Sohbet- Muhabbet Faslı

Brindabella

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
1,257
Beğeniler
3,057
Öne çıkan konu #1,921
onu alıp satacağım başka yağ kullanacağım demiştin son konuştuğumuzda. Hatta liqui nasıl diye sormuştun konuşmuştuk. Ne oldu ki dandik yağa karar kıldın :)
Onu alıp satacağım dedim yağ servisin yağı. Hatta Liqui de niyetim vardı gerek kalmadı. Liqui kullananlara hayırlı olsun. Ben @Nobran ın da tavsiye ettiği dandik yağı kullanacağım. Yağ konusunda teferruhata başlarsak konu sabaha kadar bitmez o yüzden gerek yok.:)
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,232
Beğeniler
10,394
İl
İstanbul
Onu alıp satacağım dedim yağ servisin yağı. Hatta Liqui de niyetim vardı gerek kalmadı. Liqui kullananlara hayırlı olsun. Ben @Nobran ın da tavsiye ettiği dandik yağı kullanacağım. Yağ konusunda teferruhata başlarsak konu sabaha kadar bitmez o yüzden gerek yok.:)
Tamam servisin yağı gm yağ zaten, onu bakımda alıp liqui koyduracağım bi deneyeyim bakayım falan demiştin orada konuştuğumuzda. Arada fiyat farkı pek yok 300 lira falan alıyorlar gm yağa da. Tercih meselesi.

Hatta şöyle söyleyeyim shell yağları bile bence daha iyi. Testlerde shell ciddi performans gösteriyor. Hyundai de memnundum, bahsettiğim ses 12k dan aşağı başlamıyordu ve opele göre daha çok şehir içi kullanıyordum :)
 

Brindabella

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
1,257
Beğeniler
3,057
Tamam servisin yağı gm yağ zaten, onu bakımda alıp liqui koyduracağım bi deneyeyim bakayım falan demiştin orada konuştuğumuzda. Arada fiyat farkı pek yok 300 lira falan alıyorlar gm yağa da. Tercih meselesi.

Hatta şöyle söyleyeyim shell yağları bile daha iyi. Testlerde shell ciddi performans gösteriyor. Hyundai de memnundum
Servisin yağı Mobil varil varmış ellerinde.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Benim araba 8 bindeyken de aynı sesi yapıyordu, şuan 34 binde. Sıfır motora sıfır yağ koyuluyor 8 bin sonra hırıltı başlıyor, ikinci bakımda da aynı değişen bir şey yok.. Eski yağdan değil yani bendeki problem. Engine flush iyidir ama yağ çok önemli, istediğin kadar temizlesen de yeni motor taksan da bazı yağlar özelliğini erken kaybediyor.

Sonuç olarak opelin orjinal gm yağı biraz dandik demek istiyorum :)
Servisler lukoil kullanıyor onun kötü olduğu konusunda hem fikiriz zaten serviste konulan yağdan hiç kullanmadım kullanmam da arabamda bunu bildiğim için.

Motor içi temizlik yapılırsa yeni yağın dayanımı artar, kötü yağda ses 8 binde gelmez de bu sefer 10 binde gelir. Motor içi temizlik yapılmadan kaliteli yağ konursa da eski yağdan arta kalanlar yeni yağa karışır ve 15 binde gelecek ses bu sefer 13 binde gelir.

Motorun içinde eski yağdan arta kalanlar yeni yağın dayanımını azaltır. Engine flushdaki amaç da motor içerisindeki yağı çözüp daha akışkan hale getirerek eski yağı daha fazla boşaltmaktır Karter tapasını takmadan 2 gün açık beklet altına da pet şişe koy, pet şişenin en az yarısı kadar yağ akar. Peki serviste yağı kaç dakikada değişiyorlar? İşlem süresi bellidir 2 gün senin arabanı liftte bekletmezler. O akan yağdı peki, krank ve biyelde hatta karterde balçıklaşıp yapışan yağı nasıl uzaklaştıracaksın? Yeni yağ koyunca da o balçık çözülür karışır, peki tüm bu eski yağ zaten kullanılmış bir yağ olduğu için yeni yağı da bozmaz mı?

