Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Çok ballısın, bize çikolatayı zor getiriyorlar:utandımx:
Çikolata her bayram geliyor. Ferrero Küsschen, Ferrero Rocher, Raffaello, Toffife, Merci vb. Açılmamış kutulu olarak hangisini istiyorsan sana satabilirim, iyi bir şey verirsen takas da kabul ederim gerekirse taksit de yaparım ayıp ediyorsun :komik:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Dün bunları aldım. Soldaki Michelin MC12266 numaralı dijital kompresörü. Sağdaki de Gelg marka 10 litre metal benzin bidonu.

Kompresörün gövdesi üzerindeki mavi kapakların altında çakmak ve 1 amperlik usb soketi bulunmakta. Herhalde çakmak girişine takılan erkek soketin içinde 1 adet sigorta var çünkü kutu içerisinden 1 adet de yedek sigorta çıktı. Enerji kablosu yaklaşık 3 metre, hava hortumu ise yaklaşık 60 cm uzunluğa sahip. Kompresör kullanılmadığı zamanlarda çakmaktan çalışan ve 120W' a kadar diğer cihazlar için uzatma kablosu niyetine kullanılabileceği belirtilmiş. Süpürgedir, peltierli buzdolabıdır, karanlıkta kaput içini görebilmek için lambadır vs. Bu kablo ve hortumlar kompresörün sağındaki ve solundaki yuvaların içinde derli toplu durmakta. Fotoğrafta gördüğünüz üzere bir de çantası bulunmakta. Çantayı kullanmasanız bile yapısı itibari ile derli toplu duruyor ancak çantasının olması da hoşuma gitti kesinlikle bagajda sırıtmaz. Beni esas cezbeden özelliği ise önceden ayarlanan basınca geldiğinde otomatik duruyor olması. Kompresörü aldıktan sonra kullanıcı yorumlarına baktım. Göstergenin, harici basınç ölçerler ile kontrol edildiğinde havayı doğru basınçta bastığı ancak hortumun lastikten ayrılma esnasında az bir kaçırma olduğu için istenen değerden 0.5 fazlasına ayarlanarak bu problemin ortadan kalktığı yazılmış. Kompresörün sibobu da vidalı olduğu için hava basılırken ekstradan tutmaya gerek yok. Gece kullanımları için ise üzerindeki ledler fotoğrafta görülmekte. Çok elzem mi bütün bu özellikler, kesinlikle hayır.



Ulaşmak istediğim amacım şu. GM 2014 sonrası standart olan, ama o tarihten önce de opsiyonel olarak satılan lastik basınç göstergeli Corsa' ları Avrupa' da run flat lastikle piyasaya sürdüğü için lastik basınç göstergeli Avrupa Corsalarda stepne ve kriko seti yok. Aramızdaki Corsa D sahipleri aşağıya koyduğum fotoğrafa baktıkları zaman ne dediğimi anlayacaklardır, Bizim araçlarımızın bagajdaki bölmesinde, bu köpüğün içinde görülen kompresör ve çeşitli aparatlar yerine bir kriko seti bulunuyor. Bu köpükten bir şekilde temin ederek ufak bir operasyonla yukarıdaki kompresöre uygun hale getireceğim. Ebat olarak çok büyük fark yok ancak kriko ve stepnenin iptali ve bu kompresör setinin bana faydası yakıt tasarrufu olarak geri dönecek. Hesaplamalarıma göre bu hafifleme sonrası benzin ve kompresör fiyatı sabit kalırsa (!) ortalama 25.000-30.000km sonra maliyeti kadar tasarruf etmiş olacağım.



Gelelim metal benzin bidonuna. 4b5320 boya kodlu nato yeşiline oldukça yakın bir renge sahip olan bu bidonu görür görmez aşık oldum. Üreticinin web sitesinde ürünlerinin tüv ve nato sertifikalarına sahip olduğu yazılmış ama Amerikada yakıt taşımak için uygun olmadığı da belirtilmiş. Epeydir Bauhaus raflarında da görüyordum ama ihtiyacım yoktu. Radyo kontrollü kurşunsuz benzinle ve metanol ile çalışan ölçekli model araçlara da sahip olduğumdan dolayı bunların yakıtı için görece daha ucuz kırmızı renkli plastik benzin bidonlarından kullanıyordum ancak bu bidonlar her ne kadar bir yıldan uzun süredir güneş görmeyen serin ve kuru bir ortamda saklanıyor olsa da içindeki benzin bidonları delmekle bırakmamış bayağı eritmiş. Bu bidon ise sızıntıya karşı conta korumalı ve kapağıda 2 adımlı bir emniyet mekanizması var. İçine gene benzin koyup pas, sızıntı ve korozyona karşı deneyeceğim. Güvenli olmayacağını düşünmekle beraber, düzgün benzin bulamayacağımı düşündüğüm yerlere gittiğimde bunu yanımda götürebilirim zayıf bir ihtimal de olsa. Ama önce pas, korozyon ve sızıntı testimden geçmesi gerekiyor :) Bir kere kötü benzinden dolayı çok ciddi sıkıntı yaşadım, ikinciyi ise kesinlikle yaşamak istemiyorum.
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,665
Beğeniler
5,791
Yaş
24
İl
Denizli
Dün bunları aldım. Soldaki Michelin MC12266 numaralı dijital kompresörü. Sağdaki de Gelg marka 10 litre metal benzin bidonu.

Kompresörün gövdesi üzerindeki mavi kapakların altında çakmak ve 1 amperlik usb soketi bulunmakta. Herhalde çakmak girişine takılan erkek soketin içinde 1 adet sigorta var çünkü kutu içerisinden 1 adet de yedek sigorta çıktı. Enerji kablosu yaklaşık 3 metre, hava hortumu ise yaklaşık 60 cm uzunluğa sahip. Kompresör kullanılmadığı zamanlarda çakmaktan çalışan ve 120W' a kadar diğer cihazlar için uzatma kablosu niyetine kullanılabileceği belirtilmiş. Süpürgedir, peltierli buzdolabıdır, karanlıkta kaput içini görebilmek için lambadır vs. Bu kablo ve hortumlar kompresörün sağındaki ve solundaki yuvaların içinde derli toplu durmakta. Fotoğrafta gördüğünüz üzere bir de çantası bulunmakta. Çantayı kullanmasanız bile yapısı itibari ile derli toplu duruyor ancak çantasının olması da hoşuma gitti kesinlikle bagajda sırıtmaz. Beni esas cezbeden özelliği ise önceden ayarlanan basınca geldiğinde otomatik duruyor olması. Kompresörü aldıktan sonra kullanıcı yorumlarına baktım. Göstergenin, harici basınç ölçerler ile kontrol edildiğinde havayı doğru basınçta bastığı ancak hortumun lastikten ayrılma esnasında az bir kaçırma olduğu için istenen değerden 0.5 fazlasına ayarlanarak bu problemin ortadan kalktığı yazılmış. Kompresörün sibobu da vidalı olduğu için hava basılırken ekstradan tutmaya gerek yok. Gece kullanımları için ise üzerindeki ledler fotoğrafta görülmekte. Çok elzem mi bütün bu özellikler, kesinlikle hayır.



Ulaşmak istediğim amacım şu. GM 2014 sonrası standart olan, ama o tarihten önce de opsiyonel olarak satılan lastik basınç göstergeli Corsa' ları Avrupa' da run flat lastikle piyasaya sürdüğü için lastik basınç göstergeli Avrupa Corsalarda stepne ve kriko seti yok. Aramızdaki Corsa D sahipleri aşağıya koyduğum fotoğrafa baktıkları zaman ne dediğimi anlayacaklardır, Bizim araçlarımızın bagajdaki bölmesinde, bu köpüğün içinde görülen kompresör ve çeşitli aparatlar yerine bir kriko seti bulunuyor. Bu köpükten bir şekilde temin ederek ufak bir operasyonla yukarıdaki kompresöre uygun hale getireceğim. Ebat olarak çok büyük fark yok ancak kriko ve stepnenin iptali ve bu kompresör setinin bana faydası yakıt tasarrufu olarak geri dönecek. Hesaplamalarıma göre bu hafifleme sonrası benzin ve kompresör fiyatı sabit kalırsa (!) ortalama 25.000-30.000km sonra maliyeti kadar tasarruf etmiş olacağım.



Gelelim metal benzin bidonuna. 4b5320 boya kodlu nato yeşiline oldukça yakın bir renge sahip olan bu bidonu görür görmez aşık oldum. Üreticinin web sitesinde ürünlerinin tüv ve nato sertifikalarına sahip olduğu yazılmış ama Amerikada yakıt taşımak için uygun olmadığı da belirtilmiş. Epeydir Bauhaus raflarında da görüyordum ama ihtiyacım yoktu. Radyo kontrollü kurşunsuz benzinle ve metanol ile çalışan ölçekli model araçlara da sahip olduğumdan dolayı bunların yakıtı için görece daha ucuz kırmızı renkli plastik benzin bidonlarından kullanıyordum ancak bu bidonlar her ne kadar bir yıldan uzun süredir güneş görmeyen serin ve kuru bir ortamda saklanıyor olsa da içindeki benzin bidonları delmekle bırakmamış bayağı eritmiş. Bu bidon ise sızıntıya karşı conta korumalı ve kapağıda 2 adımlı bir emniyet mekanizması var. İçine gene benzin koyup pas, sızıntı ve korozyona karşı deneyeceğim. Güvenli olmayacağını düşünmekle beraber, düzgün benzin bulamayacağımı düşündüğüm yerlere gittiğimde bunu yanımda götürebilirim zayıf bir ihtimal de olsa. Ama önce pas, korozyon ve sızıntı testimden geçmesi gerekiyor :) Bir kere kötü benzinden dolayı çok ciddi sıkıntı yaşadım, ikinciyi ise kesinlikle yaşamak istemiyorum.
Muzaffer abi yine teknik bilgiler akıyor. :) Karavan falan alsan içini elektronik araç gereçlerle donatıcan herhalde. :D
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Muzaffer abi yine teknik bilgiler akıyor. :) Karavan falan alsan içini elektronik araç gereçlerle donatıcan herhalde. :D
Bunun bile üzerine bazen harekete duyarlı 7.65mm taret yerleştirip çok yaklaşanı kevgir etsin diye düşünürken, şimdi bir de karavana başlarsak ona da en kötü bir 60mm otomatik havan şart olur. Menzile giren oldu mu, önce ikaz sonra bum bum :deli:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Yukarıdaki mesaja binaen bir güncelleme yapayım. Arka dingilini aldığım Corsa E' nın bu sefer de ön fren kaliperi ve kaliper taşıyıcıları geldi. Disk ve balatalar yanında hediye. Balata ve diskler 1000 km civarı kullanılmıştı, sıfır diyebiliriz. Diskler açık havada beklediği için paslıydı tabi ama hallettim. A101' in kampanyası ile aldığım Sonax Jant Temizleyicisi ve biri büyük biri küçük olmak üzere 2 adet boya badana fırçası haricinde herhangi bir şey kullanmadım. Yaptığı temizlik ortada. Bundan daha fazla temizliği zımpara ya da tel fırça yapar herhalde. Kaynar suyu yiyince ürün daha da agresif oldu ve disk üzerindeki pası neredeyse tamamen kaldırıp alttan temiz yüzeyi çıkardı. Tabi hemen geri sararıyor :) Yalnız benim araçtaki kaliperlerde herhangi bir kaplama olmadığı için kaliperleri değiştireceğim esnada yeni kaliperleri sanayide önce kumlattırıp sonra çinko kaplatırım diye düşünürken bu kaliperleri temizledikçe alttan çıkan fabrikasyon kaplama beni çok mutlu etti ve detaylı kumlama ve kaplatma işine girmekten vazgeçtim. Hatta daha da detaylı temizleyecektim ondan bile vazgeçtim.

