Hızlı Soru - Cevap

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,562
Beğeniler
25,893
Yaş
37
İl
Ankara
Öne çıkan konu #29,461
Öncelikle cevabınız için teşekkürler Koch Gs i türkiye distribütöründen aldım ve soru cevaplarına bakarak ilerledim koltuk temizlği ile dış yıkama için. Elimde çok fazla newmix şampuan var bitene kadar onu GS ile karıştırıp ön yıkama olarak kullanırım diye düşünmüştüm ama nerde ne kadar oranla kullanacağımı hala karar veremedim ..

Koch Gs i en güvenli araçda nerelerde kullanabilirim ??
Öncelikle araciniz yeni.model mi yani sundan dolayi diyorum 5 yil üzeri bir yasi varsa 1/30 sulandirip İc Plastik Aksamda kullanin.Dösemeler icinde 1/10 kullanin.
Sadece Tavan a tavsiye etmiyorum bu tarz ürünlerin sonucu kisa vadede ne olur bilemiyoruz.
 

Ascv

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
4 Ara 2024
Mesajlar
9
Beğeniler
4
Yaş
23
İl
Trabzon
Öncelikle araciniz yeni.model mi yani sundan dolayi diyorum 5 yil üzeri bir yasi varsa 1/30 sulandirip İc Plastik Aksamda kullanin.Dösemeler icinde 1/10 kullanin.
Sadece Tavan a tavsiye etmiyorum bu tarz ürünlerin sonucu kisa vadede ne olur bilemiyoruz.
2021 Corolla Hybrid SİYAH

Peki direksiyonda scrub pad ile kullanabilirmiyim yoksa newmix gold serisi apc var onu mu kullanayım?
apc temizliği sonrası turtle wax luxe leather var ama 5 yılldır bende bitmedi kullanılırmı?
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,562
Beğeniler
25,893
Yaş
37
İl
Ankara
2021 Corolla Hybrid SİYAH

Peki direksiyonda scrub pad ile kullanabilirmiyim yoksa newmix gold serisi apc var onu mu kullanayım?
apc temizliği sonrası turtle wax luxe leather var ama 5 yılldır bende bitmedi kullanılırmı?
Scrup pad i her zaman kullanabilirsiniz.Hocam Deri Aksam icin güzel bir deri temizleyici ve koruyucu temin etmeniz de fayda var.

Koch GS icin o zaman Kopuk yapici bir sise alip o sekilde kullanin 1/30 sulandirma yapiniz.Dikkatli kullaniniz cok bastirmayin asindirma olmasin.

Turtle wax acildigindan itibaren uzun süre gecmis hocam.net emin olamamakla.birlikre cok tavsiye etmiyorum.
 

kaptik_virusu

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2018
Mesajlar
209
Beğeniler
315
Yaş
41
İl
Ankara
Ben orda çoğunluk psikolojisi demek istedim yahu, konu nerelere gitmiş :)
Mesela yanyana iki kafe olsun, birisi bomboş diğeri kısmen yoğun. Ben psikoljik olarak yoğun olanı tercih ederim. Umarım şimdi anlaşılmıştır :)
Zaten aşağılama olsa kendimi katmazdım, bizzat ben de aldım bu şampuanı
 

kaptik_virusu

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2018
Mesajlar
209
Beğeniler
315
Yaş
41
İl
Ankara
Doğru bir ve tek olsaydı herkes o ürünü alırdı, diğerlerinin hiçbir anlamı kalmazdı. Onlarca marka var. Her birinin ayrı ayrı menşei, argesi,formülü,içeriği vs..
Diğer yandan kullanıcıdan kullanıcıya ihtiyaçlar değişiyor. Kimi 3 günde bir araç yıkar, kimi 3 ayda bir. Aynı ürün bu iki tip kullanıcıya da aynı anda hitap edemez. Ben de sizin gibi kokuya bakmam, temizlik gücüne bakarım mesela. Genel olarak itibar edenleri sürü olarak nitelendirmeseniz iyiydi bence. Psikolojileri daha kolay bozulur.
Kova şampuanında temizlik gücü önemliyse ön yıkama aşamasında ciddi hata yapıyorsunuz demektir. Orayı bir gözden geçirmenizde fayda var.
 

senturk35

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
465
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
yav 300 tl 400 tl veririm en kalitelisini kullanırım yıkamacıda köpük 70 80 tl zaten para mı 400 tl. carpro reset 1litre 900 tl en mantıklısı
İnanın buradaki insanların çoğu 300–400 TL değil, belkide 30–40 bin TL fazladan harcıyor. Siz de kullandığınız ürünleri bir görselle paylaşırsanız görelim. Yaptığınız uygulamaları da paylaşırsanız seviniriz.

