Bugün Aracınızda Ne Değişiklik Yaptınız?

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
931
Beğeniler
4,144
Yaş
26
Her jant değişiminde 5-6 balyoz yemeden çıkmayan jantlar için bir deneme yaptım diyebilirim. Özellikle oturduğu göbek çevresinde oluşan paslardan kaynaklı oluşan kaynama çok zora sokuyordu. Lastikçiler alışkın balyoz vurmaya ama kazayla biri janta gelmeden artık bir çözüme kavuşturmak istedim. Hazır sökmüşken kaliperlere de kötü işçilikle de olsa bir boya attım. Göbek ve kaliper için çeşit çeşit tel fırçalar ile temizlenip ardından balata spreyi ile temizlendi. Astarın ardından kırmızı keçe ve 2 kat ısıya dayanıklı boya uyguladım. Diskleri bantlamayı düşünmüyordum ancak kaba da olsa az biraz yapayım en azından temizlenene kadar az fren de tutsun dedim. :smilex:
İlk hali


Pas temizlendikten sonra


Berbat bir maskeleme sonrası :sussx:

Astar kuruduktan sonra kırmızı keçeyle geçtim.

Motip ısıya dayanıklı boya iki kat.
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Moderator
Uygulama Uzmanı
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
4,343
Beğeniler
24,995
Yaş
36
İl
Ankara
Her jant değişiminde 5-6 balyoz yemeden çıkmayan jantlar için bir deneme yaptım diyebilirim. Özellikle oturduğu göbek çevresinde oluşan paslardan kaynaklı oluşan kaynama çok zora sokuyordu. Lastikçiler alışkın balyoz vurmaya ama kazayla biri janta gelmeden artık bir çözüme kavuşturmak istedim. Hazır sökmüşken kaliperlere de kötü işçilikle de olsa bir boya attım. Göbek ve kaliper için çeşit çeşit tel fırçalar ile temizlenip ardından balata spreyi ile temizlendi. Astarın ardından kırmızı keçe ve 2 kat ısıya dayanıklı boya uyguladım. Diskleri bantlamayı düşünmüyordum ancak kaba da olsa az biraz yapayım en azından temizlenene kadar az fren de tutsun dedim. :smilex:
İlk hali


Pas temizlendikten sonra


Berbat bir maskeleme sonrası :sussx:

Astar kuruduktan sonra kırmızı keçeyle geçtim.

Motip ısıya dayanıklı boya iki kat.
Tertemiz olmus :) Eline Saglik
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,680
Yaş
47
İl
Denizli
Her jant değişiminde 5-6 balyoz yemeden çıkmayan jantlar için bir deneme yaptım diyebilirim. Özellikle oturduğu göbek çevresinde oluşan paslardan kaynaklı oluşan kaynama çok zora sokuyordu. Lastikçiler alışkın balyoz vurmaya ama kazayla biri janta gelmeden artık bir çözüme kavuşturmak istedim. Hazır sökmüşken kaliperlere de kötü işçilikle de olsa bir boya attım. Göbek ve kaliper için çeşit çeşit tel fırçalar ile temizlenip ardından balata spreyi ile temizlendi. Astarın ardından kırmızı keçe ve 2 kat ısıya dayanıklı boya uyguladım. Diskleri bantlamayı düşünmüyordum ancak kaba da olsa az biraz yapayım en azından temizlenene kadar az fren de tutsun dedim. :smilex:
İlk hali


Pas temizlendikten sonra


Berbat bir maskeleme sonrası :sussx:

Astar kuruduktan sonra kırmızı keçeyle geçtim.

