Mert'in Amatör Detay Paylaşımları

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#65
Rutin yıkama yaptım. Sarp muadili Carfüm lastik parlatıcıyı denedim. Plastikleri cayır cayır parlattı. Lastiklere enteresan bir şekilde hiç parlaklık katmadı. Siyah doğal bir görüntü bıraktı. Şişenin dibinde kalan Sonax jel ile tekrar geçtim. Lastiklerin yapısından mıdır nedir cayır cayır olmadı ama istediğim canlılığa ulaştı. Sonax jelin fiyatını her ne kadar yüksek bulsam da parlaklığı, dayanımı ve az sarfiyatıyla başarılı bir ürün.



 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,878
Beğeniler
4,228
İl
Ankara
#66
Rutin yıkama yaptım. Sarp muadili Carfüm lastik parlatıcıyı denedim. Plastikleri cayır cayır parlattı. Lastiklere enteresan bir şekilde hiç parlaklık katmadı. Siyah doğal bir görüntü bıraktı. Şişenin dibinde kalan Sonax jel ile tekrar geçtim. Lastiklerin yapısından mıdır nedir cayır cayır olmadı ama istediğim canlılığa ulaştı. Sonax jelin fiyatını her ne kadar yüksek bulsam da parlaklığı, dayanımı ve az sarfiyatıyla başarılı bir ürün.



Elinize sağlık :) falkene falan sarpla aynı diyorduk ama carfum aynı değil diyebilir miyiz net olarak :) ona göre denk gelirsek direk uzak duralım :D
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#67
Elinize sağlık :) falkene falan sarpla aynı diyorduk ama carfum aynı değil diyebilir miyiz net olarak :) ona göre denk gelirsek direk uzak duralım :D
Teşekkür ederim :). Ürünün fiyatı 12 lira. Bence parasının karşılığını veriyor. Paçalık ve plastiklerde istediğim ıslak görüntüyü aldım. Şuan elimde Sarp olmadığı için net olarak aynı değil diyemiyorum. İkisini 50:50 test etsem daha net yorum yapabilirdim. Fakat kıvamları ve uygulama zorluğu aynı. Lastiğin yapısı bile parlaklığı oldukça etkiliyor. Sonax jel eski lastiklerde ıslak görüntü verirken bu lastiklerde daha kuru bir görüntü bıraktı. Üstteki fotoğrafları Sonax jel sonrası çektim.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#68
1 haftada 2500 kilometre yol yapmışım. Ön taraf bayağı sinek böcek doldu. B33'e çok iş çıktı :). 10-15 gündür kalkışlarda ve 2. viteste düşük devirlerde titreme problemi vardı. Olması gerekenden fazla yük attığımız için baskı balatadan şüphelendim. Dün sabah rölantide tuhaf sesler duyunca debriyaj bilyasının bozulduğunu düşündüm. 80 bin kilometredeki Exedy debriyaj setinin bu kadar çabuk bozulabileceği moralimi bozdu. 1000-1100 lira civarı da fiyatı var. Yoğunluktan ilgilenemedik tabi. O şekilde kullanmaya devam ettik. Dün akşam Kırklareli'ye vardığımda çürüyen delik deşik egzozumuzun yere sarktığını gördüm :) Bütün sesi ve titreşimi o yapıyormuş meğer. Geçici olarak iple bağladım. Bugünde değişimi yapıldı. Ne ses ne de titreşim kaldı. Aracın çalışması değişti resmen. Debriyajın da boş yere günahını aldık :)


