Başrollerini benim ve aslanımın paylaştığı "Dikkat Detay İçerir" uyarılı konusundan herkese merhaba Tam iki hafta önce açtığım konumda bahsetmiştim aslında.
Malum havalar ısındı. ben de eşimden izni kopartınca doğru yıkamacının yolunu tuttum. Dile kolay 7 saat harcadım. İzin almadan olmuyor. Evli olan abilerim arkadaşlarım beni anlayacaklardır.
Neyse, hemen başlayalım. Jant ve lastik takımlarımız temizdi. Kış girişinde detaylıca yıkamıştım. Evin kapalı balkonunda saklayınca hiç kirlenmediler. 6. kattan asansör ile hepsini aracın yanına indirip bagaja yükleyerek işe başladım. C sınıfı hatchback deyip geçmeyin. 4 Adet 225-45-17 ebatında jant lastik alıyor
Diğer ekipmanlarımız doğal olarak aracın içinde duruyorlar. Yeni aldığım kriko sehpasını kullandım. Çok da memnun kaldım. Ancak ön lastikleri havaya kaldırdığımda kriko sehpasını koyacak yer bulamadım. Aracın ön kısmında kriko veya lift için bırakılan destek kısımları çok dar: Aynı anda hem kriko hem de kriko sehpası yan yana sığmadılar. Aracın alt kısmında bu sehpayı koyabileceğim başka uygun yer neresi bilen varsa yazsın lütfen:
Oto yıkamaya geldik. Lastikleri indirdik araçtan
Önce güvenlik ve titizlik arkadaşlar. Bu konu çok önemli. Sadece bu iş için değil tabii ki.
Uyarı: Aracı kriko ile kaldırdığınızda krikoya sakın güvenmeyin. Kriko sehpasını aracın altında uygun bir yer bulamadığım için kullanamamıştım biliyorsunuz. O yüzden komple çıkardığım jantı soktum aracın altına. Ne olur ne olmaz. Kriko boşa gelirse bir yerimize zarar vermeyelim.
Arka tarafı kriko sehpasına aldığımda tam olarak böyle bir görüntü oluştu
Önce kirli hallerimiz. Aslında çok da birikmiş kir yoktu araçta. Bunda en çok aracı sıfır almamın ve düzenli olarak alt yıkamaya özen göstermemin etkisi çok büyük.
İlk önce yıkamacı köpüğü ile daldım. Bayağı etkili
Köpüğün ardından tazyikli su vuruyoruz.
Arkasından demir tozu temizliği. Auto Fİnesse İron out ve fırça yardımı ile çalıştım.
Benim davlumbazlar çok zift olmuş. Bunu kışa girerken jant-lastik değişiminde fark etmiştim ancak yanımda ekipman olmadığı için el atamadım. Tamamen temizlemek için de bu zamanı bekledim.
Zift sökücüyü sıktım. Autobrite just the tonic tar and glue remover ürününü kullandım. Adınız yazarken yoruldum yemin ederim
Zift parçaları çok beklediğinden midir yoksa damla gibi çok yoğun olduklarından mıdır nedir tek seferde fırça sürmeme rağmen pek geçiremedim. Bunun üzerine bi 10 dk kadar bekledim. Sonrasında tekrardan üründen sıktım ve yanıma aldığım sert kıllı lastik fırçası ile iyice fırçaladım. Yalnız bu fırçalama esnasında bayağı yoruldum. Çünkü boynunuz ve bacaklarınız çok ağrıyor emin olun. Tabure vb. bir şey bulsam iyi olacaktı.
Fırçaladıktan sonra
Hala direnen bir zift parçasını görüyorsunuz
Bir kaç fırça darbesi ile işini bitiriyoruz
Sonrasında bir perde su tuttum ve elimin altında belki 1 senedir duran billberry ile temaslı yıkama yaptım.
Sonrasında basınçlı su ve son halimiz.
