Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Kaç paraymış hocam gizli değilse öğrenebilir miyiz :)
Bende gizli bir şey yok hocam aşkolsun :deli:

Service Box

Bu siteden bir üyelik açıyorsunuz, daha sonra oradaki sekmelerden birinde aboneliklerin listesi var. SPS için minimum 2 saatten başlıyor 1 aylık ve 1 yıllık gibi seçenekler var. Aklımda kalan fiyat 2 saatlik 45+vergi (53 euro ediyor) 1 yıllık 4400 euro ama onu almadığım için vergisini bilmiyorum. 1 yıllığı satın alıp aboneliği günlük saatlik kiralayan çok, 2 saattliği 3 5 arkadaş birleşip alan da çok. SPS internet hızına ve bilgisayar özelliklerine bağlı olarak birkaç dakikadan fazla sürmüyor. Yetkili servislerde ise aynı işlem için 1500 2000 liradan söz etmişlerdi. Başka bir şase numarasına SPS yapmadıkları için de, deneriz ama olmazsa ücreti gene alırız dedikleri için peşin peşin 1500 lirayı sokağa atmış olurum çünkü yukarıda sebebini yazdım :)
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,330
Yaş
45
İl
antalya
Kardeşim eline sağlık, yine yapmışsın sanatını.
Yav biz boşuna dolu araca Bi ton fark verip almayalım, en baz donanım alalım sana gelelim sen hepsini ekle.
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Kardeşim eline sağlık, yine yapmışsın sanatını.
Yav biz boşuna dolu araca Bi ton fark verip almayalım, en baz donanım alalım sana gelelim sen hepsini ekle.
Ekleriz abi problem değil :D Opel, Renault, Peugeot, Bmw, Mercedes, Maserati hepsi aynı bu saatten sonra benim için, yeterki fabrikadan istediğin donanıma sahip bir araç çıkmış olsun :deli: Custom uygulama da düşünmüyor değilim, 3d yazıcı alma niyetim var. Mesela, Aliexpresste kör nokta asistanı var. Corsanın bazı parçalarını tersine mühendislik ile tekrardan ve kör nokta asistanına uygun şekilde 3d yazıcıdan çıkarabilirsen "sonradan takıldığı belli" görüntüsü olmadan kullanabilirim. İyi kötü uğraşa uğraşa neyin nasıl çalıştığını ve nasıl olması gerektiğini çözüyor insan çünkü :)
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,926
Beğeniler
9,513
İl
.
@Nobran, ağzım açık okudum perşembe günkü mesajını.. Hey maşaallah , eline emeğine sağlık.:alkıssx: Süleyman abinin dediği gibi sen bi dükkan işini düşün bencede. :terlisırıtan:
 

onurçiko

Master
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
7,870
Beğeniler
20,330
Yaş
45
İl
antalya
Ekleriz abi problem değil :D Opel, Renault, Peugeot, Bmw, Mercedes, Maserati hepsi aynı bu saatten sonra benim için, yeterki fabrikadan istediğin donanıma sahip bir araç çıkmış olsun :deli: Custom uygulama da düşünmüyor değilim, 3d yazıcı alma niyetim var. Mesela, Aliexpresste kör nokta asistanı var. Corsanın bazı parçalarını tersine mühendislik ile tekrardan ve kör nokta asistanına uygun şekilde 3d yazıcıdan çıkarabilirsen "sonradan takıldığı belli" görüntüsü olmadan kullanabilirim. İyi kötü uğraşa uğraşa neyin nasıl çalıştığını ve nasıl olması gerektiğini çözüyor insan çünkü :)
Serit takip, adaptif Cruise control falan da bekliyoruz :)
 

