Yeni Araca Yapılan Uygulamalar

Celal

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Ara 2019
Mesajlar
903
Beğeniler
2,884
Yaş
45
#61
Genel anlamda sürüş dinamiği parça kalitesi olarak bariz fark yoksa ufak tefek şeyler bu devirde normaldir diye düşünüyorum celal abi günümüz şartlarında malzemeden çalmayan yoktur bence
Sürüş dinamiği gerçekten çok çok iyi..dediğin gibi son yıllarda parçadan çalmayan tok desem yalan olmaz açıkçası..ben çok memnunum,severek te kullanıyorum..kullanıcıyı asla üzmez
 

Enes_10

Usta Detaycı
Üye
Katılım
18 Mar 2023
Mesajlar
498
Beğeniler
1,939
Yaş
34
İl
İstanbul
#62
Plakalık ışığı için iki adet amber (turuncu)
sofit led aldım beyaz araca yakıştığını düşünüyorum takınca farkı atarım
Hayırlı olsun, gayet güzel yakışır Emirhan. Yalnız daha önce kodlama yapılmadıysa arıza ışığı yakabilir. Audi'yi kesin bilmiyorum ama Octavia'da komple led dönüşüm yaptım, sadece plakalık arıza yaktığı için ona kodlama yaptırdım. Audi de aynı gruptan olduğu için bir yazayım dedim :)
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#64
Eline emeğine sağlık Emirhan, ağız tadıyla binmek nasip olsun... Bu şekilde detay görmemiş bir araçta koruma ürünleri ne kadar gidecek merakla bekliyorum, :)
abi cok teşekkür ederim. Durum aslında şöyle yüzeyi ben cok iyi temizledigim için aşağı yukarı aynı sürelerde gidecektir diye düşünüyorum tabi zamanla ne olup bittiğini daha iyi anlayacağız.
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#65
Sürüş dinamiği gerçekten çok çok iyi..dediğin gibi son yıllarda parçadan çalmayan tok desem yalan olmaz açıkçası..ben çok memnunum,severek te kullanıyorum..kullanıcıyı asla üzmez
Bakalım babamı ikna edebilirsem Tucsonu sattırıp A3 yada daha dusuk modelli A4 istiyorum genel anlamda cok begendim aracı
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#66
Hayırlı olsun, gayet güzel yakışır Emirhan. Yalnız daha önce kodlama yapılmadıysa arıza ışığı yakabilir. Audi'yi kesin bilmiyorum ama Octavia'da komple led dönüşüm yaptım, sadece plakalık arıza yaktığı için ona kodlama yaptırdım. Audi de aynı gruptan olduğu için bir yazayım dedim :)
Zaten araba en ufak birşeye arıza yakıyor anlamadım neden böyle bu vag grubu. Hyundaide istediğini yap soketleri tak cıkart yinexe arıza ısıgı yakmıyor :) Airbag ışığıyla birlikte sildiririm eğer yakarsa. Bilgilendirme için teşekkürler abi.
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,105
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#68
abi cok teşekkür ederim. Durum aslında şöyle yüzeyi ben cok iyi temizledigim için aşağı yukarı aynı sürelerde gidecektir diye düşünüyorum tabi zamanla ne olup bittiğini daha iyi anlayacağız.
Eline emeğine sağlık, temizlik ön numara beş yıldız oldu, bir sonra ki temizlik öncesi fotoğraf iyi olur diye düşünüyorum. Ürünlerin çalışması konusunda bilgi verebilir diye düşünüyorum :)
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#69
Eline emeğine sağlık, temizlik ön numara beş yıldız oldu, bir sonra ki temizlik öncesi fotoğraf iyi olur diye düşünüyorum. Ürünlerin çalışması konusunda bilgi verebilir diye düşünüyorum :)
Olur abi inşallah çeker before after şeklinde yaparım :)
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#70
Xenon farın biri patlamıştı onu değiştirdim hazır birini değiştiriyorken diğerlerinide lede çevirdim. Gündüz farlarına Turuncu Yakın Tırnak Ampul, Parklara Photon T10 Amber Renk, Sinyallere Diadem Koyu Turuncu Ampul, D1S Xenon Far, Yan Sinyallere Photon T10 Amber. Sisleride değiştiricektim yanlış sis almışım uyum sağlamadı yenisini alıp geldiğinde kendim takacağım inşallah. Ayak altı aydınlatma olarak amber renk sıcak tonlu led uygulaması yaptık benim cok hosuma gitti yaptırmadan önce cok kararsız kaldım sizin düşüneleriniz neler yazarsanız sevinirim. Koltuğu söktüğüm için airbag ışığı yanıyordu onunla birlikte far uyarı lambasınıda sildik obd cihazıyla. Cihazla Amerikan parkı aktif ettik yanında birkaç özelliği daha açtık.
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#71
Bugun aracı hızlı bir şekilde yıkadım.
Jantlara rutin temizlik Flowey R1 1:6 sıkıp iç kısmı fırçaladıktan sonra yüzeyleri için soft detay fırçası ve jant eldiveni kullandım. Teker ve davlumbazlara K2 Apc Strong 1:10 ve Sgcb teker fırçasını kullandım.
Polisaj yapacağım için dışına herhangibi ön yıkama veya su tutmadan direk kovaya koyduğum vonix v floc ve Nasiolun yıkama eldiveni ile eldivenledim
Nasiolun 60x90 havlusu ile kuruladıktan sonra jantları ve lastikleri eski kırmızı bezimle silip aracın kaportasına Vonix Blend Katı Wax uyguladım. Normalde polisaj yapacağım araca wax uygulamam ama araçtaki kozmetik kusurları görmek için wax veya hızlı cila uygulamak birebir :)
Farlara zımpara polisaj, Rotüş boyası ile birkaç yere boya, çelik rotus yapılacak yerler, Zımpara yapılacak çizikler var. Arkadaki A3 ve 1.4 T yazısını sökmek için misine ipi ve yapışkanı sökmek için matkap ucu disk bulmam lazım. Yazısız daha hoş duracaktır bence yazıların yerine tekli S-Line logosu yapıştırmayı dusunuyorum siyah renkli. Yazı ve logoların içi ve etrafı kötü durumda Apc ve Work Stuff Albino detay fırçası ile fırçaladım ama fayda etmedi. Sanırım asidik bişeyle cıkartmak lazım sirke limon gibi :) İnternetten rotus boyası alabileceğim şase kodu ile renkini yakın tutturabilen boya alabileceğim yer varsa önerirseniz sevinirim. Mini rötuş fırçası, zımpara çeşitleri, rötuş boyası, çelik rötuşu çeliği şuan için alınacak malzemeler
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#72
Dün havalar iyiyken içini çektirdim temizliğini yaptım. Önceki detayımda plastik aksamlara Koch Chemie Ts kullanmıştım durumu çok iyiydi tozlanmayı gerçekten önlüyor finishi cok iyi severek kullanıyorum.
K2 Oskar
Adbl Bonnet
Cartainer Scrup Ped
Purestar İç Mekan Bezleri
Koch Chemie Pol Star 1:10
Soft Detay Fırçası
Koch Ts
Meguiars 40

