Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Başlığın yukarı çıktığını gördüğünüzde bu sefer ne taktı arabasına acaba diye merak edeceğinizi tahmin ediyorum ama bu sefer tadilat yok, harbi detay var :)

Part 1:

Az buçuk fikir vermesi bakımından araçların yıkama öncesi fotoğraflarını koyayım.






Yıkama makinesi, çift kova vs.



Önce su vurup çamurlarını akıttım. Ardından 150ml b33 850ml su koyarak foam lance ile ön yıkama yaptım. Ardından zymöl autowash ile çift kova girdim.



Corsa B nin dış siyah plastiklerine çinli seramik uyguladım.





Corsa D ye ise komple bunu uyguladım.



Lastiklere Meguiars Edurance uyguladım ama fotoğraf çekmedim zaten sonucu biliyorsunuz :)

İki aracın bütün camlarını iç dış geçenlerde aldığım Würth cam temizleyicisi ile temizledim. Benim hoşuma gitti memnun kaldım. İçindeki solvent fazla bu yüzden kireç lekeleri için başarılı buldum.



Corsa B nin eski sahibi sanırım hiç silecekleri değiştirmemişti. Bu sebeple ön arka cam komple silecek iziydi.

Bu kısımdan sonrası parmak arası terlik - alevli şort ekolüne uygun olmayacağı için Alman ekolüne geçtim. Efendi gibi tulum, eldiven, maske ve gözlük takarak uygun şekilde devam ettim.

Plastik bardağın içindeki arkadaşın adı seryum oksit. Solunması falan sıkıntılı bir malzeme. Bir miktar su ile karıştırınca fotoğraftaki gibi macun kıvamına geliyor ama öyle böyle tozutmuyor. Villada, kapalı garajda, otoparkta, akülü makine ile falan olacak iş değil. Bir miktar cama bir miktar pede sürülürek uygulanıyor. Çabuk kuruduğu için fıs fıs ile su sıkarak çok fazla ıslatmadan ve kurumasına da müsaade etmeden bunu dengede tutabilmek ve eş zamanlı olarak uygulamaya devam etmek önemli. Çok bastırırsanız sıkıntı, az bastırırsanız gene sıkıntı. Tecrübe sahibi olmayanlar ilginç sonuçlarla karşılaşır ama en sevdiğim polisaj türüdür. Bunu da, skil marka rotary makine ve menzernanın sert süngeri ile uyguladım. Uygulama sonrası sünger çöp oldu, mecbur çöp olacak, bir daha cam hariç polisaj yapılamazdı artık onunla :)




Öncesi (Würth ile temizledikten sonra tabi)








Sonrası








Serum oksit kalıntılarını da temizleyip Corsa B nin cam polisajını bitirdim :)

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Yarın, Part2 de görüşmek üzere :)
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,030
Beğeniler
7,571
Yaş
31
İl
Kayseri
Başlığın yukarı çıktığını gördüğünüzde bu sefer ne taktı arabasına acaba diye merak edeceğinizi tahmin ediyorum ama bu sefer tadilat yok, harbi detay var :)

Part 1:

Az buçuk fikir vermesi bakımından araçların yıkama öncesi fotoğraflarını koyayım.






Yıkama makinesi, çift kova vs.



Önce su vurup çamurlarını akıttım. Ardından 150ml b33 850ml su koyarak foam lance ile ön yıkama yaptım. Ardından zymöl autowash ile çift kova girdim.



Corsa B nin dış siyah plastiklerine çinli seramik uyguladım.





Corsa D ye ise komple bunu uyguladım.



Lastiklere Meguiars Edurance uyguladım ama fotoğraf çekmedim zaten sonucu biliyorsunuz :)

İki aracın bütün camlarını iç dış geçenlerde aldığım Würth cam temizleyicisi ile temizledim. Benim hoşuma gitti memnun kaldım. İçindeki solvent fazla bu yüzden kireç lekeleri için başarılı buldum.



Corsa B nin eski sahibi sanırım hiç silecekleri değiştirmemişti. Bu sebeple ön arka cam komple silecek iziydi.

Bu kısımdan sonrası parmak arası terlik - alevli şort ekolüne uygun olmayacağı için Alman ekolüne geçtim. Efendi gibi tulum, eldiven, maske ve gözlük takarak uygun şekilde devam ettim.