SubaruOutback

Profesyonel Detaycı
Moderator
Test Uzmanı
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
5,227
Beğeniler
13,531
Yaş
45
İl
istanbul
Kardeşim eline sağlık, yine yapmışsın sanatını.
Yav biz boşuna dolu araca Bi ton fark verip almayalım, en baz donanım alalım sana gelelim sen hepsini ekle.
Ford Fiesta, Focus serisinde bazı donanımlar yazılımla bile açılabiliyordu. Belki de halen öyledir. :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
@Nobran, ağzım açık okudum perşembe günkü mesajını.. Hey maşaallah , eline emeğine sağlık.:alkıssx: Süleyman abinin dediği gibi sen bi dükkan işini düşün bencede. :terlisırıtan:
Teşekkür ederim adminim, ticaret bana şimdilik epey uzak ama günün birinde belki, neden olmasın :D

Ford Fiesta, Focus serisinde bazı donanımlar yazılımla bile açılabiliyordu. Belki de halen öyledir. :)
Abi bazı markalarda üretim bandında çok ekstrem parçalar olmadıkça araca tüm parçalar fiziksel olarak takılıyor ve dediğin gibi yazılımla açılabiliyor, Opelin üretim bandında o fiziksel parçaları pakete göre takıyorlar. Örnek benim arabam, ilk alındığında alaşım jantı saymazsak başka da ekstra bir özelliği yoktu. Param olunca sonradan taktırabiliyoruz değil mi diye özellikle sordum. Takarız getir dediler. Param olunca tekrar gittim şunu şunu istiyorum hadi takın dedim. Olmaz takamayız çünkü beynin desteklemiyor değişmesi gerekiyor tesisat çekilmesi gerekiyor. O iş bizi aşar sen iyisi mi sat dolu olanı al dediler özetle. Ondan sonra da bu başlık doğdu :) Focus ve Fiesta halen dediğin gibi, bir de yanlış hatırlamıyorsam Japon ve Kore firmaları da aynı şekilde yapıyor.

Muzo yine döktürmüş ustalığını, orta okulda başlamıştı ustalığı, iş eğitimi derslerinde yaptıklarından belliymiş ileride böyle manyak olacağı :D @Nobran
Fen bilgisi hocası bana senden bir b.k olmaz demişti ama gene de ifşa etme şimdi, geçmişi bilen bir tek sen varsın :deli::komik:

Serit takip, adaptif Cruise control falan da bekliyoruz :)
Onlar biraz zor gibi abi ama yapılabilir. Mutlaka bakacağım, bu arada adaptif cruise control, şerit takip gibi sistemler takıldığı zaman çarpışma önleme sistemi de yapılabilir. Şerit takip için değil fakat öndeki araca göre hızı ayarlatabildiğim zaman fren de yaptırabilirim. Ardunio ile çözülebilir, bakarım vakit bulunca bunun için gerçekten kafa yoracağım :)



Bu arada tüm arkadaşlara cevap verdikten sonra,







Adaptif ileri aydınlatma sisteminin 3 önemli parçası olan, kontrol modülü ve 2 adet afl farı da sizinle şimdiden paylaşayım. Bununla ilgili detaylı bilgileri ve nasıl çalıştığını, çalışacağını da, montajını yaparken tüm foruma paylaşmaktan mutluluk duyacağımı şimdiden belirtmek isterim :deli:
 
Son düzenleme:

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
PTT nin cuma günü afl kontrol modülünü teslim etmesi ile artık sistemin çalışması için gereken tüm parçalar hazır olsa da, Çinden sipariş verdiğim bir soket ve terminal sıkma pensesi henüz gelmediği için montaja başlayamadım, havalar da aniden soğudu (perşembe 21 derece ve güneşli iken cuma Ankara' ya kar yağdı, şans, kısmet, hayırlısı olsun)



Ancak afl beyni geldiği için beni epeyce bir heyecan kapladı. Yazmak ve heyecanımı sizlerle paylaşmak istedim.

