Karşılaştırma Jayswax Extreme | Soft99 Fusso Coat | Tw Ceramic Spray Coating | Tw Seal n Shine

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Tekrar inceleme için teşekkürler Ömer bu testi arabanın misal sag veya sol tarafında çamurluk,kapı,kapı, arka çamurluk şeklinde tekrar yapabilirmisin.


DENİZLİ
Tabi abi oyle de yaparim :)

@Fatihkandemir 3 dakikani falan alir bagaj :)
Temiz benim arabam.
Ben yapacam insallah bu yaz o ise de el atacam kismetse.

Tesekkur ederim yine de.
 

Ömer88

Usta Detaycı
Üye
Katılım
19 Oca 2019
Mesajlar
540
Beğeniler
1,432
@omrslhmms bey Yüzey seçme durumu tw ceramic için geçerli olmayabilir. Jayswax ı bilmiyorum kullanmadım. Bunu 24nisanda sizden önce arkadaşın aracına turtle wax uyguladık. Hatırlarsınız kil çizmişti temizlik polisajı yapıp tw hybrid ceramic uyguladık. Bundan hariç birde yine aynı tarihte polisajsız yüzeye yine tw uyguladık ikiside taş gibi.
Yüzey seçen ürün zaten 1-0 yenik düşmüş herkez sürekli polisaj yapıp bu ürünleri kullanamaz sonuçta. Ama bu kadarda az bir dayanım göstermeside beklenemezdi. Yani en azından yarı yarıya beklerdim ben. Sonuçta aynı yüzey hazırlığı fusso içinde geçerli.
Bence testi dikey yüzeyde tekrarlayın.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Ömer hocam öncelikle elinize sağlık. Sizin araba en son ne zaman polisaj gördü? Arabanın temizliğini sormuyorum sadece polisajı soruyorum. Başka da bir şey aklıma gelmiyor, temiz zemine usulünce uygulanmış ürünler sonuçta. Elimin altında bir de Vw verniğine sahip bozuk zeminli bir opak siyah araba var. Yarın onda da uygulama yapıp bir konu açabilirim. Aynı ürünler polisajlı ve polisajsız yüzeyde ne kadar fark ediyor bakalım. Sizin bagajdaki seal n shine benim jantta bile daha iyi performans verdi, extreme 1 ay olmak üzere ve 2 yıkama gördü ve hala videomdaki gibi. Sizdeki fussodan daha iyi durumda öyle söyleyeyim. Bu işin içinde bir iş var ama bakalım çözmeye çalışacağız :)
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Simdi ben urun kotulemek icin soylemiyorum ama tuketici gozuyle baktigimda ortalikta atiyorum 1 milyon araba varsa bunlarin 999 bin tanesinin boyasi kotu durumdadir. Nazli bir urun seçeceğime her yuzeyde calisan bir urun secerim. Bunu x wax y sprey icin soylemiyorum. Herkes bunu istemez mi?
@omrslhmms bey Yüzey seçme durumu tw ceramic için geçerli olmayabilir. Jayswax ı bilmiyorum kullanmadım. Bunu 24nisanda sizden önce arkadaşın aracına turtle wax uyguladık. Hatırlarsınız kil çizmişti temizlik polisajı yapıp tw hybrid ceramic uyguladık. Bundan hariç birde yine aynı tarihte polisajsız yüzeye yine tw uyguladık ikiside taş gibi.
Yüzey seçen ürün zaten 1-0 yenik düşmüş herkez sürekli polisaj yapıp bu ürünleri kullanamaz sonuçta. Ama bu kadarda az bir dayanım göstermeside beklenemezdi. Yani en azından yarı yarıya beklerdim ben. Sonuçta aynı yüzey hazırlığı fusso içinde geçerli.
Bence testi dikey yüzeyde tekrarlayın.
Dikey de deneyeceğim :)

Ömer hocam öncelikle elinize sağlık. Sizin araba en son ne zaman polisaj gördü? Arabanın temizliğini sormuyorum sadece polisajı soruyorum. Başka da bir şey aklıma gelmiyor, temiz zemine usulünce uygulanmış ürünler sonuçta. Elimin altında bir de Vw verniğine sahip bozuk zeminli bir opak siyah araba var. Yarın onda da uygulama yapıp bir konu açabilirim. Aynı ürünler polisajlı ve polisajsız yüzeyde ne kadar fark ediyor bakalım. Sizin bagajdaki seal n shine benim jantta bile daha iyi performans verdi, extreme 1 ay olmak üzere ve 2 yıkama gördü ve hala videomdaki gibi. Sizdeki fussodan daha iyi durumda öyle söyleyeyim. Bu işin içinde bir iş var ama bakalım çözmeye çalışacağız :)
Benim arabam bakir, polisaj hic gormedi :) yarin tazyikle bir bagaj kapagi yikamasi yapacagim hatta youtube canli yayin olarak yapayim :)

Su cok net saniyorum fusso polisaj vs ihtiyaci yok dinlemez. Ama extreme vernik secer, uygulamaci secer, araba secer. Bunun harici tartismaya acik ama bu cok net.

