Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
480
Beğeniler
1,212
İl
Manisa
Buraya gene ufak bir güncelleme yapmak istiyorum. Özet geç diyenler için hırsızlık kilidini açamadık :komik:

Teyp ve gene bazı parçaların kilidi koruması çözülüyor ama bu bluetooth modülünün kilidini Ankara Şaşmaz da halledemedik :) Kimse de daha önceden bluetooth modülü ile uğraşmamış anladığım kadarıyla.

Nasıl tarif etsem bilmiyorum. Geçmiş mesajlarda belki yazmışımdır hatırlamıyorum. Arabadaki bazı parçalar birbiri ile şifrelenerek hırsızlığa ve çeşitli erişimlere karşı korunuyor. Mesela arabanın genel olarak güvenlik kodu 1234 olsun. Takılan tüm parçaların kodu mantık olarak 1234 oluyor ama mesela teyp bluetooth modülü ve ekran kendi aralarında, kadran ecu ve diğer beyinler kendi arasında aynı şifre kullanılarak kitleniyor. Bu bakımdan kadran ile ecuyu birlikte, teyp ve ekranı da birlikte söküp aynı şekilde başka bir arabalara takarsam gene sıkıntısız çalışıyor. Sonuçta bu parçalar kendi arasında kilitli ve mantık olarak birbirinden ayırmamış oluyorum.

Ben de teyp ve ekranı birlikte almıştım özellikle şifreler ve sıfırlamalar ile uğramamak için. Dvd100 navi ve cid ekranı Opel kullanıcıları bilir ikisi de ayrı ayrı hint kumaşı gibidir. İkisini birlikte bulmak da milli piyango tutturmak gibidir.

Şöyle bir yol izlemek için bugün kolları sıvadım. Bluetooth modülünün kendi şifresini biliyorum ama sıfırlayamıyorum çünkü onun şifresini eski sahibi 10 kere yanlış girdiği için artık kilitli. Teyp ve ekranın şifresini biliyorum ama bilgisayara bağlayınca gördüm ki eski sahibi 7 defa yanlış girildiği için o henüz kilitli değil ama güvenlik bekleme süresi aktif olmuş ve o süre bitimine kadar herhangi bir işleme müsaade etmiyor.

Bu güvenlik bekleme süresi şöyle oluyor.
1 kere yanlış girildiği zaman 10 saniye.
2 defa yanlış girildiği zaman 10 dakika.
.
.
.
7 kere yanlış girildiği zaman 5 saat 40 dakika
.
.
9 kere yanlış girildiği zaman 21 saat 40 dakika beklemek gerekiyor.

Bu bekleme süresinin bitmesi için özel şartlar var.

1-) Kontak açık kalacak.
2-) Motor çalışmayacak.
3-) Kapılar camlar açılıp kapanmayacak. Açıksa açık kalacak kapalıysa kapalı kalacak.
4-) Bu işlemler ayrı zaman dilimlerinde yapılmayacak yani bugün 1 saat bekleyeyim yarın 2 saat o şekilde bekleyeyim durumu yok.
5-) Cihaz bağlı kalmak zorunda mı değil mi onu bilmiyorum ama ne olur ne olmaz diyerek onu da bağladım.
6-) Olası akü bitimi durumlarına karşı akü takviyesi de yapılacak çünkü yaklaşık 6 saat açık kalan kontak aküyü bitirebilir.

Özetle anahtarı konağa takacağız kontağı açacağız ve üst üste 7 defa şifresi yanlış girildiği için kontak açık şekilde 5 saat 40 dakika arabanın başında beklenecek (sokakta bırakıp gidemiyorum) ki teyp ve ekran güvenlik durumundan çıksın.

Bunu neden yapacağım?

Teyp ekran ikilisi güvenlik durumundan çıktıktan sonra bunları sıfırlayıp (güvenlik bekleme süresi aktif olduğu için işlem yaptırmıyor) bluetooth modülünün şifresi ile değiştireceğim. Bu şekilde sistemdeki tüm parçaların şifreleri aynı olacak ve sistem bu şifreleri kontrol ettiğinde farklı şifre tespit edemediği zaman belki kilidin açılabilme ihtimali var.

