Merhaba arkadaşlar. Bugün periyodik bakım ve klima temizlemesini yapıyoruz.
Öncelikle aracı yarım saat kadar rölantide çalıştırıp yağı iyice ısıtıyoruz. Servise, sanayiye giden arkadaşlar bu işlemi yolda giderken yapıyorlar zaten. Benim arabam kapının önünde olduğu için mecburen rölantide çalıştırıyorum.
Ardından sıcak yağın üzerine Liqui Moly Pro Line Engine Flush koyarak 15 dk daha rölantide çalıştırıyoruz.
Motoru stop ettikten sonra ivedilikle karter kapasını açarak sıcak yağı, sıcakken boşaltıyorum. Soğumasına izin vermeden boşaltmak lazım.
Yağ boşaldıktan sonra yağ dolum yerinden bir miktar gazyağını da ekstra olarak döküyorum ve kalan pisliğin de akmasını sağlıyorum. Öncesi sonrası fotoğrafları aşağıya koydum.
Yol hafif eğimli olduğu için çift kriko kullanarak aracı tam düz olacak bir şekilde hafif kaldırdım. Fotoğraflardan görebilirsiniz.
Yağ boşalırken hava filtresi kutusunu ve hava kanallarını iyice fırçalayarak yıkayıp tozdan kirden tamamen arındırdım. Gaz kelebeğini sökerek onu da gazyağı ile temizledim. Hava kanalları ve emme manifolduna kadar işlem sonrası tertemiz oldu
Yeni karter tapası, yeni yağ ve liqui moly ceratec katkı koyarak yağ değişimini bitiriyorum.
Bu arada divortex v2 yi araba üzerinde denememe kararı aldım. Sebep olarak da şöyle açıklayayım. Yere bir miktar kullanılmış, atık motor yağı döküldü. Yeri temizlemek için 1/10 sulandırılmış divortex v2 yi el pompası marifeti ile yağ üzerine köpük attım. Motor yağı namına yerde pek bir şey bırakmadı, yere dökülen kullanılmış motor yağını çok iyi temizledi. Motor yağını bu kadar iyi temizlemesi de beni çok tedirgin etti. Onunla ilgili fotoğrafları da ilgili başlığa koyacağım.
Onun haricinde eski klima filtresini değiştirmeden önce klima kanallarını temizlemek için klima temizleme köpüğü sıktım işlem bitiminde ise yeni filtreyi takarak periyodik bakım konusu da halletmiş oldum.
Gün boyunca yaptığım işlemlere dair bolca fotoğraf koymaya çalıştım. Bujiler 30bin km de ya da 2 yılda bir değiştiği için buji değişimi sonraki bakımda olacak. Bilgisayardan da servis zaman aralığını sıfırlayarak bitirmiş oldum. Eksiğim olduysa affola. Okuduğunuz için teşekkür ederim
Malzemeler bunlar.
Engine flush öncesi
Engine flush sonrası, burada daha sonradan gazyağı döktüm.
Ceratec katkı. Bu 2.kullanışım olacak.
Ceratec bu şekilde buffalo sosa benziyor birazcık ama içinde tanecikler var. Bu tanecikler oem yağ filtrelerinden rahatça geçecek kadar ufak. Tıkama olmuyor, yanlış anlaşılmasın
Eski yeni hava filtreleri
Gaz kelebeği
photo maker new
Hava filtresi kutusu
Hava filtresi kutusunu temizlemek çok önemli. Buraya bitki böcek toz toprak giriyor ve filtrenin erken tıkanmasına sebep oluyor kutuyu tek başına temizlemek de yeterli değil. El atınca borulardan kutuya kutudan da kelebeğe kadar yapılan temizlik motorun daha rahat ve temiz hava almasını sağlamakla beraber motor yağının daha uzun süre çalışmasına kadar giden bir zincirlemeye sebep oluyor.
Yeni filtreyi takıyoruz.
Eski klima/polen filtresi. Bunu sökmeden evvel havalandırma kanallarına temizleme köpük sıktım. Daha sonra kullanım talimatına göre hareket ettim. Ondan sonra da yeni filtreyi takarak klima temizleme işini de bitirdim. Bunun daha da makbul olanı bu işin ardından bir de klima bombası patlatmak.
Yeni klima filtresini takıyoruz. Filtre üzerindeki ok işareti önemli.
Periyodik bakım namına her ne yapılması gerekiyorsa yaptıktan sonra cihazdan servis aralığını sıfırlayarak işi bitiriyoruz. Başta Almanya olmak üzere bazı ülkelerde Opellerin periyodik bakım aralığı 30.000 kilometre. Bizim ülkemizde 15.000 kilometre buna uygun şekilde sıfırlamayı yapıyoruz.
İşlem bittikten sonra sayaç başlıyor. 365 gün ya da 15.000 kilometre. Önce hangisi dolarsa araç uyarı verecek.
Yazılımsal olarak kontrol yapıldıktan sonra. Mekanik ve elektronik ortamda bakım bitmiş oluyor.
Eski yağ filtresini göstermeyi unutmuşum
Bunlar da yeni yağ filtresi ve karter tapası. Karter tapası üzerinde bir conta var bu conta sıcaktan dolayı sökülünce sızdırmazlık kaybolmaya başlıyor o sebeple her bakımda değiştirmek faydalı.