Arkayı disk yaptıktan sonra arka disk çapı 264mm, ön disk çapı ise zaten 257mm idi. Frenlemenin çok güzel olduğunu söylemiştim ancak bir kaç defa ciddi fren yapmak zorunda kalınca ön disklerden önce arka disklerde abs devreye girdi. Uzun lafın kısası bu kaliperdir disktir vs bu metal yığınları ne işime yarayacak tekrar yazayım. Eskiden ön diskler 257mm idi, artık 284mm olacaklar. Taktıktan sonra güncellemesini de yaparım :)




 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
İşte büyük fren diskleri. Artık eskisine göre 27mm daha büyükler artık. Öncesi sonrası yok ancak farkı göstermek için farklı zamanlarda çekilmiş fotoğraf koyacağım. Eve gelene kadar temkinli sürdüm ancak bir iki kere yokladım, fren mesafesi bir hayli kısalmış :) Aracın fren tertibatında yaptığım retrofit bu şekilde bitmiş oldu, şimdi önümüzdeki maçlara bakalım.


Okuduğunuz için teşekkür ederim, bir sonraki çalışmada görüşmek üzere :)
 

cabay

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
11 Oca 2019
Mesajlar
981
Beğeniler
4,210
Yaş
40
İl
istanbul
Dün bunları aldım. Soldaki Michelin MC12266 numaralı dijital kompresörü. Sağdaki de Gelg marka 10 litre metal benzin bidonu.

Kompresörün gövdesi üzerindeki mavi kapakların altında çakmak ve 1 amperlik usb soketi bulunmakta. Herhalde çakmak girişine takılan erkek soketin içinde 1 adet sigorta var çünkü kutu içerisinden 1 adet de yedek sigorta çıktı. Enerji kablosu yaklaşık 3 metre, hava hortumu ise yaklaşık 60 cm uzunluğa sahip. Kompresör kullanılmadığı zamanlarda çakmaktan çalışan ve 120W' a kadar diğer cihazlar için uzatma kablosu niyetine kullanılabileceği belirtilmiş. Süpürgedir, peltierli buzdolabıdır, karanlıkta kaput içini görebilmek için lambadır vs. Bu kablo ve hortumlar kompresörün sağındaki ve solundaki yuvaların içinde derli toplu durmakta. Fotoğrafta gördüğünüz üzere bir de çantası bulunmakta. Çantayı kullanmasanız bile yapısı itibari ile derli toplu duruyor ancak çantasının olması da hoşuma gitti kesinlikle bagajda sırıtmaz. Beni esas cezbeden özelliği ise önceden ayarlanan basınca geldiğinde otomatik duruyor olması. Kompresörü aldıktan sonra kullanıcı yorumlarına baktım. Göstergenin, harici basınç ölçerler ile kontrol edildiğinde havayı doğru basınçta bastığı ancak hortumun lastikten ayrılma esnasında az bir kaçırma olduğu için istenen değerden 0.5 fazlasına ayarlanarak bu problemin ortadan kalktığı yazılmış. Kompresörün sibobu da vidalı olduğu için hava basılırken ekstradan tutmaya gerek yok. Gece kullanımları için ise üzerindeki ledler fotoğrafta görülmekte. Çok elzem mi bütün bu özellikler, kesinlikle hayır.



Ulaşmak istediğim amacım şu. GM 2014 sonrası standart olan, ama o tarihten önce de opsiyonel olarak satılan lastik basınç göstergeli Corsa' ları Avrupa' da run flat lastikle piyasaya sürdüğü için lastik basınç göstergeli Avrupa Corsalarda stepne ve kriko seti yok. Aramızdaki Corsa D sahipleri aşağıya koyduğum fotoğrafa baktıkları zaman ne dediğimi anlayacaklardır, Bizim araçlarımızın bagajdaki bölmesinde, bu köpüğün içinde görülen kompresör ve çeşitli aparatlar yerine bir kriko seti bulunuyor. Bu köpükten bir şekilde temin ederek ufak bir operasyonla yukarıdaki kompresöre uygun hale getireceğim. Ebat olarak çok büyük fark yok ancak kriko ve stepnenin iptali ve bu kompresör setinin bana faydası yakıt tasarrufu olarak geri dönecek. Hesaplamalarıma göre bu hafifleme sonrası benzin ve kompresör fiyatı sabit kalırsa (!) ortalama 25.000-30.000km sonra maliyeti kadar tasarruf etmiş olacağım.