2 tip gm yağı var birisi alman malı orijinal gm, diğeri oradan oraya taşımakla uğraşmayalım diye lukoile üretim izni verdikleri gm yağ. Ben Emre'ye alman malı olan gm yağı tavsiye ettim lukoil yağı kullanmayacak. Servislerde kullanılan yağ orijinal gm değil yani. Servisler zaten varille aldıkları için hem bir nevi açık yağ hem de kim bilir ne zaman üretildi belli değil.
 

Brindabella

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
1,257
Beğeniler
3,057
mobile niyetlenmiştim kullanan herkes memnun, hayırlısı olsun. Brnim dandik dediğim yağ gm yagı, orjinal. servis yağıdır. Hemen kızmana gerek yok yani mobile laf attıgımız yok abi :)
Yok canım ne kızacam. Her söylediğim şeyi kızmak darılmak anlayacaksanız işimiz var. Sohbet ediyoruz :)
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,232
Beğeniler
10,394
İl
İstanbul
Servisler lukoil kullanıyor onun kötü olduğu konusunda hem fikiriz zaten serviste konulan yağdan hiç kullanmadım kullanmam da arabamda bunu bildiğim için.

Motor içi temizlik yapılırsa yeni yağın dayanımı artar, kötü yağda ses 8 binde gelmez de bu sefer 10 binde gelir. Motor içi temizlik yapılmadan kaliteli yağ konursa da eski yağdan arta kalanlar yeni yağa karışır ve 15 binde gelecek ses bu sefer 13 binde gelir.

Motorun içinde eski yağdan arta kalanlar yeni yağın dayanımını azaltır. Engine flushdaki amaç da motor içerisindeki yağı çözüp daha akışkan hale getirerek eski yağı daha fazla boşaltmaktır Karter tapasını takmadan 2 gün açık beklet altına da pet şişe koy, pet şişenin en az yarısı kadar yağ akar. Peki serviste yağı kaç dakikada değişiyorlar? İşlem süresi bellidir 2 gün senin arabanı liftte bekletmezler. O akan yağdı peki, krank ve biyelde hatta karterde balçıklaşıp yapışan yağı nasıl uzaklaştıracaksın? Yeni yağ koyunca da o balçık çözülür karışır, peki tüm bu eski yağ zaten kullanılmış bir yağ olduğu için yeni yağı da bozmaz mı?

2 tip gm yağı var birisi alman malı orijinal gm, diğeri oradan oraya taşımakla uğraşmayalım diye lukoile üretim izni verdikleri gm yağ. Ben Emre'ye alman malı olan gm yağı tavsiye ettim lukoil yağı kullanmayacak. Servislerde kullanılan yağ orijinal gm değil yani. Servisler zaten varille aldıkları için hem bir nevi açık yağ hem de kim bilir ne zaman üretildi belli değil.
Hocam katılıyorum hepsi doğrudur eski yağ yeniyi bozar illaki de, arabayı sıfır aldık 8 binde yaptı, eski yağ olayı olmadı Fabrikanın koyduğu yağ da gm değil mi? Fabrika ne koyduysa onda da erkenden hırıltılar başlıyor. O yüzden gm yağa güvenim kalmadı benim. Bide ben işe gidip gelen insan değilim fazla trafiğe girmem, girsem değil 8 de belki 4-5 binde başlayacak. O yüzden liqui moly tercih ettim bakalım bu nasıl olacak bi deneyeyim dedim şuan memnunum
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,665
Beğeniler
5,791
Yaş
24
İl
Denizli
Kilometreyi bakım için sormadım Sercan, en son paragrafta yazacaklarım için sormuştum :) Firmaların bakımları hem kilometreye hem de yıla göre belirlendiği için hangisi önce dolarsa o zaman bakım yapılmalı zaten. Ha bir de tolerans payı var tabi ki aracının kılavuzunda bunların hepsi yazmalı. Yazmıyorsa da gerekirse programı var oradan bakar söylerim kesin bilgiyi. Şimdi net olarak emin değilim ama kullandığım Opel' de 15 bin bakımını 1000-1500 kilometre ya da 1 ay falan esnetebiliyorsun tabi ki bu esnetme payı her seferinde tekrarlanan bir alışkanlık olmamalı. Şu da var ki sonuçta motor o kadar narin bir makine değil ama bugün bakımlı olması, aslında yarın için yatırım yapmak demek. Bugün bakımsız binersin bir şey olmaz ama yarın revizyonu için masraf edersin demek istedim.


Çenem düştü gene. Lafı uzatmadan, kilometreyi neden sordum onu söyleyeyim. Senin ona artık bir motor içi temizlik yapma zamanın gelmiş carbon cleanden söz etmiyorum, o iş benim aklıma pek yatmadı enjektör temizleyici kullanıyorum onun yerine. Düzenli olarak kullanıyorum hatta özellikle uzun yolda kullanıyorum. Engine flush' dan söz ediyorum. Eski yağ, her zaman az miktarda da olsa her zaman içeride kalır. O eski yağ, yeni yağ ile karışır ve yeni yağı bozar. Engine flush yaparsan eski yağ hem daha bir akışkan bir hale gelir eskisine nazaran daha fazla boşalır hem de motorun içindeki hareketli parçalarda birikip katılaşan yağı sökerek oralarda yeni yağın rahat çalışmasını sağlar.


Diğer türlü, dünyanın en iyi yağı hangisi ise onu koy bakım zamanı gelmeden özelliğini eski yağ yüzünden daha erken yitireceği için gene hırıltıyı zaman içinde duyarsın, ama engine flush dan sonra piyasadaki aracına uygun en kötü yağı da alsan sonuçta içi temiz bir motor olacağı için o yağ seni memnun eder. Olay burada yeni konan yağın kalitesinden ziyade, eski yağı mümkün mertebe olabilecek en fazla şekilde boşaltabilmekte kısaca.
Evet abi dediğin gibi Fiatlarda da farklı 10 bin ve sanırsam 3 4 yıl gibi bir süre veriyorlar. Biz zaten maksimum 2 yılda 10bini doldurduğumuz için süre yerine kilometreyi tercih ediyoruz. :)

Yok abi estağfurullah senin ellerinde resmen bilgiler akıyor. :) Sanayiyi gezsem bu kadar bilgi edinemem herhalde. :gulumsemex:

Ben de Engine Flus benzeri bir şey almayı düşünüyordum konuyu açman iyi oldu abi teşekkürler. :)

O zaman esas fark ikinci yağ bakımında belli olucak.

Abim çok teşekkür ederim bu kadar bilgiye helal olsun valla.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Hocam katılıyorum hepsi doğrudur eski yağ yeniyi bozar illaki de, arabayı sıfır aldık 8 binde yaptı, eski yağ olayı olmadı Fabrikanın koyduğu yağ da gm değil mi? Fabrika ne koyduysa onda da erkenden hırıltılar başlıyor. O yüzden gm yağa güvenim kalmadı benim. Bide ben işe gidip gelen insan değilim fazla trafiğe girmem, girsem değil 8 de belki 4-5 binde başlayacak. O yüzden liqui moly tercih ettim bakalım bu nasıl olacak bi deneyeyim dedim şuan memnunum
Fabrikanın koyduğu yağ gm doğru ama o 5w30 değil farklı bir numarası var ama şu an unuttum. Ayrıca o yağın ilk 1000 kilometre ya da ilk 5000 kilometre sonra değişmesi gerekiyor rutin bakım kilometresi beklenmeden. Bununla ilgili yazılı bir kaynağın elimde olması gerekiyordu, ama şu an bulamadım. Bulursam mutlaka paylaşırım. Bizim servisler alman malı gm yağ kullanmıyor eğer ona orijinal gm diyen varsa yanlış biliyorlar çünkü İzmirde fabrikası olan lukoilden çıkıyor. Bu gm in yağı ise direkt almanyadan geliyor şişe renkleri farklı olduğu için bilen birisi hangisi Türk hangisi Alman bilir ama Alman malı olanı piyasada pek bilinmez. Zor bulunur bazı firmalar da istek üzerine getirir ya da çok az bir stoğu olur. Parçacılar arasında bile bilmeyeni çok yani.