Öncelikle aracı yarım saat kadar rölantide çalıştırıp yağı iyice ısıtıyoruz. Servise, sanayiye giden arkadaşlar bu işlemi yolda giderken yapıyorlar zaten. Benim arabam kapının önünde olduğu için mecburen rölantide çalıştırıyorum.
Ardından sıcak yağın üzerine Liqui Moly Pro Line Engine Flush koyarak 15 dk daha rölantide çalıştırıyoruz.
Motoru stop ettikten sonra ivedilikle karter kapasını açarak sıcak yağı, sıcakken boşaltıyorum. Soğumasına izin vermeden boşaltmak lazım.
Yağ boşaldıktan sonra yağ dolum yerinden bir miktar gazyağını da ekstra olarak döküyorum ve kalan pisliğin de akmasını sağlıyorum. Öncesi sonrası fotoğrafları aşağıya koydum.
Yol hafif eğimli olduğu için çift kriko kullanarak aracı tam düz olacak bir şekilde hafif kaldırdım. Fotoğraflardan görebilirsiniz.
Yağ boşalırken hava filtresi kutusunu ve hava kanallarını iyice fırçalayarak yıkayıp tozdan kirden tamamen arındırdım. Gaz kelebeğini sökerek onu da gazyağı ile temizledim. Hava kanalları ve emme manifolduna kadar işlem sonrası tertemiz oldu
Yeni karter tapası, yeni yağ ve liqui moly ceratec katkı koyarak yağ değişimini bitiriyorum.
Bu arada divortex v2 yi araba üzerinde denememe kararı aldım. Sebep olarak da şöyle açıklayayım. Yere bir miktar kullanılmış, atık motor yağı döküldü. Yeri temizlemek için 1/10 sulandırılmış divortex v2 yi el pompası marifeti ile yağ üzerine köpük attım. Motor yağı namına yerde pek bir şey bırakmadı, yere dökülen kullanılmış motor yağını çok iyi temizledi. Motor yağını bu kadar iyi temizlemesi de beni çok tedirgin etti. Onunla ilgili fotoğrafları da ilgili başlığa koyacağım.
Onun haricinde eski klima filtresini değiştirmeden önce klima kanallarını temizlemek için klima temizleme köpüğü sıktım işlem bitiminde ise yeni filtreyi takarak periyodik bakım konusu da halletmiş oldum.
Gün boyunca yaptığım işlemlere dair bolca fotoğraf koymaya çalıştım. Bujiler 30bin km de ya da 2 yılda bir değiştiği için buji değişimi sonraki bakımda olacak. Bilgisayardan da servis zaman aralığını sıfırlayarak bitirmiş oldum. Eksiğim olduysa affola. Okuduğunuz için teşekkür ederim
Malzemeler bunlar.
Engine flush öncesi
Engine flush sonrası, burada daha sonradan gazyağı döktüm.
Ceratec katkı. Bu 2.kullanışım olacak.
Ceratec bu şekilde buffalo sosa benziyor birazcık ama içinde tanecikler var. Bu tanecikler oem yağ filtrelerinden rahatça geçecek kadar ufak. Tıkama olmuyor, yanlış anlaşılmasın
Eski yeni hava filtreleri
Gaz kelebeği
Hava filtresi kutusu
Hava filtresi kutusunu temizlemek çok önemli. Buraya bitki böcek toz toprak giriyor ve filtrenin erken tıkanmasına sebep oluyor kutuyu tek başına temizlemek de yeterli değil. El atınca borulardan kutuya kutudan da kelebeğe kadar yapılan temizlik motorun daha rahat ve temiz hava almasını sağlamakla beraber motor yağının daha uzun süre çalışmasına kadar giden bir zincirlemeye sebep oluyor.
Yeni filtreyi takıyoruz.
Eski klima/polen filtresi. Bunu sökmeden evvel havalandırma kanallarına temizleme köpük sıktım. Daha sonra kullanım talimatına göre hareket ettim. Ondan sonra da yeni filtreyi takarak klima temizleme işini de bitirdim. Bunun daha da makbul olanı bu işin ardından bir de klima bombası patlatmak.
Yeni klima filtresini takıyoruz. Filtre üzerindeki ok işareti önemli.
Periyodik bakım namına her ne yapılması gerekiyorsa yaptıktan sonra cihazdan servis aralığını sıfırlayarak işi bitiriyoruz. Başta Almanya olmak üzere bazı ülkelerde Opellerin periyodik bakım aralığı 30.000 kilometre. Bizim ülkemizde 15.000 kilometre buna uygun şekilde sıfırlamayı yapıyoruz.
İşlem bittikten sonra sayaç başlıyor. 365 gün ya da 15.000 kilometre. Önce hangisi dolarsa araç uyarı verecek.
Yazılımsal olarak kontrol yapıldıktan sonra. Mekanik ve elektronik ortamda bakım bitmiş oluyor.
Eski yağ filtresini göstermeyi unutmuşum
Bunlar da yeni yağ filtresi ve karter tapası. Karter tapası üzerinde bir conta var bu conta sıcaktan dolayı sökülünce sızdırmazlık kaybolmaya başlıyor o sebeple her bakımda değiştirmek faydalı.
Son düzenleme: