Sohbet- Muhabbet Faslı

Emre.

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
11 Eki 2023
Mesajlar
159
Beğeniler
438
İl
istanbul
Benim Egea 1.4 benzinde güzel içiyor hakkını veriyor ama LPG’de daha vicdanlı :) önceki aracım Polo 1.6 TDİ hybrid turbo setup vardı yakıt ekonomisi ve performansı çok iyiydi Egeada tam tersi oldu :) herkese kazasız belasız sürüşler dilerim
 

ygT-

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Oca 2023
Mesajlar
350
Beğeniler
494
İl
İstanbul
Ben de bugün İstanbul şehir içi trafiğinde benzer bir travma yaşadım :confused:

Hocam octavia nın şehir içi nasıldır bilemem ama geçen yaz istanbul-ankara arası deneyimleme şansım oldu. 1.6tdı 7 ileri dsgnin uzun yoldaki yakıtı bu şekilde. Gişelerde,molada dur kalk ve ankara çevre yolu harici hızım 170-180kmh civarıydı. Buna rağmen yakıt konusunda çok beğenmiştim. Aynı hızlarda ve yolda 1.6cdti insignia, 100kmh de ortalama 1.5-2lt fazla yakıyor. Tabi insignia nın kasa ağırlığı ve 20inç jant olmasıda büyük bi etken. 1-2 günlük deneyime rağmen octavia, segmentine göre genişlik/motor şanzıman uyumu ve konfor anlamında hoşuma gitmişti.


 

Enes_10

Usta Detaycı
Üye
Katılım
18 Mar 2023
Mesajlar
486
Beğeniler
1,907
İl
İstanbul
Senin araba 1.6 TDİ degilmi hocam bu yakit çok fazla degilmi ya :dusunx: Ben 4 Yil 2.0 TDİ Passat kullandim en yogun Ankara Trafiginde 12 i geçmedi bile
Aynen 1.6 tdi da hocam, hız çok düşük 5 km ortalama ile 1 saat :) Ve sokak arası yokuş vs 1-2. Vites ile. Normalde yakıttan memnunum. Ağırlıklı İstanbul trafiği olmasına rağmen ortalama 6’yı geçmiyor.
 

Enes_10

Usta Detaycı
Üye
Katılım
18 Mar 2023
Mesajlar
486
Beğeniler
1,907
İl
İstanbul
Hocam octavia nın şehir içi nasıldır bilemem ama geçen yaz istanbul-ankara arası deneyimleme şansım oldu. 1.6tdı 7 ileri dsgnin uzun yoldaki yakıtı bu şekilde. Gişelerde,molada dur kalk ve ankara çevre yolu harici hızım 170-180kmh civarıydı. Buna rağmen yakıt konusunda çok beğenmiştim. Aynı hızlarda ve yolda 1.6cdti insignia, 100kmh de ortalama 1.5-2lt fazla yakıyor. Tabi insignia nın kasa ağırlığı ve 20inç jant olmasıda büyük bi etken. 1-2 günlük deneyime rağmen octavia, segmentine göre genişlik/motor şanzıman uyumu ve konfor anlamında hoşuma gitmişti.


Octavia yakıt konusunda da saydığınız diğer hususlarda da kullanıcı dostu bir araç bence de. Yukarıda paylaştığım veri çok anormal bir durumdan kaynaklı. Yani orada aracı değil İstanbul şehir içi sokak arası trafik sıkıntısını eleştirmiş oldum.
 

