Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
479
Beğeniler
1,212
İl
Manisa
A dan Z ye layıkıyla yapamasam da yazarken bildiğimin hepsini yazmak zorunda hissediyorum kendimi vebal almamak için, sağolun siz ve sizin gibi arkadaşlar da bu eksikleri görüp yazıyor ve toparlıyoruz hep beraber. Ne yalan söyleyeyim yapa yapa bende nasıl olsa gerektiği zamanda iyi kötü bir şekilde müdehale ederim diye es geçtiğim noktalar yok değil :sırıtan1:

Takip ettiğin için ayrıca çok teşekkür ederim. Bu konuda tam bir profesyonel olmamakla beraber sadece sanayide yapılıyorsa ben de imkanlar çerçevesinde daha özen göstererek yapabilirim diyerek çıktım bu yola.

Eskiden klimayı bile çalıştırmayı beceremeyip bayiye bana klimasız araba mı sattınız ulan diye paldır küldür girmiş biriyim yoksa :komik: Şahsıma ait bir liftim olsa neler edeceğim de, yok maalesef ama sağolsun komşular araba konusunda ne yaparsam yapayım çok anlayışla karşılıyorlar. :melekx: Yıllardır tanımaları büyük bir avantaj şüphesiz ki.

Madem kirli çamaşırları döktüm devam edeyim hatta, alırken ucuz diye en boş paketi aldım ama alırken üzerine basa basa sordum ileride bu diğer donanımları istediğim zaman takabilir misiniz dedim takarız dediler. Alıyorum o zaman deyip aldım. Aradan zaman geçti bu işlere niyet edip tekrar bayiye gittim cruise control taktırmak için, aldılar 5 dakika sonra olmuyor diyerek geri verdiler bir de servis ücreti diye para istediler. Alırken öyle demediniz ama dememe rağmen beyin şu bu falan desteklemiyor hepsi değişecek şu kadar masrafın olur ama çalışmama ihtimali de var paranı boşa harcamak yerine bunu sat o parayı ekle dolu olanından al dediler. Başlarım yapacağınız işe diyerek 3-5 yıl sırf cruise controlü nasıl takarım diye çok araştırma yaptım. Enjoy pakette sadece kol takılıp aktif ediliyor eyvallah ama bunda bcm denen beynin de değişmesi gerekiyormuş. Almanlar da çok uğramış teorik olarak ama pratiğe dökememişler ruslar pratiğe döküp çalıştırınca, oralarda gereken parçaları tespit ve tedarik edip bu tip alengirli işleri yapacak bir usta aradım. Bulunca da tarif ettim o yaptı ama dünya kadar masrafı da bir güzel aldı :komik: Daha sonra yeni beyin çalışmaya başlayınca baktım bir sürü donanım çıkıyor listede oh ne güzel ama hepsi deaktif duruyor orada, ben de aval aval bakıyorum sadece. Tekrar tekrar bu alengirli işlere fahiş işçilik ödememek için cihazı programını ve kablo şemaları olan servis yazılımını tedarik edip o şekilde kedim yapmaya başladım ki gerçekten bu şekilde daha ucuza geldi. Usta da haklı o bakımdan, o zamanın parasıyla 100 lira alıp yarım saatte kolayca bakım yapmak varken 5 6 saat uğraşıp 2 kabloyu bu delinin istediği yerlere takmak için işi gücü bırakıp uğraşınca ona göre para istiyor adam. Son taktığım uhp4 ise hırsızlığa karşı korumaya aldı kendini, sanayide çözeriz yol yordam biliyorum artık ama maddi manevi anlamda kendimi hazırlayıp o şekilde gitmem lazım, daha gidemedim :deli:
Hocam o kadar haklısın ki bu sorunları sanayide veya serviste yaşamayan yoktur antifrizi nerden koyulacağını bilmeyen insanlar dolu
Malesef kitapçığı açıp okumaya da üşeniyoruz
Silecek değişimi için de sanayiye ustaya gidersek sonuç istedikleri ve haketmedikleri parayı fazlasıyla alıyorlar
Avrupada ve amerika da işçilik ücretleri pahalı olduğu için neredeyse herkesin garajında tüm malzemeler var
Ben de passatı yeni aldığımda kapı modülleri desteklemediği için katlanır ayna takamadıklarını söylediler
Kapı modüllerini çıkma olarak 350 tlye
Aynaları serviste sıfır olarak 2400 tlye aldım ve kendim taktım kodlama içinse 50 tl ücret ödedim
Bu isler için 4500 tl para istediler
Açıkçası bu faiş fiyatlar ve özensiz işçilikler beni kendi işini kendin gör mottosuna itiyor
Açtığınız konuları özenle takip ediyorum ve bu konuda size teşekkürlerimi sunuyorum
Fazla uzatmayayim:terlisırıtan::terlisırıtan:
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,846
Yaş
31
İl
Ankara
Corsa B için bir güncelleme daha yapayım :)

Termostat, triger kayışı ve fan müşürü değişti. Bu kısımların fotoğrafı maalesef yok ama çok kolay çıkıyor bu aracın parçaları yerinden, onu söyleyebilirim.

Eski sahibi triger kayışını gerçekten alırken söylediği gibi yeni değiştirmiş ancak ne olur ne olmaz diyerek açmışken değiştirdim.

Hararet sorunu ortadan kalktı termostat 92 dereceye gelince açılıyor 105 derecede fan açılıyor 95 e kadar çalışıyor ancak göstergeki hararet değerinin doğru göstermediğini cihazdan kontrol ederek sıcaklık müşürünü söktüm.

Sıcaklık müşürünü sökerken benzin hortumu elimde kaldı. Nasıl oldu bu diyeceksiniz. Gaz kelebeğinin contası orijinal conta değilmiş patates baskı usulü klindirik contadan kesilmiş ve benzin zamanla bu contayı bozarak sızıntıya başlamış. Emme manifoldunun üzerinden usulca sızan bu benzin, benzin hortumunun dışını eritmiş. Benim anladığım bu. Bu kısımların fotoğraflarını koyacağım.

Yarın yeni sıcaklık müşürü, gaz kelebeği contası ve benzin hortumu almak için gene sanayi yolları gözüktü :)

Hazır bu kadar sökmüşken gaz kelebeği ve manifoldun temizliğini de yaptım.

Bozuk olduğunu düşündüğüm hararet müşürü :)





 

carking58

Usta Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
677
Beğeniler
1,927
Yaş
25
İl
İstanbul/Kayseri
Abi ellerine sağlık, yine harika güncellemeler gelmiş. Sadece detay anlamında değil, "Kendin yap - DIY" konusunda gerçekten forumda en sıkı takip ettiğim konu olabilir :) Sanıyorum senin gazınla ben de önümüzdeki günlerde Polo için birkaç küçük yükseltme ile bu yolun yolcusu olmaya başlayacağım. Tabi benim başlayacağım yerler seninkilerin yanında çerez kalır ama :D
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,353
Beğeniler
7,239
Yaş
32
İl
Bilecik
Ellerine sağlık Muzaffer. Yalnız o benzin sızıntısı ileride daha büyük sorunlara ve tehlikelere yol açabilirmiş. Erken fark etmen isabet olmuş.
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
4,712
Beğeniler
9,446
Yaş
43
İl
Denizli
Ellerine sağlık muzaffer böyle kalite uygulama konularıyla Foruma renk katıyorsun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,846
Yaş
31
İl
Ankara
Abi ellerine sağlık, yine harika güncellemeler gelmiş. Sadece detay anlamında değil, "Kendin yap - DIY" konusunda gerçekten forumda en sıkı takip ettiğim konu olabilir :) Sanıyorum senin gazınla ben de önümüzdeki günlerde Polo için birkaç küçük yükseltme ile bu yolun yolcusu olmaya başlayacağım. Tabi benim başlayacağım yerler seninkilerin yanında çerez kalır ama :D
Hayırlısı ile bir başla, inan gerisi geliyor sonra dönüp bakıyorsun ki, nereden nerelere gelmişiz :) Sabahın ilk ışıkları ile hurdalıklara damlama, gece yarılarına kadar da ebayde parça kovalama serüveni başlıyor desene :D Merakla bekliyorum, görmeyip cevap yazmazsam da mutlaka etiket at lütfen.

mhhauto.com sitesine de mutlaka bak. Vag gurubu araçlar için ücretsiz yazılımlar paylaşılıyor mutlaka işine yarayan biri olabilir.

Estağfurullah, çok teşekkür ederim ama senden daha iyi uygulamaların geleceği konusunda hiç şüphem yok :sevilenx:

Ellerine sağlık Muzaffer. Yalnız o benzin sızıntısı ileride daha büyük sorunlara ve tehlikelere yol açabilirmiş. Erken fark etmen isabet olmuş.
Benzin kaçağı gerçekten sıkıntı abi emme manifoldu soğuk olur gerçi ama motorun sıcaklığı ile tutuşmak zorunda değil. Kısa devre olur ark olur bişey olur biz işimizi şansa bırakmayalım. Dibinde şarj dinamosu var onun kömürü falan derken Allah saklasın :(

Teşekkürler Mami senin işlerinin yanında bunların esamesi okunmaz, cansın :)

Ellerine sağlık opele fısıldayan adam :)
Trigeri kendin mi değiştirdin??
Teşekkürler :) Evet bunu da kapının önünde değiştirdim. Hava filtresi kutusunu çıkarınca halı saha maçı yapacak kadar yer açılıyor. Hatta, unutmaz isem yarın göstereyim hızlıca

Ellerine sağlık muzaffer böyle kalite uygulama konularıyla Foruma renk katıyorsun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkürler Süleyman abi artık bana bir lift alın lütfen forumca toplanıp koyacak dükkanı ben hallederim :komik:
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,846
Yaş
31
İl
Ankara
Kardeşim gel sıfırdan araç yapalım, şu an karar verdim, tescili zor olur ama mahalle içinde süreriz :)
Yapalım abi inan araba yapmak zor değil 100 yıllık mazisi olan makine nihayetinde, gerisi hayal gücü ve elektronik sadece. Tescil de alırız evelallah :)
 

Nobran

Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
493
Beğeniler
2,846
Yaş
31
İl
Ankara
Yeni contamızı da taktık :)



Hararet müşürü değişti, yakıt hortumu da değişti. Conta değişimi sonrasında rölantide önceki haline göre bariz bir düzelme oldu.

Bugüne kadar Corsa B ye yaptığım periyodik uygulamalar haricindeki uygulamalar şu şekilde oldu.

1- İçini komple yıkama temizleme maksadı ile soyunca karşıma çıkan çürükleri sac kaynatarak kapattırdım.
2- Triger kayışı ile termostat değişti
3- Fan müşürü, ve hararet müşürü değişti.

Ek olarak bir de bugün şunu fark ettim. Bu aracın kadranında okunan sıcaklık göstergesi ile cihazdan okuduğum sıcaklık değeri arasında fark oluştu. Şöyle ki çok zorlamama rağmen cihazdan okuduğum 116 dereceyi geçiremedim. Kadranda ise 102.5 derecede kalıyordu. Baktım ki 2 müşür var. Ben cihazdan okunan müşürü değiştirmiştim. O müşürün hattı ecuya gidiyor, diğer müşür de doğrudan kadrana gidiyor. Muhtemelen yılların yorgunluğundan olsa gerek kadrana giden müşürün direnç değişimi çok geç oluyor, içindeki direnç eskimiş olabilir. O müşürü de değiştireceğim en kötü ihtimalle yedek bir müşür daha olur. O müşürü değiştirdikten sonra kadrandaki ve cihazdaki fark konusunda tekrardan bir güncelleme yaparım. Şu an için hararet sorunu ortadan kalkmış olsa da bunu kadranda da görmek gerekiyor :)
 

ErkanBener

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Eki 2020
Mesajlar
46
Beğeniler
86
Yaş
31
İl
Gaziantep
Corsa B için bir güncelleme daha yapayım :)

Termostat, triger kayışı ve fan müşürü değişti. Bu kısımların fotoğrafı maalesef yok ama çok kolay çıkıyor bu aracın parçaları yerinden, onu söyleyebilirim.

Eski sahibi triger kayışını gerçekten alırken söylediği gibi yeni değiştirmiş ancak ne olur ne olmaz diyerek açmışken değiştirdim.

Hararet sorunu ortadan kalktı termostat 92 dereceye gelince açılıyor 105 derecede fan açılıyor 95 e kadar çalışıyor ancak göstergeki hararet değerinin doğru göstermediğini cihazdan kontrol ederek sıcaklık müşürünü söktüm.

Sıcaklık müşürünü sökerken benzin hortumu elimde kaldı. Nasıl oldu bu diyeceksiniz. Gaz kelebeğinin contası orijinal conta değilmiş patates baskı usulü klindirik contadan kesilmiş ve benzin zamanla bu contayı bozarak sızıntıya başlamış. Emme manifoldunun üzerinden usulca sızan bu benzin, benzin hortumunun dışını eritmiş. Benim anladığım bu. Bu kısımların fotoğraflarını koyacağım.

Yarın yeni sıcaklık müşürü, gaz kelebeği contası ve benzin hortumu almak için gene sanayi yolları gözüktü :)

Hazır bu kadar sökmüşken gaz kelebeği ve manifoldun temizliğini de yaptım.

Bozuk olduğunu düşündüğüm hararet müşürü :)





Eldiven giyseniz iyi olur eldeki siyah lekeler anca süper degreaserle çıkar
 

Brindabella

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
966
Beğeniler
2,536
Siz arabayı yapın bende size Dubai den Pioneer Teyp ve Hoparlör getirteyim.
Saygıdeğer hocam selamlar. Öncelikle amacım kimseyi savunmak veya size saygısızlık etmek değil.
Şunu söylemek isterim affınıza sığınaraktan. Yazdığınız bazı mesajlarda diğer tarafın yaptıklarının yanlış olduğundan bahsediyorsunuz. Tabii ki eleştiri olabilir fakat diğer yandan ise siz de iğneleyici şeyler söylüyorsunuz.
Tekrar söyleyeyim, amacım sizi eleştirmek veya saygısızlık etmek kesinlikle değil ama şu var; eleştirdiniz ve fikrinizi beyân ettiniz. Sonrasında karşılıklı tartışma kimseye birşey kazandırmayacaktır diye düşünüyorum ve beni yanlış anlamadığınızı umuyorum. Saygılar, sevgiler.
 

ErkanBener

Çaylak Detaycı
Üye
Katılım
29 Eki 2020
Mesajlar
46
Beğeniler
86
Yaş
31
İl
Gaziantep
Saygıdeğer hocam selamlar. Öncelikle amacım kimseyi savunmak veya size saygısızlık etmek değil.
Şunu söylemek isterim affınıza sığınaraktan. Yazdığınız bazı mesajlarda diğer tarafın yaptıklarının yanlış olduğundan bahsediyorsunuz. Tabii ki eleştiri olabilir fakat diğer yandan ise siz de iğneleyici şeyler söylüyorsunuz.
Tekrar söyleyeyim, amacım sizi eleştirmek veya saygısızlık etmek kesinlikle değil ama şu var; eleştirdiniz ve fikrinizi beyân ettiniz. Sonrasında karşılıklı tartışma kimseye birşey kazandırmayacaktır diye düşünüyorum ve beni yanlış anlamadığınızı umuyorum. Saygılar, sevgiler.
Yok ben sizi yanlış anlamadim teşekkür ederim fikriniz için bu yazımızdan ve samimiyetinizden dolayı bir daha bu konudan forumdan bahsetmeyeceğim ancak çeşke bu yazıyı diğer forumdaki arkadaşa da yazıp karalama kampanyası yapan foruma da yazsanız iyi olurdu en azından buradaki arkadaşlar da üzülmemis olurlardı bu yazinizi mutlaka degerlendirirlerdi siz de beni yanlış anlamayın benim için o forumda bitmiştir daha da tek kelime bile etmem.