Karşılaştırma Jayswax Extreme | Soft99 Fusso Coat | Tw Ceramic Spray Coating | Tw Seal n Shine

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Bodrum kat yeraltı suyuna yakın olmasından kaynaklı ve yağmur yağdığında da suyun ilk gideceği yer olduğundan özellikle bir nem alma, havalandırma...vs sistemi yoksa gözle görülür bile olmasa nem/rutubet hep vardır. Bir duvarlara gözat bazı bölgelerde duvar ıslak gibi hissettiriyorsa geçmiş olsun.
Havalandırma sistemi var sürekli aktif hatta gına geldi sesini dinlemekten :) duvarlarda da aracın durduğu yerde herhangi bir belirti göremedim. Ama sığınağın (deponun) olduğu yerde yani malzemelerin durduğu yerde duvarlarda boya atması falan mevcut, çünkü orayı benim görüp yaşadığım 2 kere su bastı, yeni yeni kurumaya başladı orası. Orasının araba ile ilgisi yok yalnız.

Bir de bu ürünleri dışarıda yağmursuz bir günde uygulayıp kürleşmelerini orada tamamlamalarını deneyeceğim bakalım :) Böylece otopark mitini de test etmiş oluruz :) Ayrıca abi bunlar beni nemden kirden koruyamıyorlarsa bunları süreceğime çıplak gezdiririm arabayı daha iyi.

Bu eve geçtikten sonra 1 Mart'ta wax planet obsidian uygulamıştık, gayet güzel işini yerine getirmişti, araç dönem dönem kirli de kalsa altında hep canlı kalabilmişti. Bunları uygulayacağım diye kendim söktüm, 2 ayı devirmişti aşağı yukarı. Seramik bazlı değil desek seal n shine da seramik bazlı değil. Gel de çık işin içinden :)
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
Havalandırma sistemi var sürekli aktif hatta gına geldi sesini dinlemekten :) duvarlarda da aracın durduğu yerde herhangi bir belirti göremedim. Ama sığınağın (deponun) olduğu yerde yani malzemelerin durduğu yerde duvarlarda boya atması falan mevcut, çünkü orayı benim görüp yaşadığım 2 kere su bastı, yeni yeni kurumaya başladı orası. Orasının araba ile ilgisi yok yalnız.

Bir de bu ürünleri dışarıda yağmursuz bir günde uygulayıp kürleşmelerini orada tamamlamalarını deneyeceğim bakalım :) Böylece otopark mitini de test etmiş oluruz :) Ayrıca abi bunlar beni nemden kirden koruyamıyorlarsa bunları süreceğime çıplak gezdiririm arabayı daha iyi.

Bu eve geçtikten sonra 1 Mart'ta wax planet obsidian uygulamıştık, gayet güzel işini yerine getirmişti, araç dönem dönem kirli de kalsa altında hep canlı kalabilmişti. Bunları uygulayacağım diye kendim söktüm, 2 ayı devirmişti aşağı yukarı. Seramik bazlı değil desek seal n shine da seramik bazlı değil. Gel de çık işin içinden :)
Bu test senin aklını bozacak bak diyeyim, yakında alırlar seni Bakırköy'e :kop:
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,272
Beğeniler
13,783
Yaş
46
İl
istanbul
Havalandırma sistemi var sürekli aktif hatta gına geldi sesini dinlemekten :) duvarlarda da aracın durduğu yerde herhangi bir belirti göremedim. Ama sığınağın (deponun) olduğu yerde yani malzemelerin durduğu yerde duvarlarda boya atması falan mevcut, çünkü orayı benim görüp yaşadığım 2 kere su bastı, yeni yeni kurumaya başladı orası. Orasının araba ile ilgisi yok yalnız.

Bir de bu ürünleri dışarıda yağmursuz bir günde uygulayıp kürleşmelerini orada tamamlamalarını deneyeceğim bakalım :) Böylece otopark mitini de test etmiş oluruz :) Ayrıca abi bunlar beni nemden kirden koruyamıyorlarsa bunları süreceğime çıplak gezdiririm arabayı daha iyi.

