Polisajda Boyayı Yakma

Khan

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2019
Mesajlar
60
Beğeniler
174
Yaş
42
#22
Ben A5 aracımın ön kaputunda bu yaz yün keçe ve menzerna 300 ile uygulama yaparken üstten aşağıya gelen dik bir çizgisi var. Oraya uygulama yaparken arkadaş lafa tuttu ve makine keskin çizginin üzerinde biraz fazla kaldığı için 10 cm civarında yukarıdan aşağı çizik gibi astar çıktı :D
o bölgeye rötuş yapacağım.
 

alicankaradag

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
349
Beğeniler
615
Yaş
36
İl
İstanbul
#23
elimizde hurda bir renault spring var, evraklarını hurda indirimi için kullandık ama araba duruyor. Havalar biraz ısınsın onun üzerinde türlü işkenceler deneyeceğim :) bu arada kendimde de vw golf var, merak ediyorum sadece orbital makine ile gerçekten güzel sonuçlar alınır mı ? Yıkamaya bağlı çiziklerin hakkından gelebilir miyiz dersiniz ?
 

Bodrum48

Usta Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
425
Beğeniler
1,129
Yaş
41
#24
elimizde hurda bir renault spring var, evraklarını hurda indirimi için kullandık ama araba duruyor. Havalar biraz ısınsın onun üzerinde türlü işkenceler deneyeceğim :) bu arada kendimde de vw golf var, merak ediyorum sadece orbital makine ile gerçekten güzel sonuçlar alınır mı ? Yıkamaya bağlı çiziklerin hakkından gelebilir miyiz dersiniz ?
Springte iyi test edin ama her aracın boyası aynı değil wv boyası daha serttir bence makinayı aynı yerde bekletmeyin iyicr tecrübe edin ,arkadaşım seat leonı yakmıştı azda olsa 2 yerinden .özellikle köşeler tehlikeli,hare alacam derken boya almak çok tehlikeli
 

Fatihkandemir

Usta Detaycı
Üye
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
679
Beğeniler
1,406
Yaş
38
İl
İstanbul
#25
elimizde hurda bir renault spring var, evraklarını hurda indirimi için kullandık ama araba duruyor. Havalar biraz ısınsın onun üzerinde türlü işkenceler deneyeceğim :) bu arada kendimde de vw golf var, merak ediyorum sadece orbital makine ile gerçekten güzel sonuçlar alınır mı ? Yıkamaya bağlı çiziklerin hakkından gelebilir miyiz dersiniz ?
:)
Orbitalle çizik alamazsın
Rotary ile hare alamazsın.
Yani anlayacağın o ki ne birbirinden ayrılmaz ikilidir bunlar. Bence en tehlikelisi rotary makina ile sünger ped ile çalışmak acayip ısıtıyor boyayı. Eğer brodway da deneme yapacaksan makinayı kapıp gelediyim gör.
 

alicankaradag

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
349
Beğeniler
615
Yaş
36
İl
İstanbul
#26
:)
Orbitalle çizik alamazsın
Rotary ile hare alamazsın.
Yani anlayacağın o ki ne birbirinden ayrılmaz ikilidir bunlar. Bence en tehlikelisi rotary makina ile sünger ped ile çalışmak acayip ısıtıyor boyayı. Eğer brodway da deneme yapacaksan makinayı kapıp gelediyim gör.

şu videodaki alet dual action değil mi ? bu arada güzel bir rehber olmuş bu video :)
 

Detail 35

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
1,479
Beğeniler
6,094
İl
İzmir
#27
:)
Orbitalle çizik alamazsın
Rotary ile hare alamazsın.
Yani anlayacağın o ki ne birbirinden ayrılmaz ikilidir bunlar. Bence en tehlikelisi rotary makina ile sünger ped ile çalışmak acayip ısıtıyor boyayı. Eğer brodway da deneme yapacaksan makinayı kapıp gelediyim gör.
Orbital ile çizik alınır doğru elde olması önemli :) Ben ana makine olarak Rupes Lhr 15 mk2 kullanıyorum direk sonuca götürüyor. Rotary ile de hare hologram alınır onda da ustalık önemli temiz ped ile çalışmak önemli. Sadece rotary ile de araba biter orbital ile de biter
 