Burasıda da kule. Yani amortisör üst takozunun bulunduğu yer dileyim. Nasıl? Temiz olmuş mu
Davlumbazlara barebones sürüp işlemi bitiriyoruz
Şimdi de kışlık jant-lastik takımımızı eve götürmek üzere detaylıca yıkıyoruz.
Çok büyük bir hata yapmışım. Yanıma soft99 iron terminatoru de aldığımı sanıyordum ancak yanılmışım. İçinde çok az kalan auto finesse demirtozu sökücüyü davlumbazlarda bitirdiğim için jantları temizlerken demir tozu sökücü uygulayamadım. Yıkamacı köpüğü ve nasiol jant temizleyici ve parlatıcı ürününü kullandım.
Yorgunluktan olsa gerek temiz hallerinin fotoğrafını çekmemişim. Jantlarda yıkamacının mekanında kaldığı için temiz halleri yok maalesef. Ancak eve getirdiğim zaman bir kaç kare çeker eklerim.
Araçta çok hafif kirliydi. Onu da ceviz, valet pro concentrated ikilisi ile güzelce yıkadım ve sürüne sürüne eve gittim
Aslanımdan yaza hazırız dermişçesine son iki poz
Böyle bir detay gününü daha bitirmiş oldum. Aslında sizleri daha çok fotoğraf ve detayla karşılamak isterdim ancak biraz psikolojik biraz bedensel yorgunluk pek izin vermedi buna. Yine de elimden geldiğince fotoğraf çekmeye çalıştım.
Lastiğin önüne taş koyduğumu fark edenler olacaktır El frenim tutmadığından değil aman yanlış anlamayın Daha önce başka bir konuda bahsetmiştim. Araç yeni yıkanınca ve el freni çekilince balatalar diske yapışıyor. Araca hareket vermeye çalıştığınızda ise balatalar aniden diskten ayrılıyor ve kuvvetli bir vuruntu sesi geliyor. Bu nedenle el frenini indirdim ve otomatik şanzımana park (P) modunda yük binmesin diye lastiğin önüne taş koydum.
Bu uygulamamda sizlere vereceğim bir kaç tavsiye var. Bilenler için sorun yok ancak bilmeyenler çok dikkat etsinler lütfen.
1-Öncelikle zift sökücü çok kötü kokuyor. Mümkünse maske takıp uygulasınlar. Benim boğazım yandı çünkü.
2-Mutlaka ama mutlaka yanınıza jant temizleme fırçası alın. Ortası ince ve çok kıllı olanlardan. Dar alanlara girmek için çok ihtiyacınız olacak. Bende olmadığı için zorlandım. İlk işim öyle bir fırça almak olacak.
3-Eldiveni yanınızdan eksik etmeyin. Elleriniz çok yıpranacaktır aksi taktirde.
4-Yukarıda da bahsettim ancak tekrar etmekte fayda var. Aracı havaya kaldırdığınızda mutlaka kendiniz için bir emniyetli çalışma ortamı oluşturun. Gerek kriko sehpası gerekse lastiği aracın altına sokarak olası aracın düşme durumuna karşı daha güvende olursunuz.
5- Varsa tork anahtarı ile yok ise bijon anahtarı ile üzerine çıkıp tepinmeden el gücü kullanarak kuvvetlice bijonlarınızı sıkın ve her seferinde yıldız şeklinde sırayı takip edin.
6-Disklerin arkasında çok fazla kablo tertibatı var. Fırça ile yıkarken çok sorun değil ancak tazyikli suyu çok yakından tutmayın. Ne olur ne olmaz.
7-Son olarak benim gibi jantları kaldırıp indirecekseniz eğer önceden bedeninizi hafif ısıtın ve omurganızı düz tutacak şekilde belinize ağırlık bindirmeden çalışın.