Akü takviyesini Corsa B yi kullanarak yapıyorum. Ara ara marş bastırarak iki akünün de şarj olmasını sağlıyorum. Bu şekilde bir çözüm ürettim. Aracın içine girip süreye de bakamadığım için böyle böyle hava kararana kadar bekleyeceğim :D



Eğer kafamdaki düşünce ile sonuca ulaşamazsam başka bir bluetooth modülü bulup onu almak zorunda kalacağım :) Alırken de sıfırlanmış olmasına özen göstereceğim çünkü uygulaması ve devreye alması belkide en kolay şeylerden birisidir bluetooth modülü, ama bu benim başıma resmen kara bela oldu :komik:
Aux bluetooth aparatı hediye edeyim hocam uğraşma bu kadar :sırıtan1::sırıtan1:
Heyecanla takip ediyorum ins olur :)
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,849
Yaş
31
İl
Ankara
Muzaffer senin bu yaptıklarını okurken beynim yanıyor. Sonucunu merakla bekliyoruz.
Abi 3 parçanın şifresini de aynı yaparak kandırmaya çalışacağım kısaca. Teyp ve ekranın şifresini 7 kere yanlış girdikleri için güvenlik bekleme süresi aktif olmuş, onun şifresini değiştiremiyorum süre bitene kadar çünkü işleme kapatmış kendisini. Bu sebeple bahsettiğim şekilde süre bittikten sonra işlem yapmama izin verecek ve teyp ekran ikilisinin şifresini bluetooth modülünün şifresi ile aynı şifre yapacağım. Belki o şekilde bu yöntemi "yediririm"

Haydaaa, geçmiş olsun, umarım bu yöntemle halledersin.
Umarım abi, hayır yani bunu bu şekilde satılığa da koymam mümkün değil çünkü kimseye yar olmaz :D Bu tip işlere meraklı bir elektronik ustasının hobi tadında akşam eve geldiğinde vakti buldukça uğraşması gerekiyor, yoksa olmayacak bir şey değil ama beni artık fersah fersah aştı. Bende şark kurnazlığı yapmaya çalışıyorum belki o şekilde çalışır diyerekten :komik:
Aux bluetooth aparatı hediye edeyim hocam uğraşma bu kadar :sırıtan1::sırıtan1:
Heyecanla takip ediyorum ins olur :)
Logo sevdası bizi bu hallere düşürdü. Hanım sağolsun çayımı kahvemi sabahtan beri eksik etmiyor kapalı garajım olsa aç kontağı bağla aküyü şarj cihazına unut gitsin ne hali varsa görsün ama kapının önünde olunca başından ayrılamıyorum, depo dolu anahtar da üzerinde duruyor vallahi bindikleri gibi giderler :komik: Kaskoya da anlatamazsın durumu :komik:
 

Sefa46

Profesyonel Detaycı
Uygulama Uzmanı
Üye
Katılım
16 Eyl 2020
Mesajlar
1,491
Beğeniler
10,987
Yaş
32
İl
Ankara
Buraya gene ufak bir güncelleme yapmak istiyorum. Özet geç diyenler için hırsızlık kilidini açamadık :komik:

Teyp ve gene bazı parçaların kilidi koruması çözülüyor ama bu bluetooth modülünün kilidini Ankara Şaşmaz da halledemedik :) Kimse de daha önceden bluetooth modülü ile uğraşmamış anladığım kadarıyla.

Nasıl tarif etsem bilmiyorum. Geçmiş mesajlarda belki yazmışımdır hatırlamıyorum. Arabadaki bazı parçalar birbiri ile şifrelenerek hırsızlığa ve çeşitli erişimlere karşı korunuyor. Mesela arabanın genel olarak güvenlik kodu 1234 olsun. Takılan tüm parçaların kodu mantık olarak 1234 oluyor ama mesela teyp bluetooth modülü ve ekran kendi aralarında, kadran ecu ve diğer beyinler kendi arasında aynı şifre kullanılarak kitleniyor. Bu bakımdan kadran ile ecuyu birlikte, teyp ve ekranı da birlikte söküp aynı şekilde başka bir arabalara takarsam gene sıkıntısız çalışıyor. Sonuçta bu parçalar kendi arasında kilitli ve mantık olarak birbirinden ayırmamış oluyorum.

Ben de teyp ve ekranı birlikte almıştım özellikle şifreler ve sıfırlamalar ile uğramamak için. Dvd100 navi ve cid ekranı Opel kullanıcıları bilir ikisi de ayrı ayrı hint kumaşı gibidir. İkisini birlikte bulmak da milli piyango tutturmak gibidir.

Şöyle bir yol izlemek için bugün kolları sıvadım. Bluetooth modülünün kendi şifresini biliyorum ama sıfırlayamıyorum çünkü onun şifresini eski sahibi 10 kere yanlış girdiği için artık kilitli. Teyp ve ekranın şifresini biliyorum ama bilgisayara bağlayınca gördüm ki eski sahibi 7 defa yanlış girildiği için o henüz kilitli değil ama güvenlik bekleme süresi aktif olmuş ve o süre bitimine kadar herhangi bir işleme müsaade etmiyor.

Bu güvenlik bekleme süresi şöyle oluyor.
1 kere yanlış girildiği zaman 10 saniye.
2 defa yanlış girildiği zaman 10 dakika.
.
.
.
7 kere yanlış girildiği zaman 5 saat 40 dakika
.
.
9 kere yanlış girildiği zaman 21 saat 40 dakika beklemek gerekiyor.

Bu bekleme süresinin bitmesi için özel şartlar var.

1-) Kontak açık kalacak.
2-) Motor çalışmayacak.
3-) Kapılar camlar açılıp kapanmayacak. Açıksa açık kalacak kapalıysa kapalı kalacak.
4-) Bu işlemler ayrı zaman dilimlerinde yapılmayacak yani bugün 1 saat bekleyeyim yarın 2 saat o şekilde bekleyeyim durumu yok.
5-) Cihaz bağlı kalmak zorunda mı değil mi onu bilmiyorum ama ne olur ne olmaz diyerek onu da bağladım.
6-) Olası akü bitimi durumlarına karşı akü takviyesi de yapılacak çünkü yaklaşık 6 saat açık kalan kontak aküyü bitirebilir.

Özetle anahtarı konağa takacağız kontağı açacağız ve üst üste 7 defa şifresi yanlış girildiği için kontak açık şekilde 5 saat 40 dakika arabanın başında beklenecek (sokakta bırakıp gidemiyorum) ki teyp ve ekran güvenlik durumundan çıksın.

Bunu neden yapacağım?

Teyp ekran ikilisi güvenlik durumundan çıktıktan sonra bunları sıfırlayıp (güvenlik bekleme süresi aktif olduğu için işlem yaptırmıyor) bluetooth modülünün şifresi ile değiştireceğim. Bu şekilde sistemdeki tüm parçaların şifreleri aynı olacak ve sistem bu şifreleri kontrol ettiğinde farklı şifre tespit edemediği zaman belki kilidin açılabilme ihtimali var.

Akü takviyesini Corsa B yi kullanarak yapıyorum. Ara ara marş bastırarak iki akünün de şarj olmasını sağlıyorum. Bu şekilde bir çözüm ürettim. Aracın içine girip süreye de bakamadığım için böyle böyle hava kararana kadar bekleyeceğim :D



Eğer kafamdaki düşünce ile sonuca ulaşamazsam başka bir bluetooth modülü bulup onu almak zorunda kalacağım :) Alırken de sıfırlanmış olmasına özen göstereceğim çünkü uygulaması ve devreye alması belkide en kolay şeylerden birisidir bluetooth modülü, ama bu benim başıma resmen kara bela oldu :komik:
Bu kadar cok ugrasma kanki Aksam 20.00 dan sonra gel iskitlere 10 Dk da her turlu islem yapilir istedigin modul aninda bulunur takilir :)
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,849
Yaş
31
İl
Ankara


5 saat 40 dakika bekledikten sonra güvenlik bekleme süresi sona erdi. Ben 8.defa şifreyi hatalı girerek güvenlik bekleme süresini tekrar aktif ettim. Şimdi 10 saat 40 dakika daha bekleyeceğiz müsait bir zamanda :komik:
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,849
Yaş
31
İl
Ankara

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,849
Yaş
31
İl
Ankara
@Nobran Kolay gelsin, valla iyi sabır.
evin önünde mangal yakalım bari. sen kömür at, ben et alıp geliyom :D
Obd2 portu üzerinden eeprom okuyup yazan bir aletim olsa bu 3 cihazın da (ekran, teyp, bluetooth modülü) resetlenmiş haldeki dosyalarını (dump deniyormuş) internetten bulup indirdim. Copy paste yapıp işi bitireceğim kolayca. Diğer türlü her cihazı arabadan sökmek, daha sonra cihazların eepromlarını pcb den tek tek ayırıp bilgisayara sırayla bağlayıp dosyaları teker teker yüklemek zor geliyor üşeniyorum. 1 2 tane oto elektronikçisine mesaj attım bakayım ses çıkacak mı ona göre bir yol haritası çizemem gerekiyor lakin şifreyi olası bir 9.hatalı girişimde 21 saat 40 dakika daha bekleyeceğim :D 10 defa hatalı girdiğimde ise ne oluyor hep beraber görürüz :komik:
 

carking58

Usta Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
677
Beğeniler
1,927
Yaş
25
İl
İstanbul/Kayseri
Teşekkür ederim üstadım :)

Daha önceki bir bakımda ucuzundan 10w40 yağ ve ucuz yan sanayi bir yağ filtresi ile durulama işlemini yapmıştım. Son 2 bakımdır engine flush kullanıp yağı boşaltıp yenisini koyuyorum açıkçası ara ara kaçak göçek olmasa bile yağı da rutin olarak elleyerek kontrol ediyorum ama kayda değer bir fark/bozulma göremedim. Ha şu da var, 2 3 saate yakın tapayı takmıyorum iyice damlasın ne var ne yok çıksın diyerek. Ona rağmen birkaç saat daha beklesem damlamaya devam edecek gibi duruyor. Hatta sabaha kadar öyle dursa muhtemelen çay bardağını doldurur gibi. Gazyağını da o sebeple döküyorum. Dipte kalan, varsa artıkları akıtsın iyice diye. Alttan üstten açık olunca illaki epey gazyağı da uçar ama bir miktar illaki kalır. Şişede 500 ml engine flush var 4 litre yağa koyuyorum 1:7 oran oluyor. Oradan yola çıkarak çay bardağının 1/8 i engine flush+gazyağı olsa o da ne kadar yeni yağı bozar, çok bozmaz herhalde en azından yağa ellediğin zaman onu hissedersin. En hoş olanı durulama yaptırmak tabi ki. Hatta şöyle yapalım, inşallah bir sonraki bakımda boş vakit yaratırım da akması gereken yağdan sonra daha ne kadar yağ çıkıyor ona bakalım, bende merak ettim şimdi :D Lafı çok uzattım gene, durulama yağı olursa daha da hoş olurdu orada haklısın :)

Gaz kelebeğinden kaynaklı stop etme, tekleme gibi arızalar olduğunda önce temizlenip adaptasyon yapılıyor düzelmez, devam ederse kelebek değişiyor. Ben bozulmasın, masraf çıkarmasın hatta o problemi hiç yaşamayayım diye düzenli olarak temizliyorum. Çok kirli bir kelebek temizlendiği zaman araç rahatlıyor. İlk marş ve ara hızlanmada tepkisi güzelleşip eski günleri hatırlatıyor :) Hatta bir gün kelebeği sök, temizlemesen bile emme manifoldunun içine doğru parmağını sür, çıkan kurumu görünce insan dehşete düşüyor. Bezin girdiği yere kadar temizlemeye çalıştım en güzeli söküp temizlemek ama arabayı kaldırmak gerekiyor çünkü vidalar çok arkada kalıyor üstten giremiyorum. Liqui Moly nin manifold temizleyicisi de var ama bulamadım, bulsaydım manifoldun içini de temizleyecektim sökmeden, olduğu kadar. En güzeli sökerek temizlemek elbette, hiç bir ürün sökerek yapılan temizliği yapamaz orada işin içine fayda-zarar-imkan gibi konular girdiği için bu tip katkıları mecburen kullanıyorum.

Son olarak kelebek adaptasyonu zor bir şey değil kabaca 2000 öncesi araçlarda rölanti değeri elle giriliyor 2000 sonrası araçlarda araç komutu aldıktan sonra kendisi yapıyor :)

Bir ara iki araçta da kelebek adaptasyonunu gösteririm en azından fikir verecektir.
Abi çok teşekkür ederim ayrıntılı anlatımın için. Bizim Polo 160k kilometreye yaklaştı, bir sonraki yağ bakımında bu EngineFlush ve Ceratec ikilisini denemek istiyorum mutlaka. Bakalım hakkında gelebilecek miyiz :)
 

Tutankhamun

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
4 Kas 2017
Mesajlar
54
Beğeniler
161
İl
Istanbul
Merhaba arkadaşlar. Bugün periyodik bakım ve klima temizlemesini yapıyoruz.

Öncelikle aracı yarım saat kadar rölantide çalıştırıp yağı iyice ısıtıyoruz. Servise, sanayiye giden arkadaşlar bu işlemi yolda giderken yapıyorlar zaten. Benim arabam kapının önünde olduğu için mecburen rölantide çalıştırıyorum.

Ardından sıcak yağın üzerine Liqui Moly Pro Line Engine Flush koyarak 15 dk daha rölantide çalıştırıyoruz.

Motoru stop ettikten sonra ivedilikle karter kapasını açarak sıcak yağı, sıcakken boşaltıyorum. Soğumasına izin vermeden boşaltmak lazım.

Yağ boşaldıktan sonra yağ dolum yerinden bir miktar gazyağını da ekstra olarak döküyorum ve kalan pisliğin de akmasını sağlıyorum. Öncesi sonrası fotoğrafları aşağıya koydum.

Yol hafif eğimli olduğu için çift kriko kullanarak aracı tam düz olacak bir şekilde hafif kaldırdım. Fotoğraflardan görebilirsiniz.

Yağ boşalırken hava filtresi kutusunu ve hava kanallarını iyice fırçalayarak yıkayıp tozdan kirden tamamen arındırdım. Gaz kelebeğini sökerek onu da gazyağı ile temizledim. Hava kanalları ve emme manifolduna kadar işlem sonrası tertemiz oldu :)

Yeni karter tapası, yeni yağ ve liqui moly ceratec katkı koyarak yağ değişimini bitiriyorum.

Bu arada divortex v2 yi araba üzerinde denememe kararı aldım. Sebep olarak da şöyle açıklayayım. Yere bir miktar kullanılmış, atık motor yağı döküldü. Yeri temizlemek için 1/10 sulandırılmış divortex v2 yi el pompası marifeti ile yağ üzerine köpük attım. Motor yağı namına yerde pek bir şey bırakmadı, yere dökülen kullanılmış motor yağını çok iyi temizledi. Motor yağını bu kadar iyi temizlemesi de beni çok tedirgin etti. Onunla ilgili fotoğrafları da ilgili başlığa koyacağım.

