Hızlı Soru - Cevap

hakanav

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
5 Mar 2026
Mesajlar
7
Beğeniler
2
Yaş
24
İl
Konya
Öne çıkan konu #29,421
Nasiol RapidShine önerebilirim
Teşekkür ederim inceleyeceğim

Selamlar.

Vonixx Blend Ceramic Spray Wax
ADBL Quick Spray Wax

Dayanim olarak cok iyidir.

Bu ikilide fena degil.dayanim uzun sure gitmez.
Carpro Elixir
Meguiars Quik Wax
Fiyatları neredeyse aynı vonixx ve adblnin aracım gümüş gri mercedes parlaklık ön planda hangisini tavsiye edersiniz. Araçta kılcal çizikler mevcut pasta cila herhangi bir işlem yapılmadı ancak boyası canlı durumda.
 
Son düzenleme:

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Merhaba ,

DAha önce wax öncesi yüzey temizliğinde hep saf halde m700 kullandım. Bir problem yaşamamıştım.

İlk kez ipa aldım wax öncesi bunu uygulayacağım.

İpa'yı seyreltip mi yoksa saf halde mi kullanmalıyız ?

Eğer seyreltiliyorsa kaça kaç olmalı ?

İlave olarak boyasız siyah plastiklere bir zararı olur mu ?

Bilgiler için teşekkürler şimdiden.
m700 sonrası kullanacağınız waxın solventi zayıfsa yüzeye tam tutunamaz. M700 yağlı yüzey bırakır. İpayı saf kullanmanıza gerek yok yarı yarıya sulandırabilirsiniz. Plastikte cila kalıntıları vs. olabilir. Onu söktüğünde matlaştırıyormuş gibi algılayabilirsiniz. Direkt yüzeye sıkmayın ancak temasında problem olmaz.
 

Ascv

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
4 Ara 2024
Mesajlar
9
Beğeniler
4
Yaş
23
İl
Trabzon
Selam Herkese dün Koch Gs ürününü aldım aracım uzun zamandır yıkanmadı elimde newmix snow foam shampoo var ama kir çözmüyor ve aynı markanın gold serisi cilalı şampuanı cilalı şampuanını seviyorum aracım siyah ve gerçekten parlatıyor sizlere birkça sorum var

1-)1 litre foam lance 150 ml şampuan koyuyorum buna ne kadar koch gs koyarak ön yıkama şampuanı haline getirebilirim

2-)Ön yıkma şampuanı önerileriniz (fraber v vloc vsvs)
8ön yıkama kastım foam lance köpürtüm 2 dk sonra basınçla yıkama)

3-)tavan bej renginde tavanda hangi oranda sulandırarak kullanmalıyım

4-)koltuklarım da bej renk su çeken robotum var koltukları yıkamak istediğimde hangi oranda sulandırmalıyım

CEVAPLARINI İÇİN TEŞEKKÜRLER
 

Cüneyd

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
17 Mar 2025
Mesajlar
92
Beğeniler
101
İl
İstanbul
İyi pazarlar herkese, bir sorum olacaktı. Vonixx v-floc alırken kova şampuanı olarak almıştım fakat aracın üzerine püskürtülerek kullanımınıda gördüm. Bu noktada şöyle bir sorum olacak araç hafif kirliyken v-floc mu daha iyi ön yıkama yapsr yoksa k2 bela mı ? Tecrübesi olan var mıdır ikisinide deneyen.
 

Whiteshinedetailing

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Haz 2024
Mesajlar
46
Beğeniler
7
Yaş
37
İl
İzmir
Selamlar 2019 fc5 aracım var ve motor yağ ve filtre bakımı geldi yetkili servis ateş pahası o yüzden özeldi serviste yaptıracağım aradım 2 yeri 6000 ve 6500 fiyat aldım biri eneos diğeri mobil yağ kullanacağını söyledi
İzmir de Honda’dan iyi anlayan özel servis tanıyan varsa ve su yağlardan anlayan hangisi benim arabam icin en iyisi ??? Yardım lazım nerede yaptırayım bakımını bekliyorum
 

bossrs

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
1 Şub 2025
Mesajlar
41
Beğeniler
116
İl
ol
bu forumda aklıma takılan bir şey var. carpro reset, gyeon bathe gibi kaliteli premium şampuanlar varken insanlar neden vonix vflocc veya k2 falan kullanıyor
 

Ayazkahraman

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
25 Eyl 2020
Mesajlar
247
Beğeniler
458
Yaş
37
İl
Ankara
bu forumda aklıma takılan bir şey var. carpro reset, gyeon bathe gibi kaliteli premium şampuanlar varken insanlar neden vonix vflocc veya k2 falan kullanıyor
Herkez Gyeon un 500 Ml.lik sampuanina 1000₺ kusur para vermek istemiyor.
Ayninsey reset icinde gecerli.

