Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Respect3578

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Mar 2019
Mesajlar
1,135
Beğeniler
3,568
Yaş
38
İl
Aliağa/izmir
çok yorgun olmama rağmen hiç bir yerde ihtiyacıma lazım olmayacağını bildiğim halde belki bir karşıma çıkar diye okudum :D
senin de eline sağlık o kadar yazmışsın :)
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,151
Beğeniler
10,622
Yaş
46
İl
Denizli
Emeğine sağlık muzaffer Her zamanki gibi detaylı anlatım olmuş konulu seminer gibi maşallah


DENİZLİ
 

carking58

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
716
Beğeniler
2,049
Yaş
28
İl
İstanbul/Kayseri
Yine harika teknik bilgiler ile aydinlanmis oldum, cok tesekkurler abi. Opel sahibi olmasak da bu tip uygulamalar çok dikkatimi cekiyor

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

KaiZeN

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
1,145
Beğeniler
3,127
Yaş
39
İl
Tekirdağ
Keşke bende de corsa varken tanışsaymışız Muzaffer hocam. 2012 corsa essential vardı 1.2 namı diyar fındık motor :mutlu: bir ilave çelik jantları vardı 5 kollu olanlardan.. iyi donanım ilave ederdik yardımınla valla:super:
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
Emeklerine araştırmana sağlık, böyle bilgileri edinmek için yazılım işiyle uğraşmak lazım değilmiş. :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Emeklerine araştırmana sağlık, böyle bilgileri edinmek için yazılım işiyle uğraşmak lazım değilmiş. :)
Tam olarak anlamadım demek istediğini ancak diagnostic cihazları ile zaten araç beynindeki yazılımların üzerinde çalışıyorsun. OPCOM Pro için konuşacak olursam offline çalışan bir yazılım. Opel üzerinde offline olarak %99' hakimiyet kurabiliyorsun. Bilgisayar üzerinden kablo tesisatları için akım kontrolü yapmaktan tut dilediğin kilometre değerini hem kadrandan hem abs beyninden hem motor beyninden dilediğin gibi değiştir, immobilizer ayarlarını değiştir, silecek fasıla hızını ayarla, aracın yazılımsal olarak VIN kodunu değiştir, birbirine güvenlik kodu ile bağlı olan parçaları eşleştirmek ve ayırmak, enjektörleri programlama, bazı parçaları kalibre etme, patlak hava yastığını sıfırlama gibi şeyler yapabilirsin. MDI almamın sebebi online çalışıyor olması ve en güncel yazılımı GM serverlarından indirebiliyor olması.

Ama yazılım olarak chip tuning den bahsediyorsan onunla ilgili cihazları da inceliyorum :)

Şimdi bu kadar bilgiye corsa almamız lazım bence emeğinize sağlık efenimm :)
Gözlerinize sağlık :)

Keşke bende de corsa varken tanışsaymışız Muzaffer hocam. 2012 corsa essential vardı 1.2 namı diyar fındık motor :mutlu: bir ilave çelik jantları vardı 5 kollu olanlardan.. iyi donanım ilave ederdik yardımınla valla:super:
Vallahi iyi donanım eklerdik gerçekten. Benim 1.2 fındık motorlu Corsamında çok güzel jantları vardı. @MoonDance

Yine harika teknik bilgiler ile aydinlanmis oldum, cok tesekkurler abi. Opel sahibi olmasak da bu tip uygulamalar çok dikkatimi cekiyor

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok teşekkür ediyorum :)

Emeğine sağlık muzaffer Her zamanki gibi detaylı anlatım olmuş konulu seminer gibi maşallah


DENİZLİ
Teşekkür ederim Süleyman abi söz uçar yazı kalır Araştırıp yazıyoruz belki bir gün birilerinin işine yarar :)

çok yorgun olmama rağmen hiç bir yerde ihtiyacıma lazım olmayacağını bildiğim halde belki bir karşıma çıkar diye okudum :D
senin de eline sağlık o kadar yazmışsın :)
Gözlerinize sağlık :) Belki kimsenin işine yaramayacak uygulamalar ve bilgiler, hatta yeri bile değil belki, burası detay forumu çünkü. Bunun şiddetle farkındayım ancak ben bu forumu çok seviyorum ve o yüzden burada yazmak istiyorum. Opel forumlarında da bir yere kadar yazdım denk gelebilir bazı yazılarım ancak oralara yazmaktan kendimce bazı sebeplerden ötürü artık vazgeçtim :)
 

Brindabella

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
1,257
Beğeniler
3,056
Tam olarak anlamadım demek istediğini ancak diagnostic cihazları ile zaten araç beynindeki yazılımların üzerinde çalışıyorsun. OPCOM Pro için konuşacak olursam offline çalışan bir yazılım. Opel üzerinde offline olarak %99' hakimiyet kurabiliyorsun. Bilgisayar üzerinden kablo tesisatları için akım kontrolü yapmaktan tut dilediğin kilometre değerini hem kadrandan hem abs beyninden hem motor beyninden dilediğin gibi değiştir, immobilizer ayarlarını değiştir, silecek fasıla hızını ayarla, aracın yazılımsal olarak VIN kodunu değiştir, birbirine güvenlik kodu ile bağlı olan parçaları eşleştirmek ve ayırmak, enjektörleri programlama, bazı parçaları kalibre etme, patlak hava yastığını sıfırlama gibi şeyler yapabilirsin. MDI almamın sebebi online çalışıyor olması ve en güncel yazılımı GM serverlarından indirebiliyor olması.

Ama yazılım olarak chip tuning den bahsediyorsan onunla ilgili cihazları da inceliyorum :)



Gözlerinize sağlık :)



Vallahi iyi donanım eklerdik gerçekten. Benim 1.2 fındık motorlu Corsamında çok güzel jantları vardı. @MoonDance



Çok teşekkür ediyorum :)



Teşekkür ederim Süleyman abi söz uçar yazı kalır Araştırıp yazıyoruz belki bir gün birilerinin işine yarar :)



Gözlerinize sağlık :) Belki kimsenin işine yaramayacak uygulamalar ve bilgiler, hatta yeri bile değil belki, burası detay forumu çünkü. Bunun şiddetle farkındayım ancak ben bu forumu çok seviyorum ve o yüzden burada yazmak istiyorum. Opel forumlarında da bir yere kadar yazdım denk gelebilir bazı yazılarım ancak oralara yazmaktan kendimce bazı sebeplerden ötürü artık vazgeçtim :)
Muzaffer hocam bu cihazın fındık motora faydası var mı:taraa:
 

Atocan

Profesyonel Detaycı
Üye
Katılım
6 Kas 2017
Mesajlar
1,520
Beğeniler
3,532
Yaş
36
İl
Ankara
Opel seni tanısa anında ya fabrikadasın ya iyi bi serviste müdürsün mübarek opel formenlerinin senin kadar hakimiyeti yoktur bu bilgilere maşaAllah bilmediğim halde garip bir şekilde okuma hissi uyanıyor içimde :) yok yok garip insanlarız vesselam
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,666
Beğeniler
5,769
Yaş
23
İl
Denizli
Tam olarak anlamadım demek istediğini ancak diagnostic cihazları ile zaten araç beynindeki yazılımların üzerinde çalışıyorsun. OPCOM Pro için konuşacak olursam offline çalışan bir yazılım. Opel üzerinde offline olarak %99' hakimiyet kurabiliyorsun. Bilgisayar üzerinden kablo tesisatları için akım kontrolü yapmaktan tut dilediğin kilometre değerini hem kadrandan hem abs beyninden hem motor beyninden dilediğin gibi değiştir, immobilizer ayarlarını değiştir, silecek fasıla hızını ayarla, aracın yazılımsal olarak VIN kodunu değiştir, birbirine güvenlik kodu ile bağlı olan parçaları eşleştirmek ve ayırmak, enjektörleri programlama, bazı parçaları kalibre etme, patlak hava yastığını sıfırlama gibi şeyler yapabilirsin. MDI almamın sebebi online çalışıyor olması ve en güncel yazılımı GM serverlarından indirebiliyor olması.

Ama yazılım olarak chip tuning den bahsediyorsan onunla ilgili cihazları da inceliyorum :)



Gözlerinize sağlık :)



Vallahi iyi donanım eklerdik gerçekten. Benim 1.2 fındık motorlu Corsamında çok güzel jantları vardı. @MoonDance



Çok teşekkür ediyorum :)



Teşekkür ederim Süleyman abi söz uçar yazı kalır Araştırıp yazıyoruz belki bir gün birilerinin işine yarar :)



Gözlerinize sağlık :) Belki kimsenin işine yaramayacak uygulamalar ve bilgiler, hatta yeri bile değil belki, burası detay forumu çünkü. Bunun şiddetle farkındayım ancak ben bu forumu çok seviyorum ve o yüzden burada yazmak istiyorum. Opel forumlarında da bir yere kadar yazdım denk gelebilir bazı yazılarım ancak oralara yazmaktan kendimce bazı sebeplerden ötürü artık vazgeçtim :)
Yazılımdan kastım tam anlattığınız şeyler, sonuçta Wag grubunda çok gördüğümüz şeyler bunlar. dediğiniz gibi beyinden yazılım olarak kontrol edip birşeyleri değiştirmek çok hoşuma gidiyor. :)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,785
Beğeniler
8,441
Yaş
35
İl
Bilecik
Emeğine sağlık Muzaffer. Sen servis açabilirsin artık. Sadece bu cihazdan ötürü demiyorum hali hazırda bilgi birikimin bir çok servis çalışanından fazladır. :alkis:
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,621
Beğeniler
3,641
İl
Ankara
@Nobran vallahi helal olsun :) opcom u duyuyordum ama ne yapar ne eder kabiliyeti nedir doğru düzgün bir kaynak yoktu. Bunlarla ilgili rehber niteliğinde kaynak yapabilirseniz ülkede opcom kültürü de yayılır eminim. Çünkü ben de bu şekilde vagcom-vcds konusunda sağolsun öncülük edenler sayesinde araca bağlanıp kendi çapımda işlemlerimi yapabiliyorum istediğim an istediğim yerde. Sürekli de dua ediyorum öncülük edenlere tanısam da tanımasam da :D. Opcom konusunda paylaşımlarınızın devamını ilgiyle ve merakla takipteyim :)
 

drerdogan

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
23 Mar 2018
Mesajlar
210
Beğeniler
779
İl
ısparta
Bir süre sonra konuya bir up çekmeyim istedim. Wax işini rafa kaldırmadım ama şu günlerin iyiden iyiye geçmesini bekliyorum bir de özel sebeplerden dolayı wax üzerine tam olarak yoğunlaşamadığımı da ayrıca belirtmek istiyorum. Bundan dolayı waxı takip edenler kusuruma bakmasınlar.

Bugün, kullandığım diagnostic cihazı / yeni aldığım diagnostic cihazı (henüz kendisi kargoda) programlarım ve Corsa' ya aldığım UHP4 bluetooth modülü ile ilgili yazmak istiyorum.

Öncelikle OPCOM' dan söz etmek istiyorum. Google' a OPCOM yazdığınız zaman karşınıza %99.99 ihtimalle Çin malı OPCOM çıkacaktır. Zira orijinal OPCOM kullanan pek az kimse var çoğu orijinal kullandığını zannediyor ama neredeyse hepsi Çin malı.

Orijinal OPCOM ile Çin malı OPCOM nasıl ayırt edilir onu yazayım.

Basic, Professional ve Advanced olarak 3 tip orijinal OPCOM vardır. 3 tip cihazın da kasası aynıdır ve hepsinin taşıma çantası ile beraber satışı olmakla beraber USB kablosu cihazla tümleşiktir. Basic, Professional ve Advanced arasındaki fark yazılım kabiliyeti ve doğal olarak fiyat farkıdır. Üreticinin web sitesinde (GM ile anlaşmalılar tabi) Basic 349 euro, Professional 749 euro, Advanced ise 1499 euroluk fiyat etiketine sahip. Ne farkları var derseniz Basic ile Professional arasındaki farkı bilmiyorum ancak Advanced versiyonun diğerlerine ek olarak obd2 soketi üzerindeki canbus hattına bağlı cihazlardaki tüm eepromları sökmeye gerek duymadan okuyabildiği için araçtaki canbus hattına bağlı parçaların güvenlik kodlarını falan görmenizi sağlıyor.

Aşağıdaki cihaz orijinal bir OPCOM' a ait.

Aşağıdaki fotoğraf ise Çin malı bir OPCOM' a ait fotoğraf.


Dışarıdan görüldüğü gibi en büyük fark USB kablosunun çıkarılabilir olması ve herhangi bir çantasının olmaması. Onun haricinde ise fi tarihinde Çinlilerin Windows XP 32 bit için cracklediği bir OPCOM yazılımı verilir yanında ve 64 bit sistemlerde doğal olarak çalışmıyor. Eğer bir de sökecek olursanız içindeki baskı devrenin kalitesi. Yalnız son birkaç yılda Çinliler baskı devre işini biraz abarttıkları için orijinal OPCOM daki baskı devreden daha da kaliteli malzemeler kullanarak baskı devre yaptılar ve bu yüzden çok enteresan bir durum ortaya çıktı şimdi ona değineceğim.

Her orijinal OPCOM' un entegresinde kendine ait bir ID' si var ve satın aldığınızda yanında verilen OPCOM Basic, OPCOM Professional ve OPCOM Advanced yazılımları bu ID' ye göre çalışıyor. Yani bir orijinal OPCOM cihazı da alsanız eğer Basic programa göre ID' si önceden ayarlanmış ise bilgisayarınıza Professional sürümü yüklediğinizde çalışmayacaktır çünkü ona tanıtılmış ID' lerle uyuşmayacaktır. yüklediğiniz programa da entegre edilmediği için bilgisayarınızda çalışmadığı gibi bir de eğer Çin malı OPCOM olursa, bağladığınız anda bu sebeple brick olmasına sebebiyet verecektir (Üretici, kendince Çin malı OPCOM' ların orijinal yazılımlarla çalıştırılmaya çalışıldığında haklı olarak brick olmalarını sağlamış. Çinli kardeşler ise artık o kadar güzel clonlamaya başlamışlar ki kendi ürettikleri OPCOM' a aynı üreticininki gibi bir ID verilebilir şekilde yapmanın yanında yazılıma da müdahale ederek o ID leri falan entegre edebilmişler. Tabi bunu yukarıda verdiğim fiyatlara kıyasla devede kulak kalacak kıvamda kıvamda ekstra bir ücret karşılığında Teamviewer üzerinden yapıyorlar ve alenen yapmıyorlar :komik: Alenen yaparlarsa üretici de kendisini günceller ve yeni önlemler alabilirmiş. Ben bu yöntemle clonlanmış Çin malı bir OPCOM cihazının OPCOM Professional yazılımında çalışmaya elverişli olması için ücret karşılığı yardım aldım ve uzun lafın kısası Çin malı OPCOM cihazım şuan orijinal OPCOM Professional yazılımı ile çalışıyor ancak güncellemelere kapalı olarak kullanmak zorundayım.

Orijinal OPCOM ile Çin malı OPCOM arasındaki bir diğer fark ise. Çin malı OPCOM sadece arabaya bağlı olduğu zaman çalışırken, Orijinal OPCOM' un çalışması için cihazın bilgisayara bağlı olması yeterli. Bizim Çinliler o işi aştıkları için bendeki OPCOM da amiyane tabirle çakma olmasına karşın yukarıda bahsettiğim gibi sonradan müdahale edilerek şuan kendini orijinal gibi zannediyor hatta orijinal gibi de çalışıyor :deli:







Son olarak geçtiğimiz haftalarda Opelin yeni çıkardığı ( yeni derken aslında 2008 sonrası araçlar için, ama geçmişe dönük eski araçlar için emülatör vasıtasıyla Tech2 gibi de çalışabilen) MDI cihazının gene aynı OPCOM hesabı, yüksek kaliteli clonlanmış bir versiyonunu gene Çinden sipariş verdim. Satın alma linkini aşağı kopyalıyorum.