Motip ısıya dayanıklı boya iki kat.
Emeğine Sağlık güzel olmuş benimde jeepin böyle bir uygulamaya ihtiyacı var aslında maskeleme yapmadan birkaç frende fren balatası diske sürttükçe boyayı kaldırır diye düşünüyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
931
Beğeniler
4,144
Yaş
26
Tertemiz olmus :) Eline Saglik
Eyvallah Sefa Abi
Emeğine Sağlık güzel olmuş benimde jeepin böyle bir uygulamaya ihtiyacı var aslında maskeleme yapmadan birkaç frende fren balatası diske sürttükçe boyayı kaldırır diye düşünüyorum


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Eyvallah abi, ben biraz test ettim silinecek mi diye ama bantlamadan arta kalanlar dahi bir kaç frende gitmedi. Özellikle astar ciddi derecede tutunuyor. Eve gelince bakmayı unutmuşum yorgunluktan ancak yolda frenler hiç ses yapmadı büyük ihtimal bir kaç km sonra silinmiştir. Yanında da bol çeşitli tel fırça tavsiye ederim. 50lik çanak + plastik saplı tel fırça kaba işi yapıyor şu tarz bir set vardı bende o detaylarda baya iyi iş yaptı

ancak mini çanak fırçalar da olsa biraz daha rahat edecektim her yere istediğim gibi giremedim. 4 jantı bitirmek biraz acemilikle beraber 5 saat civarı sürdü. Aslında temizlik falan da yapmak istiyordum ancak 20 tane bijonun tamamı sıkışmış vaziyette olunca hal derman kalmadı. :uykucuxx:
 

SaNToS

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
682
Beğeniler
3,053
İl
İzmir
Garaja İndik Tekrar
Hava Filtre Kutusunu Boruları Dahil Tozunu Nemli Bez İle Aldım.

Gelelim Cam Altı Su Tahliye Bölgesine.



Davlumbaz & Alt Takım Temizliğinden Sonra Kolları Sıvadım.

Klima Havalandırma Fanı, Valet Pro Sünger Çubuğu İle Temizledim.

Cg Orange Degreaser 1:10 İle Fırçaladım Çıkmayan Yerlerde Oldu Agresif Sulandırma Gerek Görmedim (1:3 Gibi)


Bijon Göbeğini Boyadim Motip 690 Derece Isıya Dayanıklı Boya İle.

Rüzgardan Dolayı Garaja Geçmek Zorunda Kaldım Fazla Resim Cekmedim Strese Soktu Bu İş :)

Ve Gezme Vakti.
 

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
896
Beğeniler
1,953
İl
Manisa
Her jant değişiminde 5-6 balyoz yemeden çıkmayan jantlar için bir deneme yaptım diyebilirim. Özellikle oturduğu göbek çevresinde oluşan paslardan kaynaklı oluşan kaynama çok zora sokuyordu. Lastikçiler alışkın balyoz vurmaya ama kazayla biri janta gelmeden artık bir çözüme kavuşturmak istedim. Hazır sökmüşken kaliperlere de kötü işçilikle de olsa bir boya attım. Göbek ve kaliper için çeşit çeşit tel fırçalar ile temizlenip ardından balata spreyi ile temizlendi. Astarın ardından kırmızı keçe ve 2 kat ısıya dayanıklı boya uyguladım. Diskleri bantlamayı düşünmüyordum ancak kaba da olsa az biraz yapayım en azından temizlenene kadar az fren de tutsun dedim. :smilex:
İlk hali


Pas temizlendikten sonra


Berbat bir maskeleme sonrası :sussx:

Astar kuruduktan sonra kırmızı keçeyle geçtim.

Motip ısıya dayanıklı boya iki kat.
Elinize sağlık çok güzel olmuş
Jantları takmadan önce poryaya lityum gress sürer iseniz sökmeniz kolaylaşıcaktır yapışma olmuyacaktır :)
 

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
896
Beğeniler
1,953
İl
Manisa
Garaja İndik Tekrar
Hava Filtre Kutusunu Boruları Dahil Tozunu Nemli Bez İle Aldım.

Gelelim Cam Altı Su Tahliye Bölgesine.



Davlumbaz & Alt Takım Temizliğinden Sonra Kolları Sıvadım.

Klima Havalandırma Fanı, Valet Pro Sünger Çubuğu İle Temizledim.

Cg Orange Degreaser 1:10 İle Fırçaladım Çıkmayan Yerlerde Oldu Agresif Sulandırma Gerek Görmedim (1:3 Gibi)


Bijon Göbeğini Boyadim Motip 690 Derece Isıya Dayanıklı Boya İle.

Rüzgardan Dolayı Garaja Geçmek Zorunda Kaldım Fazla Resim Cekmedim Strese Soktu Bu İş :)

Ve Gezme Vakti.
Elinize sağlık benimde önlerin ihtiyacı var birgün halletmem lazim:)
 

EmirhanYigiter

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2020
Mesajlar
931
Beğeniler
4,144
Yaş
26
Elinize sağlık çok güzel olmuş
Jantları takmadan önce poryaya lityum gress sürer iseniz sökmeniz kolaylaşıcaktır yapışma olmuyacaktır :)
Liqui Moly'nin tam bilezik kısmına sürülen bir ürününü bulabilmiştim ancak oda ülkede yoktu. Bunu bir araştırayım, teşekkürler.
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
36
İl
Ankara
Garaja İndik Tekrar
Hava Filtre Kutusunu Boruları Dahil Tozunu Nemli Bez İle Aldım.

Gelelim Cam Altı Su Tahliye Bölgesine.



Davlumbaz & Alt Takım Temizliğinden Sonra Kolları Sıvadım.

Klima Havalandırma Fanı, Valet Pro Sünger Çubuğu İle Temizledim.

Cg Orange Degreaser 1:10 İle Fırçaladım Çıkmayan Yerlerde Oldu Agresif Sulandırma Gerek Görmedim (1:3 Gibi)


Bijon Göbeğini Boyadim Motip 690 Derece Isıya Dayanıklı Boya İle.

Rüzgardan Dolayı Garaja Geçmek Zorunda Kaldım Fazla Resim Cekmedim Strese Soktu Bu İş :)

Ve Gezme Vakti.
10 plakayı görünce bende anılar canlandı :)

Burhaniye' de 3 yıl bir çiftlikte hayvan bakmıştım bir keresinde de yaz okulu için gelmiştim. Ev kiraları daha ucuz diye açık ceza evinin arkasındaki bir mahallede 2.5 aylığına bir ev tutmuştum. Orada arabaya sahip çıkmak biraz yorucu ama son zamanlarda mahallenin gençleri pek yanaşmıyordu artık :komik:

Elinize kolunuza emeğinize sağlık polen filtresi artık daha geç kirlenecek ve içeri daha temiz bir hava girecek.

Ben disklere bant falan çekmedim vurdum spreyi hunharca, 2 3 gün boyunca sanki ayazda donmuş gibi yapıştı ama sonrasında düzeldi :komik:
 

SaNToS

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
682
Beğeniler
3,053
İl
İzmir
10 plakayı görünce bende anılar canlandı :)

Burhaniye' de 3 yıl bir çiftlikte hayvan bakmıştım bir keresinde de yaz okulu için gelmiştim. Ev kiraları daha ucuz diye açık ceza evinin arkasındaki bir mahallede 2.5 aylığına bir ev tutmuştum. Orada arabaya sahip çıkmak biraz yorucu ama son zamanlarda mahallenin gençleri pek yanaşmıyordu artık :komik:

Elinize kolunuza emeğinize sağlık polen filtresi artık daha geç kirlenecek ve içeri daha temiz bir hava girecek.