Onun haricinde eski klima filtresini değiştirmeden önce klima kanallarını temizlemek için klima temizleme köpüğü sıktım işlem bitiminde ise yeni filtreyi takarak periyodik bakım konusu da halletmiş oldum.

Gün boyunca yaptığım işlemlere dair bolca fotoğraf koymaya çalıştım. Bujiler 30bin km de ya da 2 yılda bir değiştiği için buji değişimi sonraki bakımda olacak. Bilgisayardan da servis zaman aralığını sıfırlayarak bitirmiş oldum. Eksiğim olduysa affola. Okuduğunuz için teşekkür ederim :)

Malzemeler bunlar.


Engine flush öncesi


Engine flush sonrası, burada daha sonradan gazyağı döktüm.





Ceratec katkı. Bu 2.kullanışım olacak.


Ceratec bu şekilde buffalo sosa benziyor birazcık ama içinde tanecikler var. Bu tanecikler oem yağ filtrelerinden rahatça geçecek kadar ufak. Tıkama olmuyor, yanlış anlaşılmasın :)


Eski yeni hava filtreleri


Gaz kelebeği








photo maker new




Hava filtresi kutusu





Hava filtresi kutusunu temizlemek çok önemli. Buraya bitki böcek toz toprak giriyor ve filtrenin erken tıkanmasına sebep oluyor kutuyu tek başına temizlemek de yeterli değil. El atınca borulardan kutuya kutudan da kelebeğe kadar yapılan temizlik motorun daha rahat ve temiz hava almasını sağlamakla beraber motor yağının daha uzun süre çalışmasına kadar giden bir zincirlemeye sebep oluyor.




Yeni filtreyi takıyoruz.


Eski klima/polen filtresi. Bunu sökmeden evvel havalandırma kanallarına temizleme köpük sıktım. Daha sonra kullanım talimatına göre hareket ettim. Ondan sonra da yeni filtreyi takarak klima temizleme işini de bitirdim. Bunun daha da makbul olanı bu işin ardından bir de klima bombası patlatmak.


Yeni klima filtresini takıyoruz. Filtre üzerindeki ok işareti önemli.


Periyodik bakım namına her ne yapılması gerekiyorsa yaptıktan sonra cihazdan servis aralığını sıfırlayarak işi bitiriyoruz. Başta Almanya olmak üzere bazı ülkelerde Opellerin periyodik bakım aralığı 30.000 kilometre. Bizim ülkemizde 15.000 kilometre buna uygun şekilde sıfırlamayı yapıyoruz.



İşlem bittikten sonra sayaç başlıyor. 365 gün ya da 15.000 kilometre. Önce hangisi dolarsa araç uyarı verecek.


Yazılımsal olarak kontrol yapıldıktan sonra. Mekanik ve elektronik ortamda bakım bitmiş oluyor.


Eski yağ filtresini göstermeyi unutmuşum :)


Bunlar da yeni yağ filtresi ve karter tapası. Karter tapası üzerinde bir conta var bu conta sıcaktan dolayı sökülünce sızdırmazlık kaybolmaya başlıyor o sebeple her bakımda değiştirmek faydalı.



Harika iş çıkartmışsın Muzo emeğine sağlık

VOG-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,849
Yaş
31
İl
Ankara


Bir ufak güncelleme yapmak istiyorum.

Uhp4 ün hırsız kilidini çözdüm, teyp ve ekranın bekleme süresi olayını da evladiyelik olarak iptal ettim. Gördüğünüz üzere safe yazısı kalktı. Yalnız fotoğraftan pek anlaşılmasa da bluetooth modülünün bozuk olduğunu öğrendim :komik:

Searching yaptığım zaman herhangi bir aksiyon gerçekleşmiyor yani telefonu bulmuyor.

Yeni bir bluetooth modülü (uhp4) almam gerekecek :) Bu da doğal olarak çöp oluyor. Belki tamirinden anlayan birisi çıkarsa tamir ettiririm. Kafaya taktım ben bu işi. Uhp4 ü eninde sonunda aktif etmeden bırakmayacağım işin peşini :deli:

Dip not: Ekran demonte duruyor. O yüzden çerçevesi tam oturmamış vaziyette.
 

overlockcu

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
3 Oca 2021
Mesajlar
55
Beğeniler
124
Yaş
34
İl
Ankara


Bir ufak güncelleme yapmak istiyorum.

Uhp4 ün hırsız kilidini çözdüm, teyp ve ekranın bekleme süresi olayını da evladiyelik olarak iptal ettim. Gördüğünüz üzere safe yazısı kalktı. Yalnız fotoğraftan pek anlaşılmasa da bluetooth modülünün bozuk olduğunu öğrendim :komik:

Searching yaptığım zaman herhangi bir aksiyon gerçekleşmiyor yani telefonu bulmuyor.

Yeni bir bluetooth modülü (uhp4) almam gerekecek :) Bu da doğal olarak çöp oluyor. Belki tamirinden anlayan birisi çıkarsa tamir ettiririm. Kafaya taktım ben bu işi. Uhp4 ü eninde sonunda aktif etmeden bırakmayacağım işin peşini :deli:

Dip not: Ekran demonte duruyor. O yüzden çerçevesi tam oturmamış vaziyette.

hayda..... olmadı şimdi bu kanka... demek kusur onun bunun cocugu bilitutta imiş... :smilex: sen inat ettiysen o tamir olacak çalışacak
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,849
Yaş
31
İl
Ankara
hayda..... olmadı şimdi bu kanka... demek kusur onun bunun cocugu bilitutta imiş... :smilex: sen inat ettiysen o tamir olacak çalışacak
Bunun içinde bluetooth sinyalini veren bir modül varmış o bozuk çıktı ama mecbur çalışacak. Kaçarı yok :deli:

Elinden bir uçan bir kaçan kardeşim, çözersin sen bu işi. Çok yakışmış ama ekran
Abi hem Allah nazarlardan saklasın hem de övünmek gibi olmasın ama Türkiye' de bu ekranın takılı olduğu başka bir Corsa D yok :D

Bluetooth işini çözdükten sonra da TPMS eklemeye karar verdim. Hem lastikler değişecek. Hem jantları boyayacağım, o arada da bu vesileler sayesinde fırsat bu fırsat diyerekten sensörlü sibobları takarım :)
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,849
Yaş
31
İl
Ankara


Şöyle bir güncelleme daha yapmak istiyorum.

B33 ile ön yıkama.
Sonax Turuncu ile çift kova.
Demirtozu temizliği.
Mafro killi eldiven ile kil temizliği.
M700 ile aynı işi yapan Norbin yüzey temizleme tineri ile yüzey temizliği.
Sonrasında s100 wax uygulaması yaptım.
Siyah plastiklere de sonaxın trim jelini sürdüm.
Lastiklere Meguiars Endurance yaparak bitirdim.

Vakit sıkıntısı olduğu için uygulama esnasında fotoğraf çekemedim.

Her uygulama sonrasında olduğu gibi akşamına yağmur yağmasına alışmış biri olarak, boncukları kaçırmamak için fotoğraf eklemek istedim :)

Bundan sonraki ön yıkamalarda Ceviz v2 ye geçeceğimi de ayrıca belirtmek istiyorum.

Skil marka rotary polisaj makinem de geçtiğimiz ay yanarak hakkın rahmetine kavuştu. Kendisinden acayip memnun olmakla birlikte yollarımız ayrıldı. Doğru düzgün bir makine arayışına girdim, belki bir rotary+orbital ya da sadece orbital alabilirim. Ayrıca akülü ya da 220v olabilir, bakalım envantere ne eklenecek :)
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,712
Beğeniler
9,446
Yaş
43
İl
Denizli
Emeğine sağlık Muzaffer boncuklar gayet güzel duruyor. Bende Polisaj makinası shine mate aldım Uygun ped kombinasyonu ile iyi işler çıkaracağa benziyor.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi