Nobran'ın Günlüğü Rutin Temizlik, Ürün Denemeleri, Bakım ve Tadilat Uygulamaları

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Merhaba arkadaşlar. Bugün periyodik bakım ve klima temizlemesini yapıyoruz.

Öncelikle aracı yarım saat kadar rölantide çalıştırıp yağı iyice ısıtıyoruz. Servise, sanayiye giden arkadaşlar bu işlemi yolda giderken yapıyorlar zaten. Benim arabam kapının önünde olduğu için mecburen rölantide çalıştırıyorum.

Ardından sıcak yağın üzerine Liqui Moly Pro Line Engine Flush koyarak 15 dk daha rölantide çalıştırıyoruz.

Motoru stop ettikten sonra ivedilikle karter kapasını açarak sıcak yağı, sıcakken boşaltıyorum. Soğumasına izin vermeden boşaltmak lazım.

Yağ boşaldıktan sonra yağ dolum yerinden bir miktar gazyağını da ekstra olarak döküyorum ve kalan pisliğin de akmasını sağlıyorum. Öncesi sonrası fotoğrafları aşağıya koydum.

Yol hafif eğimli olduğu için çift kriko kullanarak aracı tam düz olacak bir şekilde hafif kaldırdım. Fotoğraflardan görebilirsiniz.

Yağ boşalırken hava filtresi kutusunu ve hava kanallarını iyice fırçalayarak yıkayıp tozdan kirden tamamen arındırdım. Gaz kelebeğini sökerek onu da gazyağı ile temizledim. Hava kanalları ve emme manifolduna kadar işlem sonrası tertemiz oldu :)

Yeni karter tapası, yeni yağ ve liqui moly ceratec katkı koyarak yağ değişimini bitiriyorum.

Bu arada divortex v2 yi araba üzerinde denememe kararı aldım. Sebep olarak da şöyle açıklayayım. Yere bir miktar kullanılmış, atık motor yağı döküldü. Yeri temizlemek için 1/10 sulandırılmış divortex v2 yi el pompası marifeti ile yağ üzerine köpük attım. Motor yağı namına yerde pek bir şey bırakmadı, yere dökülen kullanılmış motor yağını çok iyi temizledi. Motor yağını bu kadar iyi temizlemesi de beni çok tedirgin etti. Onunla ilgili fotoğrafları da ilgili başlığa koyacağım.

Onun haricinde eski klima filtresini değiştirmeden önce klima kanallarını temizlemek için klima temizleme köpüğü sıktım işlem bitiminde ise yeni filtreyi takarak periyodik bakım konusu da halletmiş oldum.

Gün boyunca yaptığım işlemlere dair bolca fotoğraf koymaya çalıştım. Bujiler 30bin km de ya da 2 yılda bir değiştiği için buji değişimi sonraki bakımda olacak. Bilgisayardan da servis zaman aralığını sıfırlayarak bitirmiş oldum. Eksiğim olduysa affola. Okuduğunuz için teşekkür ederim :)

Malzemeler bunlar.


Engine flush öncesi


Engine flush sonrası, burada daha sonradan gazyağı döktüm.





Ceratec katkı. Bu 2.kullanışım olacak.


Ceratec bu şekilde buffalo sosa benziyor birazcık ama içinde tanecikler var. Bu tanecikler oem yağ filtrelerinden rahatça geçecek kadar ufak. Tıkama olmuyor, yanlış anlaşılmasın :)


Eski yeni hava filtreleri


Gaz kelebeği








photo maker new




Hava filtresi kutusu





Hava filtresi kutusunu temizlemek çok önemli. Buraya bitki böcek toz toprak giriyor ve filtrenin erken tıkanmasına sebep oluyor kutuyu tek başına temizlemek de yeterli değil. El atınca borulardan kutuya kutudan da kelebeğe kadar yapılan temizlik motorun daha rahat ve temiz hava almasını sağlamakla beraber motor yağının daha uzun süre çalışmasına kadar giden bir zincirlemeye sebep oluyor.




Yeni filtreyi takıyoruz.


Eski klima/polen filtresi. Bunu sökmeden evvel havalandırma kanallarına temizleme köpük sıktım. Daha sonra kullanım talimatına göre hareket ettim. Ondan sonra da yeni filtreyi takarak klima temizleme işini de bitirdim. Bunun daha da makbul olanı bu işin ardından bir de klima bombası patlatmak.


Yeni klima filtresini takıyoruz. Filtre üzerindeki ok işareti önemli.


Periyodik bakım namına her ne yapılması gerekiyorsa yaptıktan sonra cihazdan servis aralığını sıfırlayarak işi bitiriyoruz. Başta Almanya olmak üzere bazı ülkelerde Opellerin periyodik bakım aralığı 30.000 kilometre. Bizim ülkemizde 15.000 kilometre buna uygun şekilde sıfırlamayı yapıyoruz.



İşlem bittikten sonra sayaç başlıyor. 365 gün ya da 15.000 kilometre. Önce hangisi dolarsa araç uyarı verecek.


Yazılımsal olarak kontrol yapıldıktan sonra. Mekanik ve elektronik ortamda bakım bitmiş oluyor.


Eski yağ filtresini göstermeyi unutmuşum :)


Bunlar da yeni yağ filtresi ve karter tapası. Karter tapası üzerinde bir conta var bu conta sıcaktan dolayı sökülünce sızdırmazlık kaybolmaya başlıyor o sebeple her bakımda değiştirmek faydalı.



 
Son düzenleme:

Mertcankbr

Usta Detaycı
Üye
Katılım
1 Eyl 2020
Mesajlar
894
Beğeniler
1,948
İl
Manisa
Merhaba arkadaşlar. Bugün periyodik bakım ve klima temizlemesini yapıyoruz.

Öncelikle aracı yarım saat kadar rölantide çalıştırıp yağı iyice ısıtıyoruz. Servise, sanayiye giden arkadaşlar bu işlemi yolda giderken yapıyorlar zaten. Benim arabam kapının önünde olduğu için mecburen rölantide çalıştırıyorum.

Ardından sıcak yağın üzerine Liqui Moly Pro Line Engine Flush koyarak 15 dk daha rölantide çalıştırıyoruz.

Motoru stop ettikten sonra ivedilikle karter kapasını açarak sıcak yağı, sıcakken boşaltıyorum. Soğumasına izin vermeden boşaltmak lazım.

Yağ boşaldıktan sonra yağ dolum yerinden bir miktar gazyağını da ekstra olarak döküyorum ve kalan pisliğin de akmasını sağlıyorum. Öncesi sonrası fotoğrafları aşağıya koydum.

Yol hafif eğimli olduğu için çift kriko kullanarak aracı tam düz olacak bir şekilde hafif kaldırdım. Fotoğraflardan görebilirsiniz.

Yağ boşalırken hava filtresi kutusunu ve hava kanallarını iyice fırçalayarak yıkayıp tozdan kirden arındırdım. Gaz kelebeğini sökerek onu da gazyağı ile temizledim. Hava kanalları, emme manifolduna kadar işlem sonrası tertemiz oldu :)

Yeni karter tapası, yeni yağ ve liqui moly ceratec katkı koyarak yağ değişimini bitiriyorum.

Bu arada divortex v2 yi araba üzerinde denememe kararı aldım. Sebep olarak da şöyle açıklayayım. Yere bir miktar kullanılmış, atık motor yağı döküldü. Yeri temizlemek için 1/10 sulandırılmış divortex v2 yi el pompası marifeti ile yağ üzerine köpük attım. Motor yağı namına yerde pek bir şey bırakmadı, yere dökülen kullanılmış motor yağını çok iyi temizledi. Motor yağını bu kadar iyi temizlemesi de beni çok tedirgin etti. Onunla ilgili fotoğrafları da ilgili başlığa koyacağım.

Onun haricinde eski klima filtresini değiştirmeden önce klima kanallarını temizlemek için klima temizleme köpüğü sıktım işlem bitiminde ise yeni filtreyi takarak periyodik bakım konusu da halletmiş oldum.