US $74.1 22% OFF|MDI GM V2019.04 MDI 2 çoklu teşhis arabirimi için GM MDI MDI2 WIFI/USB OBD2 tarayıcı OBD2 araba teşhis otomatik aracı|Pil Ölçüm Üniteleri| - AliExpress

Şu an yolda gözüküyor bakalım ne zaman gelecek. Cihaz ayrıca orijinalindeki gibi hem USB hem de Wi-Fi özelliğine de sahip. Yani cihazı arabaya taktıktan sonra bilgisayarı da arabaya götürmeme gerek yok. Menzili ne kadardır bilemem tabi ama en azından bilgisayarı yanına götürsem bile o kablo karmaşasından kurtaracaktır. Türkiye' de sanayi esnafı nasıl bizi kazıklamak için nasıl çabalıyorsa sanayi esnafını da kazıklamaya çalışan bir tayfa var ve bu cihazın fiyatları o sebeple 10 bin liralara kadar çıkmakta (Gerçek MDI cihazını Bosch üretiyor ve direkt kendisi satıyor. Fiyat etiketi ise yazılım hariç 900 dolar, yazılım ise java tabanlı ve web sitesi üzerinden çalışıyor ve yıllık abonelik gerekmekte olup onun da fiyatı içeriğine göre 3800 dolara kadar çıkıyor) İnternetteki rekabet ortamından ötürü ben cihazı maksimum 6 bin liraya kadar bulabildim ama genel olarak 2500-3000 lira arası satılsa da sanayide 10 bine satanı da var. Yani bu tip bir cihaz almayı düşünüyorsanız ve doğrudan yurt dışındaki üreticiden almayıp Türkiye' de herhangi bir firmadan alacaksanız %99.99 Çin malı bir cihazdır ve cihaz için orijinal diyeceklerdir çünkü görünüş olarak orijinali ile birebir aynı. Fark gene yazılımda ortaya çıkacaktır. Türkiye' de arıza teşhis cihazı satan insanların neredeyse tamamı bu cihazlara ait yazılımları Windows XP 32 bit sistem için satacaktır. 32 bit bir sistem için yazılım satanı gördüğünüz anda bilin ki Çin malı cihaz satıyordur. Orijinal ve yüksek kaliteli olanları ise Windows 10 64 bit gibi sistemlerde çalışır. Bu sebeple cihaz almadan önce mutlaka Aliexpress' e bir bakın derim. Cihazı satın aldıktan başka birisine ulaştım ve kendisi gene cüzi bir ekstra ücret karşılığında Windows 10 64 bit için uygun yazılımları Teamviewer üzerinden yükleyebileceğini söyledi ve cihaz gelene kadar bende yazılımları kurcalama fırsatı buldum.





Tabi cihaz henüz elimde olmadığı için yazılımlar aslında sadece açılıyor :deli:


Yazılımı yükleyen kişi online yazılım yüklemeleri (SPS oluyor yani) için günlük olarak id ve password kiraladığından da bahsetti o sadece güncel yazılımları GM serverlarından indirip araca yükleyebilecekmişim eğer id ve password kiralarsam.

Son olarak bir bonus ile bugünlük konuma virgülü koymak istiyorum



Namıdiğer UHP4, yani Opellerin orijinal bluetooth modülünü aldım. Soketi, kablosu, mikrofonu ve bracketi ile beraber tam takır set. Arabaya monte ettikten sonra kabloları tamamlanacak ve programlanacak. Bu modülün bir diğer özelliği ise lastik basınç izleme sistemi ile araç arasında köprü kuruyor olması. Yani sensörlü siboblardan gelen bilgi tpms beynine gidiyor ancak tpms beyni de bluetooth ile çalıştığı için araç ile iletişimde gene bu UHP4 modüle iş düşüyor. Bu sistemi de bir ara ekleyeceğim inşallah, okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Herkese sevgiler ve saygılar :)
bu orjinal çakma olayını anlattıktan sonra varsayım olarak değil de çalıştığını görmek mutlu etti muzaffer, tebrik ederim.
Muzo senin niye volvon yok kardeşim
Sen volvoya binmelisin
;)
Şu güncellemeden sonra benim duygularım aynen böyle :D
@Nobran lazımsa bi tanıdıkta volvo var:para:

opel konusunda bu tecrübelerini ticarete dönüştürmenin zamanı geldi bence