Bu eve geçtikten sonra 1 Mart'ta wax planet obsidian uygulamıştık, gayet güzel işini yerine getirmişti, araç dönem dönem kirli de kalsa altında hep canlı kalabilmişti. Bunları uygulayacağım diye kendim söktüm, 2 ayı devirmişti aşağı yukarı. Seramik bazlı değil desek seal n shine da seramik bazlı değil. Gel de çık işin içinden :)
O zaman nem/rutubet seçeneğini eleyebiliriz. Zemini de seçmiş olabilir. Yurtdışı kaynaklı izlediğimiz videolar da beklentimizi arttırmış olabilir. Şahsen artık awesome, great, game changer ve benzeri kelimeleri kullananların dediklerini sallamiyorum. :)
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Herkese merhaba, sahura gada burdayız bugün :)

Diğer konular araçtı, asıl amaç burasıydı.

Şimdi Perşembe benzinlikte arabayı soymuştuk hatırlarsınız.
Bugün ilk iş arabayı bir tur bol M700 ile döndüm, ardından b33 ile bir yıkama yaptım. Köpük şeklinde atıp duruladım. Temassız. Araba zaten temizdi, maksat M700'ü durulamaktı.

Çünküüüüü ben geçen sefer neyi yanlış yaptığımı buldum sanırım. Uygulamayı kapalı yerde yaptım, ne kadar havalandırma vs olsa da sanıyorum ki M700'ün buharlaşmasını beklemeden uygulama yaptım. Ürünler bu nedenle böyle 1 haftada döküldüler. Çünkü kafamda maçı tekrar oynuyorum oynuyorum bir sebep bulamıyorum. Aklıma bir tek bu geldi. Yani M700 ile sildim, ve çok beklemeden ürünleri uyguladım. Bir şekilde fusso bundan etkilenmedi, ama diğerleri başta iyiyken sonradan döküldü. Hatta fussoyu bile bir güçlü b33 + 1 tur benzinlik köpüğü ile sökebilme sebebim de bu sanıyorum. Sizin tecrübeleriniz nelerdir, bundan olmuş olabilir mi?

Neyse bugün neler yaptım?

Karşılaştırmayı biraz değiştirerek bir ileri seviyeye taşıdım.

Tavana Fusso (Kendimi düşündüm valla, biraz dayansın istedim :) ) Aplikatörde kalanı kapı içlerine sürdüm :)














Bagaja Extreme, neden ikiye ayırdım? Bir tarafa tek kat, bir tarafa 2 kat yapmayı düşündüm. 24 saat kürleşsin, yarın akşam 2. katı uygularım.
Aynı şekilde Kaputa da 2 kat extreme uygulayacağım, ilk katı uyguladım. 16 dakika bekledim garanti olsun diye :)







Sol arka kapı, sol arka çamurluk, sağ ön kapı, sağ ön çamurluk ve ön tampon Seal n Shine.

Sağ arka kapı, sağ arka çamurluk, sol ön kapı, sol ön çamurluk ve arka tamponda ise Ceramic.

Böyle yaptım ki hak geçmesin, genelde ön kapılar daha çabuk ve çok kirleniyor.

Sıradaki fotoğrafla final fotoğrafları ürünleri çekmek için çekilmedi yani.










Panellerin ve bagajın çıplak olduğu halinin videosu da var elimde, en sonra hepsi kürleşsin tek bir videoda toplamayı düşünüyorum.
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
Abi ellerine sağlık, temizlemek için m700 döktüğünde tam bastırmadan silmiş olabilir misin ? Başka aklıma gelen bir sıkıntı olmadı.
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,974
Beğeniler
4,484
İl
Ankara
@omrslhmms yeni sonucu merakla bekliyorum özellikle de fusso, 2x extreme, extreme farklarını. Önceki testin nedeni umarım dediğiniz gibidir ve sizin için de çözüme kavuşmuştur
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Abi ellerine sağlık, temizlemek için m700 döktüğünde tam bastırmadan silmiş olabilir misin ? Başka aklıma gelen bir sıkıntı olmadı.
Sağolasın. Tam bastirmak ne demek anlayamadim? Paneller ciplak zaten, olur da atlanmis nokta vardir diye m700 ile garanti altina aldim olayi sadece. Ilk seferde de oyleydi. Anlatmak istedigim m700 yuzeyde bol kalip tam kurumamis olabilir. Yani ilk seferinde m700 uzerine gelince urunler fusso haricindekiler dokuldu diye bir akil yuruttum kendim. Bakalim ne olacak bu sefer her seyi dogru yaptigima inaniyorum.