 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#73
Yaklaşık üç gündür aracın patlayan plakalık lambasını yapmaya uğraşıyorum. İlk gün plakalık lambasını sökmeye kalktım vidaları yalama olmuş çıkartmadım. Babam sagolsun tornacı olduğundan işyerinden bir tane matkap ucu getirip yalama vidaları çıkarttı. Plakalık lambasının plastiğini tutan vidayı fazla sıkıp plastiği patlatmışlar oda zamanla içeri toz almış oksitlenme yapmış. Metalde oksitten dolayı tam temas etmeyip plakalık lambasının biri ilk fotoğraftaki gibi yanıp sönüyordu kötü bir görüntüydü onuda 3m in zımpara gibi keçesiyle matkap ucuna takıp biraz zımparaladıktan sonra sorunsuz çalıştırdık. Eski patlak ampulleri turuncu sofit led ile değiştirdim denemek için turuncu almıştım biraz böyle gezeyim ileride beyaza çevireceğim inşallah. Tabi plakalık lambasını takmadan önce K2 Oskar ve Detay fırçası ile güzelce temizleyip tozdan pislikten arındırdım belki ışığa etkisi olur diye. Plakalığı tutan vidanın bir taneside yalama olmuş getirdiği matkap ucu küçük geldi sonraki gün büyüğünü getirip yalama vidaları değiştirdik. Bir vida diyip geçmeyin dandik ucuz paslanan vidalardan atmış servis yıllarca dura dura paslanmış vida resmen içerde çürümüş. İçeride vidayı parçalayarak çıkartabildik baya uğraştırdı.
photo sitesi
 

thelordof

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#74
Emirhan çok çok güzel olmuş. Sonunda ki güzel görüntüyü görünce emek yorgunluğa değdi diyebildiğini tahmin ediyorum.