Bir de seal n shinei Murat Abi satisa sundugu gunden beri kullaniyorum. Ben de jantta cama her yerde denedim. Kaportada da defaatle uyguladim bu kadar cabuk gittigini hic hatirlamiyorum. Var bir gariplik yarin biraz daha anlariz canlari ne alemde. Cunku persembe boyle bir sey yoktu.

Lakin bu da sunu dusunduruyor, araba her yagmurda tazyikli su ile yikanmiyor, tazyiksiz bir suyu itemeyeceklerse o da garip.

Neyse bakalim konusulur daha.
 

DropX

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
344
Beğeniler
925
Yaş
37
İl
73
Böyle böyle bende fusso fanı olacam herhalde. Emeğinize sağlık sonuçları bekliyordum ama ben de şaşırdım yeni ürünleri öyle izleyip izleyip acaba diyordum ama pek de beklememe değmemiş gibi. Sonuçların devamını bekliyor olacağım. Teşekkürler çalışmalarınız için ..
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Ömer abi sana şöyle bir şey söyleyeyim polisaj tamamen çizikle alakalı değil. Mesela hologram da bir nevi çiziktir aslında. Hologram var demiyorum örnek olarak söyledim. Sıfır araba pamuklara sarılıp özel muamele ile gelmiyorsa parlamaz ve yüzeyi de çok düzgün değildir. Bana daha parlayanı bana hiç denk gelmedi çok net söylüyorum. Taze boya sonuçta daha hassas oluyor. Bazen sıfır arabalara polisajsız uygulama yapabiliyorlar ama karşıdan %90 anlarım iyi parlamadığını. Forumda da örneği var bana denk geldi direkt anladım. Belki is yapışır, sulardaki çeşitli minerallerden olabilir veya ne bileyim egzoz gazındaki bir madde verniğin gözeneklerini doldurabilir, atıyorum tamamen atıyorum kimyager değilim sonuçta. Bir araba tamamen haresiz ve çiziksiz olup mat-flu olabiliyor çünkü. Neden bu kadar uzattım şuraya geleceğim, çizik olmasa bile bir temizlik polisajı yapmakta fayda var, en kötü elimiz soğumamış olur yani :) Yine ben dediğim gibi başka arabada da deneme yapacağım, umarım sorunun kaynağını buluruz.
Sevgiler..
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Ömer abi sana şöyle bir şey söyleyeyim polisaj tamamen çizikle alakalı değil. Mesela hologram da bir nevi çiziktir aslında. Hologram var demiyorum örnek olarak söyledim. Sıfır araba pamuklara sarılıp özel muamele ile gelmiyorsa parlamaz ve yüzeyi de çok düzgün değildir. Bana daha parlayanı bana hiç denk gelmedi çok net söylüyorum. Taze boya sonuçta daha hassas oluyor. Bazen sıfır arabalara polisajsız uygulama yapabiliyorlar ama karşıdan %90 anlarım iyi parlamadığını. Forumda da örneği var bana denk geldi direkt anladım. Belki is yapışır, sulardaki çeşitli minerallerden olabilir veya ne bileyim egzoz gazındaki bir madde verniğin gözeneklerini doldurabilir, atıyorum tamamen atıyorum kimyager değilim sonuçta. Bir araba tamamen haresiz ve çiziksiz olup mat-flu olabiliyor çünkü. Neden bu kadar uzattım şuraya geleceğim, çizik olmasa bile bir temizlik polisajı yapmakta fayda var, en kötü elimiz soğumamış olur yani :) Yine ben dediğim gibi başka arabada da deneme yapacağım, umarım sorunun kaynağını buluruz.
Sevgiler..
Kesinlikle katiliyorum zaten benim de yuzey mukemmel dememe sebebim bu. Cizik orumcek agi hare artik ne deniyorsa bunlar yok arabada bundan yuzde yuz eminim cunku ayni isik altinsa 2-3 araba park halindeyiz otoparktaki diger arkadaslar da goruyor amma cizik bizim arabalar seninki tertemiz falan diye. Ama ben arada goruyorum ufak tefek sorunlarini. Normal goz goremez zaten bizim gibi hastalikli olmali :)

Velhasil dedigin gibi yuzeyde kus pisligi artigidir, baska kimyasallar kaynakli artiklar var olabilir. Kendim ogrenip kendim yapmak osterim polisaji bu nedenle agirdan aliyorum bakalim kismet :)

Bu arada pw bile bu kadar az dayanim gostermedi bende. Burada baska bir gariplik var bakalim. En son ibrahim @Shirb13 ile zamanini hatirlayamadigim bir zaman wax planet obsidian uygulamistik. O wax bile ayni kosullarda uzun sure dayanmisti. Gecenlerde vedalastik. Yani yuzey muhakkak cok onemli, ama esit sartlarda yapilan savasta benim fikrim ve tercihim yuzey ayirt etmeyen urunlerden yanadir her zaman.