Ben disklere bant falan çekmedim vurdum spreyi hunharca, 2 3 gün boyunca sanki ayazda donmuş gibi yapıştı ama sonrasında düzeldi :komik:
Aracı eğitimde çarşı izninde aldım Balıkesir edremit Aracı aslında o zamanlar satıcı getirmişti aracı izmir seferihisardayim su an malesef görmedim Balıkesir'i :) Su anda garajda olmasa burasida tehlikeli çocuk vs çok garaj hem gunesten yagmurdan tozdan koruyor şükrediyorum aklıma geldikçe

teşekkür ederim filtreler en son temizliginde klima temizlemesinide serviste yaptırtmıştım üşendiğim icin vakit aslinda pek bulamiyorum araba temizlemeye aç kalıyor insan ugrasmak istiyor haliyle :) El Frenini Açarken Tak Etti Bendede Bantladigim Halde
 

SaNToS

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
682
Beğeniler
3,053
İl
İzmir
Her jant değişiminde 5-6 balyoz yemeden çıkmayan jantlar için bir deneme yaptım diyebilirim. Özellikle oturduğu göbek çevresinde oluşan paslardan kaynaklı oluşan kaynama çok zora sokuyordu. Lastikçiler alışkın balyoz vurmaya ama kazayla biri janta gelmeden artık bir çözüme kavuşturmak istedim. Hazır sökmüşken kaliperlere de kötü işçilikle de olsa bir boya attım. Göbek ve kaliper için çeşit çeşit tel fırçalar ile temizlenip ardından balata spreyi ile temizlendi. Astarın ardından kırmızı keçe ve 2 kat ısıya dayanıklı boya uyguladım. Diskleri bantlamayı düşünmüyordum ancak kaba da olsa az biraz yapayım en azından temizlenene kadar az fren de tutsun dedim. :smilex:
İlk hali


Pas temizlendikten sonra


Berbat bir maskeleme sonrası :sussx:

Astar kuruduktan sonra kırmızı keçeyle geçtim.

Motip ısıya dayanıklı boya iki kat.
Dewamm Elinize Kolunuza Sağlık :begenixx:
 

Pro

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,935
Beğeniler
9,567
İl
.
Hor kullanılmış ve boyası bakımsız kalmış bir Fd6'yı hayata döndürmeye çalıştım :)
Flowey Hard- Medium ve Menzerna 3800 sonrası m700 ile silip sonrasında ZR53 ile korumaya alındı :sicak:









 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,803
Beğeniler
8,518
Yaş
37
İl
Bilecik
Hor kullanılmış ve boyası bakımsız kalmış bir Fd6'yı hayata döndürmeye çalıştım :)
Flowey Hard- Medium ve Menzerna 3800 sonrası m700 ile silip sonrasında ZR53 ile korumaya alındı :sicak:









Aracı canlı olarak gördüm. Mat kaplama yapılmış gibiydi. Çok bakımsız ve kötü durumdaydı.
Ellerine sağlık Adminim çok güzel olmuş.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,803
Beğeniler
8,518
Yaş
37
İl
Bilecik
Eline sağlık üstad:)
Zr53 ün dayanımı nasıl acaba ?
Ahmet cevap verecektir öncesinde ben tecrübelerimi aktarayım. Zamanında iki kere kullandım. Hata affetmeyen bir ürün. Eğer nemli bir ortamda uygularsanız havanın neminden araç üzerinde kürleşebilen bir ürün.
Dayanım olarak 1,5 sene aracın üzerinde kalmıştı. Nasıl anladın derseniz hatalı kürleşen yerlerdeki lekeler ancak bu sürenin sonunda görünmez hale gelebilmişti.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
896
Beğeniler
1,953
İl
Manisa
Ahmet cevap verecektir öncesinde ben tecrübelerimi aktarayım. Zamanında iki kere kullandım. Hata affetmeyen bir ürün. Eğer nemli bir ortamda uygularsanız havanın neminden araç üzerinde kürleşebilen bir ürün.
Dayanım olarak 1,5 sene aracın üzerinde kalmıştı. Nasıl anladın derseniz hatalı kürleşen yerlerdeki lekeler ancak bu sürenin sonunda görünmez hale gelebilmişti.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkür ederim üstad
Carpro uk devam o zaman:)