Eski araçlarda ki malzeme kalitesi yenilerde yok. Eskilerin arka kapı içi bile kaliteliyken yenilerde eser yok.

Bakımı dışarda yaptıracaksın Liqui Moly , Mann filtrelerle tavsiye ederim.
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#75
Emirhan çok çok güzel olmuş. Sonunda ki güzel görüntüyü görünce emek yorgunluğa değdi diyebildiğini tahmin ediyorum.

Eski araçlarda ki malzeme kalitesi yenilerde yok. Eskilerin arka kapı içi bile kaliteliyken yenilerde eser yok.

Bakımı dışarda yaptıracaksın Liqui Moly , Mann filtrelerle tavsiye ederim.
Kesinlikle öyle abi birşeyleri tamir edebilmek mutlu ediyor :) 2008 model arabada en ufak ayrıntıyı bile cok kaliteli yapmışlar 2023 model tucsonumuz var kesinlikle kalite olarak arada dağlar kadar fark var. Hyundai ile Audiyi karşılaştırmak pek dogru olmaz ama o yıllarda böyle kaliteli malzemeler yapması cok güzel.
Bakımı ustalığına güvendiğimiz birine yaptırıcaz dediğiniz gibi Liqui moly kullanmayı düşünüyorum. Filtrelerde açık hava filtresini Kn spor filtre düşünüyorum geri kalanları muhtemelen mann alırım. Uyumlu tavsiye edilen filtre markası hangisi henüz araştırmadım. Zaten bakımada yaklaşık 12 bin km var bakımları yeni yapılmıştı :)
 

Erkan KOCAKAYA

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
22 Ağu 2023
Mesajlar
1,105
Beğeniler
4,079
Yaş
46
İl
Bartın
#76
Kesinlikle öyle abi birşeyleri tamir edebilmek mutlu ediyor :) 2008 model arabada en ufak ayrıntıyı bile cok kaliteli yapmışlar 2023 model tucsonumuz var kesinlikle kalite olarak arada dağlar kadar fark var. Hyundai ile Audiyi karşılaştırmak pek dogru olmaz ama o yıllarda böyle kaliteli malzemeler yapması cok güzel.
Bakımı ustalığına güvendiğimiz birine yaptırıcaz dediğiniz gibi Liqui moly kullanmayı düşünüyorum. Filtrelerde açık hava filtresini Kn spor filtre düşünüyorum geri kalanları muhtemelen mann alırım. Uyumlu tavsiye edilen filtre markası hangisi henüz araştırmadım. Zaten bakımada yaklaşık 12 bin km var bakımları yeni yapılmıştı :)
Merhaba Emirhan, mann filtrenin kendi sitesinden aracına uyumlu olan filtre setini görebilirsin diye biliyorum. Hatta luqi moly, Shell, mobil, petronas, Total gibi yağ firmalarının nette yağ seçici diye sayfaları var. Araca uyumlu yağları ve kodları oradan da bulabiliyoruz.
 

thelordof

Amatör Detaycı
Üye
Katılım
8 Nis 2019
Mesajlar
822
Beğeniler
468
İl
Ankara-Tokat
#77
Merhaba Emirhan, mann filtrenin kendi sitesinden aracına uyumlu olan filtre setini görebilirsin diye biliyorum. Hatta luqi moly, Shell, mobil, petronas, Total gibi yağ firmalarının nette yağ seçici diye sayfaları var. Araca uyumlu yağları ve kodları oradan da bulabiliyoruz.
Evet, Mann filtre sitesinde uyumluluarı rahatça görebilir.

Motor yağında Liqui Moly den her anlamda memnun kaldığımdan tavsiye etmeden duramayacağım:terlisırıtan:
 

emirhaneness

Konu Sahibi ✔
Uzman Detaycı
Üye
Katılım
10 Nis 2023
Mesajlar
2,339
Beğeniler
6,691
İl
Gebze
#78
Merhaba Emirhan, mann filtrenin kendi sitesinden aracına uyumlu olan filtre setini görebilirsin diye biliyorum. Hatta luqi moly, Shell, mobil, petronas, Total gibi yağ firmalarının nette yağ seçici diye sayfaları var. Araca uyumlu yağları ve kodları oradan da bulabiliyoruz.
Abi merhaba. Teşekkürler bakım zamanı siteye bakıp alayım o zaman teşekkürler. Uyumlu yağı servis bakım önerisi kitapçığında söylüyordu oraya göz atıp ona göre uygun yağı alacağım. 0W-40 yada 5W-30 diye biliyorum bakım zamanı tekrar bakıp araştırmakta fayda var.