Sercan20 Detail Uygulamaları

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#82
Gelelim ilk su ile motor temizliğime, L300 den ara ara uygulamalar paylaşıcağım. Dizel olmasından, akünün sürücü koltuğunun altında olmasından ve kabloların çok meydan da olmamasından rahatlıkla su tuttum. Araç yaklaşık 5 senedir biz de ve motoruna hiç temizlik yapılmadı, bizden öncede ne zaman yapıldı bilmiyorum. Ama şimdiden sonra rutin temizlik yaparım diye düşünüyorum.:)

Malzemeler ve Kullandığım Ürünler
-1:1 Ceviz
-1:10 Ceviz
-CG Wheel Cleaner
-1:10 Gs
-KC Motor Plast
-Jant Fırçası
-Davlumbaz Fırçası
-Detay Fırçaları
-Bezler

Kirli Hallerimiz







Uygulamam

İlk başta kapaktan yani koltuğun alt kısmında başlıyım dedim.
1:10 ceviz sıkıp duruladım.


Ardından düzgünce GS sıkıp, detay fırçalarıyla köpürttüm.


Sonrasında duruladım.


Ve sildim.


Sonra boyalı kısımlara geldim. 1:10 ceviz sıkıp duruladım.


1:1 ceviz ile düzgünce köpürtüyorum.


Ve duruladım.


Girmeyen yerlere diş fırçası ile müdahele ediyorum.


Ve duruladım.


Bu kısıma da 1:10 ceviz sıkıp duruladım.


1:1 ceviz sıkıp, detay fırçasıyla kirleri fırçalıyorum.





Sonrasında detaylara inerek jant fırçasıyla giriştim, fırçaya jant temizleyicisi sıktım saf olarak.






Davlumbaz fırçasına da jant temizleyicisi sıkıp, ulaşılmayan veya baskı gerekn yerleri fırçaladım.







1:10 ceviz sıktım kirler yumuşatmak için.






Devamı geliyor.....
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#83
Sonrasında 1:1 ceviz sıkıp detay fırçasıyla giriştim.




Çıkmayan yoğun kirler için saf jant temizleyicisi sıktım, fırçaladım.





Girmeyen yerler için jant fırçasıyla müdahele ettim.


Borulara tekrar jant temizleyicisi sıkıp, detay fırçasıyla giriştim.



Ve düzgünce duruladım.


Gelelim üst kapağa, manifolda, pompaya.
1:1 ceviz sıkıp yaklaşık 4-5 dk bekledim ve gayet iyi yağ kir çözdü, kirli fotoğraflarında yağın resmen olduğu belli.


Duruladım.


Kirler için jant temizyecisi.










Jant fırçasıyla da giriştim. Cifin köpük yapan fısfısyla sıkınca gayet güzel köpürttü ve geç iniyor.





Detaylara fırça ile girişiyorum.







Gayet güzel kir çıkartıyor.









Bazı yerler çok kirliydi, çamurluydu. Hemen giriştim.



Jant temizleyicisi ile davlumbaz fırçasıyla giriştim.




Kirler iniyor.


Ve düzgünce duruladım.



Heryeri düzgünce kuruladım.



Mp sıktım ama biraz fazla kaçırmışım.



Ardından nemli bez ile nazikçe sildim. Cilayı almamaya çalıştım.

Finaller









Okuduğunuz için gözlerinize sağlık, kendimi yavaş yavaş geliştiriyorum. Eğer bir eksiğim bir yanlışım olduysa yorumlar da belirtin. Herkese iyi Ramazanlar. :)
 

Kzmsefa

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Oca 2019
Mesajlar
752
Beğeniler
2,656
Yaş
31
İl
İstanbul
#84
Ellerine sağlık dostum, maşallah baya uğraşmışsın :alkis:
Forumda maşallah ticari uygulamalarıyla doldu, dünyanın en temiz ticarileri burada :komik:
 