Opellerde afl sistemi 9 farklı modda otomatik çalışıyormuş. Ben hepsine aşina değilim montaj ve aktivasyondan sonra hep beraber göreceğiz ne, nasıl oluyor diye ancak bildiğim kadarıyla hıza, yolun eğimine, hava şartlarına, aracın eğimine, karanlığın seviyesine, direksiyon açısına ve vitese göre merceklerin açısı değişmekle beraber gece sürüşlerinde konforu üst düzeyde tuttuğunu söyleyebilirim.

Afl sistemini Türkiye' de Corsa D aracına takıp aktif eden benden başka 2 kişi daha var inşallah ben aktif ettikten sonra da 3 olacak ancak onların araçları biraz daha dolu paket olduğu için benim gibi sıfırdan tüm sistemin alt yapısını kurmakla bu kadar derinlemesine uğraşmadılar, iyi ki de uğraşmadılar. Retrofit çalışmaları sırasında kendileri ile sürekli iletişim halinde kalarak fikir alışverişinde de bulundum. Birisinin aracında direksiyon açı sensörü olmadığı için o arkadaş direksiyon kolonunu da değiştirdi falan ama ne hikmetse bende direksiyon açı sensörü mevcut olduğu için o konuda en azından şanslı çıktığımı belirtmek istiyorum :)

Esp ve yokuş kalkış desteği için arabaya savrulma sensörü ilave etmek durumunda kalmıştım. Bu sensör 4 eksenli bir sensör yani hem sağa sola doğru olan yatmayı/savrulmayı ölçüyor ve ona göre esp yi devreye sokuyor hem de aracın burnu ya da poposu yukarıdayken frenleri 2 saniye ya da gaza basıncaya kadar bırakmayarak geri ya da ileri kaçmasını engellemek üzere abs beynine sinyal gönderiyor. Bu sensörden gelen sinyaller aynı zamanda araca ekstra yolcu ve yük ilave edildiğinde afl sisteminde merceklerin aşağı yukarı doğru otomatik olarak ayarlanmasını sağlayarak hep karşıyı düzgün bir şekilde aydınlatmasını sağlıyor. Araca far yağmur sensörü de eklemiştim (ikisi tek bir gövdede bütünleşik) oradan gelen bilgiler ile zirifi karanlıkta otomatik uzunlar yanacak karşıdan araba gelince kısalara geçecek, ya da yağışlı havalarda görüşü iyileştirmek için ona göre bir açıda duracak. Virajlarda virajın açısına göre direksiyondan aldığı bilgi ile bir miktar mercekler sağa sola dönecek bu sayede viraj içini daha görünür kılacak. Direksiyon tam tur döndüğünde ise bu sefer viraj içi aydınlatma lambaları da yanacak ve dönülen tarafta kör nokta namına dair bir şey kalmayacak. Geri vitese takıldığı zaman ise bu sefer iki viraj içi aydınlatma lambası birlikte yanacak bu sayede sürücü, sağlı sollu her tarafı görebilecek. Geri vitesten çıkıp ileri gidildiği zaman birkaç saniye ya da 10-15 km hıza çıkana kadar bu lambalar yanık kaldıktan sonra sönecek.

Sosyal medya guruplarında sıkça karşılaştığım, bana göre problem olan bir durumdan ciddi şekilde şikayetçiyim.

Corsa D nin normal far soketi 10 pin, afl far soketleri ise 16 pindir (fazladan olan 6 pin beyinden gelen sinyal, akü pozitif voltajı ve ateşleme kabloları vs.) Bu bakımdan normal farı söküp afl farı takıp çalıştırmak normal şartlarda soket farklı olduğu için kesinlikle mümkün değildir, ancak 10 pinli soketin erkeğini ve 16 pinli soketin dişisini bulup bir dönüştürücü/adaptör gibi bir aparat yaparak afl fara, normal far gibi elektrik verip normal far gibi çalıştırıyorlar ve bunun adına da ben afl taktım diyenler olmuş. Bu şekilde afl far taktığını iddia eden biri olursa o kişi afl far takmış olabilir ancak taktığı afl far, beyin bağlı olmadığı için normal bir far gibi çalışacaktır yani uzun, kısa, sinyal ve park lambası eskiden olduğu gibi çalışır o kadar. Tek fark yeni farında mercek olması ve görsellikten fazlası değildir.