Gelelim metal benzin bidonuna. 4b5320 boya kodlu nato yeşiline oldukça yakın bir renge sahip olan bu bidonu görür görmez aşık oldum. Üreticinin web sitesinde ürünlerinin tüv ve nato sertifikalarına sahip olduğu yazılmış ama Amerikada yakıt taşımak için uygun olmadığı da belirtilmiş. Epeydir Bauhaus raflarında da görüyordum ama ihtiyacım yoktu. Radyo kontrollü kurşunsuz benzinle ve metanol ile çalışan ölçekli model araçlara da sahip olduğumdan dolayı bunların yakıtı için görece daha ucuz kırmızı renkli plastik benzin bidonlarından kullanıyordum ancak bu bidonlar her ne kadar bir yıldan uzun süredir güneş görmeyen serin ve kuru bir ortamda saklanıyor olsa da içindeki benzin bidonları delmekle bırakmamış bayağı eritmiş. Bu bidon ise sızıntıya karşı conta korumalı ve kapağıda 2 adımlı bir emniyet mekanizması var. İçine gene benzin koyup pas, sızıntı ve korozyona karşı deneyeceğim. Güvenli olmayacağını düşünmekle beraber, düzgün benzin bulamayacağımı düşündüğüm yerlere gittiğimde bunu yanımda götürebilirim zayıf bir ihtimal de olsa. Ama önce pas, korozyon ve sızıntı testimden geçmesi gerekiyor :) Bir kere kötü benzinden dolayı çok ciddi sıkıntı yaşadım, ikinciyi ise kesinlikle yaşamak istemiyorum.
Yok arkadaş! daha senin konularına bakmayacağım. Her bu tür konunda okuduğumu anlayıp idrak etmek, merak gidermek için harcadığım zaman ve efor... Yok yav :D Bakmayacağım...:taraa: Beynim yanıyor:taraa: Şaka bir yana, eğlenceli bir tutuculuğu var bu tür konuların. Biraz bakayım derken aynı konuyu baştan tekrar okuyorum ya...
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Yok arkadaş! daha senin konularına bakmayacağım. Her bu tür konunda okuduğumu anlayıp idrak etmek, merak gidermek için harcadığım zaman ve efor... Yok yav :D Bakmayacağım...:taraa: Beynim yanıyor:taraa: Şaka bir yana, eğlenceli bir tutuculuğu var bu tür konuların. Biraz bakayım derken aynı konuyu baştan tekrar okuyorum ya...
Teşekkür ederim hocam :tesekkurr:Bu taraftan bakınca da insanın yazdıkça yazası geliyor bazen silip kısaltıyorum bazen de okuyanın kafasında soru işareti kalmasın diye uzattıkça uzatıyorum, yazmak da iyi geliyor bana blogların blog olduğu zamanlara dönsek keşke :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Hocam disk büyüyünce kaliper değişti mi? Fren hortumları değişmeyi düşündünüz mü?
Hocam sadece disk değiştirmedim, kaliper, kaliper taşıyıcısı, disk ve balata değişti. Değişti derken bu parçalar artık ebat olarak değişti.

Artık hurdalığın royal müşterisi olunca bana yeni arabalardan çıkanları veriyorlar :komik: Söküldüğü aracın kilometresi az olduğu için balata ve disk fabrikanın taktığı malzemeydi ve iyi durumdaydı. Aşınma durumuna baktığımda beni en az 1 sene götürecek durumdalar, belki kafama eser önümüzdeki ay yeni disk ve balata alırım o ayrı ama ilk etapta ekstra balata ve disk masrafından kurtuldum.

Şu aşamada fren hortumlarını değiştirmeyi düşünmüyorum tüv türk fren testleri benim için önemli bir referans. Sayısal veri veriyor en nihayetinde. Orada bir zayıflama görürsem belki bundan sonra da yapılan işin üzerine cila atmak için hortumları da değiştiririm. Zaten bir gün illaki değişecekler :)

Bu parçaları toplarken rastgele parça kullanarak işlem yapmadığımı ayrıca belirtmek istiyorum. Parçaları şuan için bir Corsa E den alıyorum ancak her Corsa E nin arka frenleri disk değil ve ön frenlerinde de 284mm disk yok.
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Pandemi ne zaman bitecek belli değil. Hanım işe gidip gelirken artık servis, otobüs gibi toplu taşımaları kullansın istemediğimden dolayı bir süredir 2. bir arabaya bakıyordum. Kriterlerim belli, hanımın ilk arabası olacağı için takla atmamış, macunsuz, ekli ve ağır hasar kayıtlı olmayan, parçası kolay bulunan, hiç lpg takılmamış, manuel vitesli ve hep kaskolu binilmiş, değişen veya boyalı parça olmasının artık yaşından dolayı problem olmayacağı hackback bir araç arıyordum.

Velhasıl kelam Opelde ve özellikle Corsa da tecrübe edinince kendimi nispeten uygun bütçeye sahip Corsa B lere bakarken buldum ve bugün kriterlerime uygun komple boyalı kaput ve şoför kapısı değişmiş 97 model 1.4 8 valf tek nokta enjektörlü bir Corsa B aldım. Noterden sonra direkt full kaskosunu yaparak rahata erdim. Yapılacak işi çok ama yaşına göre kriterlerime ek olarak kilometresinin az oluşu ve elektrik tesisatının kurcalanmamış olması ve içinde hiç sigara içilmemiş olması çok avantajlı oldu. Gelelim fotoğraflara, artık abisi de, kardeşi gibi güvenli ellerde olacak ama yapılacak işlerin aciliyetleri yok zamana yayacağım :)

Not: Stepne, kriko seti ve ilk yardım kitine kadar duruyor :)




















Okuduğunuz için teşekkür ederim, maşallahızı eksik etmeyin :)
 
Son düzenleme:

Cavraoğlu

Usta Detaycı
Üye
Katılım
15 Nis 2020
Mesajlar
450
Beğeniler
1,025
İl
Samsun
Pandemi ne zaman bitecek belli değil. Hanım işe gidip gelirken artık servis, otobüs gibi toplu taşımaları kullansın istemediğimden dolayı bir süredir 2. bir arabaya bakıyordum. Kriterlerim belli, hanımın ilk arabası olacağı için takla atmamış, macunsuz, ekli ve ağır hasar kayıtlı olmayan, parçası kolay bulunan, hiç lpg takılmamış, manuel vitesli ve hep kaskolu binilmiş, değişen veya boyalı parça olmasının artış yaşından dolayı problem olmadığı hackback bir araç arıyordum.

Velhasıl kelam Opelde ve özellikle Corsa da tecrübe edinince kendimi nispeten uygun bütçeye sahip Corsa B lere bakarken buldum ve bugün kriterlerime uygun komple boyalı kaput ve şoför kapısı değişmiş 97 model 1.4 8 valf tek nokta enjektörlü bir Corsa B aldım. Noterden sonra direkt full kaskosunu yaparak rahata erdim. Yapılacak işi çok ama yaşına göre kriterlerime ek olarak kilometresinin az oluşu ve elektrik tesisatının kurcalanmamış olması ve içinde hiç sigara içilmemiş olması çok avantajlı oldu. Gelelim fotoğraflara, artık abisi de, kardeşi gibi güvenli ellerde olacak ama yapılacak işlerin aciliyetleri yok zamana yayacağım :)





















Okuduğunuz için teşekkür ederim, maşallahızı eksik etmeyin :)
Maşallah agabeyim. Aracıniz hayırlı olsun. Rabbim tekerine taş değdirmesin inşallah. Corsa B benim icin çok özel bir araç ilk arabam ilk heyecanım üniversite'nin 2 yılinı beraber geçirdiğim yol arkadaşım. Bende ki 1.5 dizel eco'ydu. Tabi ben hiç birşey bilmeksizin arabanın moturu bi güzel yedim :) Küçuk görünür aka ne yüklesen banamasın demez. Tekrardan hayırli olsun. Bunun uygulamaları merakla takip edicem
 

Numloq

Uzman Detaycı
Moderator
Katılım
14 Şub 2020
Mesajlar
2,665
Beğeniler
5,791
Yaş
24
İl
Denizli
Hayırlı olsun abi, dışdan genç birine göstersen bu araba mı ? der. :D (Mesela ben gibi :D ) Ama içi ve herşeyin orjinal oluşu cezbetti beni, kadranlar ve teyip kısmı çok hoşuma gittiç :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Maşallah agabeyim. Aracıniz hayırlı olsun. Rabbim tekerine taş değdirmesin inşallah. Corsa B benim icin çok özel bir araç ilk arabam ilk heyecanım üniversite'nin 2 yılinı beraber geçirdiğim yol arkadaşım. Bende ki 1.5 dizel eco'ydu. Tabi ben hiç birşey bilmeksizin arabanın moturu bi güzel yedim :) Küçuk görünür aka ne yüklesen banamasın demez. Tekrardan hayırli olsun. Bunun uygulamaları merakla takip edicem
Corsa D 1.2 16 valfi 8 yıldır kullandığım için artık ezberledim o yüzden şöyle bir kıyas yapabilirim. 25 beygir daha az olmasına rağmen 200 kilo daha hafif. Aynı vites ve aynı hızlarda ise ara hızlanmaları D kasadan çok çok daha iyi.

Buna yapacağım ilk uygulama içeride sökebildiğim yere kadar söküp dip köşe temizlik yapmak olacak. Şöyle bir baktım da muhtemelen 23 yıldır içeride hiç bir şey sökülmemiş ve temizlenmemiş. Keşfedilmeyi bekleyen ve tahmin edilenin çok ötesinde bir alem beni bekliyor gibi duruyor :komik:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Hayırlı olsun abi, dışdan genç birine göstersen bu araba mı ? der. :D (Mesela ben gibi :D ) Ama içi ve herşeyin orjinal oluşu cezbetti beni, kadranlar ve teyip kısmı çok hoşuma gittiç :)
Teşekkür ederim Sercan. Bütçe meselesi ve fiyat performans diyelim biz ona. Alabileceğimin en iyisi buydu. Bir iki tık iyi olanlarına benim bütçem yetmedi. Temizleyip değişmesi gerekenler değiştikçe daha da güzelleşir o iş bende.

Corsa D de hararet göstergesi yok mesela. D kasaya binen biri olarak beni de iç mekan cezbetti. 20 sene önce aldığım taşınabilir CD çalarımın aksesuarı olarak, kaset çaları aux a çevriren aparatım açılmamış poşetine duruyor :komik: cep telefonunu o şekilde bağlar auxdan müzik çaldırırız :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Hayırlı uğurlu olsun maşallah güle güle kullanın bu kasa arkadaşımın aracına ilk bindiğimde çok şaşırmıştım ferahlığına.
Çok teşekkür ederim hocam. Pastik kalitesi ve rahatlığı D kasada bile yok diyebilirim gönül rahatlığı ile. İnşallah alnımın akıyla da kalkarım altından :)
 

ugurus

Usta Detaycı
Üye
Katılım
17 Oca 2020
Mesajlar
754
Beğeniler
1,155
Yaş
41
İl
İzmir-Antalya
@Nobran, hayırlı olsun . Aldığınız hali ile fazla fazla foto çekin. Öncesi sonrası baya bi işlem olacak kesin . Neler neler yapacaksınız kim bilir :):cool::partix::melekx:

şimdiden kolay gelsin . Çoğunu anlamasam da takipteyim :D