Ben aşağıya kullandığım ürünleri ekledim.
 

senturk35

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
465
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
benden bundan bahsediyordum. beni desteklediğiniz için teşekkürler. 300 400 tl verip kaliteli ürün almak varken bu markalar neden alınıyor bunu soruyordum?

ayrıca malın kadar konuş mu diyorsun?
fikirlerimiz malımız kadar mı söylenmeli? ben senin gibi hava atmanın, bu ürünlere sahip olmanın bir artısı olduğunu düşünmüyorum. bende de var 4 5 tane swissvax, 3 4 tane zymöl, carpro, gyeon, kc vs. ama ben malıyla övünen biri değilim ama istersen sana bunları özelden atabilirim. bu sürünlere sahip olmak bir kıstas olmamalı.

biri de premium algısına takılmış. burda kelime oyunu yapmanın anlamı yok. carpro gyeon mu daha premium yoksa vonixx k2 mi?

tekrar ediyorum. isteğen istediğini alsın. ben sadece bir şeyi merak ettiğim için sordum. insanlar bu ürünleri kendi markaları gibi savunmayı bıraktığı gün daha keyifli olur. bu markalarla işbirliğiniz mi var da bu kadar savunuyorsunuz veya sürü psikolojisi ile birileri bu ürünleri pohpohluyor mu?
Hava atıyorum evet :smilex:

Ama marka fanatikliğim hiçbir zaman olmadı. İmkanım oldukça farklı markaların ürünlerini alır, dener ve kullanırım. Hiçbir markayı savunmam; ticari bir ilişkim de yok. “300–400 TL fazla verin başka ürün alın” dediğiniz için ürünlerimin fotoğrafını paylaştım. Zaten o görselde Vonixx, Gyeon, Koch Chemie, Good Stuff, Adbl, CarPro ve K2 gibi farklı markalar var; yani tek bir markaya takılı kalmadığım açıkça ortada.

Bu platforma daha çok yeni olduğunuz belli. Ben ise uzun zamandır buradayım ve burada kimsenin bir şeyi fanatikçe savunduğunu görmedim. Bu kadar kısa sürede böyle bir kanıya varmanız biraz aceleci bir yorum olmuş diyelim. Önce biraz ortamı tanıyıp sonra yorum yapmak daha sağlıklı olur.

Tartışmalar şampuandan çıkmış kullandığım vazgeçmeyeceğim temaslı şampuanımda Koch Chemie Nms dir. Öyle yenide değil belki siz ortaokulda filan okuyor da olabilirsiniz kullandığım yıllarda.
 
Son düzenleme:

Ayazkahraman

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
25 Eyl 2020
Mesajlar
247
Beğeniler
458
Yaş
37
İl
Ankara
benden bundan bahsediyordum. beni desteklediğiniz için teşekkürler. 300 400 tl verip kaliteli ürün almak varken bu markalar neden alınıyor bunu soruyordum?

ayrıca malın kadar konuş mu diyorsun?
fikirlerimiz malımız kadar mı söylenmeli? ben senin gibi hava atmanın, bu ürünlere sahip olmanın bir artısı olduğunu düşünmüyorum. bende de var 4 5 tane swissvax, 3 4 tane zymöl, carpro, gyeon, kc vs. ama ben malıyla övünen biri değilim ama istersen sana bunları özelden atabilirim. bu sürünlere sahip olmak bir kıstas olmamalı.

biri de premium algısına takılmış. burda kelime oyunu yapmanın anlamı yok. carpro gyeon mu daha premium yoksa vonixx k2 mi?

tekrar ediyorum. isteğen istediğini alsın. ben sadece bir şeyi merak ettiğim için sordum. insanlar bu ürünleri kendi markaları gibi savunmayı bıraktığı gün daha keyifli olur. bu markalarla işbirliğiniz mi var da bu kadar savunuyorsunuz veya sürü psikolojisi ile birileri bu ürünleri pohpohluyor mu?
Ya cok.boş adamsin daha neyin ne oldugunu bilmiyon almisin eline bir sampuan yok şoyle boyle o saydigin markalarin markalarin sampuani bile sende yoktur ki adlarini yeni ogrendin ki eminim oto yikamacida araba yikatan adamsindir.
Sen bence Almanya dan aldigin ve kullanmaya kiyamadigin satmayi dusundugun Collinite wax ina sahip.cik bak TR de yok onu kullan.
 

bossrs

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
1 Şub 2025
Mesajlar
41
Beğeniler
116
İl
ol
Hava atıyorum evet :smilex:

Ama marka fanatikliğim hiçbir zaman olmadı. İmkanım oldukça farklı markaların ürünlerini alır, dener ve kullanırım. Hiçbir markayı savunmam; ticari bir ilişkim de yok. “300–400 TL fazla verin başka ürün alın” dediğiniz için ürünlerimin fotoğrafını paylaştım. Zaten o görselde Vonixx, Gyeon, Koch Chemie, Good Stuff, Adbl, CarPro ve K2 gibi farklı markalar var; yani tek bir markaya takılı kalmadığım açıkça ortada.

Bu platforma daha çok yeni olduğunuz belli. Ben ise uzun zamandır buradayım ve burada kimsenin bir şeyi fanatikçe savunduğunu görmedim. Bu kadar kısa sürede böyle bir kanıya varmanız biraz aceleci bir yorum olmuş diyelim. Önce biraz ortamı tanıyıp sonra yorum yapmak daha sağlıklı olur.

Tartışmalar şampuandan çıkmış kullandığım vazgeçmeyeceğim temaslı şampuanımda Koch Chemie Nms dir. Öyle yenide değil belki siz ortaokulda filan okuyor da olabilirsiniz kullandığım yıllarda.
canın sağ olsun kardeşim. senin görüşündür ama 1 sene forumu izlemek için yeterli bence. ayrıca yaşımı tahmin ettiğin için sağ ol ama oyun forumunda falan değiliz pek doğru tahmin olmadı gibi. çoğumuz araç sahibi adamlarız ortaokul biraz abartı oldu. güzel mi nms? nanolex pureschampo getirme planım vardı da cok fark var mıdır bathe ve gyeon ile
 

bossrs

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
1 Şub 2025
Mesajlar
41
Beğeniler
116
İl
ol
@senturk35 ama cilalı şampuan olarak geçiyor bu. cilalı şampuanlar pek önerilmiyor. temizleme gücü zayıf vs. ayrıca aracımda swissvax shield oldugu için cila bana pek uygun değil sanırım. haricinde kc ürünlerini bu aralar çok beğeniyorum. gs ve cla almayı düşünüyorum. camları içten temizleme konusunu bir türlü tam çözemedim. clarify kullanıyorum ama ön camlar içten buğulandığında veya ağır ışıklı ortamda silme izleri hafif gözüküyor. biri sürü cam bezi de kullanıyorum karbon, GlassWipe Evo var.
 

senturk35

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
465
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
@senturk35 ama cilalı şampuan olarak geçiyor bu. cilalı şampuanlar pek önerilmiyor. temizleme gücü zayıf vs. ayrıca aracımda swissvax shield oldugu için cila bana pek uygun değil sanırım. haricinde kc ürünlerini bu aralar çok beğeniyorum. gs ve cla almayı düşünüyorum. camları içten temizleme konusunu bir türlü tam çözemedim. clarify kullanıyorum ama ön camlar içten buğulandığında veya ağır ışıklı ortamda silme izleri hafif gözüküyor. biri sürü cam bezi de kullanıyorum karbon, GlassWipe Evo var.
Tartışmayı uzatmaya niyetim yok. Nms ile ilgili nacizane fikrimi yazayım.

Ön yıkama yaptığımız için temizleme gücü yeterli geliyor. Eğer temaslı yıkama şampuanının temizleme gücünden memnun değilseniz ön yıkamayı doğru yapmıyor olma ihtimaliniz var.

Nms yi wax ve seramikli araçta güvenle kullanabilirsiniz. Perdeleme yapan bir ürün değil. Yıllardır kullanırım. Kayganlığı ise bathe plus ile benzerdir. V-floc tan ise kayganlık konusunda iyidir mesela. Ama v-floc kadar köpürmez bathe plustan ise baya iyi köpürür.
 

bossrs

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
1 Şub 2025
Mesajlar
41
Beğeniler
116
İl
ol
Tartışmayı uzatmaya niyetim yok. Nms ile ilgili nacizane fikrimi yazayım.

Ön yıkama yaptığımız için temizleme gücü yeterli geliyor. Eğer temaslı yıkama şampuanının temizleme gücünden memnun değilseniz ön yıkamayı doğru yapmıyor olma ihtimaliniz var.

Nms yi wax ve seramikli araçta güvenle kullanabilirsiniz. Perdeleme yapan bir ürün değil. Yıllardır kullanırım. Kayganlığı ise bathe plus ile benzerdir. V-floc tan ise kayganlık konusunda iyidir mesela. Ama v-floc kadar köpürmez bathe plustan ise baya iyi köpürür.
ön yıkama için valetpro ansf, magifoam ve lift ürünüm var. vaxın durumuna göre bu ürünlerde birini seçiyorum. temizlikte hiç sorun yaşamıyorum. daha önce reset denediniz mi bence en iyi kova şampuanı
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Sayın forum üyeleri, ortak bir hobide burada bir araya gelmiş bulunuyoruz. Herkes tercihlere saygı göstermelidir. Sürü psikolojisi denirken, “çoğunluğa uyma isteği” olarak söylenmiş olabilir. Hayatta her noktada insanlarda bu eğilim vardır. Kimse kimseye kötü bir söylemde bulunamaz. Lütfen karşılıklı sözlerimize dikkat edelim, bundan sonra daha seçici olalım.

Şampuan konusuna gelince, her yüksek fiyatlı ürün premium değildir. Kaç kişi zymöl veya gtechnic g wash şampuan kullandı? nanolex pure kaç kişi kullandı? Adams şampuanı kaç kişi kullandı? Mesela shiny garage premium sleek shampoo ucuz olmasına rağmen çoğu premium zannedilen üründen iyidir. Good stuff pure mesela nanolex pure dan iyidir. Bunlara karar vermek için çok fazla deneyime ihtiyaç var.

Herkes bütçesine, gönlüne göre ürün tercih edebilir bu konuda özgür. Eskiden ulaşmak daha kolaydı fiyatına bakmadan hepsini denerdik ama o zaman o zamanda kaldı :)
 

senturk35

Usta Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2022
Mesajlar
465
Beğeniler
1,802
İl
İzmir
ön yıkama için valetpro ansf, magifoam ve lift ürünüm var. vaxın durumuna göre bu ürünlerde birini seçiyorum. temizlikte hiç sorun yaşamıyorum. daha önce reset denediniz mi bence en iyi kova şampuanı
ön yıkama için valetpro ansf, magifoam ve lift ürünüm var. vaxın durumuna göre bu ürünlerde birini seçiyorum. temizlikte hiç sorun yaşamıyorum. daha önce reset denediniz mi bence en iyi kova şampuanı
Hayır denemedim. Elimde zibilyon kadar ürün olmasına rağmen Gün içinde parlatan adamlara uğrayıp alacağım. Dediğim gibi denemeyi severim sonuçta bu işi hobi olarak yapıyorum. Resettende eksik kalmayım. Deneyimleyip sonucuda ayrıca yazarım.
 

bossrs

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
1 Şub 2025
Mesajlar
41
Beğeniler
116
İl
ol
Hayır denemedim. Elimde zibilyon kadar ürün olmasına rağmen Gün içinde parlatan adamlara uğrayıp alacağım. Dediğim gibi denemeyi severim sonuçta bu işi hobi olarak yapıyorum. Resettende eksik kalmayım. Deneyimleyip sonucuda ayrıca yazarım.
pişman olmayacaksınız. reset gerçekte çok iyi.
 

tolgabasak91

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
6 Ara 2022
Mesajlar
190
Beğeniler
921
Yaş
34
İl
Keşan
arkadaşlar bana bi apc önerseniz ağırlıklı olarak jant ve davlumbaz temizliğinde kullanıcam elimde koch gs den 11 lt vardı bitmek üzere yenilemek istiyorum. teşekkürler şimdiden herkese
 

Enes Gökmen

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
351
Beğeniler
1,731
İl
Ankara
arkadaşlar bana bi apc önerseniz ağırlıklı olarak jant ve davlumbaz temizliğinde kullanıcam elimde koch gs den 11 lt vardı bitmek üzere yenilemek istiyorum. teşekkürler şimdiden herkese
Gs muadili alkali bazlı Liquid elements one 4 all alabilirsin. Ayrıca 11LT Gs yi bitirebilmekte ayrı bi başarı :)
 
Son düzenleme:

lampsy

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
11 Şub 2021
Mesajlar
599
Beğeniler
797
Yaş
38
İl
Ankara
Hayır denemedim. Elimde zibilyon kadar ürün olmasına rağmen Gün içinde parlatan adamlara uğrayıp alacağım. Dediğim gibi denemeyi severim sonuçta bu işi hobi olarak yapıyorum. Resettende eksik kalmayım. Deneyimleyip sonucuda ayrıca yazarım.
Fiyatı bu derece olmasaydı ben de resetten vazgeçmezdim, vonixx vfloc, valetpro conc., meg sarı, k2 bela denedim açık ara içlerinden en iyisi bana göre.
 

tolgabasak91

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
6 Ara 2022
Mesajlar
190
Beğeniler
921
Yaş
34
İl
Keşan
Gs muadili alkali bazlı Liquid elements one 4 all alabilirsin. Ayrıca 11LT Gs yi bitirebilmekte ayrı bi başarı :)
Fraber Pulitutto dememiştim 1 litrelik beğendim ama sizin 11 lt gs den sonra kesmeyebilir :)
3,5 senede filan bitirdik 2 araçla işte. amacım alırken büyük ambalaj alıp arkama uzun bi süre bakmamak. ürünü milim milim tartıp bitiyor yenisini alma stresini yaşamak istemiyorum :)