Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Pro

Profesyonel Detaycı
Yönetici
Admin
Site Kurucusu
Katılım
26 Eki 2017
Mesajlar
2,926
Beğeniler
9,513
İl
.
Ellerine sağlık hocam, yine geliştirmeye devam ediyorsun maşallah.:alkıssx: Fabrikaya videolari bir mail at Yeni corsa hediye edebilirler:)
 

SeYYaH

Acemi Detaycı
Üye
Katılım
3 Mar 2020
Mesajlar
188
Beğeniler
208
Yaş
51
İl
Sakarya
Elinize emeğinize yüreğinize sağlık. Evrim geçiriyor sizin opel. İsyankar olmasın aman dikkat
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,675
Yaş
47
İl
Denizli
Profesör gibi adamsın Muzaffer öyle herkesin yapabileği bir iş değil çok güzel olmu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

ormancı

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2019
Mesajlar
922
Beğeniler
2,022
Yaş
41
İl
İstanbul
Her paylaşımın ayrı bir keyif üstadım. Araç voltrana doğru evriliyor yavaş yavaş :)
Kess ile çektiğin ecu üzerinde de değişikliklere başladın mı üstat?
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Elinize emeğinize yüreğinize sağlık. Evrim geçiriyor sizin opel. İsyankar olmasın aman dikkat
Teşekkür ederim hocam yapmaya çalışıyorum bir şeyler :)


Profesör gibi adamsın Muzaffer öyle herkesin yapabileği bir iş değil çok güzel olmu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Estağfurullah Süleyman abi nasıl yaptığımı görsen inan bu mu yani dersin. Sanayide elin adamı söküp takarken kırıp döküyor umursamıyor. Mesele kırıp dökmeden iş yapmak hepsinin başında bu var :)


Her paylaşımın ayrı bir keyif üstadım. Araç voltrana doğru evriliyor yavaş yavaş :)
Kess ile çektiğin ecu üzerinde de değişikliklere başladın mı üstat?
Abi maalesef onun programını bulamadım henüz, windows xp 32 bit için var ama windows 10 64 bit e göre bulamadım. Şu aralar bol vaktim olmasına rağmen bulsam anında başlayacağım çalışmalara. Otomobil yazılımlarının çoğu 32bit için cracklenmiş 64 bit olanları da çok pahalı :(

Nobran üretim tesisi olmuş mübarek:)
Teşekkür ederim hocam :)

Ellerine sağlık hocam, yine geliştirmeye devam ediyorsun maşallah.:alkıssx: Fabrikaya videolari bir mail at Yeni corsa hediye edebilirler:)
Olabilir başkanım neden olmasın ama yeni Corsa F' yi denedim ve nedense sevemedim dar ve ufak geldi. Bana onu vermesinler, onun yerine bol bol Corsa D yedeği versinler ben ona razıyım :D

Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Eşsiz bir arabaya sahipsin maşallah:nazar: diyorum sol far yanmıyor mu ne:D
Bir yerden sonra bırakacağım dipsiz kuyu gibi girince çıkamıyorum. Hızlı ısıtma, uzaktan ısıtma, zaman ayarlı ısıtma, uzaktan çalıştırma gibi donanımların varlığını keşfettim ama hiç birine bulaşmamaya çalışıyor, yahu kutuplarda değiliz ki en kötü havada iner 10 dakika rölantide çalıştırdım mı içerisi hamam gibi olur diyerek avutuyorum kendimi, ama şeytan gıdıklıyor. Sırf hızlı ısıtma ve zaman ayarlı ısıtma için totalde civatası, pulu, inciği boncuğu soketi derken 100 150 civarı parça gerekiyor. Toplamam bir ömür sürer :(


Senin yaptığın Corsayı fabrika da mühendisler yapamadı:)
Abi aslında yapıyorlar da Türkiye' ye göndermiyorlar :komik: @Pro ' nun dediği gibi en son video çekeceğim siz göndermediniz ama neydi ne oldu diye göstereceğim :deli:


@Nobran Otomobil hakikaten isyan edecek, yeter artık kurcalama beni diyecek :D
Eline sağlık :)
Abi isyan etmemesi için yakıtın iyisini filtrenin orijinalini takıyorum ne istiyorsa yapıyorum :D
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Tekrardan merhaba arkadaşlar :deli:

Arabaya en sonunda ESP, HSA/Hill Holder (Yokuş kalkış desteği) ve DDS (Sapma algılama sistemi) ' yi de aktif etmiş bulunmaktayım. DDS' nin TPMS' den en büyük farkı, TPMS anlık olarak lastik basınçlarını ayrı ayrı bilgi ekranına verirken, DDS' de ayrı ayrı lastik basınçları hakkında bir bilgi verilmemektedir. Ancak, belli bir süre ve kilometre boyunca sürüşü analiz eder, o analizin sonucuna göre öğrenme işlemi tamamlanır ve artık bundan sonra ABS sensörlerinden gelen tur sayıları bilgileri doğrultusunda bir tutarsızlık fark ederse lastik basınç uyarısı verir. Yani DDS' de ışık yandığında hangi lastiğin havasının indiğini biz kontrol etmeliyiz, TPMS' de ise araçtan inmeden hangi lastiğin kaç psi basınçta olduğunu görebilmekteyiz ve direkt ilgili lastiğe yönelebiliriz. DDS' nin TPMS' ye karşı bu bakımdan bir avantajı olmamakla beraber dezavantajı da budur özetle, ama benim arabamda sonuçta hiç birisi yoktu :komik:

ESP' yi anlatmama gerek yok çoğunuzun arabasında vardır :)

HSA yani yokuş kalkış sisteminde ise sistem şu şekilde çalışıyor. Savrulma sensörü aracın eğimini hesaplıyor ve 1 derecelik eğimden itibaren durduğunuz an sizin yerinize bir süre boyunca frene basıyor. Sistemin devreye girmesi için yolun eğimli olması ile beraber frene basıp durmanız gerekiyor, aksi durumda frene dokunmadan hızınızı sıfıra indirseniz devreye girmiyor. Devreye sokmak için frene en az bir kere dokunmanız kafi. Eğim az ise 1, eğim arttıkça 1,5-2, hatta çok dik rampalarda 3 saniyelere varan bir süre boyunca sizin yerinize frene basıyor. Siz bu esnada düz yolda kalkar gibi rahat bir kalkış yapabiliyorsunuz. Eğer çok dik bir yokuşta duruyor ancak aracın freni bırakma süresinden de önce kalkabilirseniz, araç bu sefer de freni ona göre bırakıyor. Rampa yukarı çıkarken durmak zorunda kaldığınızda nasılsa, rampa aşağı dururken geri vitese takınca da aynı şekilde frene basıyor. Bu bakımdan eğimli bir yerde ileri geri manevralar yaparak park etme esnasında büyük avantaj sağlıyor.

Bu sistemi Corsa' ya montajlarken ABS pompasını, ESP ve DDS destekli bir ABS pompası ile değiştirmekle beraber savrulma sensörünü de takmak yetiyor ancak çalışmıyor. ABS pompasının da kendi içerisinde bir ECU var ve bunun araca tanıtılması gerektiği için online olarak SPS yapmak gerekiyor. Burada bir alicengiz oyunu var. Şöyle ki, benim arabam fabrikadan çıkarken üzerindeki donanımlar belli ve ona göre bir yazılımla beraber fabrikadan çıkıyor. Sonradan, içinde ECU su olan bir parça, o parçanın hiç olmadığı bir araca takılırken, söküldüğü arabanın şase numarasını kullanarak SPS (Service Program System) yapmak gerekli, aksi durumda SPS yaparken siz kendi aracınızın şase numarasını kullanırsanız sistem öyle bir donanım o araç için yok uyarısı veriyor doğal olarak. ABS pompasının hangi şase numaralı araçtan çıktığını öğrenmek için de pompanın soketini araca takıp cihazdan VIN kodu taraması yaptırmak yeterli, o şekilde şase numarasını sorunsuzca alabilirsiniz. Online SPS yapmak için bir üyelik açmak gerekiyor, üyelik açmak ücretsiz ancak üyelik açtıktan sonra yapmak istediğiniz şey için hizmetlere ücreti karşılığında abone olmak gerekiyor. Bazı yabancı forumlarda bu abonelikleri kiraladıklarını ya da 3 5 arkadaşın toplanıp beraber aldıklarını ve daha da ucuza işlerini hallettiklerini bile gördüm. Yetkili servislerin fahiş ücretlere SPS yapmasına karşılık direkt firmadan, üstelik tek başıma aldığım bu SPS aboneliği ücretini görünce şok oldum. Bir SPS için yetkili servise gitmek gerçekten hiç akıl karı değilmiş. %500 kar ediyorlar neredeyse :D

Bu kadar lafı geveledikten sonra gelelim fotoğraflara :)

Savrulma sensörünün yeri araçta hazır. Genellikle bu sensör araçların ağırlık merkezinde ya da ona çok yakın bir noktada oluyor. Benimkinde, el freni ve vitesin tam arasındaydı.





Elektrikçiler gibi bağlamak aslında kolay. Kabloları dişinle soy elinle kıvır yalandan iki tur bant çek tamam, Beni ise en çok yoran şey, her donanım ekleme sırasında bu fotoğraftaki terminalleri bulup tedarik etmesi oluyor. İmdadıma ise maşallah inşallah biricik Aliexpress' im yetişiyor tabi ki.



Aracımdan çıkan ABS pompası bu şekilde. Yeni pompanın kafasının daha büyük olduğunu bir sonraki fotoğrafta görebilirsiniz. ESP destekleyen ABS pompalarının kafaları büyük oluyor zaten.



Hidrolik borularının rekorlarını sökmek için açık ağız anahtar kullanırsanız, hem rekorları hem pompanın gövdesini bozarsınız çünkü alüminyum oldukları için açık ağız anahtarlar en ufak zorlamada rekorları ezip büzüyor ya da diş atmasına sebebiyet veriyor. O sebeple bir rekor anahtarı kullanmak gerekli.





Sadece Corsa D OPC' lerde bulunan ESP Off tuşunu çok önceden takmıştım, şimdi gereken yerlere kablolamasını yaparak aktif ettim. Tabi ki DDS tuşunu da aynı şekilde aktif ettim. Bu kontrol panelinde sadece koltuk ısıtma eksik, onları da inşallah koltuklara monte ettikten sonra aktif edeceğim.



İşte SPS sonrası aktif olan ESP donanımının ışığının kontak açılışında selam vermesi :)



DDS lambamız :)



ABS pompası değişimi sırasında haliyle fren hidroliğinin bir kısmını boşaltmak durumunda kaldım. Normalde fren havası alınırken teker sökülür ve 2 kişi gerekir ancak ben hiç birini yapmadan aracın altına girerek valflere hortum taktım ve sonra Youtube' de izlediğim yöntemle frenlerin hidroliğini tamamen Shell Dot 4 hidrolik ile değiştirdim ve havalarını da aldım, gayet de güzel oldu gerçekten. Bununla ilgili bir video çekmeyi bile düşünüyorum. Geçtiğimiz sene Eylül ayında fren hidroliğini Motul Dot 5.1 ile değiştirtmiştim. 7 ayda böyle bir renk alması normal midir bilmiyorum. Eğer normal değil ise gittiğim usta fren hidroliğini değiştirmek yerine benim dot 5.1 hidrolikleri cukkaladı demektir :komik:



Bir sonraki uygulamada görüşmek üzere, okuduğunuz için hepinize teşekkür ederim :)
 
Son düzenleme:

Mentalfeed

Profesyonel Detaycı
Moderator
Emektar Detaycı
Katılım
12 May 2018
Mesajlar
3,047
Beğeniler
7,735
Yaş
32
İl
Kayseri
Tekrardan merhaba arkadaşlar :deli:

Arabaya en sonunda ESP, HSA/Hill Holder (Yokuş kalkış desteği) ve DDS (Sapma algılama sistemi) ' yi de aktif etmiş bulunmaktayım. DDS' nin TPMS' den en büyük farkı, TPMS anlık olarak lastik basınçlarını ayrı ayrı bilgi ekranına verirken, DDS' de ayrı ayrı lastik basınçları hakkında bir bilgi verilmemektedir. Ancak, belli bir süre ve kilometre boyunca sürüşü analiz eder, o analizin sonucuna göre öğrenme işlemi tamamlanır ve artık bundan sonra ABS sensörlerinden gelen tur sayıları bilgileri doğrultusunda bir tutarsızlık fark ederse lastik basınç uyarısı verir. Yani DDS' de ışık yandığında hangi lastiğin havasının indiğini biz kontrol etmeliyiz, TPMS' de ise araçtan inmeden hangi lastiğin kaç psi basınçta olduğunu görebilmekteyiz ve direkt ilgili lastiğe yönelebiliriz. DDS' nin TPMS' ye karşı bu bakımdan bir avantajı olmamakla beraber dezavantajı da budur özetle, ama benim arabamda sonuçta hiç birisi yoktu :komik:

ESP' yi anlatmama gerek yok çoğunuzun arabasında vardır :)

HSA yani yokuş kalkış sisteminde ise sistem şu şekilde çalışıyor. Savrulma sensörü aracın eğimini hesaplıyor ve 1 derecelik eğimden itibaren durduğunuz an sizin yerinize bir süre boyunca frene basıyor. Sistemin devreye girmesi için yolun eğimli olması ile beraber frene basıp durmanız gerekiyor, aksi durumda frene dokunmadan hızınızı sıfıra indirseniz devreye girmiyor. Devreye sokmak için frene en az bir kere dokunmanız kafi. Eğim az ise 1, eğim arttıkça 1,5-2, hatta çok dik rampalarda 3 saniyelere varan bir süre boyunca sizin yerinize frene basıyor. Siz bu esnada düz yolda kalkar gibi rahat bir kalkış yapabiliyorsunuz. Eğer çok dik bir yokuşta duruyor ancak aracın freni bırakma süresinden de önce kalkabilirseniz, araç bu sefer de freni ona göre bırakıyor. Rampa yukarı çıkarken durmak zorunda kaldığınızda nasılsa, rampa aşağı dururken geri vitese takınca da aynı şekilde frene basıyor. Bu bakımdan eğimli bir yerde ileri geri manevralar yaparak park etme esnasında büyük avantaj sağlıyor.

Bu sistemi Corsa' ya montajlarken ABS pompasını, ESP ve DDS destekli bir ABS pompası ile değiştirmekle beraber savrulma sensörünü de takmak yetiyor ancak çalışmıyor. ABS pompasının da kendi içerisinde bir ECU var ve bunun araca tanıtılması gerektiği için online olarak SPS yapmak gerekiyor. Burada bir alicengiz oyunu var. Şöyle ki, benim arabam fabrikadan çıkarken üzerindeki donanımlar belli ve ona göre bir yazılımla beraber fabrikadan çıkıyor. Sonradan, içinde ECU su olan bir parça, o parçanın hiç olmadığı bir araca takılırken, söküldüğü arabanın şase numarasını kullanarak SPS (Service Program System) yapmak gerekli, aksi durumda SPS yaparken siz kendi aracınızın şase numarasını kullanırsanız sistem öyle bir donanım o araç için yok uyarısı veriyor doğal olarak. ABS pompasının hangi şase numaralı araçtan çıktığını öğrenmek için de pompanın soketini araca takıp cihazdan VIN kodu taraması yaptırmak yeterli, o şekilde şase numarasını sorunsuzca alabilirsiniz. Online SPS yapmak için bir üyelik açmak gerekiyor, üyelik açmak ücretsiz ancak üyelik açtıktan sonra yapmak istediğiniz şey için hizmetlere ücreti karşılığında abone olmak gerekiyor. Bazı yabancı forumlarda bu abonelikleri kiraladıklarını ya da 3 5 arkadaşın toplanıp beraber aldıklarını ve daha da ucuza işlerini hallettiklerini bile gördüm. Yetkili servislerin fahiş ücretlere SPS yapmasına karşılık direkt firmadan, üstelik tek başıma aldığım bu SPS aboneliği ücretini görünce şok oldum. Bir SPS için yetkili servise gitmek gerçekten hiç akıl karı değilmiş. %500 kar ediyorlar neredeyse :D

Bu kadar lafı geveledikten sonra gelelim fotoğraflara :)

Savrulma sensörünün yeri araçta hazır. Genellikle bu sensör araçların ağırlık merkezinde ya da ona çok yakın bir noktada oluyor. Benimkinde, el freni ve vitesin tam arasındaydı.





