Hızlı Soru - Cevap

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,562
Beğeniler
25,895
Yaş
37
İl
Ankara
Bu ürünü kullanmadan önce kil ve demir tozu yapmak gerekir mi ?
Tabikide gerekir hocam her uygulama oncesi genelde yapilmasi iyi olur En azindan demirtozu iyi olur Kil ister istemez dikkat gerektiren birsey kaliteli bir kil kullanin mutlaka nette satiln Mavi 3M killerden almayin veya soyle diyeyim Mavi renkte kil.almayin
 

Enes Gökmen

Usta Detaycı
Üye
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
352
Beğeniler
1,732
İl
Ankara
Merhaba
İyi forumlar
Normalde aracı iyi bir uygulama merkezinde komple seramik kaplamayı yaptırmak istiyordum. Ama maddiyattan kaynaklı vazgeçtim. Şimdi kendi imkanlarımla aracın güneş ışığı altında fırça izlerini gizlemek istiyorum. kil, demir tozu yapabilirim.
çizikler için pasta cila el ile yeterli olmayabilir diye düşünüyorum. bir wax ile çizikleri gizleyebilir miyiz ?


Kapatıcılığı hakkında fikir sahibi olmanız için Sefa abinin incelemesine göz gezdirmenizi öneririm.

İnceleme - Vonixx Makker İncelemesi (Otomobil Makyaj Cilasi)
 

rewhere

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
29 Eki 2025
Mesajlar
133
Beğeniler
325
Yaş
38
İl
Zonguldak
Merhaba
İyi forumlar
aracımın camlarına bu şekilde kireç lekeleri var. sildikten ve güneş vurduktan sonra çok fazla belli oluyor. Bu kireç lekelerini nasıl çözebilirim ?

Ayrıca piona black parçalarda da daha belirgin şekilde belli oluyor. bunları nasıl giderebilirim ? Ppf kaplama mı yapmak gerekir ?

Yardımcı olabilir misiniz ?

Carpro Ceriglass yada vonixx focus işinizi görür.
 

Muratcan

Usta Detaycı
Üye
Katılım
13 Kas 2018
Mesajlar
703
Beğeniler
1,926
Yaş
32
İl
Antalya
Köpük pompasında kullanabileceğim fiyat performans kova şampuanı arıyorum. Prewash için Magifoam kullanıyorum. Aradığım şampuan temaslı yıkama için.
 

forzaGilles

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Şub 2018
Mesajlar
754
Beğeniler
1,405
Yaş
45
İl
Istanbul

forzaGilles

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Şub 2018
Mesajlar
754
Beğeniler
1,405
Yaş
45
İl
Istanbul
Velvet köpük pompasında kullanılabilir mi?
Madem kova yıkamasında bu yöntemi tercih ediyorsunuz, hepsi kullanılabilir.,

Tabii dünyanın en iyi şampuanını da alsanız köpük pompası sonrası eldiven ile temaslı yıkama şart,

Yoksa (eldiven kullanmadan) hiç bir kova şampuanından kir çıkarması gibi bir beklentiniz olmasın.
 

MarcoPolo

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
22 Oca 2021
Mesajlar
21
Beğeniler
43
Yaş
45
İl
Ankara
önereceğiniz interior cleaner var mıdır ?
-Vonixx Sintra, konsantre oranı bakımından süper bir apc ve ph bakımından agresif grupta değil. 1:30 oran ile araç içinda güzel işler çıkarır.
-Daha hassas olan bölgeler için CarPro İnnerQd
-KochChemie Mzr epey iş gören güçlü bir ürün olup, seveni çoktur ancak ph bakımından alkali grubundadır. KochChemie Po bu bakımdan her ne kadar deri odaklı olsa da ph nötr olduğu için direksiyondan,koltuklara, eşik,kapı içleri, vinil bölgeler için de gayet kullanılabilir üründür. Sulandırma oranı bakımından da konsantre olduğu için bereketlidir.
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,272
Beğeniler
10,522
İl
İstanbul
Merhaba
İyi forumlar
aracımın camlarına bu şekilde kireç lekeleri var. sildikten ve güneş vurduktan sonra çok fazla belli oluyor. Bu kireç lekelerini nasıl çözebilirim ?

Ayrıca piona black parçalarda da daha belirgin şekilde belli oluyor. bunları nasıl giderebilirim ? Ppf kaplama mı yapmak gerekir ?

Yardımcı olabilir misiniz ?

Bahsettiğiniz parçalarda leke olması, aracın her yerinde olduğu anlamına gelebilir. Diğer mesajınızda bahsettiğiniz boyanızdaki çizikleri gizlemeye çalışırken, lekeler iyi temizlenmezse yeterli verimi alamayabilirsiniz. Kapatmak idare etse de komple polisaja ihtiyacınız olacak. Fırça çiziğini kapatabilen bir ürün ben görmedim ama maker isimli ürünü henüz denemedim. Koltuklara gelince, vakumsuz temizlemek pek mümkün değil ancak kiri homojen yayarak lekeleri görünmez hale getirebilirsiniz. Bezle silince temizlendi gibi görünmesi aslında tam olarak budur.
 

FreeCaptiv3

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
10 Kas 2020
Mesajlar
39
Beğeniler
123
Yaş
32
İl
Ankara
Madem kova yıkamasında bu yöntemi tercih ediyorsunuz, hepsi kullanılabilir.,

Tabii dünyanın en iyi şampuanını da alsanız köpük pompası sonrası eldiven ile temaslı yıkama şart,

Yoksa (eldiven kullanmadan) hiç bir kova şampuanından kir çıkarması gibi bir beklentiniz olmasın.
Bilmiyordum, ben sadece kovada kullanıyordum. Teşekkür ederim cevabınız için :)
 

arayco

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
24 Mar 2026
Mesajlar
31
Beğeniler
9
Yaş
26
İl
ankara
kil temizliği vs hiçbir şey yapmadan sadece yıkama sonrası soft 99 kiwami aracıma uygulayabilir miyim ?
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,562
Beğeniler
25,895
Yaş
37
İl
Ankara
kil temizliği vs hiçbir şey yapmadan sadece yıkama sonrası soft 99 kiwami aracıma uygulayabilir miyim ?
Temiz bir yüzey elde edemezsin ki Soft 99 grubunun parlakligi zaten memnun edici bir yanı yok ki çoğunluk buna katiliyor.

Demirtozu ve kil temizligi yapildiginda yüzeydeki miminal kirler ve toz parcalarini alirsin yüzey pürüzsüz hale gelir sonrasinda uyguladigin Wax tan net sonuc alirsin.
Daha Parlak Yüzey ve Yansima elde edersin,güzel su iticilik saglar, dokunuldugunda pamuk gibi yuzey hissiyati verir,keyifli hale.getirir.
 

Akif Öz

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
27
Beğeniler
44
İl
Çanakkale

Merhaba, egzoz borusu orijinalinde alttaki fotoğraftaki gibi üstteki fotoğraf ise benim motorumun egzoz borusu. Bunu ilk haline çevirebileceğimiz bir kimyasal vs var mı? benzinle denemiştim fark olmadı. Sanırım sert kullanımdan dolayı bu hale geliyor diğer xpulse modellerinde çok yok bu sorun.
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,562
Beğeniler
25,895
Yaş
37
İl
Ankara

Merhaba, egzoz borusu orijinalinde alttaki fotoğraftaki gibi üstteki fotoğraf ise benim motorumun egzoz borusu. Bunu ilk haline çevirebileceğimiz bir kimyasal vs var mı? benzinle denemiştim fark olmadı. Sanırım sert kullanımdan dolayı bu hale geliyor diğer xpulse modellerinde çok yok bu sorun.
Vonixx Vertexx Alumax denenebilir yada Vonixx Prizm.
 

detayseverr

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
22 Ara 2022
Mesajlar
331
Beğeniler
578
İl
Antalya
Merhaba
İyi forumlar
Aracın koltuklarında bu şekilde lekeler var. Ayrıca tavanda vs lekeler var.
En kolay kendi imkanlarım ile nasıl giderebilirim ? Ayrıca taban halısını yıkamak için hangi ürünleri kullanmalıyım ?
Kendimce detaylı bir temizlik yapmak istiyorum araç içine. Yardımcı olabilir misiniz ?

Merhaba
İyi forumlar
Aracın koltuklarında bu şekilde lekeler var. Ayrıca tavanda vs lekeler var.
En kolay kendi imkanlarım ile nasıl giderebilirim ? Ayrıca taban halısını yıkamak için hangi ürünleri kullanmalıyım ?
Kendimce detaylı bir temizlik yapmak istiyorum araç içine. Yardımcı olabilir misiniz ?

Merhaba hocam koltuklarınız için k2 tapis veya würth activ clean kullanabilirsiniz. K2 tapis in üzerinde fırça da geliyor ekipmanınız yoksa iyi olur. Sonrasında nemli bir bezle iyice silip kuru bezle üzerinden geçerseniz lekelerin büyük kısmı koltuklar kuruyunca geri gelmeyecektir. Taban halısı için de aynı şekilde K2 tapis, 1 kova ile nemli bezle önce ürünün fazlasını alıp kuru bezle ürün gelmeyene kadar sert şekilde tek yönde silmeye devam etmelisiniz. Bu şekilde bagaj keçesini temizledim başarılı bir sonuç aldım, lekeler vs geri gelmedi. Vakum olmadan en güvenli bu şekilde temizleyebilirsiniz. Tavan döşemesi için k2 velor pro öneririm beze sık sil şeklinde güzel sonuç veriyor. Ürün durulama gerektirmiyor bu yüzden sarkma riski de yok gibi bir şey
 

Omerfru

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
21 Oca 2021
Mesajlar
40
Beğeniler
12
İl
Ankara
bear force köpük aparatını bosch aquatak 135 ile kovadan su çekerek kullanacağım için 1.25 nozzle söküp 1.1i takayım dedim 1.25 çıkmak bilmedi ağzı biraz bozuldu bunu 1.1 i beğenmezsem tekrar taktığımda sorun olur mu? Sorun olursa bunu nereden bulabilirim
 

buraldinyo

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
26 May 2019
Mesajlar
163
Beğeniler
272
bear force köpük aparatını bosch aquatak 135 ile kovadan su çekerek kullanacağım için 1.25 nozzle söküp 1.1i takayım dedim 1.25 çıkmak bilmedi ağzı biraz bozuldu bunu 1.1 i beğenmezsem tekrar taktığımda sorun olur mu? Sorun olursa bunu nereden bulabilirim
Arka kısmın deformesi sorun yaratmaz, iş görür