Örnek bir 10 pinli soketi 16 pinli sokete çevirme örneği paylaşmak istiyorum.



Örnek bir araç fotoğrafını da aşağıya ekliyorum (araç sahibini tanımıyorum ancak sosyal medyadaki bazı opel guruplarında afl far taktım demiş)

Gördüğünüz üzere tekerlekler epeyce bir dönük olmasına rağmen ne far tası içindeki viraj lambası yanıyor ne de mercek o tarafa bir miktar dönmüş, dümdüz karşıya bakmaya devam ediyor. Kalibrasyonu yapılmayan bir mercek de ne kadar düzgün aydınlatır bilinmez. Çünkü araçta merceği kontrol edecek bir beyin mevcut değil.




İki şey daha eklemek istiyorum.

1-) Geçen hafta aracı yıkarken kapı içinin en altında belli belirsiz bir boya kabarması gördüm. Düz tornavida ile boyayı azıcık mıncıklayınca tam sac birleşim noktasındaki mastiğin altında, boydan boya bir pas olduğunu teşhis ettim. Fotoğrafını çekmedim ancak işleme başlarken çekerim. Bunun için mastiği kaldıracağım, sacı pastan arındırana kadar dremel ile kazıyıp mastiğini, astarını, boyasını ve verniğini yenileyeceğim. Astar olarak motip, boya olarak baslac, vernik sertleştirici ve tiner olarak glasurit tercih ettim. Çizilmeye karşı dirençli olan bu verniği aynı zamanda aksilik çıkmazsa kapı eşiklerine de uygulama planım var kendi yaptığım kompresör ve airbrush ile.



2-) Bagajın üzerindeki stop lambasının çatladığını fark ettim aaa nolmuş buna böyle derken elleyince stop lambasının camı elimde kaldı. Bir sabotaj yok şükür ki, güneş iyice plastiği gevrekleştirmiş :)



Araç kirli, inanın utandım bagaj üstü stop lambasının fotoğrafını çekerken ancak zannetmeyin ki detayı bıraktım. Üzerindeki çamurdan altta boya korumasının olduğu belli :deli:

Bir de bosch gas 18 şarjlı süpürge aldım @pilotgokhann abiden. Akü ve şarj aleti işini de hallettim. Bijon sökmek için ve matkap işleri içinde birer alet alacağım önümüzdeki aylarda, bu sayede tek bir akü ile tüm bosch pro serisi cihazları çalıştırabilirim. Süpürge için kısa bir spoiler vermek gerekirse, rutin temizlik olarak gayet yeterli. Güç olarak çakmaktan çalışan süpürgeler ile alakası yok çektiği tozu kiri pisliği görseniz evde de rahatça şarjlı süpürge olarak kullanırsınız ben ilk evde çalıştırdım kedi tüylerine kadar bana mısın demedi. Bendeki akü ile 45 dakika civarı çalışıyor. Bu da bagaj dahil temizlik için şu an yeterli onunla ilgili bir yazı da yazacağım inşallah. 2000w rowenta halı yıkama makinesi de kullanıyorum bunun vakum gücü bambaşka bir boyutta ama bosch gibi mobil ve pratik değil. 2000w rowenta Hulk ise, bu bosch gas 18 süpürge de atom karınca. Başka bir örnek vermek gerekirse karşılaşma videolarına baktığımda dyson gibi diğer şarjlı süpürgelerle karşılaştırmaları vardı.

Takdir edersiniz ki lambayı da hemen tedarik etmeme rağmen henüz takamadım çünkü havalar burada çok kötü. Yaz kış açık havada duran 9 yaşındaki bir araç için artık normal diyorum böyle şeyler, ancak önlemlerim Allah kaza bela vermezse evladiyelik olacak :)
 
Son düzenleme:

ormancı

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2019
Mesajlar
922
Beğeniler
2,022
Yaş
41
İl
İstanbul
Hocam merakla takipteyim konunu. Ağırlığa bağlı olarak merceklerin açısını kendi ayarlaması olayı iyiymiş. Keşke benim araç gibi yük taşıma ihtimali olan her araçta zorunlu olsa bu özellik.
 

carking58

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
725
Beğeniler
2,146
Yaş
29
İl
İstanbul/Kayseri
Uzun zamandır okuyamamışım başlığa gelen güncellemeleri, yine büyük bir hayranlıkla bir çırpıda okudum doğrusu. Şu başlığı gördükçe bizim Tırtline (Trendline) Polo'ya el atasım geliyor ama gönül iki tekerde olunca dört tekere heves çok sürmüyor :) Eline emeğine sağlık abi, sıkı bir şekilde AFR far montajını bekliyoruz.
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Hocam merakla takipteyim konunu. Ağırlığa bağlı olarak merceklerin açısını kendi ayarlaması olayı iyiymiş. Keşke benim araç gibi yük taşıma ihtimali olan her araçta zorunlu olsa bu özellik.
Abi fabrika çıkışı xenon olan araçlarda far yıkama ile beraber otomatik far yükseklik ayarı zorunlu diye biliyorum senin aracının xenonlu bir modeli varsa eğer onun farları da o şekilde otomatik yapılabilir. 2014 de emisyon değerlerini düşürmek için lastik basınç takip sistemi zorunlu hale getirildi en son bildiğim kadarıyla ama bu bilgim binek otomobiller için arazi ve ağır yük taşıyabilen araçlar için bilgim hiç yok :(
 

mustafacagri

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
1 Haz 2018
Mesajlar
1,879
Beğeniler
4,229
İl
Ankara
maşallah projeler bilinçli ve yerinde müdahalelerle ilerliyor. ülkemizde malesef mercek veya doğrudan bixenon far montajlarında yükseklik sensörü vs gibi kalemler ekstra olarak görülüp sisteme dahil edilmiyor. haliyle mercekler verimli çalışamıyor ve hatta çoğu zaman yüksek seviyede kalıp karşıdan gelenlerin gözünü "oyuyor" :) bixenon farların işlevinin yanında kattığı prestijli görünümü de ayrı seviyorum. viraj aydınlatması konusunda ben de geri viteste çalışmasını kodlamıştım. akşamları son derece verimli oluyor. ek olarak uzun farlara da bu ampülleri kodladım ve uzun yolda geceleri gerçekten çok zevkli oluyor :) hatta abartıp ch-lh sırasında yanmasını da açtım, aracın etrafı iyice aydınlık oluyor ben eve gidene kadar :D
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Uzun zamandır okuyamamışım başlığa gelen güncellemeleri, yine büyük bir hayranlıkla bir çırpıda okudum doğrusu. Şu başlığı gördükçe bizim Tırtline (Trendline) Polo'ya el atasım geliyor ama gönül iki tekerde olunca dört tekere heves çok sürmüyor :) Eline emeğine sağlık abi, sıkı bir şekilde AFR far montajını bekliyoruz.
Okuduğun için teşekkür ederim gözüne sağlık :) Benim de çok 2 teker alasım var ama gözümün arkada kalmadan koyabileceğim bir yerim yok maalesef, araba ile uğraşmaktan daha zevkli olacağından eminim ancak umarım bir gün alabilirim. Polo' nun da biraz olsun şımarmaya hakkı var es geçme onu da :D
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
maşallah projeler bilinçli ve yerinde müdahalelerle ilerliyor. ülkemizde malesef mercek veya doğrudan bixenon far montajlarında yükseklik sensörü vs gibi kalemler ekstra olarak görülüp sisteme dahil edilmiyor. haliyle mercekler verimli çalışamıyor ve hatta çoğu zaman yüksek seviyede kalıp karşıdan gelenlerin gözünü "oyuyor" :) bixenon farların işlevinin yanında kattığı prestijli görünümü de ayrı seviyorum. viraj aydınlatması konusunda ben de geri viteste çalışmasını kodlamıştım. akşamları son derece verimli oluyor. ek olarak uzun farlara da bu ampülleri kodladım ve uzun yolda geceleri gerçekten çok zevkli oluyor :) hatta abartıp ch-lh sırasında yanmasını da açtım, aracın etrafı iyice aydınlık oluyor ben eve gidene kadar :D
Günümüzde air süspansiyon, yay kestirmek, yay presletmek, cam filmi, renkli folyo kaplamalar, spoiler, body kit, 1 2 sticker ve isme özel pleksi plakalık takınca araba yaptım diyenlerin revaçta ve çokça ilgi gördüğü bir dönemde olduğumuz için varmayı amaçladığım noktanın önemi araçla ilgili sosyal medya gruplarında pek anlaşılmıyor. Oralarda yukarıda bahsettiğim şeyler daha dikkat çekiyor ve bu konuda biraz da kırgınlığım var araba yapmak demek bence bunlar değil ama ne yapalım :) Onun yerine cihazlar ve programlar ile araçta yazılımsal değişiklikler yapabilmek daha mantıklı geliyor bana hem de limit dışına çıkmamış oluyoruz :) Eğer doğrudan mercekli bir far takmak yerine mevcut far tasının içine mercek koymak isteseydim kesinlikle geometrik hesapları yaparak koyardım, bana da ayarsız mercekler denk geldiği zaman gıcık kapıyorum. Yapıyorsun bari kuralı nizamı neyse o şekilde yap :(
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Dün sabahtan kırılan 3. stop lambasını değiştirdim, fotoğraf çekmedim ancak lambanın etrafında enteresan bir conta vardı içeri pislik girmemesi için, ilk defa gördüm. Sökerken biraz zorladı desem yalan olmaz ancak söktükten sonra contanın geleceği yeri güzelce temizleyip çinli seramik sürdüm bir de böyle deneyelim :deli:






url alma siteleri



Dün ayrıca kapı sacının altında başlayan paslara giriştim. Bir günde bitmedi tabi ki. Maket bıçağı ile mastiği kabaca kaldırınca zaten pasları görüyorsunuz hatta yer yer çürümeye başlamış.



ücretsiz fotoğraf siteleri





Pası görüyorsunuz, anlatmaya gerek yok :deli:

Kalan eski mastiği ve çürükleri köküne kadar temizlemek için dremel ile dişçinin dolgu yaptığı gibi zımpara yaptım yer yer kristal uçlarla falan oymak zorunda kaldım.



Zımpara sonrası tekrardan mastik çektim. Yalnız eskisine nazaran daha uzun yıllar dayanması için bir miktar daha yukarıdan çektim. İç kapı sacının alt kısmı için estetik kaygısı gütmediğimden orijinal fabrika görüntüsü için uğraşmadım bu yüzden mastik için 10 üzerinden 2 veriyorum kendime. Yalnız bu kısımlara mastik çekmek için kelebek uçlar var, bu kelebek ucun üzerinde de milimetrik çizgiler var. İstediğiniz kalınlıktaki mastiği çekmek için o ölçüde maket bıçağı ile kesip ayarı verdikten sonra mastiği çekmelisiniz aksi halde mutfak mermerine çekilen silikon gibi daha kaba bir görüntü oluşur.


Mastiği ısı tabancası ile kısa sürede kuruttuktan sonra mastik üzerine astar attım. Onu da ısı tabancası ile kuruttum ve böylece gün bitmiş oldu. Aşağıdaki fotoğrafta, maskeleme bantının üzerine de azıcık astar gelmiş. Bugün yüzey temizleme tineri ile boyaya geçmeden evvel o kısımları tertemiz ettim :)




Neden 10 üzerinden 2 verdiğimin bir kanıtı olarak boya ve vernik sonrası görüntüyü aşağıya ekledim. Mastik çok hoş durmasa da kapı altında çürük olmadığı müddetçe benden mutlusu yok. Diğer taraf daha iyi bu arada, özellikle daha kötü tarafın fotoğrafını çektim :)



Hazır, elime adam akıllı boya geçmişken, eşik ve direkteki birkaç yere de rötuş yaptım. 2 yerin fotoğrafını çekip ekledim :)

Burası inip binerken ayakkabı değmesi sonucu oluşan derin çizik izleriydi. Polisaj ile gitmemişti yani.

Öncesi



Sonrası



Burada da bir taş izi vardı.

Öncesi



Sonrası (bunu kapatmakla çok uğraşmadım gördüğünüz üzere)



Metalik gri de ton tutmaz diyenler el kaldırsın :deli:

Bu tip minik lokal işleri airbrush ile yapıyorum. Kendi imalatım 90-60 psi arası otomatik devreye giren kompresörü geçmişte paylaşmıştım sanırım. Airbrush tabancasına ufak bir modifiye yaparak 0.3mm olan iğne ucunu 0.1mm ile 1mm arasında boya atacak duruma getirdim. Geniş alana boya atarken 1mm ye getiriyorum çizik gibi dar alanlarda çalışmak için 0.1mm ye ayarlıyorum.

@CNR Detailing Boya yaparken nelere dikkat etmem gerektiğini uygulamalı göstermişti, Muammer' e buradan bir kez daha teşekkür ediyorum :)

Vernik-Tiner-Sertleştirici olarak paylaştığım glasurit markasını tercih ettim. Boya olarak da Baslac markasını tercih ettim. Boyacı ile araç üzerinde deneme yanılma ile boyayı ayarlamak çok önemli, ben boya kodunu verdikten sonra 3 kere daha ekstra boya ekleyerek tonu tutturduk. İşi bilen boyacı hiç umulmadık renkler katarak tonu tutturuyor. Havanın da tabi güneşli olması şart :komik:

Marşpiyele ufak rötuş/lokal boya çalışmaları bittikten sonra da artık daha zor çizilmesi için boydan boya 2 kat vernik yaparak bugünü de bu şekilde bitirdim.





Okuduğunuz için teşekkür ederim :)
 
Son düzenleme:

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,505
Yaş
36
İl
Bilecik
Muzaffer yazdıklarını büyük bir merak ve hayranlık ile okudum. Ellerine sağlık dostum. Senin gibi retrofit çalışmaları layıkı ile yapan neredeyse yok. Ya da bir elin parmaklarını geçmez. Ayakta alkışlıyorum :alkıssx::alkıssx:
 

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
32
İl
Kayseri
Dün sabahtan kırılan 3. stop lambasını değiştirdim, fotoğraf çekmedim ancak lambanın etrafında enteresan bir conta vardı içeri pislik girmemesi için, ilk defa gördüm. Sökerken biraz zorladı desem yalan olmaz ancak söktükten sonra contanın geleceği yeri güzelce temizleyip çinli seramik sürdüm bir de böyle deneyelim :deli:







Dün ayrıca kapı sacının altında başlayan paslara giriştim. Bir günde bitmedi tabi ki. Maket bıçağı ile mastiği kabaca kaldırınca zaten pasları görüyorsunuz hatta yer yer çürümeye başlamış.







Pası görüyorsunuz, anlatmaya gerek yok :deli:

Kalan eski mastiği ve çürükleri köküne kadar temizlemek için dremel ile dişçinin dolgu yaptığı gibi zımpara yaptım yer yer kristal uçlarla falan oymak zorunda kaldım.



Zımpara sonrası tekrardan mastik çektim. Yalnız eskisine nazaran daha uzun yıllar dayanması için bir miktar daha yukarıdan çektim. İç kapı sacının alt kısmı için estetik kaygısı gütmediğimden orijinal fabrika görüntüsü için uğraşmadım bu yüzden mastik için 10 üzerinden 2 veriyorum kendime. Yalnız bu kısımlara mastik çekmek için kelebek uçlar var, bu kelebek ucun üzerinde de milimetrik çizgiler var. İstediğiniz kalınlıktaki mastiği çekmek için o ölçüde maket bıçağı ile kesip ayarı verdikten sonra mastiği çekmelisiniz aksi halde mutfak mermerine çekilen silikon gibi daha kaba bir görüntü oluşur.

Mastiği ısı tabancası ile kısa sürede kuruttuktan sonra mastik üzerine astar attım. Onu da ısı tabancası ile kuruttum ve böylece gün bitmiş oldu. Aşağıdaki fotoğrafta, maskeleme bantının üzerine de azıcık astar gelmiş. Bugün yüzey temizleme tineri ile boyaya geçmeden evvel o kısımları tertemiz ettim :)




Neden 10 üzerinden 2 verdiğimin bir kanıtı olarak boya ve vernik sonrası görüntüyü aşağıya ekledim. Mastik çok hoş durmasa da kapı altında çürük olmadığı müddetçe benden mutlusu yok. Diğer taraf daha iyi bu arada, özellikle daha kötü tarafın fotoğrafını çektim :)



Hazır, elime adam akıllı boya geçmişken, eşik ve direkteki birkaç yere de rötuş yaptım. 2 yerin fotoğrafını çekip ekledim :)

Burası inip binerken ayakkabı değmesi sonucu oluşan derin çizik izleriydi. Polisaj ile gitmemişti yani.

Öncesi



Sonrası



Burada da bir taş izi vardı.

Öncesi



Sonrası (bunu kapatmakla çok uğraşmadım gördüğünüz üzere)



Metalik gri de ton tutmaz diyenler el kaldırsın :deli:

Bu tip minik lokal işleri airbrush ile yapıyorum. Kendi imalatım 90-60 psi arası otomatik devreye giren kompresörü geçmişte paylaşmıştım sanırım. Airbrush tabancasına ufak bir modifiye yaparak 0.3mm olan iğne ucunu 0.1mm ile 1mm arasında boya atacak duruma getirdim. Geniş alana boya atarken 1mm ye getiriyorum çizik gibi dar alanlarda çalışmak için 0.1mm ye ayarlıyorum.

@CNR Detailing Boya yaparken nelere dikkat etmem gerektiğini uygulamalı göstermişti, Muammer' e buradan bir kez daha teşekkür ediyorum :)

Vernik-Tiner-Sertleştirici olarak paylaştığım glasurit markasını tercih ettim. Boya olarak da Baslac markasını tercih ettim. Boyacı ile araç üzerinde deneme yanılma ile boyayı ayarlamak çok önemli, ben boya kodunu verdikten sonra 3 kere daha ekstra boya ekleyerek tonu tutturduk. İşi bilen boyacı hiç umulmadık renkler katarak tonu tutturuyor. Havanın da tabi güneşli olması şart :komik:

Marşpiyele ufak rötuş/lokal boya çalışmaları bittikten sonra da artık daha zor çizilmesi için boydan boya 2 kat vernik yaparak bugünü de bu şekilde bitirdim.

Okuduğunuz için teşekkür ederim :)
Baya zor bir süreç daha atlatılmış ama keşke resimleride görebilseydim. Akşama çerezleri temizleyip deneyecğm. Ellerine sağlık