Konuyu sonuna kadar okuyup sizlere katkı sağlayabildiysem ne mutlu bana. Sağlıcakla kalın
Malum havalar ısındı. ben de eşimden izni kopartınca doğru yıkamacının yolunu tuttum. Dile kolay 7 saat harcadım. İzin almadan olmuyor. Evli olan abilerim arkadaşlarım beni anlayacaklardır.
Neyse, hemen başlayalım. Jant ve lastik takımlarımız temizdi. Kış girişinde detaylıca yıkamıştım. Evin kapalı balkonunda saklayınca hiç kirlenmediler. 6. kattan asansör ile hepsini aracın yanına indirip bagaja yükleyerek işe başladım. C sınıfı hatchback deyip geçmeyin. 4 Adet 225-45-17 ebatında jant lastik alıyor
Diğer ekipmanlarımız doğal olarak aracın içinde duruyorlar. Yeni aldığım kriko sehpasını kullandım. Çok da memnun kaldım. Ancak ön lastikleri havaya kaldırdığımda kriko sehpasını koyacak yer bulamadım. Aracın ön kısmında kriko veya lift için bırakılan destek kısımları çok dar: Aynı anda hem kriko hem de kriko sehpası yan yana sığmadılar. Aracın alt kısmında bu sehpayı koyabileceğim başka uygun yer neresi bilen varsa yazsın lütfen:
Oto yıkamaya geldik. Lastikleri indirdik araçtan
Önce güvenlik ve titizlik arkadaşlar. Bu konu çok önemli. Sadece bu iş için değil tabii ki.
Uyarı: Aracı kriko ile kaldırdığınızda krikoya sakın güvenmeyin. Kriko sehpasını aracın altında uygun bir yer bulamadığım için kullanamamıştım biliyorsunuz. O yüzden komple çıkardığım jantı soktum aracın altına. Ne olur ne olmaz. Kriko boşa gelirse bir yerimize zarar vermeyelim.
Arka tarafı kriko sehpasına aldığımda tam olarak böyle bir görüntü oluştu
Önce kirli hallerimiz. Aslında çok da birikmiş kir yoktu araçta. Bunda en çok aracı sıfır almamın ve düzenli olarak alt yıkamaya özen göstermemin etkisi çok büyük.
İlk önce yıkamacı köpüğü ile daldım. Bayağı etkili
Köpüğün ardından tazyikli su vuruyoruz.
Arkasından demir tozu temizliği. Auto Fİnesse İron out ve fırça yardımı ile çalıştım.
Benim davlumbazlar çok zift olmuş. Bunu kışa girerken jant-lastik değişiminde fark etmiştim ancak yanımda ekipman olmadığı için el atamadım. Tamamen temizlemek için de bu zamanı bekledim.
Zift sökücüyü sıktım. Autobrite just the tonic tar and glue remover ürününü kullandım. Adınız yazarken yoruldum yemin ederim
Zift parçaları çok beklediğinden midir yoksa damla gibi çok yoğun olduklarından mıdır nedir tek seferde fırça sürmeme rağmen pek geçiremedim. Bunun üzerine bi 10 dk kadar bekledim. Sonrasında tekrardan üründen sıktım ve yanıma aldığım sert kıllı lastik fırçası ile iyice fırçaladım. Yalnız bu fırçalama esnasında bayağı yoruldum. Çünkü boynunuz ve bacaklarınız çok ağrıyor emin olun. Tabure vb. bir şey bulsam iyi olacaktı.
Fırçaladıktan sonra
Hala direnen bir zift parçasını görüyorsunuz
Bir kaç fırça darbesi ile işini bitiriyoruz
Sonrasında bir perde su tuttum ve elimin altında belki 1 senedir duran billberry ile temaslı yıkama yaptım.
Sonrasında basınçlı su ve son halimiz.
