Rahat duramadım. Ebay' de parçalara bakarken Corsa D OPC' den çıkmış bir kadran buldum. Enjoy paketlerin bir kısmında ya da Cosmo paketlerin hepsinde bulunan bu tip bir kadranı zaten alacaktım çünkü Cosmo kadranlarında bütün donanımların sembolleri ve ışıkları var ancak Ebay' de gerçekten kelepir hatta bedava denecek bir fiyata OPC kadran bulunca hele ki aracımdan çıkanı da satarsam neredeyse üzerine kar edeceğim komik bir fiyata alabilmekten ötürü tercihimi OPC kadrandan yana kullanmak istedim. Yaklaşık 2 hafta gibi bir sürede teslim edildi ve elime geçer geçmez o sevinçle hemen eski kadranı sökerek yenisini taktım. Aracım 145.049 kilometredeydi. Sökmeden evvel fotoğrafını çektim ancak OPC kadran, sıfırlanmadan direkt söküldüğü için şu an benim araç OPC kadranda olan kilometreyi göstermekte. Bir ara akü kutup başını söküp takarak aracın orijinal kilometresini doğru görmeme rağmen şu an kadran kendi kilometresini göstermeye devam etmekte. Ek olarak Cosmo kadran ile OPC kadran arasındaki iki fark var. Birincisi OPC kadranın açılışında kadran testinin (yani bizim tabirimizle kadran selamlama) olması ve kilometre saatinde bulunan OPC logosu. Kimisine göre çok gereksiz özellikler ama benim çok hoşuma gitmekte. Videosunu da mesajın en sonuna koyacağım. Essentia kadranlara göre aralarındaki farkları sıralayacak olursam, her ne kadar zaten cid ekran takarak araca çok daha detaylı bir yol bilgisayarı özelliği kazandırmış olsam da bu kadranın da ayrıca yol bilgisayarı özelliği var. Ayrıca şu an Corsa' ya takılabilecek bütün fabrikasyon donanımların sembolleri yukarıda belirttiğim gibi mevcut ve gene binenlerin dahi bilemeyeceği hatta önemsemeyeceği bir bir detay olsa da göstergelerin çerçevelerindeki gri kaplamalar gözüme daha hoş gelmekte.
Elimdeki OPCOM sadece sıfırlanmış bir kadranın başka bir arabaya takıldıktan sonraki ilk 100 kilometresi boyunca kilometre değiştirmesine imkan tanıyormuş, 250km civarı bir sürüş sonunda kilometreyi değiştiremediğim için bu nedenle onu da öğrendiğimi belirtmek isterim. Bu yüzden kilometreyi henüz ayarlayamadım. Sanayiye de kilometre değişimi için götürmek istemiyorum durduk yere yanlış anlaşılmak istemem hoş millet kilometreyi düşürürken biz doğrucu davut olarak yükselteceğiz ama olsun neme lazım. OBD2 soketi üzerinden laptop marifeti ile eeprom okuma yazma cihazı siparişi verdim. Geldiği zaman onun da tanıtımını yaparım. Onun sayesinde kilometreyi olması gereken neyse ona göre ayarlayacağım. Kadrandaki kilometre değişimine ek olarak hırsızlığa karşı güvenlik kodu ile yazılımsal olarak korunan parçalardaki güvenlik kodu gibi pek çok bilginin kayıtlı olduğu ecu, teyp, abs beyni, airbag beyni, emniyet kemeri, kadran ve diğer pek çok parçanın içinde bulunan eeprom denen entegre devreyi, parçalar araca bağlı olduğu müddetçe aktif olarak çalışmasalar dahi fiziksel olarak önce parçayı araçtan, sonra parçanın içindeki eepromu da sökmeye gerek duymadan OBD2 soketi üzerinden okuyup içindeki veriyi değiştirebileceğimi ve sıfırlayacağımı düşünüyorum. Cihazın beyanı o şekilde çünkü. Kısaca bundan sonra eğer olursa çıkma parça alırken şifrelerini kırdırmak için uğraşmayacağım ve elimdeki şifrelerini bilmediğim diğer çıkma parçaların şifrelerini çözmek için de bu cihaz çok işime yarayacak ama gelirse tabi
Eski eeprom okuma/yazma cihazlarında önce parçayı araçtan, sonra parçanın içindeki baskı devre üzerinde bulunan eepromun bacaklarını da lehimlerinden ayırarak cihaza bağlamak gerekiyordu. Bu yöntemde ise parçaların şifrelerini çözmek için hiç bir fiziksel müdahaleye gerek yok. Tek bir soket üzerinden hepsine erişim sağlanmış ve acayip bir zaman tasarrufu sağlıyor bahsettiğim gibi. Lafı da çok dolandırmadan ve uzatmadan gelelim aracın önceki ve sonraki halleri nasılmış. Bana göre bu ufak kadran değişimi sonunda iç mekana daha hoş bir hava katıldı, umarım sizler de beğenirsiniz.
Detaycıya yakışmayan bir kare olsa da tozuna kirine aldanıp bana kızmayın. Rafa kaldıracağım için temizliğini yapmadım
Montajdan hemen önce koltukta kuzu kuzu otururken
Öncesinden kendi aracıma ait bir start videosu yok ancak Youtube' den bulduğum bir videoyu koyuyorum.
Bu da değişim sonrası kendi çektiğim video
Not: 1.2 atmosferik olan A12XER kodlu motorum ile 200 ü çok devirdim ama bu motor tabi ki 240' a çıkamaz. Bu kadranın hakkını, elbet bir gün OPC motoru olan A16LER ya da A16LEL verecek umarım o günleri hep beraber görürüz.
Okuduğunuz için teşekkür ederim