Emre Mert

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
810
Beğeniler
4,124
Yaş
27
İl
İstanbul
#85
Eline sağlık :) Hava filtresi kazanının etrafına fazla su tutma derim. Sensör, ecu falan olmadığı için son yıkamamda rahat davranıp suyla çok oynadım :D Tahminimce kızdırma bujisi rölesine su kaçırdım. Kafasına estiğinde rölantide tık tık şeklinde ses yapıyor.
Diğer uygulamaları da bekliyoruz. :)
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
996
Beğeniler
4,277
Yaş
41
İl
istanbul
#90
Bizde motor temizliği yapıyoruz diye foto atalım duralım :) Adam içinden geçmiş :taraa::nazar::nazar:
Tebrik ederim, eline emeğine sağlık.
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#91
Ellerine sağlık dostum, maşallah baya uğraşmışsın :alkis:
Forumda maşallah ticari uygulamalarıyla doldu, dünyanın en temiz ticarileri burada :komik:
Sağolasın abim, evet evet ticarilerle doldu. @Emre Mert sağolasun.:)
Eline sağlık :) Hava filtresi kazanının etrafına fazla su tutma derim. Sensör, ecu falan olmadığı için son yıkamamda rahat davranıp suyla çok oynadım :D Tahminimce kızdırma bujisi rölesine su kaçırdım. Kafasına estiğinde rölantide tık tık şeklinde ses yapıyor.
Diğer uygulamaları da bekliyoruz. :)
Eyvallah sağolasın, aynen dediğin gibi aşırı su tutmadım bide hava filtresinin girişine doğru değilde tam tersi yöne su tuttum.:D
Motor rahata kavuşmuş nihayetinde. Ellerine sağlık
Evet abim nefes aldı valla, teşekkürler.:)
Ellerine sağlık çok güzel ve epey detaylıca olmus..
Uğraştırdı ama değdi, sağolasın.
Eline sağlık çok güzel olmuş kardeşim.
Eyvallah abim teşekkürler.:)
Baya baya kirliymiş. Zor iş tebrik ederim. Motor hafiflemiştir :)
Evet evet baya kir aktı, teşekkürler.:):mutlu:
Bizde motor temizliği yapıyoruz diye foto atalım duralım :) Adam içinden geçmiş :taraa::nazar::nazar:
Tebrik ederim, eline emeğine sağlık.
Yok abi estağfurullah elimizden geldiğince temizlemeye çalıştım. Yorum için teşekkürler.:)
 

Dr HCD

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
1,082
Beğeniler
4,765
İl
İstanbul
#94
Eline sağlık:) bir de uzaktan tüm motoru görecek şekilde öncesi ve tüm temizlik bittikten sonrası şeklinde fotoğraf çekersen daha güzel anlatım olur fotoğraf işi tabi zaman mekan meselesi:foto:
 

Numloq

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,689
Beğeniler
5,857
Yaş
25
İl
Denizli
#95
Sercan eline sağlık güzel olmuş maşaAllah :)
Sağolasın abim, forumdan öğrendiğimiz kadarıyla.:)
Eline sağlık harika olmuş. Yarın çok daha güzel görünüyor olacak. :alkis:
Teşekkürler, aynen daha güzel olucak.:mutlu:
Eline sağlık:) bir de uzaktan tüm motoru görecek şekilde öncesi ve tüm temizlik bittikten sonrası şeklinde fotoğraf çekersen daha güzel anlatım olur fotoğraf işi tabi zaman mekan meselesi:foto:
İlk kirli halini uzaktan çektim ama finalde çekmeyi unutmuşum, yorumlar için teşekkürler.:)
 

Kaptan_34

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
25 Haz 2019
Mesajlar
140
Beğeniler
534
Yaş
37
İl
İstanbul
#98
Eline sağlık @Sercan20 güzel anlatım. Resim çekmen zor olan uygulamayı daha zor hale getirmiş...
Ama üstesinden gelmişsin, Tebrikler

Eski Kaptan, Eski Detaycı