Elektrikçiler gibi bağlamak aslında kolay. Kabloları dişinle soy elinle kıvır yalandan iki tur bant çek tamam, Beni ise en çok yoran şey, her donanım ekleme sırasında bu fotoğraftaki terminalleri bulup tedarik etmesi oluyor. İmdadıma ise maşallah inşallah biricik Aliexpress' im yetişiyor tabi ki.



Aracımdan çıkan ABS pompası bu şekilde. Yeni pompanın kafasının daha büyük olduğunu bir sonraki fotoğrafta görebilirsiniz. ESP destekleyen ABS pompalarının kafaları büyük oluyor zaten.



Hidrolik borularının rekorlarını sökmek için açık ağız anahtar kullanırsanız, hem rekorları hem pompanın gövdesini bozarsınız çünkü alüminyum oldukları için açık ağız anahtarlar en ufak zorlamada rekorları ezip büzüyor ya da diş atmasına sebebiyet veriyor. O sebeple bir rekor anahtarı kullanmak gerekli.





Sadece Corsa D OPC' lerde bulunan ESP Off tuşunu çok önceden takmıştım, şimdi gereken yerlere kablolamasını yaparak aktif ettim. Tabi ki DDS tuşunu da aynı şekilde aktif ettim. Bu kontrol panelinde sadece koltuk ısıtma eksik, onları da inşallah koltuklara monte ettikten sonra aktif edeceğim.



İşte SPS sonrası aktif olan ESP donanımının ışığının kontak açılışında selam vermesi :)



DDS lambamız :)



ABS pompası değişimi sırasında haliyle fren hidroliğinin bir kısmını boşaltmak durumunda kaldım. Normalde fren havası alınırken teker sökülür ve 2 kişi gerekir ancak ben hiç birini yapmadan aracın altına girerek valflere hortum taktım ve sonra Youtube' de izlediğim yöntemle frenlerin hidroliğini tamamen Shell Dot 4 hidrolik ile değiştirdim ve havalarını da aldım, gayet de güzel oldu gerçekten. Bununla ilgili bir video çekmeyi bile düşünüyorum. Geçtiğimiz sene Eylül ayında fren hidroliğini Motul Dot 5.1 ile değiştirtmiştim. 7 ayda böyle bir renk alması normal midir bilmiyorum. Eğer normal değil ise gittiğim usta fren hidroliğini değiştirmek yerine benim dot 5.1 hidrolikleri cukkaladı demektir :komik:



Bir sonraki uygulamada görüşmek üzere, okuduğunuz için hepinize teşekkür ederim :)
Mükemmel bir emek ve yetenek yine bravo. Maşallah.
Orjinale böyle sadık kalan kaç kişi kaldı şurada.
Fren hidrolik numaralarını değiştirebiliyor muyuz
 

can26

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
3,056
Beğeniler
6,385
@Nobran uydurup kaydırmadan tüm tekniğiyle uygulanmış yine her şey,sınıf atladı bu corsa maşallah:)
 