Forumdaki arkadaslar ve ben de dahil olmak üzere F/P odakli ürünlere bakiyoruz Gyeon dediginiz sampuan oyle abartacak bir yani yok V Floc cok daha iyi ben Reset VFloc Zymol Meguiars Bathe,adams shampo,Nanolex Pure kullanmis.biri olarak yorum yapiyorum.

K2 kullanan arkadaslarin butcesi ona yettigi icin olabilirmi sonucta PH Notr Sampuan korumaya zarar vermeyen parasinin ürünü.
 

bossrs

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
1 Şub 2025
Mesajlar
41
Beğeniler
116
İl
ol
Herkez Gyeon un 500 Ml.lik sampuanina 1000₺ kusur para vermek istemiyor.
Ayninsey reset icinde gecerli.

Forumdaki arkadaslar ve ben de dahil olmak üzere F/P odakli ürünlere bakiyoruz Gyeon dediginiz sampuan oyle abartacak bir yani yok V Floc cok daha iyi ben Reset VFloc Zymol Meguiars Bathe,adams shampo,Nanolex Pure kullanmis.biri olarak yorum yapiyorum.

K2 kullanan arkadaslarin butcesi ona yettigi icin olabilirmi sonucta PH Notr Sampuan korumaya zarar vermeyen parasinin ürünü.
bütçeyle alakası olduğunu pek düşünmüyorum. premium araç sahipleri bile k2 vonix falan kullanıyor. ayrıca carpro gyeon gibi markaların ürünleri çok bereketli zaten. dışarıda yıkamaya göre çok çok daha uyguna geliyor.
 

berkesennturk

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Nis 2024
Mesajlar
605
Beğeniler
3,266
İl
.
Selamlar 2019 fc5 aracım var ve motor yağ ve filtre bakımı geldi yetkili servis ateş pahası o yüzden özeldi serviste yaptıracağım aradım 2 yeri 6000 ve 6500 fiyat aldım biri eneos diğeri mobil yağ kullanacağını söyledi
İzmir de Honda’dan iyi anlayan özel servis tanıyan varsa ve su yağlardan anlayan hangisi benim arabam icin en iyisi ??? Yardım lazım nerede yaptırayım bakımını bekliyorum
Youtube’da Özgür garaj akademi var kendisi honda araçlar ile ilgileniyor bakım yapıyor daha uygun yollu yardımcı olur, Eğer bakımı ona yaptırmak isterseniz parça konusundada yönlendirme sağlar, Kendisine yönlendirmemi isterseniz özelden yazabilirsiniz.
 

yalin

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
80
Beğeniler
121
Yaş
39
Teşekkür ederim inceleyeceğim


Fiyatları neredeyse aynı vonixx ve adblnin aracım gümüş gri mercedes parlaklık ön planda hangisini tavsiye edersiniz. Araçta kılcal çizikler mevcut pasta cila herhangi bir işlem yapılmadı ancak boyası canlı durumda.

Arabaya maşşallah
 

rewhere

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
29 Eki 2025
Mesajlar
133
Beğeniler
325
Yaş
38
İl
Zonguldak
bütçeyle alakası olduğunu pek düşünmüyorum. premium araç sahipleri bile k2 vonix falan kullanıyor. ayrıca carpro gyeon gibi markaların ürünleri çok bereketli zaten. dışarıda yıkamaya göre çok çok daha uyguna geliyor.
Ben mesela değişik değişik kullanmayı seviyorum. Gyeon, v floc, autobrite, sonax, chemical guys hatta newmix var elimde ön yikama için de 2 adet farklı sampuanim var. Her yıkamada farklı şampuan kullanıyorum.
 

rewhere

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
29 Eki 2025
Mesajlar
133
Beğeniler
325
Yaş
38
İl
Zonguldak
Kullandığı ürünlerin ph nı ölçen arkadaşlar ne kullanıyor. Ben Alman malı Merck ph kağıtlarını kullanıyorum ama renkli sıvılarda sıkıntı oluyor önerisi olan var mı?
 