Bizim araçlarda bakım periyodu 1 yıl/15.000km Almanya'da ise 1 yıl/30.000km. Almanya'dan gelen yağın bu bağlamda zaten Almanya'daki arabalarda 30.000 km dayanması gerekiyor. Liqui Moly'nin etiketinde de 30.000 yazıyor ama Avrupa ülkeleri için standart basılıyor o etiketler. Bizimle alakası yok yani bizde de 30.000 gitmiyor. Ülkedeki yakıt, hava ve trafik kalitesi yüzünden burada tabi ki o süreyi sağlıklı bir şekilde göremeyiz ama Almanya'dan gelen yağın da ilk sürüş hariç 8000km sonra bozulması mümkün değil yoksa oradaki adamlarda da o yağ 8 bin km sonra sıkıntı çıkarsa 30 bin olması için daha 22 bin km si var, Opeli orada çoktan ateşe verirlerdi. Belki motorunda bir sorun olabilir belki yakıt kalitesi ile alakalıdır bakmadan incelemeden bir şey demek imkansız.

Benim arabam da 8 yaşında ve 146 bin km de ancak henüz yağa bağlı motordan ya da iticilerden bir ses bir hırıltı henüz daha gelmedi. Sadece bir kere mobil 1 kullandım onda da yağ eksilmesi geldi başıma direkt döktüm ama ne liqui moly yağ kullandım ne de Alman gm kullandım soracak olursan. Bir kere mobil 1 hariç dersek geri kalanda sadece motul kullandım. 2 3 bakımda bir de o anki ruh halime göre engine flush yapıyorum.
 

Ozgur_gs_91

Profesyonel Detaycı
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
1,891
Beğeniler
2,704
İl
Kocaeli
Evet abi dediğin gibi Fiatlarda da farklı 10 bin ve sanırsam 3 4 yıl gibi bir süre veriyorlar. Biz zaten maksimum 2 yılda 10bini doldurduğumuz için süre yerine kilometreyi tercih ediyoruz. :)

Yok abi estağfurullah senin ellerinde resmen bilgiler akıyor. :) Sanayiyi gezsem bu kadar bilgi edinemem herhalde. :gulumsemex:

Ben de Engine Flus benzeri bir şey almayı düşünüyordum konuyu açman iyi oldu abi teşekkürler. :)

O zaman esas fark ikinci yağ bakımında belli olucak.

Abim çok teşekkür ederim bu kadar bilgiye helal olsun valla.
1 yıl veya km verilir. Hangisi önce dolarsa diye. Yağlar maksimum km dolmasa bile 1 yılda değişir. 2-3-4 yıl gibi bişi olmaz.
 

afkazankayaa

Usta Detaycı
Üye
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
459
Beğeniler
1,103
İl
Kırşehir
Valla abi inan bilmiyorum ancak 2 yılda bir 10 bini doldurduğumuz için 2 yolda değiştiriyoruz.
Aman sakın bir yılı geçirmeyin lütfen. Araç ne olursa olsun özellikle Türkiye koşullarında marka farketmezsiniz bu işin standardizasyonu 15.000 / 1 yıl parametreleri. Hangi parametre sağlandıysa ona göre değişim mutlaka yapılmalı. Hele 2, 3 ve 4 çok tehlikeli Rakamlar. O kadar detay yapıyoruz bir sürü emek veriyoruz maddi ve manevi, ama hepsinden önemlisi aracımızın beyni/kalbi artık nasıl adlandırmak istersek. Ben ömrü hayatımda yıllık 12 bini deviremedim. Ama senede iki kere yağ ve yağ filtremi değişirim. 2000 km de olsa değişiyorum 6 ayı doldurunca. Buna rağmen motor içindeki kurumlaşmanın önüne tamamen geçemiyorsunuz. Bir Seneyi geçirmemeye gayret edin Sercan hocam, yazık günah.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Valla abi inan bilmiyorum ancak 2 yılda bir 10 bini doldurduğumuz için 2 yolda değiştiriyoruz.
https://otomobil.fiat.com.tr/conten...iyodikbakim/periyordik-bakim-tablosu-ocak.pdf

Sercan bu pdf dosyasını detaylıca bir incele istersen. Hangi kilometrede veya araç kaç yaşındayken neyin değişmesi, neyin kontrol edilmesi gerektiği gibi konular detaylıca açıklanmış. Burada yazanların bazılarını yetkili servis bile yapmaz ama ona dikkat et gerekirse bunun bir çıktısını al başında dur. Check list gibi falan kullanabilirsin. Örnek olarak aks körüğü deforme olunca 100 liralık körüğü yenilemek yerine körük yırtılsın da aks kafasına toz toprak girip kırılınca onu değişiriz diye düşünürler. Başka bir örnek de kendi arabamdan vereyim. Kapı kilitlerinin her bakımda sprey yağ ile yağlanması gerektiği kitapta yazar ama yetkili servis yağlamaz ben yağlayanını 8 yıldır görmedim duymadım ama yağsız kalan kapı kilidi 2-3 sene sonra adaya 3 evetle veda eder. Bu sefer de kapılar kilitlenmez. Yağsız kalan kapı kilidinin 2-3 yıl içinde bozulması Corsalarda kronik arıza mı oldu peki şimdi? Yoksa en büyük kronik problem ta en başından beri bizim okumayı sevmemiz miydi? Kilit 350 lira, en az 150 de işçilik alırlar etti mi 500? Kapı döşemesi sökülürken muhtemelen acele edip tırnakları da kırarlarsa trim sesi hoş geldi sefa getirdi :) Bir kutu sprey yağ 30 40 lira öteki taraftan. Bizim insanımız torpidoda duran kitabı akşam eve getirip okumayı, 30 yıllık ustayım diyenin lafına karşı tercih etmediği için yetkili servis bakımlı diye satılsa bile güven vermediği için ikinci el araba almaktan korkuyorum.

Bu arada yukarıdaki pdf' i "bilmiyorum" dediğin için paylaşmak istedim. Çünkü bu satırları çekine çekine yazıyorum. bakım ve yağ gibi konularda sessiz kalmayı tercih ederim. Doğru bir tanedir ama tercih damak zevki gibidir, sınırsızdır. İstersen 10 yılda bir bakıma sok istersen her 1000km de bir bakıma sok, istersen 10 numara yağ kullan istersen hava filtresi yerine atlet koy araba senin sonuçta :) Ünlü filozof ne diyordu "Herkesin hayatına kimse karışamaz" :deli:
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,232
Beğeniler
10,394
İl
İstanbul
Fabrikanın koyduğu yağ gm doğru ama o 5w30 değil farklı bir numarası var ama şu an unuttum. Ayrıca o yağın ilk 1000 kilometre ya da ilk 5000 kilometre sonra değişmesi gerekiyor rutin bakım kilometresi beklenmeden. Bununla ilgili yazılı bir kaynağın elimde olması gerekiyordu, ama şu an bulamadım. Bulursam mutlaka paylaşırım. Bizim servisler alman malı gm yağ kullanmıyor eğer ona orijinal gm diyen varsa yanlış biliyorlar çünkü İzmirde fabrikası olan lukoilden çıkıyor. Bu gm in yağı ise direkt almanyadan geliyor şişe renkleri farklı olduğu için bilen birisi hangisi Türk hangisi Alman bilir ama Alman malı olanı piyasada pek bilinmez. Zor bulunur bazı firmalar da istek üzerine getirir ya da çok az bir stoğu olur. Parçacılar arasında bile bilmeyeni çok yani.

Bizim araçlarda bakım periyodu 1 yıl/15.000km Almanya'da ise 1 yıl/30.000km. Almanya'dan gelen yağın bu bağlamda zaten Almanya'daki arabalarda 30.000 km dayanması gerekiyor. Liqui Moly'nin etiketinde de 30.000 yazıyor ama Avrupa ülkeleri için standart basılıyor o etiketler. Bizimle alakası yok yani bizde de 30.000 gitmiyor. Ülkedeki yakıt, hava ve trafik kalitesi yüzünden burada tabi ki o süreyi sağlıklı bir şekilde göremeyiz ama Almanya'dan gelen yağın da ilk sürüş hariç 8000km sonra bozulması mümkün değil yoksa oradaki adamlarda da o yağ 8 bin km sonra sıkıntı çıkarsa 30 bin olması için daha 22 bin km si var, Opeli orada çoktan ateşe verirlerdi. Belki motorunda bir sorun olabilir belki yakıt kalitesi ile alakalıdır bakmadan incelemeden bir şey demek imkansız.

Benim arabam da 8 yaşında ve 146 bin km de ancak henüz yağa bağlı motordan ya da iticilerden bir ses bir hırıltı henüz daha gelmedi. Sadece bir kere mobil 1 kullandım onda da yağ eksilmesi geldi başıma direkt döktüm ama ne liqui moly yağ kullandım ne de Alman gm kullandım soracak olursan. Bir kere mobil 1 hariç dersek geri kalanda sadece motul kullandım. 2 3 bakımda bir de o anki ruh halime göre engine flush yapıyorum.
Değerli bilgiler için teşekkür ediyorum, ilk yağın 5-30 olmayacağı hiç aklıma gelmemişti. Motor yeni olduğu için alışma devresinde daha kalın yağ koyuyorlar demek ki yani öyle anladım. Mecbur kaldık garantisi var diye servise gittik demek ki lukoil üretimi yağ kullanmışız gm diye :) Her ne kullanıyorlarsa gerçekten kalitesiz ve kısa ömürlü. Ben motoru dinlerim, baktım sesi hoşuma gitmiyor doğru bakıma. Daha 15 binleri falan göremedim haliyle, şimdi liqui ile görmeyi en azından yaklaşmayı umuyorum bakalım ne kadar gidecek :)
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,665
Beğeniler
5,791
Yaş
24
İl
Denizli
Aman sakın bir yılı geçirmeyin lütfen. Araç ne olursa olsun özellikle Türkiye koşullarında marka farketmezsiniz bu işin standardizasyonu 15.000 / 1 yıl parametreleri. Hangi parametre sağlandıysa ona göre değişim mutlaka yapılmalı. Hele 2, 3 ve 4 çok tehlikeli Rakamlar. O kadar detay yapıyoruz bir sürü emek veriyoruz maddi ve manevi, ama hepsinden önemlisi aracımızın beyni/kalbi artık nasıl adlandırmak istersek. Ben ömrü hayatımda yıllık 12 bini deviremedim. Ama senede iki kere yağ ve yağ filtremi değişirim. 2000 km de olsa değişiyorum 6 ayı doldurunca. Buna rağmen motor içindeki kurumlaşmanın önüne tamamen geçemiyorsunuz. Bir Seneyi geçirmemeye gayret edin Sercan hocam, yazık günah.
Nobran abimin attığı linki inceliyeceğim abi, artık yağda da detaycı olacağım. :) Öneri için teşekkürler.
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,665
Beğeniler
5,791
Yaş
24
İl
Denizli
https://otomobil.fiat.com.tr/conten...iyodikbakim/periyordik-bakim-tablosu-ocak.pdf

Sercan bu pdf dosyasını detaylıca bir incele istersen. Hangi kilometrede veya araç kaç yaşındayken neyin değişmesi, neyin kontrol edilmesi gerektiği gibi konular detaylıca açıklanmış. Burada yazanların bazılarını yetkili servis bile yapmaz ama ona dikkat et gerekirse bunun bir çıktısını al başında dur. Check list gibi falan kullanabilirsin. Örnek olarak aks körüğü deforme olunca 100 liralık körüğü yenilemek yerine körük yırtılsın da aks kafasına toz toprak girip kırılınca onu değişiriz diye düşünürler. Başka bir örnek de kendi arabamdan vereyim. Kapı kilitlerinin her bakımda sprey yağ ile yağlanması gerektiği kitapta yazar ama yetkili servis yağlamaz ben yağlayanını 8 yıldır görmedim duymadım ama yağsız kalan kapı kilidi 2-3 sene sonra adaya 3 evetle veda eder. Bu sefer de kapılar kilitlenmez. Yağsız kalan kapı kilidinin 2-3 yıl içinde bozulması Corsalarda kronik arıza mı oldu peki şimdi? Yoksa en büyük kronik problem ta en başından beri bizim okumayı sevmemiz miydi? Kilit 350 lira, en az 150 de işçilik alırlar etti mi 500? Kapı döşemesi sökülürken muhtemelen acele edip tırnakları da kırarlarsa trim sesi hoş geldi sefa getirdi :) Bir kutu sprey yağ 30 40 lira öteki taraftan. Bizim insanımız torpidoda duran kitabı akşam eve getirip okumayı, 30 yıllık ustayım diyenin lafına karşı tercih etmediği için yetkili servis bakımlı diye satılsa bile güven vermediği için ikinci el araba almaktan korkuyorum.

Bu arada yukarıdaki pdf' i "bilmiyorum" dediğin için paylaşmak istedim. Çünkü bu satırları çekine çekine yazıyorum. bakım ve yağ gibi konularda sessiz kalmayı tercih ederim. Doğru bir tanedir ama tercih damak zevki gibidir, sınırsızdır. İstersen 10 yılda bir bakıma sok istersen her 1000km de bir bakıma sok, istersen 10 numara yağ kullan istersen hava filtresi yerine atlet koy araba senin sonuçta :) Ünlü filozof ne diyordu "Herkesin hayatına kimse karışamaz" :deli:
Abi benimde babam sağolsun sıfır arabayı sırf kullanıcı sıkıntılarından tercih ediyor. Yoksa oda 2.el alma taraftarı. :) Bende arabayı en güzel şekilde bakmak istiyorum ve deniyorum. :) Artık brnde yağcıyım. :D

Abim bakalım bende artık filrelerin kalitesine kadar dikkat edip alıcağım. :)

Bu değerli bilgiler için çok ama çok teşekkür ederim. :)
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
@Nobran hocam, @Berkay Hocam filtre seti markası olarak hangi markayı kullanıyorsunuz?

Filtron marka hakkında yorumunuz var mıdır?
Gm logolu hava filtresi ve polen filtresinin üreticisi mann, gene gm logolu yağ filtresi ise hengst marka. Ben ise hepsini mann alıyorum. Bir sıkıntısını görmedim. Ucuza orijinal denk getirirsem sırf logo sevdasına gm set alırım ama.
 

EKU

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
7 Nis 2020
Mesajlar
575
Beğeniler
974
Yaş
38
İl
Bolu
Gm logolu hava filtresi ve polen filtresinin üreticisi mann, gene gm logolu yağ filtresi ise hengst marka. Ben ise hepsini mann alıyorum. Bir sıkıntısını görmedim. Ucuza orijinal denk getirirsem sırf logo sevdasına gm set alırım ama.
Çok teşekkürler hocam ben en son bosch marka aldım. Filtron markada uygun fiyatlı. Daha ucuz filtre seti kullanmanın ne gibi zararı olur?