@omrslhmms yeni sonucu merakla bekliyorum özellikle de fusso, 2x extreme, extreme farklarını. Önceki testin nedeni umarım dediğiniz gibidir ve sizin için de çözüme kavuşmuştur
Bu sefer urun karsilastirma sadece sivilar arasinda olacak. Fussoyu tavanda koruma uzun kalsin diye uyguladim. Extreme ile de yarim kalmis testimi tamamlamak istedim. Bakalim tek kat ve iki kat arasinda ne gibi farklar cikacak.
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
Eline sağlık kardeşim, inşallah bu test güzel sonuçlanır. Yüzey ile ürün arasına bence de bir ürün yada m700 girmiş olabilir. Benim de aklıma başka bir sebep gelmedi.
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
@omrslhmms, :nazar::nazar:dertli garajin var ama karsilastirmalar temizlik denemler ardi arkasi kesilmiyor ellerine sağlık
Tesekkur ederim icten mesajin icin :)

Eline sağlık kardeşim, inşallah bu test güzel sonuçlanır. Yüzey ile ürün arasına bence de bir ürün yada m700 girmiş olabilir. Benim de aklıma başka bir sebep gelmedi.
Yani o gunu kafamda tekrar yasadim kac kere bundan baska bir sey gelmedi aklima. Hatta bir ara acaba daldim da ceviz yerine b33 falan mi koydum on yikamada diye bile dusundum ama yok degil.

Bir tek bu geldi aklima, kamerayi kur bastim mi cekiyor mu bilmem ne gibi streslerden dalip direk uygulamis olabilirim. Belki acik havada sorun olmazdi bu ama otopark ortaminda zemin m700olacak sekilde urun uygulamis olabilirim yani :) yoksa bir haftadan kisa surede kaybolacak urun degil bunlar.

Insallah bu sefer tutar bakalim :) tesekkurler abi
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,338
Yaş
46
İl
antalya
Tesekkur ederim icten mesajin icin :)



Yani o gunu kafamda tekrar yasadim kac kere bundan baska bir sey gelmedi aklima. Hatta bir ara acaba daldim da ceviz yerine b33 falan mi koydum on yikamada diye bile dusundum ama yok degil.

Bir tek bu geldi aklima, kamerayi kur bastim mi cekiyor mu bilmem ne gibi streslerden dalip direk uygulamis olabilirim. Belki acik havada sorun olmazdi bu ama otopark ortaminda zemin m700olacak sekilde urun uygulamis olabilirim yani :) yoksa bir haftadan kisa surede kaybolacak urun degil bunlar.

Insallah bu sefer tutar bakalim :) tesekkurler abi
Kesinlikle sana katılıyorum, 1 hafta da imkansız gidecek ürünler değil.
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Ellerine sağlık şampiyonalar ligi kapışması tekrar başlamış. Fusso ile ilgili soruna gelirsek fussoda solvent olarak gaz yağı var bu sebeple m700 kalıntısından etkilenmez.


DENİZLİ
Abi tesekkur ederim. Bu soyledigin benim tezimi de dogrular nitelikte.

Eger urunler iyi tutunmus olursa sebep bu diyebiliriz bence. O zaman kapali alanda uygulama oncesi yuzey temizleyici kullanimindan sonra biraz ara verilerek beklenmesi faydamizadir denebilir.
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Hiçbir zemin hazırlığı yapılmadı. Araç yıkandı ve ustune tw ceramic yapildi.

Boyasi cok kotu durumda degil ama ciziklerle dolu, bir kac kere fircayla da yikanmis bir seat leon.

Yanlış hatirlamiyorsam 2 hafta once yikadik ve uygulama yaptik. Bu surede cok kullanilmadi biraz tozluydu arac.









SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Şener5423

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
28 Nis 2020
Mesajlar
13
Beğeniler
18
İl
Elazığ/Merkez
Merhabalar, iyi günler test harika olmuş, çok teşekkür ederiz böyle mükemmel bir karşılaştırma için, bakalım henüz aldığım fussoyu kullanamadım, benim merak ettiğim mothers kil den memnun musunuz , düşüncelerinizi paylaşırsanız memnun olurum. ben de almayı düşünüyorum, internette henüz bulamadım maalesef.
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Merhabalar, iyi günler test harika olmuş, çok teşekkür ederiz böyle mükemmel bir karşılaştırma için, bakalım henüz aldığım fussoyu kullanamadım, benim merak ettiğim mothers kil den memnun musunuz , düşüncelerinizi paylaşırsanız memnun olurum. ben de almayı düşünüyorum, internette henüz bulamadım maalesef.
Tesekkur ederim, estagfirullah elimden geldigince yapmaya calisiyorum bir şeyler.

Mothersa gelirsek mesela valet pro killerinde 3 renk vardir, mavi prepare, sari maintain and prepare, turuncu ise sadece maintaindir. Bu kil de maintain amacli kullanimda guzel is cikartiyor. Yani koruma yenileme zamanlarinda kullanilabilir. Ama polisaj ihtiyaci olan bakimsiz bir arabada etkisiz kalir.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Şener5423

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
28 Nis 2020
Mesajlar
13
Beğeniler
18
İl
Elazığ/Merkez
Tesekkur ederim, estagfirullah elimden geldigince yapmaya calisiyorum bir şeyler.

Mothersa gelirsek mesela valet pro killerinde 3 renk vardir, mavi prepare, sari maintain and prepare, turuncu ise sadece maintaindir. Bu kil de maintain amacli kullanimda guzel is cikartiyor. Yani koruma yenileme zamanlarinda kullanilabilir. Ama polisaj ihtiyaci olan bakimsiz bir arabada etkisiz kalir.

SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben o zaman sorumu şöyle yineleyeyim, polisaj ihtiyacı var ama bulunduğum şehirde bu işi düzgün yapacağına inandığım bir yer yok o yüzden polisaj yaptır mayacağım amacım wax öncesi hazırlık için demir tozu, kil, ipa bunun için kullanmak istiyorum açıkçası.
 

Noname

Konu Sahibi ✔
Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
1,925
Beğeniler
6,085
Ben o zaman sorumu şöyle yineleyeyim, polisaj ihtiyacı var ama bulunduğum şehirde bu işi düzgün yapacağına inandığım bir yer yok o yüzden polisaj yaptır mayacağım amacım wax öncesi hazırlık için demir tozu, kil, ipa bunun için kullanmak istiyorum açıkçası.
Simdi soyle, hazirlik sonrasi pahali bir seramik ya da wax uygulayacaksaniz uzun sure dayanmasini beklersiniz. Ama anladigim kadariyla siz kendi yaginizla kavrulup 1-2 ayda bir wax yenilemek istiyorsunuz. Zaten aracin polisaja da ihtiyaci varmis bu sebeple bir seferlik agresif bir kil ardindan bu tarz bir urunle devam edebilirsiniz. Yani zeminin muthos ciziksiz kalmasi ya da harika hazirlanmasi gibi bir kayginiz yok.

Kullanim rahatligi ve sureklilik olarak bu urun gayet guzel. Dedigim gibi polisaj yapilmayacaksa ve cizik kaygisi da yoksa daha sert bir kil hamuru daha iyi is gorecektir.
 

DropX

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
344
Beğeniler
925
Yaş
37
İl
73
Dayanıklılık konusunda geçenler de aklıma gelmişti konu denk gelmişken yazayım. Bende Fusso kullandım bir kaç kutu ve en son 12 aylık koyu renkli araç için olan bitmek üzereydi bende sürekli sadece camlara kullanıyordum dibinde az kaldı diye baya da güzel iş yapıyor camlarda kesinlikle tavsiye ederim. Konuya gelirsek geçen arkadaşın arabaya dibindekini süreyim dedim ama kapak tam kapanmamış diye biraz kurumuş gibiydi sanırım ne sürerken ne de silerken önceki uygulamalar gibi sağlıklı değildi acaba sizin ürün de hava aldı ya da uzun süredir kullanılmadı ya da sıcak soğuk farkına maruz kaldı mı? Böyle bir durum etkilemiş olabilir mi ki?