Detail 35

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
1,479
Beğeniler
6,094
İl
İzmir
#28

şu videodaki alet dual action değil mi ? bu arada güzel bir rehber olmuş bu video :)
Bu videodaki makine Rupes mille forced rotation olarak geçer hem rotary dönüşünü yapıyor hem orbital dönüşünü yapıyor dual action olayı çok şekilde var free spin olanlar lhr modelleri mille modeli forced rotation yapar. LHR daha güvenli kalır milleye göre çünkü mille'de makine tek hareket yapar sürekli kesim yapar
 

HocaDeler

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Ara 2019
Mesajlar
354
Beğeniler
369
Yaş
30
#30
Bende hiç polişaj yapmadım hevesim var.
artık çeyizi dizdikten sonra çalışmalara başlarım
 

alicankaradag

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
349
Beğeniler
615
Yaş
36
İl
İstanbul
#32
Orbital ile çizik alınır doğru elde olması önemli :) Ben ana makine olarak Rupes Lhr 15 mk2 kullanıyorum direk sonuca götürüyor. Rotary ile de hare hologram alınır onda da ustalık önemli temiz ped ile çalışmak önemli. Sadece rotary ile de araba biter orbital ile de biter
Aracım berbat durumda değil, 3 yaşında ve bunun 1 yılı seramikli kullanılmış. Orbital bana yetecektir :)
 

Detail 35

Profesyonel Detaycı
Test Uzmanı
Üye
Katılım
14 Nis 2018
Mesajlar
1,479
Beğeniler
6,094
İl
İzmir
#33
Aracım berbat durumda değil, 3 yaşında ve bunun 1 yılı seramikli kullanılmış. Orbital bana yetecektir :)
Berbatta olsa iyi bi orbital makine güzel keçe ped mikrofiber ped pasta kombinasyonu ile kusursuz hale gelebilir :) yeni başlayacak birine önerim kesinlikle orbitalde öğrenmesi olur
 

alicankaradag

Yasaklı Üye
Yasaklı Üye
Katılım
20 Kas 2019
Mesajlar
349
Beğeniler
615
Yaş
36
İl
İstanbul
#34
Berbatta olsa iyi bi orbital makine güzel keçe ped mikrofiber ped pasta kombinasyonu ile kusursuz hale gelebilir :) yeni başlayacak birine önerim kesinlikle orbitalde öğrenmesi olur
Meguiars microfiber da serisi ürünlerin incelemesi oldukça ilgimi çekti, mf pedle tek katta dahi başarı kaydettiğini gördüm. Orbitalle beraber bu ürünlerden bölünmüş temin edip denemelere başlarım ben yakında :)
 

KILIÇARSLAN

Usta Detaycı
Üye
Katılım
12 Mar 2019
Mesajlar
522
Beğeniler
1,376
Yaş
34
#38
Arkadaşlarımın aracında Rotary makine ve sünger pad ile iki kez başıma geldi. Birinde golf 6 da farı parlatırken pad in köşesi anlık tampona geldi ve çıkan duman ile astar boya ne varsa gitti diğeri siyah Astrada sol tarafı komple boyalı araçta c sütünunun oradaki çiziğe ikinci katı geçerken fazla baskı yaptığım için pad in kenarı kordona yakın bölgeden boyayı açtı. Sahibi dert etmedi aracın son halini çok beğendiği ve boyalı olduğu için . Pad ve keçeyi yüzeye tam oturtmak ve köşelerinin geldiği yere dikkat etmek lazım.
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,805
Beğeniler
8,528
Yaş
37
İl
Bilecik
#40
Süngermi keçemi daha yatkın derseniz bence sünger rotary makinada çok tehlikeli oluyor.
Süngerin de çeşitleri var. Sert süngerler agresif çalışırken yumuşak süngerler daha soft aşındırma yapar. Ben yün veya keçe pede şimdiye kadar hiç girmedim. Girilecek bir durum olmadı çünkü araçlarımda.