Plastik bardağın içindeki arkadaşın adı seryum oksit. Solunması falan sıkıntılı bir malzeme. Bir miktar su ile karıştırınca fotoğraftaki gibi macun kıvamına geliyor ama öyle böyle tozutmuyor. Villada, kapalı garajda, otoparkta, akülü makine ile falan olacak iş değil. Bir miktar cama bir miktar pede sürülürek uygulanıyor. Çabuk kuruduğu için fıs fıs ile su sıkarak çok fazla ıslatmadan ve kurumasına da müsaade etmeden bunu dengede tutabilmek ve eş zamanlı olarak uygulamaya devam etmek önemli. Çok bastırırsanız sıkıntı, az bastırırsanız gene sıkıntı. Tecrübe sahibi olmayanlar ilginç sonuçlarla karşılaşır ama en sevdiğim polisaj türüdür. Bunu da, skil marka rotary makine ve menzernanın sert süngeri ile uyguladım. Uygulama sonrası sünger çöp oldu, mecbur çöp olacak, bir daha cam hariç polisaj yapılamazdı artık onunla :)




Öncesi (Würth ile temizledikten sonra tabi)








Sonrası








Serum oksit kalıntılarını da temizleyip Corsa B nin cam polisajını bitirdim :)

Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Yarın, Part2 de görüşmek üzere :)
Öyle hoş ellerine sağlık
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,154
Beğeniler
10,626
Yaş
46
İl
Denizli
Bu prof uygulamanın Tadı damağımızda kaldı Muzaffer Devamını bekliyoruz


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Bu prof uygulamanın Tadı damağımızda kaldı Muzaffer Devamını bekliyoruz



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Akşam karanlığında ön camı güçlü ışık altında tekrar kontrol ettim abi, ben beğenmedim daha iyi olabilirmiş. Yarın tekrar yapacağım, olmazsa kaskodan değişim yapacağım ilk camı olduğu için de kıyamıyorum ama görüş kalitesi daha önemli.

Yarına başka planlarım da var inşallah aksilik çıkmazsa onları yapmak istiyorum :)
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,120
Beğeniler
12,991
Yaş
43
İl
istanbul
@Nobran Emeğine sağlık :) AFL ve o 2.videodaki ampülün aydınlatması fevkalade :) Özellikle o ampül nasıl bir ampülse artık sol tarafa projektör tutmuşsun da öyle aydınlatma yapmış gibi bir izlenim veriyor. :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
@Nobran Emeğine sağlık :) AFL ve o 2.videodaki ampülün aydınlatması fevkalade :) Özellikle o ampül nasıl bir ampülse artık sol tarafa projektör tutmuşsun da öyle aydınlatma yapmış gibi bir izlenim veriyor. :)
Teşekkürler Hakan abi, ampüller farın içinde geldi hiç birisini değiştirmedim patlayana kadar da bakmam diyordum ama sen sorunca baktım şimdi. H1 tip ampül varmış. Bir de bugün senin için pompanın videosunu çekecektim ama sibob kapakları kaynamış, açamadım (sırf opel logosu var diye çin malı kapak aldık, arada bir de olsa açıp kapatmayınca kaynamış) Yarın aksilik çıkmazsa ben onları açarım bir şekilde o vesile ile de inşallah video çekebilirim :(
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Buraya bir adet ara not bırakayım :)



Sağdaki parçalar Corsa D için

Motul yağ, gm logolu v kayışı, hava ve yağ filtresi. Mann marka polen filtresi ve Gates marka v kayışı gergi kütüğü ve ateşleme bobini tamir kiti, febi marka karter tapası.

Soldaki parçalar Corsa B için

Behr 92 derece termostat, delphi balata ve disk, ina triger kayış seti.

Kapanma bittikten sonra Corsa B nin ivedilikle termostatının değişmesi gerekiyor. Termostat, konum itibari ile triger kayışının arkasında olduğu için o da sökülecek, sökülünce triger de set olarak değişsin istedim. Belki ben değişirim belki ramazan sonrası çay, sohbet, muhabbet için sanayiye giderim belli olmaz.

Bu yaz İstanbul, Balıkesir gibi illere gitme ihtimalim var. Gitmeden önce de Corsa D ye detaylı bir yaz bakımı yapasım var. Krank kasnağı çevresinden yağ kaçırıyor. Onu tamir ettireceğim. Belki keçe ile kurtarabilirim belki de kasnak dahil o yan kapak kısmı komple değişebilir sökünce göreceğiz ama bakım yaparken engine flush, ceratech gibi detaylar da olur tabi.

