruz o halde hangi marka neden?
 

MagicofOz

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2021
Mesajlar
685
Beğeniler
1,459
Yaş
26
İl
Samsun
#5
Bilgileri bekliyoruz o halde hangi marka neden?
Öncelikle markalar arasında baktığımızda Türkiye’ye gelmeyen bir çok yağ firması var veya özel siparişle gelen bunlardan biri amsoil. Viskozite index ve değerleri muhteşemdir tüm yağlarında. Ülkemizde ise Liqui moly ve Mobil bayrağı göğüsleyen 2 marka. Overall baktığımızda kötü yağları yok. Bazı değerlerde Lm iyiyken, mobil markası kirlilik testlerinde dünya zirvesinde yer alan marka. Aradan fırlayan bazı yağlar var mesela petrol ofisi maxima 5w30 ve 0w20 castrol shell ve opetten daha iyi kimyasal değerler sunuyor . 10w40 da ise Opet sürpriz yapıyor bize. Genelleme yaparsak eğer, en akışkan yağ yağın düşük viskoziteli ve Yüksel viskozite indexine sahip olan yağdır. İstisnai durumlar tabi ki olabiliyor. Mesela donma noktası daha iyi olan bir yağın viskozite indexi düşük olabiliyor. Şimdi ben öncelikle viskozite nedir neye göre yağ seçimi yapılır anlatayım. Sonrasında soru varsa alırım :)

Yağın başındaki rakam ve sonrasında gelen W , yağın soğuktaki akışkanlık değeridir. w ise winter yani KIŞ kelimesinin baş harfidir. yani 0w30 yağın başındaki 0, soğuktaki viskozite değeridir.

Peki viskozite nedir? Bir sıvının akmaya karşı gösterdiği dirençtir. Yani bu değer azaldıkça, sıvının akmaya karşı direnci azalacağından, daha akışkan olduğunu anlarız.

Yani 0w30 'un soğuk akışkanlığı, 5w30 'un soğuk akışkanlığından fazladır. İlk rakamın geçerliliği yağımız ısınana kadardır. yağımız ısındıktan sonra ikinci ve asıl rakam işlevlik kazanır.

Şimdi burada, yaygın bilinen “şu motora şu yağ konur” kanaatinin AKSİNE, yaşadığımız yerin ve yağın kullanılacağı mevsim periyodunun ortalama değerini tespit ediyoruz.

Mesela bölgemiz akdeniz, yağ değişim periyodumuz da yaz olsun.
bu yağın kullanılacağı periyodda geceleyin en düşük sıcaklığı 10 derece olarak değerlendirelim, gündüz ise en fazla 40 derece civarı diyelim.
5w bir yağ, hem daha ekonomik hem de daha mantıklı olacaktır. Sıcak değeri ise w40 olan yağ, daha yüksek koruma sağlayacaktır. (W den sonraki sayı, kendisinden -5 derece düşük ve +5 derece yüksek sıcaklıklarda etkili olur.)

Hem aracımızın el kitabına ( artık bazı markalar yazmıyor ) Hem de üreticilerin yayınladığı viskozite endeksine bakıyoruz. ( dikkat, bu işlemi manuel yapıyoruz, arama motoru gibi servisleri dikkate almıyoruz )

Bu şekilde kullanmamız gereken yağı kolaylıkla tespit ediyoruz. Dikkat etmemiz gereken husus;
yağın iki değeri arasındaki rakam 30 ve fazlası kadar açıldıkça, mineralin bu değişimi karşılaması mümkün olmadığından, sentetik moleküllere başvurulduğu, bunun da maliyeti arttırdığıdır. tabi sentetik moleküllerin minerale göre ömrü daha uzundur.

Mesela ; 15w40 yağ mineral bir yağdır, ucuzdur. 10w40, yarı sentetiktir biraz daha pahalıdır, 5w40 tam sentetiktir, daha da pahalıdır. 0w yağlar ise en yüksek koruma değerine sahip oldukları için en pahalı yağ kategorisidir.

En Yüksek koruma aralığına geniş yağ değeri 0w40 dır. Kışları daha akışkan yazları ise sıcak havaya daha dayanıklıdır.
0w30 ise 0w40 dan daha ince bir yağdır ve eğer kış için ayrı yağ kullanıyorsanız bu durum için idealdir. 0w20 de öyle...
5w30 ise ülkemizde ve dünyada en yaygın olan yağdır. -30 ile +35 dereceye kadar optimum koruma sağlar. 0w30 a ne gerek var derseniz; 0 5 den daha akışkandır ve daha akışkanı varken bütçe yetiyorsa 0 tavsiye edilir. Ancak 5w30 yazın 0w40 a nazaran biraz daha düşük koruma sergiler. 5 ilk çalıştırmada daha kalın. 40 ise ısınan motorda daha kalındır. 5w40 5w20 10w40 ve bir çok farklı yağ modelleri mevcuttur. Siz kendi yaşam koşulunuza uygun olan değeri bulup alınız. (Koşulları göz önüne alırken kış veya yaz için gittiğiniz tatil yerlerinin de sıcaklıklarını düşünün.) Benim size tavsiyem bütçeniz yeterse 0w40, Ancak ideal olsun el yakmasın diyorsanız 5w30. Peki neden 5w40 değil derseniz. 0 zaten ilk çalıştırmada akışkandır ve soğukta zorlanmaz, 40 da sıcakta zorlanmaz. 5w30, 0 dan İlk çalıştırmada kalın, ısınan motorda ise daha incedir. 5w40 ise ondan da kalın olacağı için kış şartlarında idealin dışına çıkar. Bu yüzden 5w30 daha dengeli bir yağdır. Ancak yazları kavurucu sıcak olan bir yerde iseniz 5w50 kullanan insanlar bile oluyor. Adana gibi bir yerde 5w40 idealdir mesela. Bütçe yeterse tabi ki 0w40 ancak bazı markalar 0w40 yağlara onay vermiyor. Ben marka onaylarına fazla takılmıyorum benim için öncelik kimyasal değerleri yağın spesifikasyonları ancak onaya takılan kişiler için 0w30 en akışkan yağlardan birisidir. Honda ve diğer Japon üreticiler 0w20 yağ ile fabrikadan çıkarlar ancak el kitapçığında alternatif viskozite değeri de sunarlar. Keza hybrid motorlu araçlarda 0w16 kullanan bile var ancak burdaki sebep, o motorun çalışma prensibinin içten yanmalıysa göre farklı olmasından kaynaklanıyor. Çok fazla değişken var. Sizin önceliğiniz önce yaşadığınız koşullar olsun sonrasında ise viskozite indeksleri :)