 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,878
Beğeniler
4,228
İl
Ankara
#69
1 haftada 2500 kilometre yol yapmışım. Ön taraf bayağı sinek böcek doldu. B33'e çok iş çıktı :). 10-15 gündür kalkışlarda ve 2. viteste düşük devirlerde titreme problemi vardı. Olması gerekenden fazla yük attığımız için baskı balatadan şüphelendim. Dün sabah rölantide tuhaf sesler duyunca debriyaj bilyasının bozulduğunu düşündüm. 80 bin kilometredeki Exedy debriyaj setinin bu kadar çabuk bozulabileceği moralimi bozdu. 1000-1100 lira civarı da fiyatı var. Yoğunluktan ilgilenemedik tabi. O şekilde kullanmaya devam ettik. Dün akşam Kırklareli'ye vardığımda çürüyen delik deşik egzozumuzun yere sarktığını gördüm :) Bütün sesi ve titreşimi o yapıyormuş meğer. Geçici olarak iple bağladım. Bugünde değişimi yapıldı. Ne ses ne de titreşim kaldı. Aracın çalışması değişti resmen. Debriyajın da boş yere günahını aldık :)


Bununla geçmiş olsun :D araçtan hareket halindeyken ses gelince ben de deli oluyorum. Seninki büyük sorun beklerken daha ufak bir şey çıkmış neyseki :) bununla geçmiş olsun :)
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#70
Bununla geçmiş olsun :D araçtan hareket halindeyken ses gelince ben de deli oluyorum. Seninki büyük sorun beklerken daha ufak bir şey çıkmış neyseki :) bununla geçmiş olsun :)
Teşekkür ederim :). Debriyaj seti değişse ortalama 1500 lira tutacaktı. Egzoz 550 liraya halloldu :) Aracın ruhu değişti resmen. Motor sesi daha güzel gelmeye başladı, çukur ve tümseklerdeki gevşeklik hissi gitti.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#71
Yakıt tüketimini ölçtüm. Depoyu taşana kadar doldurup İstanbul'dan Kırklareli'ye gidip geldim. 400 kilometrelik yolun 350 kilometresini 80 km/h, 50 kilometresini ise 120-130 km/h ile gittim. 100 km kadarda İstanbul'da şehir içinde yol yaptım. Yani toplamda 500 kilometre yol yaptım. Araçta sürekli 800 kilogram civarında yük vardı. 500 kilometre sonunda depoyu taşana kadar tekrar fulledim. 210 liralık yakıt aldı. Kilometrede 42 kuruş, 100 kilometrede ortalama 7 litre yakmışım. Sadece uzun yolda 6.5 litreleri görmek çok zor görünmüyor :) Yüklü bir 2.5 hacimli motor için güzel değerler bence. Aynı güzergahı 150-160 km/h ile tamamlayınca 100 kilometrede 11-12 litre civarı yakıyor ama :)

Yol yoğun değilken 80 km/h ile yolculuk keyifli oluyor. Yol hiç bitmesin istiyorum :)
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,665
Beğeniler
5,791
Yaş
24
İl
Denizli
#72
Yakıt tüketimini ölçtüm. Depoyu taşana kadar doldurup İstanbul'dan Kırklareli'ye gidip geldim. 400 kilometrelik yolun 350 kilometresini 80 km/h, 50 kilometresini ise 120-130 km/h ile gittim. 100 km kadarda İstanbul'da şehir içinde yol yaptım. Yani toplamda 500 kilometre yol yaptım. Araçta sürekli 800 kilogram civarında yük vardı. 500 kilometre sonunda depoyu taşana kadar tekrar fulledim. 210 liralık yakıt aldı. Kilometrede 42 kuruş, 100 kilometrede ortalama 7 litre yakmışım. Sadece uzun yolda 6.5 litreleri görmek çok zor görünmüyor :) Yüklü bir 2.5 hacimli motor için güzel değerler bence. Aynı güzergahı 150-160 km/h ile tamamlayınca 100 kilometrede 11-12 litre civarı yakıyor ama :)

Yol yoğun değilken 80 km/h ile yolculuk keyifli oluyor. Yol hiç bitmesin istiyorum :)
İş yerinde H100 var yakıtları karşılaştırdığımda sakin kullanımda 5-6 kuruş daha fazla yaktığını gözlemledim. Ama agresif de en az 10 kuruş fark ediyor. L300'ün motoru cidden az yakıyor diğer rakiplerine karşı ancak H100 gibi atik değil. Yani benim düşüncelerim. :)
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#73
İş yerinde H100 var yakıtları karşılaştırdığımda sakin kullanımda 5-6 kuruş daha fazla yaktığını gözlemledim. Ama agresif de en az 10 kuruş fark ediyor. L300'ün motoru cidden az yakıyor diğer rakiplerine karşı ancak H100 gibi atik değil. Yani benim düşüncelerim. :)
H100'ün piston çapı daha büyük ve 5 beygir fazlası var.:) Sağlıklı bir L300'ün çekişi de gayet yeterli bence. %60 şehir dışı, %40 şehir içi kullanım ile 1 depoyla(50 litre) yaklaşık 700 kilometre yol yaptım 2 günde. 100 kilometrede ortalama 7.2 litre civarı mazot yakmışım. Yanlız sakin kullanım sonucu ortaya çıkan değerler bunlar. Agresif kullanımda 9-11 litre arası tüketim oluyor.:)
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#74
Dün kaba kiri gitsin diye yıkadım. B33 ve benzinlik köpüğü tek seferde istediğim sonucu vermedi. Kirler resmen boyaya işlemiş. Detaylı bir boya bakımı gerekiyor.



Fotoğraftan donuk görüntü anlaşılıyor. Geçen seneki parlaklıktan eser yok malesef.


Deneme amaçlı alt tarafa mikrofiber bezle Koch Chemie H9 uyguladım. Zımpara yapıyormuşçasına hışırtı sesleri geldi ve bez kapkara oldu :) Boya çok dolmuş. Parlaklık farkı bariz derecede belli oluyor. Uygulama yapacak ne zaman, ne yer ne de halim var :) Şimdilik böyle devam edicez.


Kozmetik problemler olduğu gibi mekanik problemler de ufak ufak başladı malesef.
- 2 haftada yaklaşık 1 litre su eksiliyor. Hiçbir kaçak görünmüyor.
- Motor ısınınca kalkışlarda ve 2. viteste düşük devirlerde titreme yapıyor. Egzoz değiştiğinde düzeldi sanmıştım ama o an motor soğuk olduğu için yanılmışım. Debriyaj setinin değişmesi gerekiyor.
- Rölanti bir ara kendi kendine 250 rpm kadar düşmüştü. Gaz telindeki kontralı somundan yükseltmiştim. Problem düzelmişti ama bu aralar bazen 100 rpm kadar düşüyor. Mazot pompasından şüpheleniyorum.
- Gaz tepkilerindeki netlik bazen azalıyor. Pedal yarım saniye kadar geç tepki veriyor. Hızımı korumak için gaza daha fazla basmam gerekiyor. Enteresan bir şekilde bunu sürekli yapmıyor.
- Motor soğukken 1500 devir civarında dikiş makinasına benzeyen bir ses geliyor. Isınınca kesiliyor. Bunun bir zararını görmedim ama tedirgin ediyor beni. Önemli bir problemin başlangıcı olabilir.
- Sıra geldi en önemli probleme; bazen 3000, bazen 3500 devirde gaz kesilir gibi oluyor. 3000 devire kadar kafa kaldırarak hızlanan araç sonrasında ya hızlanmıyor ya da zorlanarak hızlanıyor. Bunu anlık olarak yapıyor. Bazen ise 4000 devire kadar soluksuz çıkıyor. Usta pompadan olabileceğini söylüyor. Ben debriyajdan şüphe ediyorum. Çünkü vitesi boşa alıp dip gaz yaptığımda devir anında 3800 civarına yükseliyor.

Sonuç olarak; debriyaj, mazot pompası ve enjektörlerin elden geçmesi gerekiyor. Bu tarz sıkıntılar olmasını bekliyordum ama hepsinin bir arada olabileceğini düşünmemiştim :D Araç tek kişi tarafından kullanılmıyor. Her kullanan aynı hassasiyeti göstermiyor. Mazotu ucuz olduğu için Energy'den alıyoruz. Özellikle son 4-5 depoyu orada fulledik. Pek güvenenmiyorum o mazota. Araca olması gerekenden fazla yük atıp zorladık. Kilometre de yüksek olunca bu sıkıntılar ortaya çıktı. Yağı değiştireli de 10 bin kilometre oldu(normali 5 bin kilometre). Aracın ağızı olsa küfür edecek :D Yağın gelmesini bekliyorum. Kendim değiştireceğim. Sonrasında sırayla ya debriyajı ya da pompayı yaptıracağız. Su eksilmesini ne yapacağız bilmiyorum. Motoru açtırmak istemiyorum.

Yol düz ve araçta yük yok. 3500 devire zorlanarak çıktığı belli oluyor ve kesici varmış gibi geçmiyor. Vites yükseltince rahatlıyor. 2800 devirde tekrardan zorlanıyor. Yük varken sollamalarda problem yaratıyor bu durum. Tırlar ve kamyonlar dalga geçiyor resmen :D
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,505
Yaş
36
İl
Bilecik
#75
Dün kaba kiri gitsin diye yıkadım. B33 ve benzinlik köpüğü tek seferde istediğim sonucu vermedi. Kirler resmen boyaya işlemiş. Detaylı bir boya bakımı gerekiyor.



Fotoğraftan donuk görüntü anlaşılıyor. Geçen seneki parlaklıktan eser yok malesef.


Deneme amaçlı alt tarafa mikrofiber bezle Koch Chemie H9 uyguladım. Zımpara yapıyormuşçasına hışırtı sesleri geldi ve bez kapkara oldu :) Boya çok dolmuş. Parlaklık farkı bariz derecede belli oluyor. Uygulama yapacak ne zaman, ne yer ne de halim var :) Şimdilik böyle devam edicez.


Kozmetik problemler olduğu gibi mekanik problemler de ufak ufak başladı malesef.
- 2 haftada yaklaşık 1 litre su eksiliyor. Hiçbir kaçak görünmüyor.
- Motor ısınınca kalkışlarda ve 2. viteste düşük devirlerde titreme yapıyor. Egzoz değiştiğinde düzeldi sanmıştım ama o an motor soğuk olduğu için yanılmışım. Debriyaj setinin değişmesi gerekiyor.
- Rölanti bir ara kendi kendine 250 rpm kadar düşmüştü. Gaz telindeki kontralı somundan yükseltmiştim. Problem düzelmişti ama bu aralar bazen 100 rpm kadar düşüyor. Mazot pompasından şüpheleniyorum.
- Gaz tepkilerindeki netlik bazen azalıyor. Pedal yarım saniye kadar geç tepki veriyor. Hızımı korumak için gaza daha fazla basmam gerekiyor. Enteresan bir şekilde bunu sürekli yapmıyor.
- Motor soğukken 1500 devir civarında dikiş makinasına benzeyen bir ses geliyor. Isınınca kesiliyor. Bunun bir zararını görmedim ama tedirgin ediyor beni. Önemli bir problemin başlangıcı olabilir.
- Sıra geldi en önemli probleme; bazen 3000, bazen 3500 devirde gaz kesilir gibi oluyor. 3000 devire kadar kafa kaldırarak hızlanan araç sonrasında ya hızlanmıyor ya da zorlanarak hızlanıyor. Bunu anlık olarak yapıyor. Bazen ise 4000 devire kadar soluksuz çıkıyor. Usta pompadan olabileceğini söylüyor. Ben debriyajdan şüphe ediyorum. Çünkü vitesi boşa alıp dip gaz yaptığımda devir anında 3800 civarına yükseliyor.

Sonuç olarak; debriyaj, mazot pompası ve enjektörlerin elden geçmesi gerekiyor. Bu tarz sıkıntılar olmasını bekliyordum ama hepsinin bir arada olabileceğini düşünmemiştim :D Araç tek kişi tarafından kullanılmıyor. Her kullanan aynı hassasiyeti göstermiyor. Mazotu ucuz olduğu için Energy'den alıyoruz. Özellikle son 4-5 depoyu orada fulledik. Pek güvenenmiyorum o mazota. Araca olması gerekenden fazla yük atıp zorladık. Kilometre de yüksek olunca bu sıkıntılar ortaya çıktı. Yağı değiştireli de 10 bin kilometre oldu(normali 5 bin kilometre). Aracın ağızı olsa küfür edecek :D Yağın gelmesini bekliyorum. Kendim değiştireceğim. Sonrasında sırayla ya debriyajı ya da pompayı yaptıracağız. Su eksilmesini ne yapacağız bilmiyorum. Motoru açtırmak istemiyorum.

Yol düz ve araçta yük yok. 3500 devire zorlanarak çıktığı belli oluyor ve kesici varmış gibi geçmiyor. Vites yükseltince rahatlıyor. 2800 devirde tekrardan zorlanıyor. Yük varken sollamalarda problem yaratıyor bu durum. Tırlar ve kamyonlar dalga geçiyor resmen :D
Ellerine sağlık. Her şey neyse de o su nereye gidiyor? Sızıntı yoksa ya çok dikkatli bakılmalı kalorifer kazanından falan Farklı yerlere akıyor olabilir ya da kötü senaryo olarak pistonlara alıyor suyu. Daha önce başıma gelmişti çok sinsi bir arızadır. İş işten geçmeden önlem almak lazım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#76
Ellerine sağlık. Her şey neyse de o su nereye gidiyor? Sızıntı yoksa ya çok dikkatli bakılmalı kalorifer kazanından falan Farklı yerlere akıyor olabilir ya da kötü senaryo olarak pistonlara alıyor suyu. Daha önce başıma gelmişti çok sinsi bir arızadır. İş işten geçmeden önlem almak lazım.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkürler Can abi. Su kaçağını dediğin gibi acilen çözmemiz lazım. Torpidonun altına da baktım. Islaklık göremedim. Muhtemelen çok ufak bir kaçak olduğu için sıcaktan buharlaşıyor. Conta veya motor blok tapalarından şüpheleniyorum. Su eklemek problem değil ama antifriz oranı düşüyor böylelikle. Bu da iyi değil. En kısa zamanda ustaya göstereceğim. Bu arada Gop Energy'nin mazotu bitti. Bugün başka bir istasyondan mazot alıp enjektör katkısı eklettim. Dün tırları sollayamazken bugün 140-160 km hızı rahat gördüm. Gaz tepkileri çok iyi. 4000 devire seri bir şekilde çıkıyor. Sıkıntı mazot kalitesinden sanırım.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#78
Ellerine sağlık emre araç güzel bir kil uygulaması istiyor.


DENİZLİ
Teşekkürler Süleyman abi. Kil, demir tozu temizliği ve orta sertlikte bir polishle polisaj gerekiyor. Fakat bunları yapacak yer ve zaman yok malesef :(. Uzun süre kirli bırakmak çok yordu boyayı.
 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#79
Yağ, yağ filtresi ve hava filtresini değiştirdim. Hava filtresi çok dolmuştu. Değişim sonrası gaz pedalının tepkisi net bir şekilde arttı. Yedek haznedeki su bitmiş, radyatördeki ise eksilmişti. Saf suyla tamamladım. Şanzımanda yağ kaçakları var. Yarın vakit ayırabilirsem baktıracağım.




 

Emre Mert

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
811
Beğeniler
4,122
Yaş
26
İl
İstanbul
#80
Su eksiltme problemini çözdük. Devirdaim borusu kaçırıyormuş. Yenisini bulamadık. Kaynakla onarıldı. İç sirkülasyon düğmesi çalışmıyordu. Klima onarımını yapan usta bağlantısını yapmamış. O da halledildi.
Koltuğu da değiştirdik. Eski koltuk hem konforsuz hem güvensizdi. Tercihim Mercedes Vito'nun koltuğu oldu. Sağ teklinin sırtılığı ayarlanabiliyor. Emniyet kemeri olması da büyük avantaj. Ufak bir temizlik istiyor sadece.