Corrsa D nin bakımını ise her zamanki gibi ben yapacağım inşallah. :)
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,842
Beğeniler
9,134
İl
Türkiye
@Nobran ellerine sağlık hocam, yine ne taktı çıkardı acaba demiştim ki yanıldım, detay yapılmış :) Ellerine sağlık hocam.

Profil fotosu yaz gelsin artık mı diyor ? Yaz gelsinde waxlar carnaubalar çıksın piyasaya mı diyorsun?? Fazlalık waxlar bağış kutularına atılsın mı diyorsun :kahkahaa:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
@Nobran ellerine sağlık hocam, yine ne taktı çıkardı acaba demiştim ki yanıldım, detay yapılmış :) Ellerine sağlık hocam.

Profil fotosu yaz gelsin artık mı diyor ? Yaz gelsinde waxlar carnaubalar çıksın piyasaya mı diyorsun?? Fazlalık waxlar bağış kutularına atılsın mı diyorsun :kahkahaa:
Geçen seneki bir modeli koymuşum, yeni modeller çıkınca güncelleme yapacağım başkanım :smilex:
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,785
Beğeniler
8,441
Yaş
35
İl
Bilecik
Ellerine sağlık Muzaffer. Yine emek kokan öğretici bir içerik olmuş. Bakımı merakla bekliyorum :incelemex:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Part2

Corsa D nin alt takımları temizledim.

Sağ taraf



Sol taraf



Jant disk kaliper temizliğini sonax jant temizleyici ile yaptım.



Ardından davlumbaz ve alt takımlarda b33 kullandım ve Michellin jant temizleme fırçası ile giriştim ve duruladım.









Jantların içini de aynı fırça ile temizledim. Dışına pek uygun değil sert kılları var ama davlumbaz ve jant içi için uygun





Jant içinin fotoğrafını çekerken şarjım azaldığı için flaş çalışmadı. Bir de son olarak kaliperlere önce ısıya dayanıklı astar sıktım sonra gövde rengi olan gene ısıya dayanıklı olan metalik griye boyadım. Poryalara ise sadece ısıya dayanıklı astar sıkıp bıraktım. O da korozyondan bir miktar korur. Çinko sprey olsaydı daha iyiydi tabi. Bu esnada şarj bittiği için bunların fotoğrafları yok maalesef :) Arzu eden olursa yarın çekebilirim.

Lastikleri sökerken bijonlar araç yerdeyken gevşetilip kriko ile kaldırıldıktan sonra bijonlar ve teker çıkarılmalı. Jant poryaya kaynadı ise üst tarafa ufak bir tokat atıp bu esnada da alttan kavrayarak kolayca çıkarabilirsiniz tekeri. Takarken ise gene araç havadayken bijonlar elle olabildiğince sıkılıp yere indirildikten sonra çapraz şekilde sıkılmalı. Ben fabrika verisi olan 110nm ile sıktım.

Makbul olanı 2 3 kilometre sürdükten sonra tekrar bijonları kontrol etmek. Yasaktan sonra kontrol ederim tabi ki.

Part 3 de görüşmek üzere.

Okuduğunuz için teşekkür ederim :)
 

Berkay

Master Detailing
Moderator
Katılım
21 Oca 2019
Mesajlar
3,185
Beğeniler
10,344
İl
İstanbul
Part2

Corsa D nin alt takımları temizledim.

Sağ taraf



Sol taraf



Jant disk kaliper temizliğini sonax jant temizleyici ile yaptım.



Ardından davlumbaz ve alt takımlarda b33 kullandım ve Michellin jant temizleme fırçası ile giriştim ve duruladım.









Jantların içini de aynı fırça ile temizledim. Dışına pek uygun değil sert kılları var ama davlumbaz ve jant içi için uygun





Jant içinin fotoğrafını çekerken şarjım azaldığı için flaş çalışmadı. Bir de son olarak kaliperlere önce ısıya dayanıklı astar sıktım sonra gövde rengi olan gene ısıya dayanıklı olan metalik griye boyadım. Poryalara ise sadece ısıya dayanıklı astar sıkıp bıraktım. O da korozyondan bir miktar korur. Çinko sprey olsaydı daha iyiydi tabi. Bu esnada şarj bittiği için bunların fotoğrafları yok maalesef :) Arzu eden olursa yarın çekebilirim.

Lastikleri sökerken bijonlar araç yerdeyken gevşetilip kriko ile kaldırıldıktan sonra bijonlar ve teker çıkarılmalı. Jant poryaya kaynadı ise üst tarafa ufak bir tokat atıp bu esnada da alttan kavrayarak kolayca çıkarabilirsiniz tekeri. Takarken ise gene araç havadayken bijonlar elle olabildiğince sıkılıp yere indirildikten sonra çapraz şekilde sıkılmalı. Ben fabrika verisi olan 110nm ile sıktım.

Makbul olanı 2 3 kilometre sürdükten sonra tekrar bijonları kontrol etmek. Yasaktan sonra kontrol ederim tabi ki.

Part 3 de görüşmek üzere.

Okuduğunuz için teşekkür ederim :)
Ellerine sağlık harika bir işçilik olmuş :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Ellerine sağlık üstad, ama süngerle çok uğraşırsın gibime geliyor
Uygun ped elimde yoktu teşekkür ederim Berkay hocam o iş biraz aceleye geldi ama sert sünger de iş görüyor, günü kurtarır gibi. İkinci turu yapınca nihai sonuca ulaşırım bence ama ulaşamazsam da sipariş verir tekrar yaparım :) Dün, bugün için tekrar yapacağım demiştim ama bugün vakit yetmedi o bijon yüzünden :komik:

Ellerine sağlık harika bir işçilik olmuş :)
Tekrardan teşekkür ederim :sevilenx:

Film gibi uygulama geliyor 3. Partiyide bekliyoruz Muzaffer


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkürler Süleyman abi. Bunların hepsi tek çatı altında yapılan uygulamalar serisi ama malum tekim. Aksilik çıkıyor, iş uzuyor gün bitiyor mekan yok garaj yok derken zamana bölüp kapının önünde parti parti yapıyorum aceleye getirmeden :)

Ellerine sağlık üstad, ama süngerle çok uğraşırsın gibime geliyor
Uygun ped elimde yoktu teşekkür ederim Berkay hocam o iş biraz aceleye geldi ama sert sünger de iş görüyor, günü kurtarır gibi. İkinci turu yapınca nihai sonuca ulaşırım bence ama ulaşamazsam da sipariş verir tekrar yaparım :) Dün, bugün için tekrar yapacağım demiştim ama bugün vakit yetmedi o bijon yüzünden :komik:

Ellerine sağlık harika bir işçilik olmuş :)
Tekrardan teşekkür ederim :sevilenx:

Film gibi uygulama geliyor 3. Partiyide bekliyoruz Muzaffer


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkürler Süleyman abi. Bunların hepsi tek çatı altında yapılan uygulamalar serisi ama malum tekim. Aksilik çıkıyor, iş uzuyor gün bitiyor mekan yok garaj yok derken zamana bölüp kapının önünde parti parti yapıyorum aceleye getirmeden :)

Ellerine sağlık Muzaffer. Yine emek kokan öğretici bir içerik olmuş. Bakımı merakla bekliyorum :incelemex:
Teşekkür ederim Can abi :) V kayışını ve gergi kütüğü değişimi için lifte kaldırmak altına da şanzıman krikosu koymak lazım abi. O sebeple bu iş için mecbur yetkili servis/sanayi arasında bir tercih yapmalıyım hatta gidersem o gün içinde krank kasnağındaki kaçağı da çözeyim istiyorum ancak periyodik bakımı bu sefer bir tık kapsamlı bir şekilde yapasım var.

Planım şöyle:
1-) Motora hava giren yolun baştan sona temizliği (akışmetre dahil)
2-) Gaz kelebeği temizliği
3-) Emme manifoldu temizliği
4-) Motor içi temizliği (engine flush)
5-) Ucuz 10w40 yağ ile motor içi durulama
6-) Filtrelerin ve bujilerin değişimi
7-) Map sensörü temizliği
:cool: Ateşleme bobini yenileme
9-) Zannetmiyorum ama disk balata değişimi de yapabilirim :)
 
Son düzenleme:

carking58

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
716
Beğeniler
2,049
Yaş
28
İl
İstanbul/Kayseri
Abi ellerine sağlık, 1 hafta giremedim foruma konu yine şahane uygulamalarla dolmus taşmış. Gerçekten yaptigin işler feza boyutlarda, ekledigin her donanimi keyifle ve zevkle kullanırsın inşallah

SM-A505F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi