Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Abi bu arabayı çok iyi takip edicem, bakalım sen buna hangi modifikasyonlar yapıcaksın. :) Ellerine sağlık, diğer işlemler için kolay gelsin.

Almadan önce programdan bakmıştım. Buna yapılabilecek retrofitler arasında abs, airbag, eps direksiyon, klima gibi, kısaca günümüz otomobillerinin standartlaşan bazı donanımları var ancak şu an için hiç birini yapmayı düşünmüyorum belki eps direksiyon olabilir ama eşim bunların hiç birini, acemiliğimi atacağım, gerek yok diyerek istemediği için retrofit olayına girmeyeceğim. Önceden söyledim mi bilemiyorum ama tekrar edeyim bu araba sadece şehir içinde git gel 7 8 kilometreden en fazla 20 kilometre ya yapacak ya da yapmayacak. Temizliği, bakımı, tamiri kısaca hakkı ile yürür vaziyette tutmak benden keyfini sürmesi ondan sorulacak :)

Kendi aracımı temizlerken pek yanaştırmadım ancak bunu o süreceği için yavaş yavaş işin içine girdi mecburen, dün çok yoruldu ve dediği şey şu oldu, "bu işler bittikten sonra benim arabama galoşla binilecek" :komik: Daha bunun çizik giderme ve boya koruma işlemlerini hayal ediyorum da virüsü kaparsa o da buraya üye olabilir :deli: Ha, ilerleyen zamanlarda derse ki buna seninki gibi elektrikli direksiyon istiyorum o zaman iş değişir ve artık retrofit çalışmalarına başlarım. Durum bu şekilde :)
Ellerine sağlık muzaffer çok güzel konu olacak takiptiyiz.


DENİZLİ
Teşekkür ediyorum Süleyman abi inşallah alnımın akı ile kalkarım altından zira bu haşere beni çok yoracak gibi kötü bir his var içimde ama yılmak pes etmek yok gittiği yere kadar gideceğim :deli:
Merakla bekliyorum dostum kolay gelsin :)
Giray hocam çok teşekkür ederim wax yapmakla mı uğraşayım kendi arabamla mı uğraşayım kişisel bazı işlerim var onlarla mı uğraşayım hanımın arabası ile mi uğraşayım vallahi bazen 2 ye hatta 3 e bölünmeyi o kadar çok istiyorum ki anlatamam en son bu işler için bir kaç babayiğit bulacağım hocam sen bununla ilgilen, üstadım sende şu işe bak diye, yok vallahi yetişemiyorum hiç birine :)
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,505
Yaş
36
İl
Bilecik
Muzaffer güzel bir serüven olacak. Hani şu youtuber lerin bölüm bölüm video çekerek sansasyon yaratan! restorasyon çekimleri gibi...

Sıkı takipteyim :sicak:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara




Paslı bölgeleri kesildi, koltuk civataları ve koltuk yükseklikleri orijinal kalacak şekilde kesilen bölgelere uygun sac parçaları çizip kestirdim. Bükümdem sonra da parçalar kat kat argon kaynağı ile kaynatılıp alttan ve üstten zift ile tekrar korozyona karşı korumaya alınarak çürük konusu kapatılmış oldu. Bu kısımların fotoğrafları yok ancak sonuç ortada, benim içime sindi açıkcası. Tek kat sac var zannediyordum ancak kesildikten sonra gördüm ki 3 kat sac varmış o sebeple her kat ayrı ayrı parçalar ile kaynatıldı. Şimdi ise sırada temizlenen parçaların, montajı var :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Tekrar merhaba arkadaşlar. Henüz yeni bir uygulama yapamadım, ancak planını projesini hazırladım ve inşallah yakın zamanda yapmaya başlayacağım.

İhtiyacımız olduğu için eve yeni bir dolap aldım. Yarısı hanımın eşyaları için, kalan yarısı da benim eşyalar için olacak şekilde dolabı kurduk ve içini yerleştirdim. Yerleştirme aşamasında stoklarda ne var ne yok tekrardan
güncelleyip, izninizle paylaşmak istiyorum. Bol fotoğraf olacağı için şimdiden kusura bakmayın :)

Bu cihazı seneler önce rc modellerim için almıştım. Her türlü batarya ve aküyü şarj edebiliyor. Ben de zayıflayan aküleri şarj etmeye başladım :)



Kess cihazı, ecudan dosya çekmeye ve dosya yüklemeye yarıyor. Aracımdaki ecudan dosyayı çektim ancak kurcalamak için gereken programı henüz bulamadım, şimdilik duruyor :)



Bu da Carprog, araç üzerindeki envai çeşit parçanın güvenlik kodunu almaya, kilometre değiştirme, airbag patlama kaydını sıfırlama gibi işlevleri var. Kısaca eeprom okuyup değiştiriyor. Ben ise sadece çıkma parça takarken kullanıyorum.



Hep almak istediğim Opel'in yetkili servis cihazı olan MDI. Bununla 1994-2019 arası tüm Opel ve Chevrolet araçlara fısıldayabilirsiniz. Araçtaki donanımlara kodlama yapar, kalibrasyon yapar, arıza taraması yapar, yapar da yapar. Universal arıza cihazlarından en büyük farkı da, GM araçlara özel olduğu için nokta atışı arıza tespiti yapmak bununla çocuk oyuncağı olması



Einhell marka dremel, gravür ya da vızvız diyebiliriz. Kullanım alanı hayal gücü ile orantılı. Kutudan çeşitli parçalar çıkıyor gördüğünüz üzere ama bana lazım olan parçalar yolda ve gelmek üzere :)







Havalı ve normal havyam. Çeşitli plastik kaynağı için gereken hammalzemelerim. Bir boş zamanda tampondaki kırık tırnakları tamir etmeyi düşünüyorum.



Elektrik ile ilgili malzemelerim ve bunların saklama kutusu.



Eskiden tek bir alet çantam vardı ve en ufak işte bile koca çantayı taşımak, çanta içinde aradığımı bulmak zor geldiği için ayırmaya karar verdim. Lokmalar anahtarlar ve tornavidalar bir kutuda, elektrik malzemeleri bir kutuda, ıvır zıvır ayrı bir kutuda olacak şekilde ayırdım.









Aliexpressden aldığım iş feneri. 2 adet 2200mah 18650 pil ile çalışıyor. Powerbank olarak da kullanılıyor ancak kapasite az olduğu için %15 %20 civarı şarj ediyor. 2 modu var birisi parlak diğeri sönük. Parlak modda şarj bir fenere göre çabuk bitiyor ancak aydınlatması efsane. Uzun süreli kullanım süresi içi. için pilleri daha kapasiteli olanlarla değiştirmek şart. Ayağı da mıknatıslı olduğu için istediğiniz metal yüzeye tutturabilir, isterseniz de askı aparatı ile asabilirsiniz.







Dayanamadım, Çinli seramikten tekrar aldım :)



Corsa B nin ön ve arka camında silecek izleri hat safhada. Onları gidermek için de seryumoksit aldım.



Corsa D' nin havalandırma çerçeveleri Colour Editionlarda gövde rengi ile aynı olup OPC' lerde eğer muzullar kırılıp değişmedi ise mavi renklidir. Ben de bu çerçeveleri mavi ile boyamaya karar verdim.





Dolabımda genel manzara bu şekilde :)



Asperox Sarı Güç' ü mutfak için almıştık ancak oraya nasıl girdi hiç bir fikrim yok fotoğrafları koyarken fark ettim :D



Burada bezler var.









En alt rafta kriko, jack stand, tork anahtarları boyalar vs gibi şeyleri koydum.





Eşim, neden bu işleri yaparken video çekmiyorsun, millet neler neler çekiyor da binlerce izlenme sayısı alıyor dedi. Bilmem, kim çekecek ki gibi bir muhabbet sırasında kameramanımın dibimde olduğunu fark ettim. Becerebilirsem bundan sonra her ne iş yaparsam yapayım bir şekilde o işi yaparken video çekip YouTube' ye yüklemeyi hedefliyorum. Umarım becerebilirim. Yabancı memlekette market yada oto pazarı gezmek kadar ilgi çekeceğini düşünmüyorum ancak, denemekten zarar gelmez.

Okuduğunuz için teşekkür eder iyi geceler dilerim :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Retrofit yapmaya başladığım günden beri inat edip takmadığım ön sis farlarını nihayetinde dayanamayıp taktım bu arada. Öncesi ve sonrasını görüyorsunuz arkadaşlar. Yalnız sadece takıp bıraktım çünkü araçta ön sis farının tesisatı yok :komik: Ancak ön sis farına ait tesisatının olmaması benim onu fabrikasyon şekilde aktif etmeme engel değil. Buyurun, universal sis farı tesisatını da beraberinde satın aldım. Hatta 2 takım universal tesisat aldım (fotoğrafta birini açtım diğeri kapalı) çünkü bana lazım olan soketler ve röleler var. Hatta araç üzerindeki tesisatın da içinden geçirip tamamen orijinal tesisata uygun yapabilirim belli de olmaz. Gövde kontrol modülüne (BCM) kablo çekmem ve orada kodlama yapmam gerekiyor. Tesisat olmadığından şu an araç kodlama yaptırmıyor :deli: Ben bu iki tesisatı aracın elektrik şemasına uygun şekilde kesip biçip ayarladıktan sonra kodlama yapmama izin verecek ve sonrasında umarım ön sis farlarını fabrikasyon şekilde aktif etmiş olacağım.







Bu uygulamayı henüz yapan hiç bir kimse yok. Çoğu insan, ön sis farlarını arka sis farına bağlayarak ikisini bir olarak çalıştırıyor. Dolayısıyla kadranda ön sis farı sembolü de yanmıyor. Bazıları da harici bir tuş ve röle koyarak yakıyor, doğal olarak onların da ön sis sembolü aktif olmadan yapmış oluyorlar.
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,675
Yaş
47
İl
Denizli
Güle güle kullan Muzaffer düzenli tertipli olmuş.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,799
Beğeniler
8,505
Yaş
36
İl
Bilecik
Bana sonunda Opel aldıracaksın sevgili dostum Muzaffer :kalplix:

Youtube kanalını ve videolarını merakla bekliyorum :begenixx:
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
981
Beğeniler
4,210
Yaş
40
İl
istanbul
Dolap güzel olmuş eline sağlık hocam. En alt çekmece düzensizliği herhalde bir detayvı için olmazsa olmaz. Aynı ekmeceden bende de var ve en son denediğimde açılmıyordu :D
 

golf

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
825
Beğeniler
810
Dolap güzel olmuş eline sağlık hocam. En alt çekmece düzensizliği herhalde bir detayvı için olmazsa olmaz. Aynı ekmeceden bende de var ve en son denediğimde açılmıyordu :D
Çok güzel ürün, alet tanıtımı gibi olmuş, çalışmalarınızı video ile destekleniz ciddi sayıda takipçiniz olur. Emeğinize değer böylece. Benim bir şey dikkatimi çekti. Bir ürün için km değişme, air bag silme felan dediniz, gerçekten araç km leri değiştirilebiliyor mu?
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Çok güzel ürün, alet tanıtımı gibi olmuş, çalışmalarınızı video ile destekleniz ciddi sayıda takipçiniz olur. Emeğinize değer böylece. Benim bir şey dikkatimi çekti. Bir ürün için km değişme, air bag silme felan dediniz, gerçekten araç km leri değiştirilebiliyor mu?
Kilometre, araçlarda çeşitli yerlere sürekli kayıt edilir. Ecu, bcm, airbag beyni, abs beyni gibi vs. Buraların ve kilometre kayıt eden neresi varsa hepsine ilgili şekilde müdehale edilirse kilometre kalıcı olarak değiştirilmiş olur ama mesela sadece kadrandan değiştiği zaman cihaza bağlandığında gerçek kilometre ortaya çıkar. Çünkü mesela abs beynindeki kilometre değişmemiştir ve cihaz size onu gösterir çünkü hiç değişmediği için en yüksek kilometreyi oradan okur. Ama tüm beyinlerde aynı şekilde kilometre değişirse bunun değişip değişmediği cihazdan tespit edilemez fakat değiştiğine dair emareler olabilir. Gaz pedalı, debriyaj pedalı, kapı kolları, vites topuzu ve direksiyon gibi parçalar hiç değişmediyse oralardan anlaşılır. Yok satıcı profesyonel düşünüp tüm emareleri değiştirirse ona artık yapacak pek bir şey yok, ancak lüks araçların bir çoğunda bu iş sıkça yapılıyor onu üzülerek söylemek isterim. Düşük kaliteli araçlarda ise atılan taş ürkütülen kuşa değmediği için onlar çoğunlukla gerçek kilometrede oluyor.

 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
@Dragstar Teşekkür ederim Süleyman abi eskiden sağda solda kuytu köşede dağınık duruyordu şimdi epey düzenli oldu

@_CaN_ Al abi al ama 2020 ve 21 modelleri alma onlar farklı artık 1.6 cdti ya da 2.0 cdti insignia a2 çok yakışır sana

@cabay valla hocam en alt çekmecede silikonlar, makaronlar, kablolar, soketler, cırt kelepçeler, ıvır zıvır ve takılmayı bekleyen bazı parçalar var kutuya koysan durmazlar yani öyle diyeyim mecbur alt çekmeceyi böyle kara delik gibi bıraktım
 

golf

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
18 Şub 2019
Mesajlar
825
Beğeniler
810
Kilometre, araçlarda çeşitli yerlere sürekli kayıt edilir. Ecu, bcm, airbag beyni, abs beyni gibi vs. Buraların ve kilometre kayıt eden neresi varsa hepsine ilgili şekilde müdehale edilirse kilometre kalıcı olarak değiştirilmiş olur ama mesela sadece kadrandan değiştiği zaman cihaza bağlandığında gerçek kilometre ortaya çıkar. Çünkü mesela abs beynindeki kilometre değişmemiştir ve cihaz size onu gösterir çünkü hiç değişmediği için en yüksek kilometreyi oradan okur. Ama tüm beyinlerde aynı şekilde kilometre değişirse bunun değişip değişmediği cihazdan tespit edilemez fakat değiştiğine dair emareler olabilir. Gaz pedalı, debriyaj pedalı, kapı kolları, vites topuzu ve direksiyon gibi parçalar hiç değişmediyse oralardan anlaşılır. Yok satıcı profesyonel düşünüp tüm emareleri değiştirirse ona artık yapacak pek bir şey yok, ancak lüks araçların bir çoğunda bu iş sıkça yapılıyor onu üzülerek söylemek isterim. Düşük kaliteli araçlarda ise atılan taş ürkütülen kuşa değmediği için onlar çoğunlukla gerçek kilometrede oluyor.

Bilgi için teşekkürler, gerçekten bilmiyordum bunları hiç, ben artık hiç bir km ye güvenmem. Sonuçta mümkünmüş iz bırakmadan değişmek.
 

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,926
Beğeniler
9,513
İl
.
@Nobran, Opel'in haberi olsa sessiz sedasız seni buralardan alııır götürür harcanıyorsun diye :)
Youtube kanalı'da gelsin her türlü desteğe hazırız. :partix:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Bilgi için teşekkürler, gerçekten bilmiyordum bunları hiç, ben artık hiç bir km ye güvenmem. Sonuçta mümkünmüş iz bırakmadan değişmek.
Elektrik elektronik ve programlar araçlarda yaygınlaştıkça maalesef bu tür işler de kaçınılmaz oluyor. Üretici bunu engellemek için akla hayale gelmeyecek yerlere kilometre okutabilir ki öyle de yapıyor ben hepsini söylemedim genel olarak bilinenleri söyledim. Mesela yarın çıkacak bir araçta yağmur sensörü ya da park sensörü kilometreyi kayıt edebilir ancak onların da çözülmesi imkansız değil sadece vakit alır. Artık ikinci el lüks bir araç alacak olursam motoruna yürüyenine ve 2 araçtan tek araç çıkarıp çıkarmadıklarına bakarım sadece saydığım konulardan sıkıntısı yoksa kilometresine takılmam çünkü muhtemelen değişmiş olacaktır. Siz galeriye ya da tanımadığınız bir adama sattığınız anda bir daha akıbeti de belli olmuyor.
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Merhaba arkadaşlar uzun uzun yazmadan sadede gireceğim inşallah :komik: Corsa D aracıma yağmur ve far sensörü takıp programladım. Artık yağmur yağdığında silecekler otomatik çalışacak, tünele girdiğimde ya da hava kararınca farlarım otomatik yanacak :deli:

Biliyorsunuz ki Corsa D' nin en boş paketine sahiptim, çoğu donanım için gerekli modüllerin ve sensörlerin takılabilmesi için tesisatlar ve soketler mevcut değil. Ben de bu tesisat tamamlama işini elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.

Bütün aracın elektrik tesisatının şemasını paylaşıp hangi kablo nereye nereden gidiyor rengi kalınlığı görevi nedir gibi kalemlerle kalabalık etmek istemem ancak gördüğünüz üzere soketlerde boş terminaller var, her birisinin bir görevi var zaman içinde buraların tamamını umarım dolduracağım, bunun gibi çok boş terminal var çünkü.







Gövde Kontrol Modülünün karman çorman kablolar arasındaki hali. Tabi bu karman çorman kablolar orijinal tesisat hattına / hatlarına paralel olacak şekilde düzenlenip uzun yıllar hizmet edebilecek şekle sokacağım, şimdilik test aşamasında olduğu için müdahale edebilmem kolay oluyor.



Programlamadan ufak bir kare.



İlerleyen yıllarda eğer bir arıza yaşanırsa, çözüme hızlı ulaşmak için şemalarda kullanılan renkteki kabloları kullanmaya özellikle özen gösterdim. En azından soketten çıkan renk aynı olduğu zaman sıkıntı yaşamam neredeyse imkansız.



Bazı zor yerlerden kablo geçirme esnasında orijinal kablo tesisatına zarar vermemek için ek yaparak ilerlemek durumunda kaldım. İki ucu lehim ile birleştirip üzerini elektrik bandı, onun üzerine de ısıyla daralan makaron geçirdim. Daha sonra da çektiğim tesisatların dağınık durmaması için fabrikanınkinden daha sıkı bir şekilde bir daha elektrik bandı kullanarak kapladım. Gerekli gördüğüm yerler olduğunda oraları da bez bant ile kaplayacağım.










Kabloların ve ortalığın falan epey dağınık göründüğünün farkındayım. Yukarıda bahsettiğim gibi hepsini toparlayacağım :)

Programlamasının yapılıp aktif edildikten sonraki 2 adet kısacık videosunu da sizlerle paylaşmak istiyorum.



İzlediğiniz ve okuduğunuz için teşekkür ederim, bir sonraki çalışmamda görüşmek üzere :)

Edit: Bu uygulama ile araçta yağmur, far ve otomatik kararan dikiz aynası tamamen fabrikasyon şekilde aktif edilmiştir. Bizim Opelciler genelde kararan aynaya, direkt + ve -, yani şase vererek çalıştırırlar ve bunun sonucunda aynaya ışık geldiği zaman gece ya da gündüz fark etmeksizin her zaman kararır, ancak tüm fonksiyonları çalışan bir kararan ayna, sadece geceleri çalışmakla beraber, (far sensörü vasıtası ile gece ve gündüzü ayırt ediyor) kapı açıldığı zaman ya da geri vitese takıldığı zaman deaktif olup arkayı daha iyi görmemizi sağlar.
 
Son düzenleme:

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
32
İl
Kayseri
Merhaba arkadaşlar uzun uzun yazmadan sadede gireceğim inşallah :komik: Corsa D aracıma yağmur ve far sensörü takıp programladım. Artık yağmur yağdığında silecekler otomatik çalışacak, tünele girdiğimde ya da hava kararınca farlarım otomatik yanacak :deli:

Biliyorsunuz ki Corsa D' nin en boş paketine sahiptim, çoğu donanım için gerekli modüllerin ve sensörlerin takılabilmesi için tesisatlar ve soketler mevcut değil. Ben de bu tesisat tamamlama işini elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.

Bütün aracın elektrik tesisatının şemasını paylaşıp hangi kablo nereye nereden gidiyor rengi kalınlığı görevi nedir gibi kalemlerle kalabalık etmek istemem ancak gördüğünüz üzere soketlerde boş terminaller var, her birisinin bir görevi var zaman içinde buraların tamamını umarım dolduracağım, bunun gibi çok boş terminal var çünkü.







Gövde Kontrol Modülünün karman çorman kablolar arasındaki hali. Tabi bu karman çorman kablolar orijinal tesisat hattına / hatlarına paralel olacak şekilde düzenlenip uzun yıllar hizmet edebilecek şekle sokacağım, şimdilik test aşamasında olduğu için müdahale edebilmem kolay oluyor.



Programlamadan ufak bir kare.



İlerleyen yıllarda eğer bir arıza yaşanırsa, çözüme hızlı ulaşmak için şemalarda kullanılan renkteki kabloları kullanmaya özellikle özen gösterdim. En azından soketten çıkan renk aynı olduğu zaman sıkıntı yaşamam neredeyse imkansız.



Bazı zor yerlerden kablo geçirme esnasında orijinal kablo tesisatına zarar vermemek için ek yaparak ilerlemek durumunda kaldım. İki ucu lehim ile birleştirip üzerini elektrik bandı, onun üzerine de ısıyla daralan makaron geçirdim. Daha sonra da çektiğim tesisatların dağınık durmaması için fabrikanınkinden daha sıkı bir şekilde bir daha elektrik bandı kullanarak kapladım. Gerekli gördüğüm yerler olduğunda oraları da bez bant ile kaplayacağım.










Kabloların ve ortalığın falan epey dağınık göründüğünün farkındayım. Yukarıda bahsettiğim gibi hepsini toparlayacağım :)

Programlamasının yapılıp aktif edildikten sonraki 2 adet kısacık videosunu da sizlerle paylaşmak istiyorum.



İzlediğiniz ve okuduğunuz için teşekkür ederim, bir sonraki çalışmamda görüşmek üzere :)

Edit: Bu uygulama ile araçta yağmur, far ve otomatik kararan dikiz aynası tamamen fabrikasyon şekilde aktif edilmiştir. Bizim Opelciler genelde kararan aynaya, direkt + ve -, yani şase vererek çalıştırırlar ve bunun sonucunda aynaya ışık geldiği zaman gece ya da gündüz fark etmeksizin her zaman kararır, ancak tüm fonksiyonları çalışan bir kararan ayna, sadece geceleri çalışmakla beraber, (far sensörü vasıtası ile gece ve gündüzü ayırt ediyor) kapı açıldığı zaman ya da geri vitese takıldığı zaman deaktif olup arkayı daha iyi görmemizi sağlar.
Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Eşsiz bir arabaya sahipsin maşallah:nazar: diyorum sol far yanmıyor mu ne:D