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
896
Beğeniler
1,952
İl
Manisa
@Nobran elinize sağlık hocam
Orjinale sadık kalınan bir uygulama daha :)
Astra h sahibiydim bundan önce çok severek kullandığım araçtı, opeller bu donanımları eklemeye çok müsait genel de sorunda yaşatmıyor
Corsa özel paket olma yolunda emin adımlarla gidiyor ki bu özelliklerin bazıları en dolusunda bile yok
Sohbet tadında anlatım için de teşekkürler
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,159
Beğeniler
10,675
Yaş
47
İl
Denizli
Emeğine sağlık Muzaffer Ankarada oto elektrik elektronik üzerine iş yeri açacak kadar yetenek ve el işçiliği var sende. Bence bir düşün derim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Mükemmel bir emek ve yetenek yine bravo. Maşallah.
Orjinale böyle sadık kalan kaç kişi kaldı şurada.
Fren hidrolik numaralarını değiştirebiliyor muyuz
Teşekkür ederim abi :) Misal aracına uygun hidrolik dot 4 ise dot 5.1 kullanabilirsin abi ya da aynı araba için dot 5.1 den 4 e geçebilirsin. Ama araban için gene dot 4 demişse bu durumda dot 3 kullanman uygun olmaz. Ben pompayı değişirken epey hidrolik boşaldı, dot 5.1 alıp kargo beklemek istemedim, benzinliğe gidip 2 kutu dot 4 aldım. Pompaya en uzak frenden başlayıp bütün frenlerden yeni hidrolik gelene kadar pedala bastım ve komple hidroliği dot 4 ile değiştirdim. Elimde fazladan dot 5.1 olsaydı onunla devam ederdim.
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
@Nobran uydurup kaydırmadan tüm tekniğiyle uygulanmış yine her şey,sınıf atladı bu corsa maşallah:)
Abi programda yazan şu uyarıyı aynen yazıyorum. Sıçan saldırısında abs pompasına giden kablolar zarar gördüğü zaman kablolara ek yaparak onarmak yerine kablo demetini komple değiştiriniz ve üzerini yarıklı kablo kanalı ile ekstra korumaya alınız, hangi nedenle olursa olsun abs sistemi ile ilgili kablolara ek yapılması kesinlikle önerilmez. Bu arabaya en başta ben biniyorum, hadi bunu okuduktan sonra gel de kabloları dişinle sıyırıp sanayi işi gibi bağla :D
 

can26

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
3 Ağu 2018
Mesajlar
3,056
Beğeniler
6,385
Abi programda yazan şu uyarıyı aynen yazıyorum. Sıçan saldırısında abs pompasına giden kablolar zarar gördüğü zaman kablolara ek yaparak onarmak yerine kablo demetini komple değiştiriniz ve üzerini yarıklı kablo kanalı ile ekstra korumaya alınız, hangi nedenle olursa olsun abs sistemi ile ilgili kablolara ek yapılması kesinlikle önerilmez. Bu arabaya en başta ben biniyorum, hadi bunu okuduktan sonra gel de kabloları dişinle sıyırıp sanayi işi gibi bağla :D
Bende de öyle takıntılar var Muzaffer hocam bu yüzden kesinlikle halden anlıyorum,çok kaliteli çalışmalar. Maşallah demeden geçilmesin :komik:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
@Nobran elinize sağlık hocam
Orjinale sadık kalınan bir uygulama daha :)
Astra h sahibiydim bundan önce çok severek kullandığım araçtı, opeller bu donanımları eklemeye çok müsait genel de sorunda yaşatmıyor
Corsa özel paket olma yolunda emin adımlarla gidiyor ki bu özelliklerin bazıları en dolusunda bile yok
Sohbet tadında anlatım için de teşekkürler
Vakit ayırıp okuduğunuz için ben teşekkür ederim hocam. Avrupalılar araçları ufak da olsa donanıma çok önem verirken aynı durum bizim için geçerli değil maalesef, yani bayi bile getirmiyor, biliyor ki satılmaz. O sebeple düşük segment araçlarda sis farı ve hız sabitleme fazlasıyla yeterli :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
561
Beğeniler
3,279
Yaş
35
İl
Ankara
Emeğine sağlık Muzaffer Ankarada oto elektrik elektronik üzerine iş yeri açacak kadar yetenek ve el işçiliği var sende. Bence bir düşün derim.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Teşekkür ederim Süleyman abi :)

@CNR Detailing a diyorum, gel diyorum dinlemiyor :komik:
 

Yasin.Dogan

Tecrübeli Detaycı
Üye
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
415
Beğeniler
667
İl
İstanbul
Yetkili servislerin fahiş ücretlere SPS yapmasına karşılık direkt firmadan, üstelik tek başıma aldığım bu SPS aboneliği ücretini görünce şok oldum. Bir SPS için yetkili servise gitmek gerçekten hiç akıl karı değilmiş. %500 kar ediyorlar neredeyse :D
Kaç paraymış hocam gizli değilse öğrenebilir miyiz :)