Gün boyunca yaptığım işlemlere dair bolca fotoğraf koymaya çalıştım. Bujiler 30bin km de bir değiştiği için buji değişimi sonraki bakımda olacak. Bilgisayardan da servis zaman aralığını sıfırlayarak bitirmiş oldum. Eksiğim olduysa affola. Okuduğunuz için teşekkür ederim :)



Not: Fotoğraflar yanlışlıkla karışık yüklendi en kısa zamanda düzelticem.
Elinize sağlık muzaffer hocam :)
Maşallah
Gm den sponsorluk istesek olucak bu şartlar altında bu kadar iyi yapılabilir
 

Dragstar

Sensei
Moderator
Site Kurucusu
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,154
Beğeniler
10,625
Yaş
46
İl
Denizli
Maşallah muzaffer yetkili servis gibisin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,785
Beğeniler
8,441
Yaş
35
İl
Bilecik
Ellerine sağlık Muzaffer. Toplum, senin gibi işi en iyi şekilde bilenler tarafından aydınlanmaya başladı. Bilgisini sadece kendine saklayanlar yüzünden çok zorlandığımız zamanlar olmuştu. Neyse....
Yine mükemmel bir işçilik ve anlatım ile bizleri aydınlattın. Teşekkürler :alkıssx:
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
aracıma durduk yere bakım yapasım geldi kanka. Yetkili servise götürmeyip nolacahsa olsun moduna soktun beni. :smilex:
Yetkili servis haricinde garanti dışı kalıyor araçlar ama 1000 adam bakım için fahiş fiyat verirken 1001. kişi garantiden faydalanıyor. Sonuç olarak servis kazanıyor :D Zaten şu an gm logolu filtre de yok serviste işin garibi, psa a geçtikten sonra europar marka filtre kullanıyorlar.


Ellerine sağlık Muzaffer. Toplum, senin gibi işi en iyi şekilde bilenler tarafından aydınlanmaya başladı. Bilgisini sadece kendine saklayanlar yüzünden çok zorlandığımız zamanlar olmuştu. Neyse....
Yine mükemmel bir işçilik ve anlatım ile bizleri aydınlattın. Teşekkürler :alkıssx:
Sokakta bu kadar oluyor abi. Normalde tekerleri bir söküp takmak, etrafa şöyle bir göz gezdirmek faydalı oluyor. Yağ kaçağını geçenlerde hallettik. Alt takım temizliğini ondan önceki hafta yaptık. Normalde bunlar hep periyodik bakıma girer. Parça parça uzun vadede olabilecek şeyleri yaptım. Lift oldu mu 1 günlük iş hepsi. Şunu da ayrıca söylemek istiyorum. Her araca bakım yapılan atölyelerde yağ ve filtre değiştirilir müşteri gönderilir ama şunu es geçiyorlar. Çoğu aracın bakım için bir sayacı var artık. Corsada bu sayaca manuel diyebilirim. Yani hiç yürütmezsem seneye bugün uyarı verecek ya da haftaya kadar 15bin kilometre yaparsam gene uyarı verecek ama 15 bin kilometre ya da 365 gün dolmadan uyarı vermeyecek. Gün ve kilometreye göre bir sayaç çalışıyor.

Şuna gelmek istiyorum. Her araca bakım yapılan atölyelerde bu tip sayaçlar sıfırlanamaz. Her markada sıfırlama şekli farklı hepsine aşina olmaları imkansız. Opelde kabaca fren ve gaz pedalında kombinasyon yaparak kontak açıkken basınca da sıfırlanır ama cihazdan sıfırlamayı ayrıca göstermek istedim. O yüzden bakımı yapan kişi bunu sıfırlamadığı için, araç bakım yapıldığını bilmez ve atıyorum sayacın uyarı vermesine 5 bin kilometre vardır siz bakım yapmışsınızdır ama 5 bin kilometre sonra ya da 3 4 ay sonra araç bakım uyarısı verir. Bu uyarıyı gören sürücü soluğu sanayide alır tekrar bakım yaptırır. İşte o bakım gereksiz fuzuli yapılmış olur. Bunu da ayrıca eklemek istedim Can abi :)
Beni de o moda sokuyor neyse o moddan çabuk çıkıyorum :D:D
Abi yapılır ya zor değil, işçilik cebinde kalır oradan ettiğin kar ile ürün alırsın aldığın ürün manevi olarak bedavaya geldiği için vicdan azabı çekmezsin :komik:
Kardeşim ilk bakımda senin oradayım, yemişim servisi:)
Ne zaman istersen abi, baş tacısın.
 
Son düzenleme:

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Müstakil evde kapalı garaj + ufaktan bir lift.....
Aman sabahlar olmasın:saskin:
O işe destek çıkarız canım, yalnız olmaz o kısmı, insanlık ölmedi ya :cool:
Erdoğan abi şartlar olgunlaştığı zaman böyle bir hayalim var inşallah olur bir gün :D Olursa çıkın çıkın gelin, Ispartayı da nasıl özledim anlatamam bu arada :)

Daha onun çimleri sulaması var, mangalı yakması var. :D:D
Muhabbetten geri kalmamak için sulama işini uzaktan kontrollü yaparız abi çim ekilecek bahçemiz olsun yeterki :deli:

Teşekkürler Berkay :)
 

carking58

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
16 Ara 2017
Mesajlar
716
Beğeniler
2,049
Yaş
28
İl
İstanbul/Kayseri
Abi ellerine sağlık, yine harika işçiliğin ile kaliteli ürünleri birleştirmişsin. Bu son bakımla ilgili iki konuyu merak ettim, ilki EngineFlush ile ilgili. Bu katkıyı eski yağa koyduktan sonra direkt yeni yağ koyabiliyor muyuz yanı senin yaptığın gibi yoksa arada "Durulama Yağı" diye adlandırılan bir yağ değişimi daha yapmak gerekli mi? İnternette daha önce bu iş ile ilgili izlediğim ve okuduğum kaynaklarda EngineFlush'ın yeni koyulacak yağı bozma ihtimali olduğundan eski ve yeni yağ arasında bir tur daha yağ koyulduğunu görmüştüm.

İkincisi ise boğaz kelebeği temizliği ile ilgili olacak. Ben henüz hiç temizlemedim ve periyodik bakımda serviste dile getirdiğimde stop etme, tekleme gibi problemler olmadığı müddetçe temizlemeye gerek olmadığını ayrıca temizlendiği zaman yeniden adaptasyon yapılması gerektiğini söylemişlerdi. Uğraşmak istemedikleri için gerek yok dediklerini biliyorum ama adaptasyon konusundaki durum nedir, bilgin varsa ve aydınlatırsan çok sevinirim abi. :)
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Abi ellerine sağlık, yine harika işçiliğin ile kaliteli ürünleri birleştirmişsin. Bu son bakımla ilgili iki konuyu merak ettim, ilki EngineFlush ile ilgili. Bu katkıyı eski yağa koyduktan sonra direkt yeni yağ koyabiliyor muyuz yanı senin yaptığın gibi yoksa arada "Durulama Yağı" diye adlandırılan bir yağ değişimi daha yapmak gerekli mi? İnternette daha önce bu iş ile ilgili izlediğim ve okuduğum kaynaklarda EngineFlush'ın yeni koyulacak yağı bozma ihtimali olduğundan eski ve yeni yağ arasında bir tur daha yağ koyulduğunu görmüştüm.

İkincisi ise boğaz kelebeği temizliği ile ilgili olacak. Ben henüz hiç temizlemedim ve periyodik bakımda serviste dile getirdiğimde stop etme, tekleme gibi problemler olmadığı müddetçe temizlemeye gerek olmadığını ayrıca temizlendiği zaman yeniden adaptasyon yapılması gerektiğini söylemişlerdi. Uğraşmak istemedikleri için gerek yok dediklerini biliyorum ama adaptasyon konusundaki durum nedir, bilgin varsa ve aydınlatırsan çok sevinirim abi. :)
Teşekkür ederim üstadım :)

Daha önceki bir bakımda ucuzundan 10w40 yağ ve ucuz yan sanayi bir yağ filtresi ile durulama işlemini yapmıştım. Son 2 bakımdır engine flush kullanıp yağı boşaltıp yenisini koyuyorum açıkçası ara ara kaçak göçek olmasa bile yağı da rutin olarak elleyerek kontrol ediyorum ama kayda değer bir fark/bozulma göremedim. Ha şu da var, 2 3 saate yakın tapayı takmıyorum iyice damlasın ne var ne yok çıksın diyerek. Ona rağmen birkaç saat daha beklesem damlamaya devam edecek gibi duruyor. Hatta sabaha kadar öyle dursa muhtemelen çay bardağını doldurur gibi. Gazyağını da o sebeple döküyorum. Dipte kalan, varsa artıkları akıtsın iyice diye. Alttan üstten açık olunca illaki epey gazyağı da uçar ama bir miktar illaki kalır. Şişede 500 ml engine flush var 4 litre yağa koyuyorum 1:7 oran oluyor. Oradan yola çıkarak çay bardağının 1/8 i engine flush+gazyağı olsa o da ne kadar yeni yağı bozar, çok bozmaz herhalde en azından yağa ellediğin zaman onu hissedersin. En hoş olanı durulama yaptırmak tabi ki. Hatta şöyle yapalım, inşallah bir sonraki bakımda boş vakit yaratırım da akması gereken yağdan sonra daha ne kadar yağ çıkıyor ona bakalım, bende merak ettim şimdi :D Lafı çok uzattım gene, durulama yağı olursa daha da hoş olurdu orada haklısın :)

Gaz kelebeğinden kaynaklı stop etme, tekleme gibi arızalar olduğunda önce temizlenip adaptasyon yapılıyor düzelmez, devam ederse kelebek değişiyor. Ben bozulmasın, masraf çıkarmasın hatta o problemi hiç yaşamayayım diye düzenli olarak temizliyorum. Çok kirli bir kelebek temizlendiği zaman araç rahatlıyor. İlk marş ve ara hızlanmada tepkisi güzelleşip eski günleri hatırlatıyor :) Hatta bir gün kelebeği sök, temizlemesen bile emme manifoldunun içine doğru parmağını sür, çıkan kurumu görünce insan dehşete düşüyor. Bezin girdiği yere kadar temizlemeye çalıştım en güzeli söküp temizlemek ama arabayı kaldırmak gerekiyor çünkü vidalar çok arkada kalıyor üstten giremiyorum. Liqui Moly nin manifold temizleyicisi de var ama bulamadım, bulsaydım manifoldun içini de temizleyecektim sökmeden, olduğu kadar. En güzeli sökerek temizlemek elbette, hiç bir ürün sökerek yapılan temizliği yapamaz orada işin içine fayda-zarar-imkan gibi konular girdiği için bu tip katkıları mecburen kullanıyorum.

Son olarak kelebek adaptasyonu zor bir şey değil kabaca 2000 öncesi araçlarda rölanti değeri elle giriliyor 2000 sonrası araçlarda araç komutu aldıktan sonra kendisi yapıyor :)

Bir ara iki araçta da kelebek adaptasyonunu gösteririm en azından fikir verecektir.
 

ormancı

Uzman Detaycı
Üye
Katılım
31 Mar 2019
Mesajlar
922
Beğeniler
2,021
Yaş
40
İl
İstanbul
Hocam çoktandır uğrayamamışım konuna maşallah başım döndü :) Ellerine sağlık kesene bereket nice usta ve garajlara taş çıkartan uygulamalar yapmışsın yeniden.
Konunu okudukça yapılacaklar listem doldu taştı valla. En son egr ve manifold temizliğini de ekledim bakalım.
Bu arada corsa d ye cam tavan yakışır :=
 

Nobran

Konu Sahibi ✔
Profesyonel Detaycı
Bilge Detaycı
Üye
Katılım
31 Eki 2017
Mesajlar
560
Beğeniler
3,271
Yaş
34
İl
Ankara
Buraya gene ufak bir güncelleme yapmak istiyorum. Özet geç diyenler için hırsızlık kilidini açamadık :komik:

Teyp ve gene bazı parçaların kilidi koruması çözülüyor ama bu bluetooth modülünün kilidini Ankara Şaşmaz da halledemedik :) Kimse de daha önceden bluetooth modülü ile uğraşmamış anladığım kadarıyla.

Nasıl tarif etsem bilmiyorum. Geçmiş mesajlarda belki yazmışımdır hatırlamıyorum. Arabadaki bazı parçalar birbiri ile şifrelenerek hırsızlığa ve çeşitli erişimlere karşı korunuyor. Mesela arabanın genel olarak güvenlik kodu 1234 olsun. Takılan tüm parçaların kodu mantık olarak 1234 oluyor ama mesela teyp bluetooth modülü ve ekran kendi aralarında, kadran ecu ve diğer beyinler kendi arasında aynı şifre kullanılarak kitleniyor. Bu bakımdan kadran ile ecuyu birlikte, teyp ve ekranı da birlikte söküp aynı şekilde başka bir arabalara takarsam gene sıkıntısız çalışıyor. Sonuçta bu parçalar kendi arasında kilitli ve mantık olarak birbirinden ayırmamış oluyorum.

Ben de teyp ve ekranı birlikte almıştım özellikle şifreler ve sıfırlamalar ile uğramamak için. Dvd100 navi ve cid ekranı Opel kullanıcıları bilir ikisi de ayrı ayrı hint kumaşı gibidir. İkisini birlikte bulmak da milli piyango tutturmak gibidir.

Şöyle bir yol izlemek için bugün kolları sıvadım. Bluetooth modülünün kendi şifresini biliyorum ama sıfırlayamıyorum çünkü onun şifresini eski sahibi 10 kere yanlış girdiği için artık kilitli. Teyp ve ekranın şifresini biliyorum ama bilgisayara bağlayınca gördüm ki eski sahibi 7 defa yanlış girildiği için o henüz kilitli değil ama güvenlik bekleme süresi aktif olmuş ve o süre bitimine kadar herhangi bir işleme müsaade etmiyor.

Bu güvenlik bekleme süresi şöyle oluyor.
1 kere yanlış girildiği zaman 10 saniye.
2 defa yanlış girildiği zaman 10 dakika.
.
.
.
7 kere yanlış girildiği zaman 5 saat 40 dakika
.
.
9 kere yanlış girildiği zaman 21 saat 40 dakika beklemek gerekiyor.

Bu bekleme süresinin bitmesi için özel şartlar var.

1-) Kontak açık kalacak.
2-) Motor çalışmayacak.
3-) Kapılar camlar açılıp kapanmayacak. Açıksa açık kalacak kapalıysa kapalı kalacak.
4-) Bu işlemler ayrı zaman dilimlerinde yapılmayacak yani bugün 1 saat bekleyeyim yarın 2 saat o şekilde bekleyeyim durumu yok.
5-) Cihaz bağlı kalmak zorunda mı değil mi onu bilmiyorum ama ne olur ne olmaz diyerek onu da bağladım.
6-) Olası akü bitimi durumlarına karşı akü takviyesi de yapılacak çünkü yaklaşık 6 saat açık kalan kontak aküyü bitirebilir.

Özetle anahtarı konağa takacağız kontağı açacağız ve üst üste 7 defa şifresi yanlış girildiği için kontak açık şekilde 5 saat 40 dakika arabanın başında beklenecek (sokakta bırakıp gidemiyorum) ki teyp ve ekran güvenlik durumundan çıksın.

Bunu neden yapacağım?

Teyp ekran ikilisi güvenlik durumundan çıktıktan sonra bunları sıfırlayıp (güvenlik bekleme süresi aktif olduğu için işlem yaptırmıyor) bluetooth modülünün şifresi ile değiştireceğim. Bu şekilde sistemdeki tüm parçaların şifreleri aynı olacak ve sistem bu şifreleri kontrol ettiğinde farklı şifre tespit edemediği zaman belki kilidin açılabilme ihtimali var.

Akü takviyesini Corsa B yi kullanarak yapıyorum. Ara ara marş bastırarak iki akünün de şarj olmasını sağlıyorum. Bu şekilde bir çözüm ürettim. Aracın içine girip süreye de bakamadığım için böyle böyle hava kararana kadar bekleyeceğim :D



Eğer kafamdaki düşünce ile sonuca ulaşamazsam başka bir bluetooth modülü bulup onu almak zorunda kalacağım :) Alırken de sıfırlanmış olmasına özen göstereceğim çünkü uygulaması ve devreye alması belkide en kolay şeylerden birisidir bluetooth modülü, ama bu benim başıma resmen kara bela oldu :komik:
 

_CaN_

Profesyonel Detaycı
Moderator
Katılım
27 Eki 2017
Mesajlar
5,785
Beğeniler
8,441
Yaş
35
İl
Bilecik
Buraya gene ufak bir güncelleme yapmak istiyorum. Özet geç diyenler için hırsızlık kilidini açamadık :komik:

Teyp ve gene bazı parçaların kilidi koruması çözülüyor ama bu bluetooth modülünün kilidini Ankara Şaşmaz da halledemedik :) Kimse de daha önceden bluetooth modülü ile uğraşmamış anladığım kadarıyla.