kaptik_virusu

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2018
Mesajlar
209
Beğeniler
315
Yaş
41
İl
Ankara
bu forumda aklıma takılan bir şey var. carpro reset, gyeon bathe gibi kaliteli premium şampuanlar varken insanlar neden vonix vflocc veya k2 falan kullanıyor
Forumda o kadar çok adı geçiyor ki, ben de meraktan aldım. Kokusunu ve kayganlığını beğenmediğim için bitirmek için kullanıyorum ara sıra.
 

keremunlr

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
14 Kas 2024
Mesajlar
108
Beğeniler
372
İl
Gebze
bütçeyle alakası olduğunu pek düşünmüyorum. premium araç sahipleri bile k2 vonix falan kullanıyor. ayrıca carpro gyeon gibi markaların ürünleri çok bereketli zaten. dışarıda yıkamaya göre çok çok daha uyguna geliyor.
Dışarıda yıkamaya göre hesaplarsanız tüm ürünlerin en iyisini alsanız bile daha ucuz tutar. Olay bence daha çok ürünlerin fiyatını birbiriyle karşılaştırmakta. K2 ve vonixx şampuanları da epey bereketli bence.
 

MarcoPolo

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Oca 2021
Mesajlar
21
Beğeniler
43
Yaş
45
İl
Ankara
Arkadaşlar geçen gün de yazmıştım ancak cevap alamadım.
Sitesinde Foam lance ile kullanımı yazıyor. Ancak manuel köpük aparatı ile kaça kaç seyreltiyorsunuz ?
1.5 litrelik şarjlı pompaya maksimum 2 kapak kullanıyorum Yeti'yi. Sefa kardeşimden almıştım. Uygun oranı pompayı zorlaya zorlaya öğrendim. 2 kapaktan fazla attığımda pompa zorlandı.
 

MarcoPolo

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Oca 2021
Mesajlar
21
Beğeniler
43
Yaş
45
İl
Ankara
Herkese merhaba,
Bi adet kurulama havlum yanlış kullanım sonucunda gözenekleri doldu sanırım. Turtle waxın hızlı cilasının kullanma talimatında aracı yıkadıktan sonra araç ıslakken sıkıp aracı kurulayın yazıyordu o şekilde iki üç defa uyguladım bez şuan neredeyse hiç silmiyor. Eski haline getirebilir miyim ne yaparsam gelir ipa’lı suda bekletsem fayda eder mi ?
Küresel forumların birinde denk gelerek aynı uygulamayı yapmaya başladım. Önce soğuk suda kirli havluları bekletip ardından sıkıp süzüyorum. Ardından asidik şampuandan az miktar ekleyip su dolu kovada 3-5 saat bekleterek mineral kalıntılarını en aza indirmeye çalışıyorum. Bu işlem tamamen sirke etkisi yapıyor. Finalde de mikrofiber şampuanıyla 30 derece sıkmasız makine yıkaması yapıyorum.
 

MarcoPolo

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Oca 2021
Mesajlar
21
Beğeniler
43
Yaş
45
İl
Ankara
Merhaba ,
Yeni aracımda kapı içleri alcantara, koltuk kenarları,direksiyon kol dayama gibi yerler deri ve koltuğun ortası da kumaş malzeme.

Kc Polstar'ı inceledim. Açıklama kısmında Deri, Alcantara ve tekstil ürünleri için uygundur. diye yazıyor.

Açıkçası her materyal için ayrı ayrı temizlik ürünü almak istemiyorum.

Polstar bu 3 materyal için de açıklama yazıldığı gibi iş görür mü acaba ?

Cevaplar için teşekkürler.
Son 5 yıldır Deri koltuklu araç kullanıcısı olarak KC Polstarı deri direksiyon,kolçak,koltuk ve kapı iç yüzeyleri ile torpido ve eşiklerde kısacası her yerde köpük yapıcı ile sıkça kullandım. Ph nötr olduğu için aşındırıcı etkiye sahip değil. 1:8-1:10 oranında sulandırarak kullanıyorum. Direksiyon ve deri koltuklarda LS ile , torpido ve kapı içlerinde TS ile koruma yapıyorum. Ls bitmek üzere ve bu sefer daha ucuz şeylere yöneleceğim.