Sevgiler benden.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Shirb13

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
979
Beğeniler
4,171
İl
Tekirdağ
Kesinlikle katiliyorum zaten benim de yuzey mukemmel dememe sebebim bu. Cizik orumcek agi hare artik ne deniyorsa bunlar yok arabada bundan yuzde yuz eminim cunku ayni isik altinsa 2-3 araba park halindeyiz otoparktaki diger arkadaslar da goruyor amma cizik bizim arabalar seninki tertemiz falan diye. Ama ben arada goruyorum ufak tefek sorunlarini. Normal goz goremez zaten bizim gibi hastalikli olmali :)

Velhasil dedigin gibi yuzeyde kus pisligi artigidir, baska kimyasallar kaynakli artiklar var olabilir. Kendim ogrenip kendim yapmak osterim polisaji bu nedenle agirdan aliyorum bakalim kismet :)

Bu arada pw bile bu kadar az dayanim gostermedi bende. Burada baska bir gariplik var bakalim. En son ibrahim @Shirb13 ile zamanini hatirlayamadigim bir zaman wax planet obsidian uygulamistik. O wax bile ayni kosullarda uzun sure dayanmisti. Gecenlerde vedalastik. Yani yuzey muhakkak cok onemli, ama esit sartlarda yapilan savasta benim fikrim ve tercihim yuzey ayirt etmeyen urunlerden yanadir her zaman.

Sevgiler benden.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
28 şubatı - 1 marta bağlayan gece abi. Polisajdan zerre anlamam ama yüzeyin yaptığın testler için gayet el verişli ve uygun olduğuna eminim. kil yaparken aracın memur spec kıvrımlarında gezen ellerimin beynime yolladığı sinyaller sonucu edindiğim tatmin duygusu bugün gibi aklımda.

 
Son düzenleme:

ccibb

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
7 Şub 2018
Mesajlar
1,917
Beğeniler
3,195
Yaş
44
İl
Kırklareli
Ortam nemli ise seramik ürünlerin kürleşme sürecine negatif etki yapmış olabilir
Beklentinin altında kalan ürünlerin hep seramik içerikli olduğu düşünülünce bu ihtimal biraz daha kuvvetleniyor diye düşünüyorum
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Ortam nemli ise seramik ürünlerin kürleşme sürecine negatif etki yapmış olabilir
Beklentinin altında kalan ürünlerin hep seramik içerikli olduğu düşünülünce bu ihtimal biraz daha kuvvetleniyor diye düşünüyorum
Abi nemi eledik cunku araba -1'de ve çıkış rampasina yakin yerde park edili. Rampa direk disariya bagli kapi yok bir gun fotoğraflarım. Ayrica seal n shine da seramik de yok. Ama yine otopark ortaminin bir sebepten bir etkisi olabilir.

Bunlardan once 1 martta wax planet obsidian uygulamisiz ibrahim ile, bir ayin uzerinde dayanim gostermis. Araba ayni ortamdaydi.

Cikamadik isin icinden bilemedim :(
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Evet sabah sizler için kalktım benzinliğe gittim :) şaka tabi ki sizler için kalkmadım ama sizler için benzinliğe gittim, orada arabasını kurulayan bir arkadaştan rica ettim, dedim şu bölgeye bir su tutar mısın ben de video çekeceğim sana zahmet, Allah razı olsun kırmadı.

Yorumu size bırakıyorum;


Bu arada bu karşılaştırmanın amacı waxları test etmek değildi, konu sürekli extreme ve fusso üzerinde dönüyor ama asıl amaç sealentları karşılaştırmaktı. E bunu yaparken de yanlarına elimdeki 2 güçlü waxı ekleyim demiştim. Seal n shine severek kullandığım, hatta daha birinci şişe bitmeden ikincisini aldığım bir ürün @Murat Abi sağolsun. Ceramic ile hepimiz yeni tanıştık. Lakin bu ürünün dayanımı daha fazlaydı, en azından 1 hafta değildi :) Bu süreçte araba kirli de kalmadı, evet yağmurda kullandım ama sadece etekler kirliydi. Bagaj kapağı sadece toz gördü.

Bilemiyorum ben girdileri veriyorum, şunu nasıl uyguladın bunu nasıl yaptın yazıda göremedim dediğiniz bir sorunuz olursa cevaplarım.

Bu arada kaputa dün 2. kat ceramic uyguladım, keşke kaputu da çekseydim, orada durum şuan çok çok iyi, ama daha yeni uygulanmış neticede.

Tüm arabaya da bagaj kapağı hariç tek kat ceramic spray yapmıştım, oralarda da durumlar hiç fena değil. Tavanda tam bir vefat gerçekleşmemiş, ama süper formda da diyemem, bagaj vefat... Aklıma tavan ve diğer panellerin fotoğraf ya da videolarını almak gelmedi kusura bakmayın. Zaten adama bagaj kapağına tut dedim, o cam falan ne varsa girdi ben de mecbur temiz arabayı tekrar bir durulamak durumunda kaldım.
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
Ömer abi emeğine sağlık, ceramic'i sıktık dan sonra silmek mi daha iyi? Yoksa su tutmak mı?
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
Abi nemi eledik cunku araba -1'de ve çıkış rampasina yakin yerde park edili. Rampa direk disariya bagli kapi yok bir gun fotoğraflarım. Ayrica seal n shine da seramik de yok. Ama yine otopark ortaminin bir sebepten bir etkisi olabilir.

Bunlardan once 1 martta wax planet obsidian uygulamisiz ibrahim ile, bir ayin uzerinde dayanim gostermis. Araba ayni ortamdaydi.

Cikamadik isin icinden bilemedim :(
Genel olarak bodrum katlarda daha fazla nem olur :)
 

tmac61

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
9 Haz 2018
Mesajlar
350
Beğeniler
699
Yaş
43
Bir şişe seramik yerine, iki şişe hybrid alınır bence .
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Ömer abi emeğine sağlık, ceramic'i sıktık dan sonra silmek mi daha iyi? Yoksa su tutmak mı?
Ceramic'e 24 saat su dokunmayacak. Sakın ha :) Sık sil ve parlat şeklinde ürün ikisi de (seal n shine ve ceramic). Yalnızca ceramic daha nazlı, 24 saat kürleşmeden bana su yaklaştırmayın diyor.

Genel olarak bodrum katlarda daha fazla nem olur :)
Abi konusu geçti diye üşenmedim vaziyeti çektim :)



Sağda cepteki görünen araba benimki. Soldaki gelen ışık da çıkış rampası, orası 7/24 yaz kış açık bir yol, kapısı falan yok. Yani olabilecek en havadar yerlerden birinde bekliyor araba, hatta cepte olmasa fazlaca da toz alacak üzerine ama cepte diye ince bir tabaka oluyor bir haftada sadece.

Şurada nem olma ihtimali var mı sizce? Bence yok... Hatta -2'de de uzun saatler takıldık, herhangi bir olumsuz hava koşulu hissetmedim ben.

Bir şişe seramik yerine, iki şişe hybrid alınır bence .
Katılıyorum ben şimdi alsam ondan alırdım, kaldı ki ondan alacaktım ama satıcı sağolsun ah aahhh :)
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
Ceramic'e 24 saat su dokunmayacak. Sakın ha :) Sık sil ve parlat şeklinde ürün ikisi de (seal n shine ve ceramic). Yalnızca ceramic daha nazlı, 24 saat kürleşmeden bana su yaklaştırmayın diyor.



Abi konusu geçti diye üşenmedim vaziyeti çektim :)



Sağda cepteki görünen araba benimki. Soldaki gelen ışık da çıkış rampası, orası 7/24 yaz kış açık bir yol, kapısı falan yok. Yani olabilecek en havadar yerlerden birinde bekliyor araba, hatta cepte olmasa fazlaca da toz alacak üzerine ama cepte diye ince bir tabaka oluyor bir haftada sadece.

Şurada nem olma ihtimali var mı sizce? Bence yok... Hatta -2'de de uzun saatler takıldık, herhangi bir olumsuz hava koşulu hissetmedim ben.



Katılıyorum ben şimdi alsam ondan alırdım, kaldı ki ondan alacaktım ama satıcı sağolsun ah aahhh :)
Bodrum kat yeraltı suyuna yakın olmasından kaynaklı ve yağmur yağdığında da suyun ilk gideceği yer olduğundan özellikle bir nem alma, havalandırma...vs sistemi yoksa gözle görülür bile olmasa nem/rutubet hep vardır. Bir duvarlara gözat bazı bölgelerde duvar ıslak gibi hissettiriyorsa geçmiş olsun.