Bana sorarsanız eğer kardeşim sen ne kullanıyorsun diye, benim kuzenim Chiptuning ve yağ bayisi ondan dolayı amacımız yüksek yağ sıcaklığına ulaşmayan yağlar seçmekti. 5 binde 1 yağ değişimi yapardık araç Seat Leon 1.6 tdi büyük turbolu. Artık rutin kullandığımız yağ liqui moly Synthoil 0w40 oldu. Üstelik yakıt tasarrufuna yönelik bir yağ. Babamın arabası ise Toyota corolla ae11 onda mobil süper2000 kullanıyoruz. Dedemin corsa 1.3 dizelinde uzun yıllar mobil süper 3000 5w30 kullandık ancak bir sonraki tercihimiz maxima 5w30 Ga olacak, son olarak amcamın dizel hyundai i20 sinde ise mobil esp 5w30 ancak sıradaki bakımda liqui moly top tec 4200 kullanıcaz :) neden 0w değil hiçbiri derseniz. Corolla ilk alındığından beri 2010 a kadar servis bakımlı kalmış ve hep mobil super2000 kullanılmış o yüzden değiştirmedik çok da memnunuz zaten atmosferik corolla zeytin yağı ile de gidiyor :D Corsa için 0w30 denedim ancak pahalı bir yağ maalesef Samsun’da olduğumuz için Kara kış da görmüyoruz kavurucu sıcak da. Aynı şey i20 için de geçerli. Ancak ben kendi arabamı alma Şeref’ine ulaşırsam tercihim 0w40 liqui moly Synthoil energy den yana olur. Mobil new Life çok iyiydi ancak artık 0w40 da Fs serisi var. O da güzel. En sevmediğim yağ ise motul. Çok uzun oldu kusura bakmayın umarım faydam dokunur :)
 
Son düzenleme:

Dr HCD

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
1,081
Beğeniler
4,746
İl
İstanbul
#7
Arabayı ilk aldığımda hangi marka olduğunu bilmediğim bir yağ vardı, aracın motor sesi bana fazla geliyordu, hem orijinal ekipmanlarla bakım yaptım hem de motul yağa geçtim, yakıt tüketimi 0.5lt azaldı; motor sesi de bariz azaldı. Şu an üstünde liqui moly var. Bana sanki motulde daha sessiz çalışıyordu gibime geldi o yüzden bir sonraki bakım için yine motul aldım.(sese karşı hassasım:))
Eski mercedesimde shell helix ultra kullanıyordum ondan da memnundum.
 

MagicofOz

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2021
Mesajlar
685
Beğeniler
1,459
Yaş
26
İl
Samsun
#8
Arabayı ilk aldığımda hangi marka olduğunu bilmediğim bir yağ vardı, aracın motor sesi bana fazla geliyordu, hem orijinal ekipmanlarla bakım yaptım hem de motul yağa geçtim, yakıt tüketimi 0.5lt azaldı; motor sesi de bariz azaldı. Şu an üstünde liqui moly var. Bana sanki motulde daha sessiz çalışıyordu gibime geldi o yüzden bir sonraki bakım için yine motul aldım.(sese karşı hassasım:))
Eski mercedesimde shell helix ultra kullanıyordum ondan da memnundum.
Viskozite düştükçe, ve viskozite indexi arttıkça akışkanlık yükseleceği için sessizlik sağlanır. Gördüğüm kadarıyla aracınız reno megane2. Elfin 10w40 moligraf ve evolution 5w30 serisi sevdiğim yağlardandır. Artık reno castrolle çalışıyor fakat evolutionun viskozite değerleri castrol edge in üstünde.
 

hüdaverdi

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
24 Oca 2022
Mesajlar
42
Beğeniler
150
İl
Ankara
#9
Öncelikle markalar arasında baktığımızda Türkiye’ye gelmeyen bir çok yağ firması var veya özel siparişle gelen bunlardan biri amsoil. Viskozite index ve değerleri muhteşemdir tüm yağlarında. Ülkemizde ise Liqui moly ve Mobil bayrağı göğüsleyen 2 marka. Overall baktığımızda kötü yağları yok. Bazı değerlerde Lm iyiyken, mobil markası kirlilik testlerinde dünya zirvesinde yer alan marka. Aradan fırlayan bazı yağlar var mesela petrol ofisi maxima 5w30 ve 0w20 castrol shell ve opetten daha iyi kimyasal değerler sunuyor . 10w40 da ise Opet sürpriz yapıyor bize. Genelleme yaparsak eğer, en akışkan yağ yağın düşük viskoziteli ve Yüksel viskozite indexine sahip olan yağdır. İstisnai durumlar tabi ki olabiliyor. Mesela donma noktası daha iyi olan bir yağın viskozite indexi düşük olabiliyor. Şimdi ben öncelikle viskozite nedir neye göre yağ seçimi yapılır anlatayım. Sonrasında soru varsa alırım :)

Yağın başındaki rakam ve sonrasında gelen W , yağın soğuktaki akışkanlık değeridir. w ise winter yani KIŞ kelimesinin baş harfidir. yani 0w30 yağın başındaki 0, soğuktaki viskozite değeridir.

Peki viskozite nedir? Bir sıvının akmaya karşı gösterdiği dirençtir. Yani bu değer azaldıkça, sıvının akmaya karşı direnci azalacağından, daha akışkan olduğunu anlarız.

Yani 0w30 'un soğuk akışkanlığı, 5w30 'un soğuk akışkanlığından fazladır. İlk rakamın geçerliliği yağımız ısınana kadardır. yağımız ısındıktan sonra ikinci ve asıl rakam işlevlik kazanır.

Şimdi burada, yaygın bilinen “şu motora şu yağ konur” kanaatinin AKSİNE, yaşadığımız yerin ve yağın kullanılacağı mevsim periyodunun ortalama değerini tespit ediyoruz.

Mesela bölgemiz akdeniz, yağ değişim periyodumuz da yaz olsun.
bu yağın kullanılacağı periyodda geceleyin en düşük sıcaklığı 10 derece olarak değerlendirelim, gündüz ise en fazla 40 derece civarı diyelim.
5w bir yağ, hem daha ekonomik hem de daha mantıklı olacaktır. Sıcak değeri ise w40 olan yağ, daha yüksek koruma sağlayacaktır. (W den sonraki sayı, kendisinden -5 derece düşük ve +5 derece yüksek sıcaklıklarda etkili olur.)

Hem aracımızın el kitabına ( artık bazı markalar yazmıyor ) Hem de üreticilerin yayınladığı viskozite endeksine bakıyoruz. ( dikkat, bu işlemi manuel yapıyoruz, arama motoru gibi servisleri dikkate almıyoruz )

Bu şekilde kullanmamız gereken yağı kolaylıkla tespit ediyoruz. Dikkat etmemiz gereken husus;
yağın iki değeri arasındaki rakam 30 ve fazlası kadar açıldıkça, mineralin bu değişimi karşılaması mümkün olmadığından, sentetik moleküllere başvurulduğu, bunun da maliyeti arttırdığıdır. tabi sentetik moleküllerin minerale göre ömrü daha uzundur.

Mesela ; 15w40 yağ mineral bir yağdır, ucuzdur. 10w40, yarı sentetiktir biraz daha pahalıdır, 5w40 tam sentetiktir, daha da pahalıdır. 0w yağlar ise en yüksek koruma değerine sahip oldukları için en pahalı yağ kategorisidir.

En Yüksek koruma aralığına geniş yağ değeri 0w40 dır. Kışları daha akışkan yazları ise sıcak havaya daha dayanıklıdır.
0w30 ise 0w40 dan daha ince bir yağdır ve eğer kış için ayrı yağ kullanıyorsanız bu durum için idealdir. 0w20 de öyle...
5w30 ise ülkemizde ve dünyada en yaygın olan yağdır. -30 ile +35 dereceye kadar optimum koruma sağlar. 0w30 a ne gerek var derseniz; 0 5 den daha akışkandır ve daha akışkanı varken bütçe yetiyorsa 0 tavsiye edilir. Ancak 5w30 yazın 0w40 a nazaran biraz daha düşük koruma sergiler. 5 ilk çalıştırmada daha kalın. 40 ise ısınan motorda daha kalındır. 5w40 5w20 10w40 ve bir çok farklı yağ modelleri mevcuttur. Siz kendi yaşam koşulunuza uygun olan değeri bulup alınız. (Koşulları göz önüne alırken kış veya yaz için gittiğiniz tatil yerlerinin de sıcaklıklarını düşünün.) Benim size tavsiyem bütçeniz yeterse 0w40, Ancak ideal olsun el yakmasın diyorsanız 5w30. Peki neden 5w40 değil derseniz. 0 zaten ilk çalıştırmada akışkandır ve soğukta zorlanmaz, 40 da sıcakta zorlanmaz. 5w30, 0 dan İlk çalıştırmada kalın, ısınan motorda ise daha incedir. 5w40 ise ondan da kalın olacağı için kış şartlarında idealin dışına çıkar. Bu yüzden 5w30 daha dengeli bir yağdır. Ancak yazları kavurucu sıcak olan bir yerde iseniz 5w50 kullanan insanlar bile oluyor. Adana gibi bir yerde 5w40 idealdir mesela. Bütçe yeterse tabi ki 0w40 ancak bazı markalar 0w40 yağlara onay vermiyor. Ben marka onaylarına fazla takılmıyorum benim için öncelik kimyasal değerleri yağın spesifikasyonları ancak onaya takılan kişiler için 0w30 en akışkan yağlardan birisidir. Honda ve diğer Japon üreticiler 0w20 yağ ile fabrikadan çıkarlar ancak el kitapçığında alternatif viskozite değeri de sunarlar. Keza hybrid motorlu araçlarda 0w16 kullanan bile var ancak burdaki sebep, o motorun çalışma prensibinin içten yanmalıysa göre farklı olmasından kaynaklanıyor. Çok fazla değişken var. Sizin önceliğiniz önce yaşadığınız koşullar olsun sonrasında ise viskozite indeksleri :)

Bana sorarsanız eğer kardeşim sen ne kullanıyorsun diye, benim kuzenim Chiptuning ve yağ bayisi ondan dolayı amacımız yüksek yağ sıcaklığına ulaşmayan yağlar seçmekti. 5 binde 1 yağ değişimi yapardık araç Seat Leon 1.6 tdi büyük turbolu. Artık rutin kullandığımız yağ liqui moly Synthoil 0w40 oldu. Üstelik yakıt tasarrufuna yönelik bir yağ. Babamın arabası ise Toyota corolla ae11 onda mobil süper2000 kullanıyoruz. Dedemin corsa 1.3 dizelinde uzun yıllar mobil süper 3000 5w30 kullandık ancak bir sonraki tercihimiz maxima 5w30 Ga olacak, son olarak amcamın dizel hyundai i20 sinde ise mobil esp 5w30 ancak sıradaki bakımda liqui moly top tec 4200 kullanıcaz :) neden 0w değil hiçbiri derseniz. Corolla ilk alındığından beri 2010 a kadar servis bakımlı kalmış ve hep mobil super2000 kullanılmış o yüzden değiştirmedik çok da memnunuz zaten atmosferik corolla zeytin yağı ile de gidiyor :D Corsa için 0w30 denedim ancak pahalı bir yağ maalesef Samsun’da olduğumuz için Kara kış da görmüyoruz kavurucu sıcak da. Aynı şey i20 için de geçerli. Ancak ben kendi arabamı alma Şeref’ine ulaşırsam tercihim 0w40 liqui moly Synthoil energy den yana olur. Mobil new Life çok iyiydi ancak artık 0w40 da Fs serisi var. O da güzel. En sevmediğim yağ ise motul. Çok uzun oldu kusura bakmayın umarım faydam dokunur :)
Parmaklarına sağlık Show kokan hareketlere geçmişsin hiç bilmediğim bir konu hakkında fikir sahibi oldum teşekkür ediyorum. Görünen o ki yakıt katkıları ve yazılım/chip tuning hakkında da Bilgin var gibi duruyor. Bu konular hakkında da bilgilendirme yazısı yazarsan benim gibi yazılım ve yakıt katkıları konusunda merak içinde olanlara az çok fikir verir diye düşünüyorum. Lafım senin üzerinden bu söylediğim konular hakkında Bilgi ve tecrübe sahibi diğer arkadaşlara da söylemiş olayım. Yağlar gibi genel bir bilgilendirme yazısı hiç fena olmaz.
 

MagicofOz

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2021
Mesajlar
685
Beğeniler
1,459
Yaş
26
İl
Samsun
#10
Parmaklarına sağlık Show kokan hareketlere geçmişsin hiç bilmediğim bir konu hakkında fikir sahibi oldum teşekkür ediyorum. Görünen o ki yakıt katkıları ve yazılım/chip tuning hakkında da Bilgin var gibi duruyor. Bu konular hakkında da bilgilendirme yazısı yazarsan benim gibi yazılım ve yakıt katkıları konusunda merak içinde olanlara az çok fikir verir diye düşünüyorum. Lafım senin üzerinden bu söylediğim konular hakkında Bilgi ve tecrübe sahibi diğer arkadaşlara da söylemiş olayım. Yağlar gibi genel bir bilgilendirme yazısı hiç fena olmaz.
Gruptaki herkese seve seve yardımcı olurum. Yönetim ve diğer forumdaşlar da isterlerse konu da açarız. Sana da teşekkür ederim Emre abi güzel yorumun için :)
 

Mrt

Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Nis 2020
Mesajlar
466
Beğeniler
1,227
İl
Ankara
#11
Öncelikle markalar arasında baktığımızda Türkiye’ye gelmeyen bir çok yağ firması var veya özel siparişle gelen bunlardan biri amsoil. Viskozite index ve değerleri muhteşemdir tüm yağlarında. Ülkemizde ise Liqui moly ve Mobil bayrağı göğüsleyen 2 marka. Overall baktığımızda kötü yağları yok. Bazı değerlerde Lm iyiyken, mobil markası kirlilik testlerinde dünya zirvesinde yer alan marka. Aradan fırlayan bazı yağlar var mesela petrol ofisi maxima 5w30 ve 0w20 castrol shell ve opetten daha iyi kimyasal değerler sunuyor . 10w40 da ise Opet sürpriz yapıyor bize. Genelleme yaparsak eğer, en akışkan yağ yağın düşük viskoziteli ve Yüksel viskozite indexine sahip olan yağdır. İstisnai durumlar tabi ki olabiliyor. Mesela donma noktası daha iyi olan bir yağın viskozite indexi düşük olabiliyor. Şimdi ben öncelikle viskozite nedir neye göre yağ seçimi yapılır anlatayım. Sonrasında soru varsa alırım :)

Yağın başındaki rakam ve sonrasında gelen W , yağın soğuktaki akışkanlık değeridir. w ise winter yani KIŞ kelimesinin baş harfidir. yani 0w30 yağın başındaki 0, soğuktaki viskozite değeridir.

Peki viskozite nedir? Bir sıvının akmaya karşı gösterdiği dirençtir. Yani bu değer azaldıkça, sıvının akmaya karşı direnci azalacağından, daha akışkan olduğunu anlarız.

Yani 0w30 'un soğuk akışkanlığı, 5w30 'un soğuk akışkanlığından fazladır. İlk rakamın geçerliliği yağımız ısınana kadardır. yağımız ısındıktan sonra ikinci ve asıl rakam işlevlik kazanır.

Şimdi burada, yaygın bilinen “şu motora şu yağ konur” kanaatinin AKSİNE, yaşadığımız yerin ve yağın kullanılacağı mevsim periyodunun ortalama değerini tespit ediyoruz.

Mesela bölgemiz akdeniz, yağ değişim periyodumuz da yaz olsun.
bu yağın kullanılacağı periyodda geceleyin en düşük sıcaklığı 10 derece olarak değerlendirelim, gündüz ise en fazla 40 derece civarı diyelim.
5w bir yağ, hem daha ekonomik hem de daha mantıklı olacaktır. Sıcak değeri ise w40 olan yağ, daha yüksek koruma sağlayacaktır. (W den sonraki sayı, kendisinden -5 derece düşük ve +5 derece yüksek sıcaklıklarda etkili olur.)

Hem aracımızın el kitabına ( artık bazı markalar yazmıyor ) Hem de üreticilerin yayınladığı viskozite endeksine bakıyoruz. ( dikkat, bu işlemi manuel yapıyoruz, arama motoru gibi servisleri dikkate almıyoruz )

Bu şekilde kullanmamız gereken yağı kolaylıkla tespit ediyoruz. Dikkat etmemiz gereken husus;
yağın iki değeri arasındaki rakam 30 ve fazlası kadar açıldıkça, mineralin bu değişimi karşılaması mümkün olmadığından, sentetik moleküllere başvurulduğu, bunun da maliyeti arttırdığıdır. tabi sentetik moleküllerin minerale göre ömrü daha uzundur.

Mesela ; 15w40 yağ mineral bir yağdır, ucuzdur. 10w40, yarı sentetiktir biraz daha pahalıdır, 5w40 tam sentetiktir, daha da pahalıdır. 0w yağlar ise en yüksek koruma değerine sahip oldukları için en pahalı yağ kategorisidir.

En Yüksek koruma aralığına geniş yağ değeri 0w40 dır. Kışları daha akışkan yazları ise sıcak havaya daha dayanıklıdır.
0w30 ise 0w40 dan daha ince bir yağdır ve eğer kış için ayrı yağ kullanıyorsanız bu durum için idealdir. 0w20 de öyle...
5w30 ise ülkemizde ve dünyada en yaygın olan yağdır. -30 ile +35 dereceye kadar optimum koruma sağlar. 0w30 a ne gerek var derseniz; 0 5 den daha akışkandır ve daha akışkanı varken bütçe yetiyorsa 0 tavsiye edilir. Ancak 5w30 yazın 0w40 a nazaran biraz daha düşük koruma sergiler. 5 ilk çalıştırmada daha kalın. 40 ise ısınan motorda daha kalındır. 5w40 5w20 10w40 ve bir çok farklı yağ modelleri mevcuttur. Siz kendi yaşam koşulunuza uygun olan değeri bulup alınız. (Koşulları göz önüne alırken kış veya yaz için gittiğiniz tatil yerlerinin de sıcaklıklarını düşünün.) Benim size tavsiyem bütçeniz yeterse 0w40, Ancak ideal olsun el yakmasın diyorsanız 5w30. Peki neden 5w40 değil derseniz. 0 zaten ilk çalıştırmada akışkandır ve soğukta zorlanmaz, 40 da sıcakta zorlanmaz. 5w30, 0 dan İlk çalıştırmada kalın, ısınan motorda ise daha incedir. 5w40 ise ondan da kalın olacağı için kış şartlarında idealin dışına çıkar. Bu yüzden 5w30 daha dengeli bir yağdır. Ancak yazları kavurucu sıcak olan bir yerde iseniz 5w50 kullanan insanlar bile oluyor. Adana gibi bir yerde 5w40 idealdir mesela. Bütçe yeterse tabi ki 0w40 ancak bazı markalar 0w40 yağlara onay vermiyor. Ben marka onaylarına fazla takılmıyorum benim için öncelik kimyasal değerleri yağın spesifikasyonları ancak onaya takılan kişiler için 0w30 en akışkan yağlardan birisidir. Honda ve diğer Japon üreticiler 0w20 yağ ile fabrikadan çıkarlar ancak el kitapçığında alternatif viskozite değeri de sunarlar. Keza hybrid motorlu araçlarda 0w16 kullanan bile var ancak burdaki sebep, o motorun çalışma prensibinin içten yanmalıysa göre farklı olmasından kaynaklanıyor. Çok fazla değişken var. Sizin önceliğiniz önce yaşadığınız koşullar olsun sonrasında ise viskozite indeksleri :)

Bana sorarsanız eğer kardeşim sen ne kullanıyorsun diye, benim kuzenim Chiptuning ve yağ bayisi ondan dolayı amacımız yüksek yağ sıcaklığına ulaşmayan yağlar seçmekti. 5 binde 1 yağ değişimi yapardık araç Seat Leon 1.6 tdi büyük turbolu. Artık rutin kullandığımız yağ liqui moly Synthoil 0w40 oldu. Üstelik yakıt tasarrufuna yönelik bir yağ. Babamın arabası ise Toyota corolla ae11 onda mobil süper2000 kullanıyoruz. Dedemin corsa 1.3 dizelinde uzun yıllar mobil süper 3000 5w30 kullandık ancak bir sonraki tercihimiz maxima 5w30 Ga olacak, son olarak amcamın dizel hyundai i20 sinde ise mobil esp 5w30 ancak sıradaki bakımda liqui moly top tec 4200 kullanıcaz :) neden 0w değil hiçbiri derseniz. Corolla ilk alındığından beri 2010 a kadar servis bakımlı kalmış ve hep mobil super2000 kullanılmış o yüzden değiştirmedik çok da memnunuz zaten atmosferik corolla zeytin yağı ile de gidiyor :D Corsa için 0w30 denedim ancak pahalı bir yağ maalesef Samsun’da olduğumuz için Kara kış da görmüyoruz kavurucu sıcak da. Aynı şey i20 için de geçerli. Ancak ben kendi arabamı alma Şeref’ine ulaşırsam tercihim 0w40 liqui moly Synthoil energy den yana olur. Mobil new Life çok iyiydi ancak artık 0w40 da Fs serisi var. O da güzel. En sevmediğim yağ ise motul. Çok uzun oldu kusura bakmayın umarım faydam dokunur :)
Selamlar. Bende 1.5 150 beygirlik ecotsi otomatik leon var. Doğuşa götürdüm ilk senesinde. Castrol kullanmışlardı. Aracın bu yıl garantisi biteceği için büyük ihtimalle dışarda yaptıracağım bakımını. Hangi yağı önerirsiniz?
 

MagicofOz

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2021
Mesajlar
685
Beğeniler
1,459
Yaş
26
İl
Samsun
#12
Selamlar. Bende 1.5 150 beygirlik ecotsi otomatik leon var. Doğuşa götürdüm ilk senesinde. Castrol kullanmışlardı. Aracın bu yıl garantisi biteceği için büyük ihtimalle dışarda yaptıracağım bakımını. Hangi yağı önerirsiniz?
öncelikle Harika motoru olan bir araca sahipsiniz. Güle güle kullanın. Hocam 0w30 veya 0w40 tavsiye ederim öncelikle. Akdeniz ege veya güneydoğu bölgesinde yaşıyorsanız veya bölgeden bağımsız performanslı bir kullanım yapıyorsanız 0w40 en ideali olur her şartta. Ancak yakıt tüketimi ön plandaysa az yaksın katkı sağlasın derseniz de 0w30 derim. Marka olarak ise 0w40 liqui moly synthoil veya mobil 1 tavsiye ederim, 0w30 da ise tekrar mobil1 0w30 veya liqui moly toptec 4210 ya da Synthoil 0w30 derim. Synthoil de yakıt tasarrufu ön planda ve sürtünmesi çok düşük. Ancak bunlar bütçenizi aşarsa liqui moly toptec 4200 5w30 veya mobil 1 esp 5w30 tavsiye ederim. Mobil in resmî satıcısı cleanpex sitesi, liqui moly ise kendi sitesinde yağ satışı yapmaktadır. Bu yağlardan bütçenize uygun olanı seçebilirsiniz hocam. Bir sonraki bakımlarda da hep aynı yağları kullanmanızı tavsiye ederim. Yazdığım tüm modeller vw in onaylarına sahip benim sizin aracınız için içimden geçense 0w30 liqui moly Synthoil veya 4210 dan hangisine bütçeniz yeterse o
 
Son düzenleme:
Beğeniler: Mrt

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
912
Beğeniler
3,977
Yaş
25
#13
Mobil ucuz, iyi forumlar. :smilex:
Şakası bir yana 4L ambalajı bulunması yüzünden alıyorum bir ara Liqui Moly ve Shell'e çok niyetlendim ama aracıma uygun olan 5L olduğu için almamıştım. Bu sefer yağ bakımına 1L artacak da olsa Shell alacağım.
 