Burasıda da kule. Yani amortisör üst takozunun bulunduğu yer dileyim. Nasıl? Temiz olmuş mu
Davlumbazlara barebones sürüp işlemi bitiriyoruz
Şimdi de kışlık jant-lastik takımımızı eve götürmek üzere detaylıca yıkıyoruz.
Çok büyük bir hata yapmışım. Yanıma soft99 iron terminatoru de aldığımı sanıyordum ancak yanılmışım. İçinde çok az kalan auto finesse demirtozu sökücüyü davlumbazlarda bitirdiğim için jantları temizlerken demir tozu sökücü uygulayamadım. Yıkamacı köpüğü ve nasiol jant temizleyici ve parlatıcı ürününü kullandım.
Yorgunluktan olsa gerek temiz hallerinin fotoğrafını çekmemişim. Jantlarda yıkamacının mekanında kaldığı için temiz halleri yok maalesef. Ancak eve getirdiğim zaman bir kaç kare çeker eklerim.
Araçta çok hafif kirliydi. Onu da ceviz, valet pro concentrated ikilisi ile güzelce yıkadım ve sürüne sürüne eve gittim
Aslanımdan yaza hazırız dermişçesine son iki poz
Böyle bir detay gününü daha bitirmiş oldum. Aslında sizleri daha çok fotoğraf ve detayla karşılamak isterdim ancak biraz psikolojik biraz bedensel yorgunluk pek izin vermedi buna. Yine de elimden geldiğince fotoğraf çekmeye çalıştım.
Lastiğin önüne taş koyduğumu fark edenler olacaktır El frenim tutmadığından değil aman yanlış anlamayın Daha önce başka bir konuda bahsetmiştim. Araç yeni yıkanınca ve el freni çekilince balatalar diske yapışıyor. Araca hareket vermeye çalıştığınızda ise balatalar aniden diskten ayrılıyor ve kuvvetli bir vuruntu sesi geliyor. Bu nedenle el frenini indirdim ve otomatik şanzımana park (P) modunda yük binmesin diye lastiğin önüne taş koydum.
Bu uygulamamda sizlere vereceğim bir kaç tavsiye var. Bilenler için sorun yok ancak bilmeyenler çok dikkat etsinler lütfen.
1-Öncelikle zift sökücü çok kötü kokuyor. Mümkünse maske takıp uygulasınlar. Benim boğazım yandı çünkü.
2-Mutlaka ama mutlaka yanınıza jant temizleme fırçası alın. Ortası ince ve çok kıllı olanlardan. Dar alanlara girmek için çok ihtiyacınız olacak. Bende olmadığı için zorlandım. İlk işim öyle bir fırça almak olacak.
3-Eldiveni yanınızdan eksik etmeyin. Elleriniz çok yıpranacaktır aksi taktirde.
4-Yukarıda da bahsettim ancak tekrar etmekte fayda var. Aracı havaya kaldırdığınızda mutlaka kendiniz için bir emniyetli çalışma ortamı oluşturun. Gerek kriko sehpası gerekse lastiği aracın altına sokarak olası aracın düşme durumuna karşı daha güvende olursunuz.
5- Varsa tork anahtarı ile yok ise bijon anahtarı ile üzerine çıkıp tepinmeden el gücü kullanarak kuvvetlice bijonlarınızı sıkın ve her seferinde yıldız şeklinde sırayı takip edin.
6-Disklerin arkasında çok fazla kablo tertibatı var. Fırça ile yıkarken çok sorun değil ancak tazyikli suyu çok yakından tutmayın. Ne olur ne olmaz.
7-Son olarak benim gibi jantları kaldırıp indirecekseniz eğer önceden bedeninizi hafif ısıtın ve omurganızı düz tutacak şekilde belinize ağırlık bindirmeden çalışın.
Konuyu sonuna kadar okuyup sizlere katkı sağlayabildiysem ne mutlu bana. Sağlıcakla kalın
Ekli dosyalar
-
1.3 MB Görüntüleme: 24