Ozdemirli

Usta Detaycı
Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
302
Beğeniler
1,154
Yaş
44
İl
İstanbul
Teşekkürler. eTsi mild hybrid yani hafif hybrid olarak geçiyo hocam normal hybrid araçlar gibi bir elektrik motoru bulunmuyo. Ön yolcu koltuğunun altında ufak akü benzeri bi yapı var, bu yapı sayesinde yolda giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde motoru kapatıyor gaza tekrardan dokunduğunuzda ise hızlı şekilde yeniden motoru çalıştırıyor. Böylece özellikle otoban da boşlukta düz yol ya da yokuşta herhangi bi hızda süzülerek sıfır tüketim gidebiliyosunuz. Şehir içi için oldukça kullanışlı olduğunu söyleyebilirim. şehir dışında ise 110-120 gibi hızlardan sonra motorun ufak hacminden ötürü tüketim bir hayli artıyo. Ben araçtan memnunum gidişi duruşu tatmin edici. Size araçla yaptığım rekor denemesini ve de İstanbul trafiğinde uzun süreli yakıt tüketiminin fotoğrafını bırakıyorum. Araçla alakalı başka sorularınız varsa cevaplayabilirim.
Bildiğim kadarıyla mild hybrid araçlardaki elektrik motor ilk kalkışta ve ara hızlanma esnasında içten yanmalı motora destek vererek yakıt tüketiminin azalmasını sağlıyor.
Ayağı gazdan çektiğinde motoru kapatır gibi yapmasını sağlayan ise ACT teknolojisi olması lazım, yani iki silindiri kapatıp yakıt tasarrufu sağlıyor.
 

Waxlover

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
9 Nis 2020
Mesajlar
132
Beğeniler
324
Yaş
31
İl
İstanbul
Bildiğim kadarıyla mild hybrid araçlardaki elektrik motor ilk kalkışta ve ara hızlanma esnasında içten yanmalı motora destek vererek yakıt tüketiminin azalmasını sağlıyor.
Ayağı gazdan çektiğinde motoru kapatır gibi yapmasını sağlayan ise ACT teknolojisi olması lazım, yani iki silindiri kapatıp yakıt tasarrufu sağlıyor.
Mild hybrid araçlarda elektrik motoru bulunmuyor
 

Ozdemirli

Usta Detaycı
Üye
Katılım
29 Kas 2020
Mesajlar
302
Beğeniler
1,154
Yaş
44
İl
İstanbul
Mild hybrid araçlarda elektrik motoru bulunmuyor
octavia_model_katalogu.pdf (skoda.com.tr)
takviye eder nitelikte elektrik motoru mevcut.
Ör Skoda e-tec kataloğunda bunu güzel açıklamışlar.

"mHEV-YARI HİBRİT MOTOR AİLESİ Bir Škoda modelinde ilk kez Octavia’da sunulacak olan mHEV Yarı Hibrit Motor Ailesi, yüksek performans için itici güç oluştururken düşük yakıt tüketimi için de %10’a kadar katkı sağlıyor. 48 V elektrik motor ve 48 V Lityum İyon pile sahip mHEV ailesi, içten yanmalı motoru desteklemek için otomatik olarak devreye giriyor ve 16 PS güce kadar destek veriyor. Elektrik motoruna ait Lityum İyon pil, enerji geri kazanım özelliğine sahip fren sistemi ile otomatik şarj edilebiliyor. Yüksek performansa sahip olan Octavia mHEV ürün ailesini 1,0 TSI E-Tec 110 PS DSG ve 1,5 TSI E-Tec 150 PS DSG oluşturuyor. "
 

Waxlover

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
9 Nis 2020
Mesajlar
132
Beğeniler
324
Yaş
31
İl
İstanbul
octavia_model_katalogu.pdf (skoda.com.tr)
takviye eder nitelikte elektrik motoru mevcut.
Ör Skoda e-tec kataloğunda bunu güzel açıklamışlar.

"mHEV-YARI HİBRİT MOTOR AİLESİ Bir Škoda modelinde ilk kez Octavia’da sunulacak olan mHEV Yarı Hibrit Motor Ailesi, yüksek performans için itici güç oluştururken düşük yakıt tüketimi için de %10’a kadar katkı sağlıyor. 48 V elektrik motor ve 48 V Lityum İyon pile sahip mHEV ailesi, içten yanmalı motoru desteklemek için otomatik olarak devreye giriyor ve 16 PS güce kadar destek veriyor. Elektrik motoruna ait Lityum İyon pil, enerji geri kazanım özelliğine sahip fren sistemi ile otomatik şarj edilebiliyor. Yüksek performansa sahip olan Octavia mHEV ürün ailesini 1,0 TSI E-Tec 110 PS DSG ve 1,5 TSI E-Tec 150 PS DSG oluşturuyor. "
Golf için yazmistiniz golfte elektrik motoru bulunmuyor Skoda gibi mhev araçlarda var. Misal Renault capturda da yok elektrik motoru
 