Mrt

Usta Detaycı
Üye
Katılım
25 Nis 2020
Mesajlar
466
Beğeniler
1,227
İl
Ankara
#14
öncelikle Harika motoru olan bir araca sahipsiniz. Güle güle kullanın. Hocam 0w30 veya 0w40 tavsiye ederim öncelikle. Akdeniz ege veya güneydoğu bölgesinde yaşıyorsanız veya bölgeden bağımsız performanslı bir kullanım yapıyorsanız 0w40 en ideali olur her şartta. Ancak yakıt tüketimi ön plandaysa az yaksın katkı sağlasın derseniz de 0w30 derim. Marka olarak ise 0w40 liqui moly synthoil veya mobil 1 tavsiye ederim, 0w30 da ise tekrar mobil1 0w30 veya liqui moly toptec 4210 ya da Synthoil 0w30 derim. Synthoil de yakıt tasarrufu ön planda ve sürtünmesi çok düşük. Ancak bunlar bütçenizi aşarsa liqui moly toptec 4200 5w30 veya mobil 1 esp 5w30 tavsiye ederim. Mobil in resmî satıcısı cleanpex sitesi, liqui moly ise kendi sitesinde yağ satışı yapmaktadır. Bu yağlardan bütçenize uygun olanı seçebilirsiniz hocam. Bir sonraki bakımlarda da hep aynı yağları kullanmanızı tavsiye ederim. Yazdığım tüm modeller vw in onaylarına sahip benim sizin aracınız için içimden geçense 0w30 liqui moly Synthoil veya 4210 dan hangisine bütçeniz yeterse o
Eyvallah hocam süper bilgiler. Defterime işledim. Önerilerinizi dikkate alacağım.
 

caner92

Usta Detaycı
Üye
Katılım
9 May 2020
Mesajlar
529
Beğeniler
1,470
Yaş
33
İl
istanbul
#16
Eski araçlarımda genelde liqui moly veya mobil 1 esp tercih etmeye çalışıyordum. Şu anki aracımda hondanın type r için özel olan type 2.0 yağını kullandılar serviste.
 

eddy35

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
7 Eyl 2020
Mesajlar
117
Beğeniler
361
Yaş
34
İl
izmir
#17
Aman orjinal yağ için önem gösterin, en büyük tavsiyem bu olur.
Mobil1 / Motul ve LM yetkili distribütörü online satış yapıyor pazaryerlerinde.
 

Emre Mert

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
806
Beğeniler
4,049
Yaş
26
İl
İstanbul
#18
Uzun süredir Petrol Ofisi Maxima 15w40 kullanıyorum. 300 bin kilometreden fazla yol yaptık. Yağdan kaynaklı bir sıkıntı yaşamadık. Hem ucuz, hem de N11, Hb gibi sitelerde güvenilir satıcılardan temin edilebiliyor. Soğutma suyu ve şanzıman yağı olarak da aynı şekilde Petrol Ofisi kullanıyoruz. F/p açısından yeterli buluyorum Petrol Ofisi'ni.
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,206
Beğeniler
13,449
Yaş
44
İl
istanbul
#19
Öncelikle markalar arasında baktığımızda Türkiye’ye gelmeyen bir çok yağ firması var veya özel siparişle gelen bunlardan biri amsoil. Viskozite index ve değerleri muhteşemdir tüm yağlarında. Ülkemizde ise Liqui moly ve Mobil bayrağı göğüsleyen 2 marka. Overall baktığımızda kötü yağları yok. Bazı değerlerde Lm iyiyken, mobil markası kirlilik testlerinde dünya zirvesinde yer alan marka. Aradan fırlayan bazı yağlar var mesela petrol ofisi maxima 5w30 ve 0w20 castrol shell ve opetten daha iyi kimyasal değerler sunuyor . 10w40 da ise Opet sürpriz yapıyor bize. Genelleme yaparsak eğer, en akışkan yağ yağın düşük viskoziteli ve Yüksel viskozite indexine sahip olan yağdır. İstisnai durumlar tabi ki olabiliyor. Mesela donma noktası daha iyi olan bir yağın viskozite indexi düşük olabiliyor. Şimdi ben öncelikle viskozite nedir neye göre yağ seçimi yapılır anlatayım. Sonrasında soru varsa alırım :)

Yağın başındaki rakam ve sonrasında gelen W , yağın soğuktaki akışkanlık değeridir. w ise winter yani KIŞ kelimesinin baş harfidir. yani 0w30 yağın başındaki 0, soğuktaki viskozite değeridir.

Peki viskozite nedir? Bir sıvının akmaya karşı gösterdiği dirençtir. Yani bu değer azaldıkça, sıvının akmaya karşı direnci azalacağından, daha akışkan olduğunu anlarız.

Yani 0w30 'un soğuk akışkanlığı, 5w30 'un soğuk akışkanlığından fazladır. İlk rakamın geçerliliği yağımız ısınana kadardır. yağımız ısındıktan sonra ikinci ve asıl rakam işlevlik kazanır.

Şimdi burada, yaygın bilinen “şu motora şu yağ konur” kanaatinin AKSİNE, yaşadığımız yerin ve yağın kullanılacağı mevsim periyodunun ortalama değerini tespit ediyoruz.

Mesela bölgemiz akdeniz, yağ değişim periyodumuz da yaz olsun.
bu yağın kullanılacağı periyodda geceleyin en düşük sıcaklığı 10 derece olarak değerlendirelim, gündüz ise en fazla 40 derece civarı diyelim.
5w bir yağ, hem daha ekonomik hem de daha mantıklı olacaktır. Sıcak değeri ise w40 olan yağ, daha yüksek koruma sağlayacaktır. (W den sonraki sayı, kendisinden -5 derece düşük ve +5 derece yüksek sıcaklıklarda etkili olur.)