Nasıl tarif etsem bilmiyorum. Geçmiş mesajlarda belki yazmışımdır hatırlamıyorum. Arabadaki bazı parçalar birbiri ile şifrelenerek hırsızlığa ve çeşitli erişimlere karşı korunuyor. Mesela arabanın genel olarak güvenlik kodu 1234 olsun. Takılan tüm parçaların kodu mantık olarak 1234 oluyor ama mesela teyp bluetooth modülü ve ekran kendi aralarında, kadran ecu ve diğer beyinler kendi arasında aynı şifre kullanılarak kitleniyor. Bu bakımdan kadran ile ecuyu birlikte, teyp ve ekranı da birlikte söküp aynı şekilde başka bir arabalara takarsam gene sıkıntısız çalışıyor. Sonuçta bu parçalar kendi arasında kilitli ve mantık olarak birbirinden ayırmamış oluyorum.

Ben de teyp ve ekranı birlikte almıştım özellikle şifreler ve sıfırlamalar ile uğramamak için. Dvd100 navi ve cid ekranı Opel kullanıcıları bilir ikisi de ayrı ayrı hint kumaşı gibidir. İkisini birlikte bulmak da milli piyango tutturmak gibidir.

Şöyle bir yol izlemek için bugün kolları sıvadım. Bluetooth modülünün kendi şifresini biliyorum ama sıfırlayamıyorum çünkü onun şifresini eski sahibi 10 kere yanlış girdiği için artık kilitli. Teyp ve ekranın şifresini biliyorum ama bilgisayara bağlayınca gördüm ki eski sahibi 7 defa yanlış girildiği için o henüz kilitli değil ama güvenlik bekleme süresi aktif olmuş ve o süre bitimine kadar herhangi bir işleme müsaade etmiyor.

Bu güvenlik bekleme süresi şöyle oluyor.
1 kere yanlış girildiği zaman 10 saniye.
2 defa yanlış girildiği zaman 10 dakika.
.
.
.
7 kere yanlış girildiği zaman 5 saat 40 dakika
.
.
9 kere yanlış girildiği zaman 21 saat 40 dakika beklemek gerekiyor.

Bu bekleme süresinin bitmesi için özel şartlar var.

1-) Kontak açık kalacak.
2-) Motor çalışmayacak.
3-) Kapılar camlar açılıp kapanmayacak. Açıksa açık kalacak kapalıysa kapalı kalacak.
4-) Bu işlemler ayrı zaman dilimlerinde yapılmayacak yani bugün 1 saat bekleyeyim yarın 2 saat o şekilde bekleyeyim durumu yok.
5-) Cihaz bağlı kalmak zorunda mı değil mi onu bilmiyorum ama ne olur ne olmaz diyerek onu da bağladım.
6-) Olası akü bitimi durumlarına karşı akü takviyesi de yapılacak çünkü yaklaşık 6 saat açık kalan kontak aküyü bitirebilir.

Özetle anahtarı konağa takacağız kontağı açacağız ve üst üste 7 defa şifresi yanlış girildiği için kontak açık şekilde 5 saat 40 dakika arabanın başında beklenecek (sokakta bırakıp gidemiyorum) ki teyp ve ekran güvenlik durumundan çıksın.

Bunu neden yapacağım?

Teyp ekran ikilisi güvenlik durumundan çıktıktan sonra bunları sıfırlayıp (güvenlik bekleme süresi aktif olduğu için işlem yaptırmıyor) bluetooth modülünün şifresi ile değiştireceğim. Bu şekilde sistemdeki tüm parçaların şifreleri aynı olacak ve sistem bu şifreleri kontrol ettiğinde farklı şifre tespit edemediği zaman belki kilidin açılabilme ihtimali var.

Akü takviyesini Corsa B yi kullanarak yapıyorum. Ara ara marş bastırarak iki akünün de şarj olmasını sağlıyorum. Bu şekilde bir çözüm ürettim. Aracın içine girip süreye de bakamadığım için böyle böyle hava kararana kadar bekleyeceğim :D



Eğer kafamdaki düşünce ile sonuca ulaşamazsam başka bir bluetooth modülü bulup onu almak zorunda kalacağım :) Alırken de sıfırlanmış olmasına özen göstereceğim çünkü uygulaması ve devreye alması belkide en kolay şeylerden birisidir bluetooth modülü, ama bu benim başıma resmen kara bela oldu :komik:
Muzaffer senin bu yaptıklarını okurken beynim yanıyor. Sonucunu merakla bekliyoruz.