batikankodak

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
470
Beğeniler
1,042
İl
Tekirdağ/Çorlu
Bence bu değerler bile çok iyi. Bilgiler baya yeterli. Aslında Honda e hrv , Suzuki e Vitara, benim listemde olan hibrid destekli araçlar idi. e TSI motor daha mantıklı. Benim önceki aracım TSI idi. O yüzden etsi bana daha mantıklı geliyor. Honda hrv nin dolu paketi ile life etsi golf aynı aralıkta sayılır. Bakalım , şimdilik araştırma içindeyim. Tabiki ilk olarak aracımı satmam gerekiyor. Tekrar teşekkür ederim.
Yakıt olarak saydıklarınızdan en az yakanı e hrv fakat teknik verilerinde bagajın 310 lt olduğu yazıyor yani clio 4 (300 lt) ile aynı sayılır. Vitaranın bagajı 375 lt ve geçende küçük bi işimiz vardı ve bagaja sığamayınca az daha satıyorduk arabayı .Ayrıca hem golf 1.0 etsi kullanmış ve hali hazırda vitara kullanan biri olarak yorum yapacak olursam tamamen farklı araçlar olduğunu düşünerek kullanmak lazım.

Biz alırken 4x4 tercih ettik ve şehir içi ağırlıklı ortalaması (kışlık lastikle )7.5 lt. Genelde düşük hızlarda yada yakın km kullanım bu şekilde.Bundan önce 1.2 tsi manuel leon varken aynı kullanımda kışlık varken 6,9/7 , yazlık varken 6,6/6,9 arası değişiyordu.1.0 golf dsg golf ile aynı şekilde 6,0/6,5 larda rahatça gezebiliyorum.
Yazın 1.0 sce clio5 ile 4 ayda 5 bin km ve hep gaza sonuna kadar basarak kullanmama rağmen ş içi 8 , ş dışı 7 yakıyordum.Kısaca silindir az iken araç zaten daha az yakmaya meyilli. Genel olarak önemlice trigerin yağ içinde çalışması hemde diğer bikaç problemlerden dolayı psa grubunun 1.200cc 3 silindirli yeni motoru pek övülmüyor ki zaten bu yüzden 2008 ve 4008 almadım. Ama şahsen genelde ş içi kullanma amaçlı golf tercih ederdim tabi suv ön planda değilse
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
809
Beğeniler
2,763
Yaş
44
İl
Bartın
Yakıt olarak saydıklarınızdan en az yakanı e hrv fakat teknik verilerinde bagajın 310 lt olduğu yazıyor yani clio 4 (300 lt) ile aynı sayılır. Vitaranın bagajı 375 lt ve geçende küçük bi işimiz vardı ve bagaja sığamayınca az daha satıyorduk arabayı .Ayrıca hem golf 1.0 etsi kullanmış ve hali hazırda vitara kullanan biri olarak yorum yapacak olursam tamamen farklı araçlar olduğunu düşünerek kullanmak lazım.

Biz alırken 4x4 tercih ettik ve şehir içi ağırlıklı ortalaması (kışlık lastikle )7.5 lt. Genelde düşük hızlarda yada yakın km kullanım bu şekilde.Bundan önce 1.2 tsi manuel leon varken aynı kullanımda kışlık varken 6,9/7 , yazlık varken 6,6/6,9 arası değişiyordu.1.0 golf dsg golf ile aynı şekilde 6,0/6,5 larda rahatça gezebiliyorum.
Yazın 1.0 sce clio5 ile 4 ayda 5 bin km ve hep gaza sonuna kadar basarak kullanmama rağmen ş içi 8 , ş dışı 7 yakıyordum.Kısaca silindir az iken araç zaten daha az yakmaya meyilli. Genel olarak önemlice trigerin yağ içinde çalışması hemde diğer bikaç problemlerden dolayı psa grubunun 1.200cc 3 silindirli yeni motoru pek övülmüyor ki zaten bu yüzden 2008 ve 4008 almadım. Ama şahsen genelde ş içi kullanma amaçlı golf tercih ederdim tabi suv ön planda değilse
Açıklama için teşekkür ederim. Güzel bilgiler içeriyor. Günümüzde her sıfır araçta sorun olabiliyor. Motor için ise sorun yapmıyorum. Periyodik bakımı 7-8 bin km de bir yapıyorum. Uzun süre kullanmam gerektiğinde 20 bin km de bir yağ süzgeci ve kayış kontrolü yaptıracağım. Amacım hibrid destekli bjr araca geçmek. E hrv daha baskın şimdilik. İkinci eli daha kuvvetli , bir golf gibi olmasa da suv olması cazip geliyor. ( SUV olmasını eşim istiyor:) ) . Bana kalsa golf tercih ederim. Bagaj olarak hepside yeterli olur. Üç kişilik bir aile için yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Bakalım kısmet, değişme niyetimiz var. Şu ekonomik şartlarda 2025 yazına kadar bekleyeceğim sanırım :)
 

escaba_tr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
393
Beğeniler
1,204
İl
Düzce
Açıklama için teşekkür ederim. Güzel bilgiler içeriyor. Günümüzde her sıfır araçta sorun olabiliyor. Motor için ise sorun yapmıyorum. Periyodik bakımı 7-8 bin km de bir yapıyorum. Uzun süre kullanmam gerektiğinde 20 bin km de bir yağ süzgeci ve kayış kontrolü yaptıracağım. Amacım hibrid destekli bjr araca geçmek. E hrv daha baskın şimdilik. İkinci eli daha kuvvetli , bir golf gibi olmasa da suv olması cazip geliyor. ( SUV olmasını eşim istiyor:) ) . Bana kalsa golf tercih ederim. Bagaj olarak hepside yeterli olur. Üç kişilik bir aile için yeterli olacaktır diye düşünüyorum. Bakalım kısmet, değişme niyetimiz var. Şu ekonomik şartlarda 2025 yazına kadar bekleyeceğim sanırım :)
@Erkan KOCAKAYA hocam, yazılarınızı okuduktan sonra özel değilse merak ettim, mevcut aracınızı neden satmak istiyorsunuz ? Sebep sadece yakıt ekonomisi mi? Başka olumsuz yada eksi yönleri ağır basan bir durum var mı? En azından sizin kullandığınız araçtan alma düşüncesi olanlar varsa bilgi sahibi olabilirler.

SM-S911B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

batikankodak

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2020
Mesajlar
470
Beğeniler
1,042
İl
Tekirdağ/Çorlu
Üç kişilik bir aile için yeterli olacaktır diye düşünüyorum
Kullanmaya bağlı yeterli olabilir, genelde tek nadiren 2 kişi kullanmaya rağmen suzukinin bagajının genişliğine sığamadık. Leon daha dar fakat daha yüksek olduğundan aynı valizi leona sığdırıyordum. Mecuren koltukları kapatıp üstüne koyduk.
Ha suzukinin şu güzelliği var , lastik boyu ( 4/5 parmak) karlı yolda olsun ciddi çamurda olsun daha hiç zorlanmanın z sini görmedim. Özellikle kötü yolda gayet başarılı buldum. Leonla kışlıklarla bahçemizin yolunda çamurda korkutuyordu fakat zorlanarak da olsa ilerleyebiliyordum.





Ne kadar belli oluyor bilmiyorum fakat kirlenmek güzeldir.
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
809
Beğeniler
2,763
Yaş
44
İl
Bartın
@Erkan KOCAKAYA hocam, yazılarınızı okuduktan sonra özel değilse merak ettim, mevcut aracınızı neden satmak istiyorsunuz ? Sebep sadece yakıt ekonomisi mi? Başka olumsuz yada eksi yönleri ağır basan bir durum var mı? En azından sizin kullandığınız araçtan alma düşüncesi olanlar varsa bilgi sahibi olabilirler.

SM-S911B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
escaba kardeşim merhaba. Yakıti sorun yapmıyorum. :) Hiç bir zaman da yapmadım. Aslında aracı satmamda ki en çok neden #citroen , #stellantis, #psa gruplarının araçlarının arkasinda durmaması. Örneğin; benim araç ve C4X lerde arka difüzör vidaları zamanla gevşeyip düşebiliyor. Bu konuda X olan araçlarda trafikte iken difüzörün düşmesi ve düşmek üzere olduğuna çok şahit olduk sosyal medya aracılığı ile. Citroen 2023 ekimden sonra üretilen C4ve X lere bu durumun önüne geçmek için bir parça montaj etmiş . Fotoğrafini bırakıyorum. Sonra bu konu ilk olarak X in vatsap grubunda sonra benim kurucusu olduğum " Yeni Citroen C4_C4X_É TÜRKİYE " adlı face deki grupta dile getirdik. Sonra genel merkezi arayıp durumu izah ettik. Sonra bjr kişiye garanti kapsamında ücretsiz montaj yapılmış. Bir kişiye yapılan herkese yapılması gerekir diye çok yere yazdık ve aradık. Sonra ben ve bjr iki arkadaş Ticaret Bakanlığına yazdık. Sonra Citroen garanti kapsamında "my Citroen" uygulaması üzerinden geri çağırma yapmaya başladı. X lere bu parça montaj yapılmaya başlandı ücretsiz. Ben tekrar aradım bizim difüzör de düşüyor. Ben sıfır aracin sürekli altını mi kontrol de edeyim diye.. medeni bir şekilde her defasında derdimi genel merkeze anlatıyorum. Bana her seferinde bu parça tanımlı değil fakat 7 bin olan parçayı 3 bin indirim yaparak montaj yaparız dediler. Hatta en son ki aramamda gideceğim bakımda 5 bin indirim verdiler. Yani kısacası eksik üretim kaynaklı bir parça için biz mücadele veriyoruz. Ben difüzör vidalarına iki tane fiber samun taktım, daha cikmaz. Ben çözüm urettim. Fakat yapılan ayrımcılığa karşıyım. İkinci en önemli nedeni bizim araçların 2021-2022 üretimlerinde kapılarında boya atma sorunu var. Bu sorunu 2023 üretimlerde çözdüklerini dile getirdiler. Bu konuda bjr çok davaları var. C5 ler mevzusuna hiç girmiyorum. Şimdi bir plastik parçada bu kadar uğraşıyorsak, boya sorununda ne olur bilinmez. Boya sorunu olur mu bilemem. Fakat ben fazlasıyla rahatsız oldum. Arabaya gelirsek fiyat performans aracıdır. Aynı fiyatlarda ki muadillerine göre çok konforlu ve geniş hacimlidir. Tasarım olarak farklı bir araç. İkinci eli ileride baya kuvvetli olur. Şimdi ben bu durumu her yerde anlatıyorum ki , insanlar Citroen e gittiklerinde bunu anlatsınlar. Araç alırken söylesinler. Bu tür eksiklerinde ne yaptıklarını öğrensinler. Belki ülkeye araç getirirken iki kere düşünürler. Bizim vatandaşımız hakkını aramaz, ne satsak alır, gözüyle bakmasınlar.

 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
809
Beğeniler
2,763
Yaş
44
İl
Bartın
Kullanmaya bağlı yeterli olabilir, genelde tek nadiren 2 kişi kullanmaya rağmen suzukinin bagajının genişliğine sığamadık. Leon daha dar fakat daha yüksek olduğundan aynı valizi leona sığdırıyordum. Mecuren koltukları kapatıp üstüne koyduk.
Ha suzukinin şu güzelliği var , lastik boyu ( 4/5 parmak) karlı yolda olsun ciddi çamurda olsun daha hiç zorlanmanın z sini görmedim. Özellikle kötü yolda gayet başarılı buldum. Leonla kışlıklarla bahçemizin yolunda çamurda korkutuyordu fakat zorlanarak da olsa ilerleyebiliyordum.





Ne kadar belli oluyor bilmiyorum fakat kirlenmek güzeldir.
Suzuki Vitara ilk olarak hibrid destekli almak istediğim araçlardan biri idi. Son 7-8 aydır araç konusunda ki bakışım değiştiği için sıfır veya km 10 binin altında araç alıp en fazla iki yıl kullanıp satmak. Tabiki bu durum biraz ekonomi gerektiriyor. Bende günde en az çift mesai yaparak bu konforu devam ettirmek istiyorum. Bunu da ikinci eli kuvvetli olan araçlar ile yapabilirim. Daha önceki aracımi 6 yıl kullandım. Her şeyini neredeyse kendim yapardim. Beni aşan bjr sorun olunca sanayiye gidip usta ile beraber yapardık. Parçayı kendim bulup ustanın malzemelerini kullanmışligim çoktur. Bu hobiyi atlayıp, şimdi dertay hobisine daldık :) . Bakalım zaman ne gösterecek, belki şartlar bu aracım ile devam etmemi gerektirebilir. Şimdilik böyle niyetlerim var fajat her şey zamanla değişebiliyor. Hayat bazen insana beklemediği şeyleri getirebiliyor. Önce sağlık, huzur deyip yine çalışmaya devam diyoruz:)
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
809
Beğeniler
2,763
Yaş
44
İl
Bartın
Kullanmaya bağlı yeterli olabilir, genelde tek nadiren 2 kişi kullanmaya rağmen suzukinin bagajının genişliğine sığamadık. Leon daha dar fakat daha yüksek olduğundan aynı valizi leona sığdırıyordum. Mecuren koltukları kapatıp üstüne koyduk.
Ha suzukinin şu güzelliği var , lastik boyu ( 4/5 parmak) karlı yolda olsun ciddi çamurda olsun daha hiç zorlanmanın z sini görmedim. Özellikle kötü yolda gayet başarılı buldum. Leonla kışlıklarla bahçemizin yolunda çamurda korkutuyordu fakat zorlanarak da olsa ilerleyebiliyordum.





Ne kadar belli oluyor bilmiyorum fakat kirlenmek güzeldir.
Suzuki Vitara ilk olarak hibrid destekli almak istediğim araçlardan biri idi. Son 7-8 aydır araç konusunda ki bakışım değiştiği için sıfır veya km 10 binin altında araç alıp en fazla iki yıl kullanıp satmak. Tabiki bu durum biraz ekonomi gerektiriyor. Bende günde en az çift mesai yaparak bu konforu devam ettirmek istiyorum. Bunu da ikinci eli kuvvetli olan araçlar ile yapabilirim. Daha önceki aracımi 6 yıl kullandım. Her şeyini neredeyse kendim yapardim. Beni aşan bjr sorun olunca sanayiye gidip usta ile beraber yapardık. Parçayı kendim bulup ustanın malzemelerini kullanmışligim çoktur. Bu hobiyi atlayıp, şimdi dertay hobisine daldık :) . Bakalım zaman ne gösterecek, belki şartlar bu aracım ile devam etmemi gerektirebilir. Şimdilik böyle niyetlerim var fajat her şey zamanla değişebiliyor. Hayat bazen insana beklemediği şeyleri getirebiliyor. Önce sağlık, huzur deyip yine çalışmaya devam diyoruz:)
 

escaba_tr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
13 Kas 2019
Mesajlar
393
Beğeniler
1,204
İl
Düzce
escaba kardeşim merhaba. Yakıti sorun yapmıyorum. :) Hiç bir zaman da yapmadım. Aslında aracı satmamda ki en çok neden #citroen , #stellantis, #psa gruplarının araçlarının arkasinda durmaması. Örneğin; benim araç ve C4X lerde arka difüzör vidaları zamanla gevşeyip düşebiliyor. Bu konuda X olan araçlarda trafikte iken difüzörün düşmesi ve düşmek üzere olduğuna çok şahit olduk sosyal medya aracılığı ile. Citroen 2023 ekimden sonra üretilen C4ve X lere bu durumun önüne geçmek için bir parça montaj etmiş . Fotoğrafini bırakıyorum. Sonra bu konu ilk olarak X in vatsap grubunda sonra benim kurucusu olduğum " Yeni Citroen C4_C4X_É TÜRKİYE " adlı face deki grupta dile getirdik. Sonra genel merkezi arayıp durumu izah ettik. Sonra bjr kişiye garanti kapsamında ücretsiz montaj yapılmış. Bir kişiye yapılan herkese yapılması gerekir diye çok yere yazdık ve aradık. Sonra ben ve bjr iki arkadaş Ticaret Bakanlığına yazdık. Sonra Citroen garanti kapsamında "my Citroen" uygulaması üzerinden geri çağırma yapmaya başladı. X lere bu parça montaj yapılmaya başlandı ücretsiz. Ben tekrar aradım bizim difüzör de düşüyor. Ben sıfır aracin sürekli altını mi kontrol de edeyim diye.. medeni bir şekilde her defasında derdimi genel merkeze anlatıyorum. Bana her seferinde bu parça tanımlı değil fakat 7 bin olan parçayı 3 bin indirim yaparak montaj yaparız dediler. Hatta en son ki aramamda gideceğim bakımda 5 bin indirim verdiler. Yani kısacası eksik üretim kaynaklı bir parça için biz mücadele veriyoruz. Ben difüzör vidalarına iki tane fiber samun taktım, daha cikmaz. Ben çözüm urettim. Fakat yapılan ayrımcılığa karşıyım. İkinci en önemli nedeni bizim araçların 2021-2022 üretimlerinde kapılarında boya atma sorunu var. Bu sorunu 2023 üretimlerde çözdüklerini dile getirdiler. Bu konuda bjr çok davaları var. C5 ler mevzusuna hiç girmiyorum. Şimdi bir plastik parçada bu kadar uğraşıyorsak, boya sorununda ne olur bilinmez. Boya sorunu olur mu bilemem. Fakat ben fazlasıyla rahatsız oldum. Arabaya gelirsek fiyat performans aracıdır. Aynı fiyatlarda ki muadillerine göre çok konforlu ve geniş hacimlidir. Tasarım olarak farklı bir araç. İkinci eli ileride baya kuvvetli olur. Şimdi ben bu durumu her yerde anlatıyorum ki , insanlar Citroen e gittiklerinde bunu anlatsınlar. Araç alırken söylesinler. Bu tür eksiklerinde ne yaptıklarını öğrensinler. Belki ülkeye araç getirirken iki kere düşünürler. Bizim vatandaşımız hakkını aramaz, ne satsak alır, gözüyle bakmasınlar.

Hocam bende zaten sırf yakıt için araç satmayı düşünmediğinizi tahmin etmiştim, o yüzden başka sebepleri de merak ettim. Eski bir c4 kullanıcısı olarak yeni kasalarının tasarımını hiç beğenmemiştim, sizin gibi samimi kullanıcıyı da görünce detayları merak ettim..demek ki citroen artık malzeme de kaliteyi iyice düşürmüş. Umarım gönlünüze göre bir araç bulursunuz

SM-S911B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
809
Beğeniler
2,763
Yaş
44
İl
Bartın
Hocam bende zaten sırf yakıt için araç satmayı düşünmediğinizi tahmin etmiştim, o yüzden başka sebepleri de merak ettim. Eski bir c4 kullanıcısı olarak yeni kasalarının tasarımını hiç beğenmemiştim, sizin gibi samimi kullanıcıyı da görünce detayları merak ettim..demek ki citroen artık malzeme de kaliteyi iyice düşürmüş. Umarım gönlünüze göre bir araç bulursunuz

SM-S911B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Araç ile ilgili başka merak ettiğiniz bir şey varsa face deki grubuma dahil olmanızı isterim. Hatta etrafınızdaki herkese grubu önerebilirsinjz. Her şeyi yazıyorum grupta. Grubu kurmadaki esas amaçlarımızdan biri de araçlar ile ilgili birjsi birşey öğrenmek istediğinde iyisiyle kötüsüyle herşeyi bulabilecegi bjr sayfa olsun dedik. Buradan şu sonucu çıkaranlar da var. Araçları kotulersek ikinci eli zayıf olur , kim alacak gibi. Bende şunu diyorum; "" kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi başkasına nasıl yaparsın "" . Zaten almak isteyen alır. Almak istemeyen almaz. Ben tasarım olarak beğeniyorum. Başkası beğenmeyebilir. Meşhur bir söz vardır , zevkler ve renkler tartışılmaz diye. Bugün insanlar 2 milyon verip Tiguan alıyor. Koltuğu manuel hareket ettiriyor. 1.5 milyon verip tiggo 8 alıyor, koltuğu kendisi hareket ediyor... Bunun gibi bjr durum. Bizim araçlarinda taliplisi olur ve olacaktır.