Hem aracımızın el kitabına ( artık bazı markalar yazmıyor ) Hem de üreticilerin yayınladığı viskozite endeksine bakıyoruz. ( dikkat, bu işlemi manuel yapıyoruz, arama motoru gibi servisleri dikkate almıyoruz )

Bu şekilde kullanmamız gereken yağı kolaylıkla tespit ediyoruz. Dikkat etmemiz gereken husus;
yağın iki değeri arasındaki rakam 30 ve fazlası kadar açıldıkça, mineralin bu değişimi karşılaması mümkün olmadığından, sentetik moleküllere başvurulduğu, bunun da maliyeti arttırdığıdır. tabi sentetik moleküllerin minerale göre ömrü daha uzundur.

Mesela ; 15w40 yağ mineral bir yağdır, ucuzdur. 10w40, yarı sentetiktir biraz daha pahalıdır, 5w40 tam sentetiktir, daha da pahalıdır. 0w yağlar ise en yüksek koruma değerine sahip oldukları için en pahalı yağ kategorisidir.

En Yüksek koruma aralığına geniş yağ değeri 0w40 dır. Kışları daha akışkan yazları ise sıcak havaya daha dayanıklıdır.
0w30 ise 0w40 dan daha ince bir yağdır ve eğer kış için ayrı yağ kullanıyorsanız bu durum için idealdir. 0w20 de öyle...
5w30 ise ülkemizde ve dünyada en yaygın olan yağdır. -30 ile +35 dereceye kadar optimum koruma sağlar. 0w30 a ne gerek var derseniz; 0 5 den daha akışkandır ve daha akışkanı varken bütçe yetiyorsa 0 tavsiye edilir. Ancak 5w30 yazın 0w40 a nazaran biraz daha düşük koruma sergiler. 5 ilk çalıştırmada daha kalın. 40 ise ısınan motorda daha kalındır. 5w40 5w20 10w40 ve bir çok farklı yağ modelleri mevcuttur. Siz kendi yaşam koşulunuza uygun olan değeri bulup alınız. (Koşulları göz önüne alırken kış veya yaz için gittiğiniz tatil yerlerinin de sıcaklıklarını düşünün.) Benim size tavsiyem bütçeniz yeterse 0w40, Ancak ideal olsun el yakmasın diyorsanız 5w30. Peki neden 5w40 değil derseniz. 0 zaten ilk çalıştırmada akışkandır ve soğukta zorlanmaz, 40 da sıcakta zorlanmaz. 5w30, 0 dan İlk çalıştırmada kalın, ısınan motorda ise daha incedir. 5w40 ise ondan da kalın olacağı için kış şartlarında idealin dışına çıkar. Bu yüzden 5w30 daha dengeli bir yağdır. Ancak yazları kavurucu sıcak olan bir yerde iseniz 5w50 kullanan insanlar bile oluyor. Adana gibi bir yerde 5w40 idealdir mesela. Bütçe yeterse tabi ki 0w40 ancak bazı markalar 0w40 yağlara onay vermiyor. Ben marka onaylarına fazla takılmıyorum benim için öncelik kimyasal değerleri yağın spesifikasyonları ancak onaya takılan kişiler için 0w30 en akışkan yağlardan birisidir. Honda ve diğer Japon üreticiler 0w20 yağ ile fabrikadan çıkarlar ancak el kitapçığında alternatif viskozite değeri de sunarlar. Keza hybrid motorlu araçlarda 0w16 kullanan bile var ancak burdaki sebep, o motorun çalışma prensibinin içten yanmalıysa göre farklı olmasından kaynaklanıyor. Çok fazla değişken var. Sizin önceliğiniz önce yaşadığınız koşullar olsun sonrasında ise viskozite indeksleri :)

Bana sorarsanız eğer kardeşim sen ne kullanıyorsun diye, benim kuzenim Chiptuning ve yağ bayisi ondan dolayı amacımız yüksek yağ sıcaklığına ulaşmayan yağlar seçmekti. 5 binde 1 yağ değişimi yapardık araç Seat Leon 1.6 tdi büyük turbolu. Artık rutin kullandığımız yağ liqui moly Synthoil 0w40 oldu. Üstelik yakıt tasarrufuna yönelik bir yağ. Babamın arabası ise Toyota corolla ae11 onda mobil süper2000 kullanıyoruz. Dedemin corsa 1.3 dizelinde uzun yıllar mobil süper 3000 5w30 kullandık ancak bir sonraki tercihimiz maxima 5w30 Ga olacak, son olarak amcamın dizel hyundai i20 sinde ise mobil esp 5w30 ancak sıradaki bakımda liqui moly top tec 4200 kullanıcaz :) neden 0w değil hiçbiri derseniz. Corolla ilk alındığından beri 2010 a kadar servis bakımlı kalmış ve hep mobil super2000 kullanılmış o yüzden değiştirmedik çok da memnunuz zaten atmosferik corolla zeytin yağı ile de gidiyor :D Corsa için 0w30 denedim ancak pahalı bir yağ maalesef Samsun’da olduğumuz için Kara kış da görmüyoruz kavurucu sıcak da. Aynı şey i20 için de geçerli. Ancak ben kendi arabamı alma Şeref’ine ulaşırsam tercihim 0w40 liqui moly Synthoil energy den yana olur. Mobil new Life çok iyiydi ancak artık 0w40 da Fs serisi var. O da güzel. En sevmediğim yağ ise motul. Çok uzun oldu kusura bakmayın umarım faydam dokunur :)
Emeğine, anlatımına sağlık :) Güzel bilgiler verdin sağolasın :)